Gå til innhold

Vi dropper hele bryllupet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert og har takket ja til bryllup i sommer. Det er fra fredag til søndag og en by langt fra der vi bor.

Så får vi beskjed om at de ikke ønsker barn i bryllupet og at vi derfor ikke kan ha med babyen vår. Jeg fullammer og det er helt uaktuelt å sette igjen babyen her hjemme en hel helg. Vi har heller ingen som kan sitte barnevakt der. Hadde skjønt det hvis barnet hadde vært 1 år eller noe sånt, men ikke når det er en baby.

Ja, det er deres dag, men syns allikevel det er sært. Så da blir det til at vi dropper hele bryllupet og garantert blir slektas "snakkis" fremover....

Hadde gledet meg veldig, men nå ble jeg bare provosert og lei meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, og dette var jo rette plassen å si det på?

Vi har alle våre ønsker for dagen. Det er den ene dagen i livet vårt vi ønsker skal være perfekt og da får gjestene ta hensyn til det.

Har vært i mangt ett selskap eller bryllup, og det er brudeparets ønsker vi må ta hensyn til...

Vi skal ha våre barn tilstede frem til litt uti middagen. Deretter bærer det avsted for dem. Da tenker jeg de er forsynte. Tantebarna som er fra 3 og nedover får ikke delta denne gang. Vårt ønske, og det er akseptert :-)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du må takke nei. Når barnet ditt ammes, er det ikke bare-bare for en hel helg. Er jo ikke alle som har mulighet å skaffe barnevakt en hel helg heller. Kjipt at dere ikke kan dra i bryllupet da. Men brudeparet forstår vel at dere ikke kan komme, sånn omstendighetene er.

Og dette er da er bryllups-forum, så det må da vel være lov å komme med slike innlegg her. Hun sier jo også at det er brudeparet som bestemmer, da det er dems dag. Men at det dessverre gjør at de ikke har mulighet å dra. De aksepterer jo brudeparets ønske.

Skrevet

Signerer Hjertefamilien jeg.

Regner med at hun la det inn her for å gi oss vordende brudepar ett stikk i siden når vi vurderer å utelate barn fra bryllup.

Syns og det er trist dem ikke for dratt i bryllupet, og skjønner de ikke kan ha barnevakt til en baby som ammes.

Men nei, de aksepterer det jo ikke:

"Ja, det er deres dag, men syns allikevel det er sært. Så da blir det til at vi dropper hele bryllupet og garantert blir slektas "snakkis" fremover....

Hadde gledet meg veldig, men nå ble jeg bare provosert og lei meg"

---------------

Skrevet

selvfølgelig kan du la være å reise når du har spedbarn og ammer, det hadde jeg også gjort!;)

Vi inviterer ikke barn i bryllupet, men for oss er det en selvfølge at de som ammer spedbarn får ta de med. Regner jo med at foreldrene tar de med ut dersom de skriker, det blir noe helt annet enn større barn.

Skrevet

Vi er selv bedt i bryllup mange mil hjemmefra, fredag til søndag, 9 dager etter at sønnen vår er født (skal ha planlagt ks). Da sier det seg selv at han må være med hvis vi skal reise noe sted, men brudeparet har gitt "tillatelse" til at han er med selv om de ikke skal ha barn i bryllupet. Men vi har valgt å uansett ikke reise, da det er langt unna!

Men hadde ikke de villet ha barn overhodet, hadde vi nok resperktert det uten å bli sure... Det er jo deres dag!

Vi hadde selv ikke bedt barn i vårt bryllup for 2 mnd siden, men det var med en baby på 11 dager... Hvert brudepar må få bestemme dette selv!

Skrevet

Helt enig med HI.. Jeg hadde også droppet det.

Skrevet

Jeg må si meg enig med deg på den måten at jeg syns d der er litt rart, en ting er liksom hvis man ikke ønsker BARN, men en baby?? Nei syns d er idioti, og har jo ingenting med om dagen blir perfekt eller ikke... Nei dropp bryllupet og ikke tenk på d. D hadde jeg gjort...

Vi skal ha alle barna til folk i bryllupet, og jeg har INGEN tro på at det kommer til og ødelegge dagen på noen som helst måte. Om tulla snubler oppover kirkegulvet?? Ja hva så...

Om barna løper rundt under middagen, jeg bryr meg rett og slett ikke. Jeg har valgt og gifte meg og jeg har barn :D Og da er d litt a greia..

Men hvis brudeparet selv ikke har barn så kan jeg jo forstå dem...

Skrevet

HI her.

Ønsker heller ikke barn i mitt eget bryllup, men ville gitt unntak når de er under et halvt år og ammes, og sagt det var opp til gjestene hvordan de ville gjøre det bare de ikke forstyrret i bryllupet.

Det jeg blir provosert over, er at det er lenge siden vi takket ja til å komme og da sa jeg at vi måtte ha med babyen vår. Jeg spurte om det var greit for brudeparet, og da sa de det var helt i orden, at det var mer slitsomt for oss enn for de. Nå har vi kjøpt nytt antrekk til både han og meg og SÅ finner ut at vi ikke kan reise....

Planen var å ha vogna stående bak oss og gå ut når h*n våkna, har IKKE lyst til å ta oppmerksomheten.

Hadde h*n vært eldre eller bryllupet hadde vært her i nærheten, hadde det ikke vært noe som helst problem, men når de velger å dra hele selskapet langt av gårde og ikke ønsker barn, så må vi takke nei.

Skrevet

Barn er barn..

beibi er beibi..

Eg ser på det som en stor forskjell.

De bør skrive ingen barn\beibi på invitasjonane..

Står der bare barn, er det lov å ta med en beibi..

(og då mener eg spesielt de under 8 mnd sann ca)

Skrevet

Er samd med innleggaren over meg her. Eg hadde teke ein telefon til brudeparet og spurt om dei meiner alle barn, eller om det er greitt at de tek med babyen. Ho har jo sagt før at det er greitt, kan jo hende ho berre gløymde å skrive det i invitasjonen dykkar. Alle forstår at det er skilnad på å reise frå ein femåring og ein baby som vert fullamma.

Skrevet

barn er ikke nevnt i innbydelsen. Vi fikk tlf om at de ikke ønsket barn i bryllupet.

Skrevet

Jeg mener brudeparet bør ha forståelse for at man må ha med ammebarn, og i hvertfall ikke ombestemme seg etter å først ha sagt ja til at dere kan ha med babyen!

Når vi gifter oss har vi en baby på 3 mnd, det samme har en av venninnene mine. Ser ikke på det som noe problem. Men vi har utelatt andre barn fra gjestelisten vår!

Hadde droppet det bryllupet selv jeg!

Skrevet

Vi skal heller ikke ha barn i bryllupet utenom våre søsken sine barn. Men, barn som ammes er selvfølgelig hjertelig velkommen sammen med sine foreldre. Skulle bare mangle etter min mening!

Skrevet

ok, då misforstod eg. Men eg hadde spurt igjen, eg...det høyrest berre SÅ lite gjennomtenkt ut å inkludere ein nyfødd baby blant borna, eg kan ikkje fatte at brudeparet har gjort noko slikt. Men eg hadde sjølvsagt heller ikkje reist frå ein liten baby i mange dagar. Vil dei ha dykk der, må dei då skjøne at de må få ha med babyen.

Skrevet

Dessverre er det viktigere for brudeparet at ikke et babyskrik kan høres noen sekunder mens babyen blir båret ut for å bli trøstet eller ammet et annet sted, enn at dere er der og deler dagen med dem. Sånn kan det gå med drømmen om den perfekte dagen. Jeg synes det er trist at bryllup nå er den store egodagen. Perfeksjonismen står i sentrum, ikke kjærligheten.

Skrevet

hvorfor ikke bare spørre brudeparet?

dei må jo forstå at du lurer..

å at du ikke kan la babyen være hjemme en hel helg..

Skrevet

har jo spurt de tidligere om det var greit, og var det da. Når vi så får beskjed om at de ikke ønsker at vi har h*n med under middagen, så ønsker jeg ikke spørre en gang til.

De visste at vi ikke hadde noen mulighet for barnevakt da de ga beskjeden, så da visste de også at vi ikke kan komme hvis vi ikke kan ha h*n med.

Derfor føler jeg det litt sårt...

De har ikke barn selv og ønsker nok å ha den perfekte dagen, men da er ikke det forenlig med vår situasjon akkurat for øyeblikket.

Takk for support folkens, mulig jeg bare er ekstremt nærtagende (fortsatt litt hormonel...)!

HI

Skrevet

Hmm... synes du har rett til å takke nei ja! Vi skal ha barna med inntil festen starter. Da synes jeg det er greit at ungene sendes hjem. Men... det jeg ikke forstår er disse selvopptatte brudene som ikke tåler at barn er tilstede fordi de er redd for at de tar oppmerksomheten vekk fra brudeparet?!?! Det er toppen av egenpleie.... Blir bare dumt for min del når man leser enkelte innlegg som sier: Det er MIN dag, da skal gjestene se på MEG ikke barna. Jeg synes det er helt fint å ha noen søte små som kan live opp litt og gjøre sitt til at jeg slipper å bli beglodd hele tiden ;=) Men, men... meg om det;=)

Skrevet

Vi var i et bryllupp i fjor, og det var tragisk....frem til barna reiste.

I kirken var det babyskrik. Bruden kommer opp kirkegulvet, men likevel følet jeg at vi var i dåpen. Det ble helt feil. De litt større ungene sprang rundt, vi mistet helt fokus på det som egentlig skulle skje-en vielse. Følte som jeg var dåpen, eller i en barnebursdag! (Jeg har 2 barn selv, som IKKE var med).

En annen ting var under middagen. Brudgommens tale til bruden. Babyer gråt, moren gikk ut, men det høres jo godt likevel. Mistet helt fokus. Var sååååååå irriterende å ikke høre alt som ble sagt pga. støy fra ungene. De litt større ungene satt ikke rolig. De gikk og maste om brus og lekte med hverandre, sprang inn og ut av lokalet. En mor tok alle ungene med seg ut, men likevel kunne vi høre ungene skrike og leke utenfor lokalet.

Nei og nei..... det ble faktisk helt ødeleggende. Skal bare noen få unger til før det kan "bli ødelagt". Men noe av det værste var faktisk babygråt. babyer er søte og nusselige, og litt babygrå er søtt-men IKKE i et bryllupp. Da mister man fokus på brudeparet-og såpass respekt fortener et nygift ektepar.

Bare mine tanker.....

Skrevet

Forstår deg godt jeg HI. Hadde droppet det selv jeg.

Ble bedt i bryllup selv jeg da jeg fullammet. Men tok med ungen under vielsen og hadde barnevakt under middagen og dro etterpå.

Men det er litt forskjellig å være borte noen få timer og være borte en hel helg.

Skrevet

Syns egentlig det er litt merkelig at barn ofte ikke er velkommen i bryllup.

I min familie blir alle invitert uansett alder når det er en eller annen form for familiesammenkomst. Hvis noen velger å ha barnevakt så er det opp til dem.

Skrevet

Først vil jeg si at jeg er ikke vant til at barn ikke er velkommen i bryllup, har faktisk aldri hørt om det før! Har servert i X antall og vert i flere bryllup selv og aldri opplevd dette. Syns akkurat som deg at det er sært, siden du fullammer og alt.

I de bryllupene jeg kjenner til har barna vert med en viss tid så har de blitt hentet av barnevakter osv.

Og til den anonyme som sier at barna skrek og lekte og herjet rundt. Da tror jeg at jeg ville tørre å påstå at foreldrene faktisk selv må gripe inn og kontrollere barna sine, er vel heller mangel på det når de få herje rundt slik er nå min mening!

*M*

Skrevet

Jeg må si meg enig med noen av innleggene over her. Skjønner ikke poenget med at barn ikke skal være velkommen i et bryllup. Selv planlegger vi å gifte oss til høsten, og selvfølgelig skal lillesnuppa vår på 2,5 år være med! Kanskje jeg har misforstått, men trodde et bryllup var en dag man skulle dele med sine kjente og kjære, og da skal vel barna og inkluderes dersom man har barn i nær familie. Eller??

Ville og droppet det bryllupet der ikke datteren vår var var invitert (dersom det var invitasjon til et nært familiemedlem selvfølgelig).

Skrevet

Vi skal ikke ha barn på bryllupsfesten vår, men lillefraggel skal få være med på dagen så lenge han har glede av det. Jeg regner med en gang ut i middagen har han fått nok og da har vi barnevakt som henter han, har han resten av kvelden, legger han og står opp med han dagen etterpå. Han kommer til å ha fått nok av festligheter den dagen uansett, og for meg er det helt uaktuelt å ha med barn på en fest der det nytes alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...