ennaH Skrevet 9. mai 2007 #26 Skrevet 9. mai 2007 Jeg prøvde meg først med vanlige puter, men opplevde at jeg aldri greide å få noen skikkelig hvilestilling mens jeg ammet. Jeg hadde muskelknuter til langt oppover halsen, og gikk med rygg og nakke i konstant spenn. Det endte med at jeg kjøpte en brukt ammepute av amerikansk type, en som går trekvart rundt kroppen og som er hard i stoppen. Uten den ville ikke fysikken min overlevd, i alle fall! Jeg ser at du får motstridende råd om hvorvidt du bør bruke papir- eller ullinnlegg. Min jordmor hadde nettopp vært på jordmorkonferanse der de presenterte en undersøkelse av brukte ullinnlegg. Den viste at de var fulle av sopp og bakterier. Når du tenker på det, er det ganske logisk. Man koker ikke ullinnleggene hver dag etter bruk, dermed gir de god grobunn for bakterier. Og selv om mange tror noe annet, er det bakterier som forårsaker ekte brystbetennelse (mastitt), ikke kalde pupper. Skal du bruke ullinnlegg, må du derfor ha papirinnlegg innenfor! De samler opp melk, og du bytter dem når de blir våte/daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå