Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #26 Skrevet 13. mai 2007 De har jo ikke barn selv, kan jo være der det ligger... Også planlegger de et kjempeflott bryllup, typisk "den perfekte dag", så da passer det vel ikke inn med små barn. Hvis vi ikke hadde hatt respekt for brudeparets ønsker, så hadde vi tatt henne med uansett. Siden vi respekterer (men ikke forstår) at de ikke ønsker barn der, så har vi ikke mulighet til å komme. Synd for jeg hadde gledet meg!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #27 Skrevet 13. mai 2007 Er forsåvidt enig når det gjelder ammende babyer. Men skal selv gifte meg i sommer og vi har valgt å ikke ha barn der. Mange grunner til det. Vi har begrenset plass til gjester og en relativt høy kuvert pris. Jeg vil heller ha f. eks min venninnne der som vil huske og nyte dagen, enn f.eks mitt tante barn på 2 som ikke kommer til å huske dagen senere, ikke kommer til å spise særlig av maten, kommer til å reise derfra kl 21, blir regnet som 1 kuvert og i tillegg "kan" hyle under hele middagen. Kall meg egoist men det er mine 100 000,- som skal brukes og derav mitt valg. I alle de bryllupene jeg har vært har det vært akkurat likedan.
Supermamm Skrevet 13. mai 2007 #28 Skrevet 13. mai 2007 Kunne ikke falle meg inn å ikke ha barn tilstede. De fleste av våre vennepar med barn har valgt å ha barnevakt denne dagen så de selv kan slappe av og kose seg, men det hadde vært helt greit om de var med også. Vår egen datter skal være der i middagen og reise hjem når det kommer gjester til kaffe og kaker kl ni. I tillegg vil det også være en ganske nyfødt baby og vi synes det bare er koselig. De fleste med små barn har jo selv såpass sosiale antenner at de går ut hvis barna forsyrrer.
Sunniva76 Skrevet 14. mai 2007 #29 Skrevet 14. mai 2007 Hei. Jeg skjønner godt at du ble lei deg og at dere har bestemt dere for å være hjemme, men jeg håper også at du har en familie som respekterer dette og ikke oppfører seg som enkelte av de andre som har sendt inn innlegg/kommentarer. Til kommende brudepar så vil jeg faktisk si at innlegget hennes heller burde være en tankevekker for deres eget bryllup og vurdere litt hvordan dere vil legge opp bryllupet med gjester, festivitas og etterselskaper m.m. Hvis dere vet at de dere inviterer har eller får barn i det tidsrommet at dere skal ha bryllupet så sjekk med selskapslokalene dere skal ha om det er et sted hvor en "dagmamma" kan passe på barna. Ammende mødre kan da sette seg i ro og mak der uten at det forstyrrer dagen deres med barnegråt, frydefull gurgling, rap eller andre "liflige" lukter. -Jeg har vært i flere bryllup der dette har fungert kjempefint. Jeg håper at bryllupet deres ble fint og at erfaringene fra denne gangen vil gjøre at det ved senere bryllup i din familie vil bli tatt hensyn til at du eller dette brudeparet eller andre familiemedlemmer nylig har fått barn eller har barn de ikke kan reise ifra.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #30 Skrevet 14. mai 2007 Kjenner jeg blir så provosert!! Folk må jo være forbanna idioter i huet hvis de ikke lar babyer som ammes blir med i bryllupet! Dette har bestandig vært en selvfølge i alle bryllup jeg har vært i.. Fy faen, skjønner godt du blir hjemme!!! Og det er jeg sikker på alle andre skjønner også....
CB-BabyBoy Skrevet 14. mai 2007 #31 Skrevet 14. mai 2007 Jeg skjønner deg veldig godt jeg HI og jeg skjønner helt ikke at barn ikke kan være med. Det at det blir nytt alkohol; hva har det å si? Skal folk drikke seg sanseløst fulle da? Vi hadde 4 brudepiker og en brudessvenn + noen andre barn i vårt bryllup. Det var helt utenkelig for meg at de ikke skulle være en del av festen. Jeg kunne aldri sagt til de at etter middagen så måtte de dra. De hadde gleda seg så enormt til alt; dansen, kake - hele dagen rett og slett. Vi lagde egne lørdagsgodt poser som de koste seg med. Alle satt veldig pent under middagen; kun en liten tass som gikk litt rundt. Men han sjamerte alle så til de grader også! Etterpå så lekte de sammen alle sammen; både ute og inne. Noen ble litt trøtte og la seg på en soffa og sov. Foreldrene hadde tatt med tepper til de. Dermed kunne de danse videre og kose seg som de ville.
To gutter + spire Skrevet 14. mai 2007 #32 Skrevet 14. mai 2007 Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup - eneste barnet blir brudepiken som er 5 år , de kommer helt fra kr.sund og kan ikke ha med barnevakt , forstod godt tanten og onkelen min da de forklarte situasjonen og spurte om ikke jenta kunne være med under middagen - så ville faren ta tidlig kveld med henne.Kunne aldri falt meg inn å nektet på noe slikt ! det samme hadde jeg jo sagt hvis det var gjester med små barn som ammer . Sønnen vår skal være med barnevakten hjemme hos oss etter fotografen . (han er nesten 2 år ) Jeg synes det er lite gjennomtenkt av brudeparet å ikke kunne sette seg inn i deres/din situasjon .
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #33 Skrevet 14. mai 2007 Hjå oss har det vore naturleg at dei med små babyar får ha dei med seg i brudlaupet, men større ungar 1år+ vil me ikkje ha med. Dette har dei fleste respektert og dei fleste med større ungar gleder seg også til ein barnefri kveld. MEN me har eit vennepar med ein unge på 2år, kor ho ikkje vert med fordi ho må passa ungen sin. Og gjev oss dårleg samvit for at me er så steile på at ungen ikkje skal vera med.. Skikkeleg bismak på brudlaupet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #34 Skrevet 14. mai 2007 Syns ikke dere skulle få dårlig samvittighet for det, Hadde det vært snakk om en to-åring, hadde det ikke vært noe problem og hatt besteforeldre som barnevakt hele helga. Og bryllup blir jo gjerne annonsert en stund i forveien og burde være mulig å skaffe barnevakt da. som nevnt tidligere tror jeg heller ikke at vi ønsker barn i bryllupet vårt (hvis vi noen gang blir gift), men selvfølgelig skal babyer som ligger i vogna få være med!! De sover jo mesteparten av tiden, og det ville være en selvfølge at foreldrene tok den med seg hvis den våknet og lagde leven! Tydelig at dette engasjerer HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #35 Skrevet 14. mai 2007 I alle bryllupp vi har vært i har det ikke vært barn i. Kun dette ene som var tragisk pga.mange barn. Var IKKE foreldrene som ikke ahdde sosiale antenner nei, men når barn kommer sammen leker de. Kanskje ikke dine barn gjør det men sitter still og ikke er sosiale, men de aller aller fleste barn vil leke når de kommer sammen med andre barn.(du som svarte meg med innlegget om at barn bør komme, og at det er foreldrene som ikke har antenner viss barna får herje fritt...) Ang. babyer mener jeg at ammende babyer bør være med. MEN, hvorfor i alle dager vil mødrene det. De fleste har vel såpass mange venner og familie at de har jo ikke babyer som ammes jo ikke hver gang det er bryllupp?!?!?!?! En annen ting, babyer i bryllupp der bør moren få med seg middagen-ha ammet først. Og ikke ha en baby hengende på armen. En må da kunne skaffe seg en barnevakt som henegr utenfor lokalet vel??? Våkenr babyen under middage, BØR og MÅ mor ta med babyen vekk for å amme. Babygråt bør ikke prege brylluppsfesten. Jeg fikk ikke med meg noen taler pga. barn som lekte, og håper at dere som vil ha barn i deres bryllupp tenker slik også. Vi har såpass mange hyggelige mennesker rundt oss, morsomme, pratsomme, mange venner at vi trenger IKKE barn som skal lage liv i festen slik som kan være vanlig viss barn er med. Vel, vel...... Vi er ulike.....
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #36 Skrevet 14. mai 2007 les hva som er poenget her da. Det er IKKE andre barn enn små babyer som ikke ammes! Og det er ikke alle som tar flasken, og hvem er det som drar fra bayen på tre mnd så lenge????
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #37 Skrevet 14. mai 2007 Da jeg giftet meg for noen år siden, ville vi ikke ha barn i bryllupet pga alkoholservering og selvfølgelig at det var en voksen fest. HVA SKJEDDE? Jo flere tok med barn likevel og alkoholserveringen var så slanket at folk nesten ikke fikk seg en drink etter maten engang. Pinlig. Mitt eget bryllup med null stemmerett. Kan legge til at jeg var ung og er skilt i dag... Når jeg snart skal gifte meg på ny 14 år etter vil jeg ha med rubbel og bit av barn. Denne gang skal det være en familiefest og en hyllest til kjærligheten - ikke et arrangement for andre..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #38 Skrevet 16. mai 2007 er jo rett og slett respektløst å ta meg seg barna når de ikke er invitert og uten å avklare med brudeparet. Men syns også det er litt sært av brudeparet å ikke møtes på halvveien når vi har en baby som ammes, og vi har valget mellom å bli hjemme eller ta henne med. Vi har valgt å bli hjemme, gitt beskjed til brudeparet og er egentlig litt lettet over at vi dropper hele greia. Slipper lang reise med en liten en og mye penger vi nå heller kan bruke på en sydentur HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #39 Skrevet 16. mai 2007 Nå har jeg lest gjennom alle innleggene og ser at det er litt delte meninger... Jeg skal gifte meg neste år og vi har ikke tenkt til å ha barn i bryllupet vårt... Faktisk ingen under 14 år ( da dette er alderen på den yngste broren til min kjære). Det er flere grunner til dette, blant annet kommer vi mest sannsynlig til å blir ca 110 gjester (og da er det trukket fra kanskje 20 gjester som vi antar ikke kommer, men som vi må invitere). Hvis disse igjen skulle hatt med seg barn ville det blitt nærmere 50 gjester. Det er det IKKE plass til og vi har heller ikke råd til det. Jeg har ikke tatt stilling til det å ta med seg babyer, da jeg ikke har baby selv, og ikke vet hvordan det er. Men i utgangspunktet ønsker jeg ikke babyer der heller. Jeg vet at et familiemedlem fra usa prøver å få barn, og muligens har baby på det tidspunktet. Da blir det jo en selvfølge at de får ha med babyen. Men igjen, hvis det plutselig blir 10-15 babyer i bryllupet så innbiller jeg meg at det blir litt vel mange... Vi skal ha bryllupet i byen vi bor, og de fleste som kommer bor også her i byen. Dermed så regner jeg ikke med at det blir noe problem for de som har barn å få tak i barnevakter heller. En annen ting er dette med alkohol. Det kommer til å bli en del drikking i dette bryllupet, enten vi vil eller ikke. Min kjære er fra et land der de drikker vin "som om det var vann", i følge dem selv. Derfor ønsker jeg også å skjerme eventuelle barn fra dette, og la de voksne ha en "frikveld".
Gjest Skrevet 17. mai 2007 #40 Skrevet 17. mai 2007 Jeg blir litt slappa av enkelte anonyme her... Det går ikke an å skylde på at barna som løper rundt og forstyrrer i et bryllup bare gjør det fordi de er barn... Vi hadde selv barn med i bryllupet vårt, og de hold seg i ro under vielsen og middagen. De fikk selvfølgelig leke så mye de ville i tiden mellom vielse og middag og etter middagen. Men det er mulig å si fra til barn at de skal holde seg i ro. Det er bare snakk om oppdragelse egentlig. Og til dere som sier at barn tar for mye av oppmerksomheten bort fra brudeparet... Jeg var i bryllup for 14 dager siden, og skal igjen om en mnd. Det var bare ett barn der (6år) men jeg tok nok mer oppmerksomhet enn han med min store mage... Vil det si at jeg ikke bør gå på det neste bryllupet fordi magen min da vil være enda større, og jeg vil få enda mer oppmerksomhet?!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #41 Skrevet 19. mai 2007 Nå vet jeg ikke hva slags barn dere har, men når maaaange barn som KJENNER hverandre komemr sammen-blir det mye lek. Visse dere tok emd barna deres og ikke pleier å være sammen med venner som har barn, ja da kjenenr barna ikke hverandre-ergo lite bråk. MEn er er alle barna til veninnene mine vennerog leker sammen HVER DAG. Etter middagen dvs. ertter at DE (ungene) hadde spist ville de leke. Da gikk de såklart utenfor. Men det var LYTT selv om det var ute, og det ble altfor mye lek..... Oppdragelse er det plenty av hos disse foreldrene, men unger er unger og lek er lek. De koste seg. Å sitte i ro for 6 3 åringer i 3 timer går bare ikke. Hilsen mamma til tre små barn
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #42 Skrevet 19. mai 2007 Vi hadde selv fire barn på 2- 3 år i bryllupet vårt, og de er søskenbarn og leker sammen daglig, men de klarte fint å sitte stille under maten... Det er ingen barn som dør av å få beskjed om å sitte stille under middag. Greit det tar litt lengre tid enn en "vanlig" middag, men det er mulig å holde ungene i ro uansett. Det har jeg selv sett flere eksempler på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå