Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har han lille knapt nok sovet igjen. Ikke noe funker. Han gråter når vi koser, han gråter hele tiden. sover knapt nok i det hele tatt. Jeg blir snart sprø! nå har han grått siden kl 17. før det sov han i nesten en time. Før det holdt han det gående fra ca 11. han gulper sinnsykt mye da, og det plager han nok. samtidig så er det magevondt. Ikke sikker på hva som plager han mest egentlig. I morgen tror jeg rett og slett jeg ringer en kiropraktor. Jeg blir gal av dette. Får ikke gjort noe her. Sambo jobber masse, og må jo sove. Har bare lyst til å grine, grine grine. Men kan jo ikke det heller. Har e på 5 år her også som jeg ALDRI har tid til.. Tærer på.. Får jo dårlig samvittighet for det også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd minifon? Var og veldig plaget med urolig og skrikende baby på dagtid. gir nå minifon og han er MYE bedre! Men tok noen dager før vi virkelig merker forskjell da.

Vet at det ikke er så veldig anbefalt pga noe hormon greier, men om man bruker det over en kort periode så MÅ det bare være bedre enn at babyen skal lide som de gjør når de har magevondt.

Tror og kiropraktor kan hjelpe, har bestilt time til poden i morgen, så krysser fingrer og tær for at han kan slutte med minifon snart og være en glad og fornøyd gutt uten magevondt dagen gjennom.

Skrevet

Har brukt minifom siden 2 mai. Gikk til kiropraktor med han eldste. 3 behandlinger så var det over.. Så jeg ser egenlig ingen annen utvei. Armer og bein går i hundre hele tiden. han roer seg ikke...

Skrevet

Staaakars deg! Synes SÅ synd på deg som har det sånn. Vet at det ikke hjelper å si at det går over heller....Vi prøvde kiropraktor som ikke hjalp. Hvis han gulper mye er det tydelig mye uro i systemet hans. Det eneste av alle forslag som hjalp oss var Minifom- det hjalp på den måten at skrikeperiodene ble kortere hver dag, men magevondten forsvant ikke. Håper det snart blir bedre. Jeg husker jeg gråt og var sur på mannen min som skulle på jobb- synes det var urettferdig at ikke jeg kunne jobbe:( Og jeg har ikke en på 5 år!

Skrevet

En skal vel ikke bruke minifom lengre,trodde det var gått ut advarsel på det.

Håper det ordner seg for deg,aldri kjekt når det er slikt,det tærer på enn.Lykke til videre.

Skrevet

var vel ca da vi og begynte med det, men vi fikk vel virkning for et par dager siden. Takk og lov, tror jeg hadde blirr mentalt gal viss ikke, så føler med deg:/

Her har faktisk kjøkkenvasken blitt redningen når han har blitt hysterisk. Bærer han borttil og setter den på full guffe;) Lyden er nok av en eller annen grunn roende:) Varer ikke så lenge da, men mamma får kvilt ørene sine i noen minutter heldigvis..

Skrevet

Har snakket med HS om bruk av minifom. Fått klarsignal der. Men ser ikke ut til at den funker noe særlig. Så prøver uansett kiropraktor i morgen. Nå er jeg så desperat at jeg prøver alt tror jeg.. Jeg er så sliten. Gruer meg til i kveld, for da skal sambo på jobb igjen.

Skrevet

Kan du ikke prøve kiropraktor da? utrolig mange som sier at det hjelper! Er det inegn som kan passe gutten din litt da, slik at du får sove litt ekstra? Det trenger du vettu! STakkars deg! Kan føle på meg hvordan du har det... kan love deg at det går over etterhvert, men du trenger avlastning før det vettu. Hvor bor du da? Du kunne ringt føden og forklart situasjonen, og bedt de passe han litt for deg, dette kan de også gjøre på barneavdelinger. Har jobbet der, og der fikk vi inn flere sånne som deg.. bare for at mor skal få komme seg til hektene. Du burde også ha muligheter til å ha far litt mer hjemme, slik at han kunne avlastet deg . Du blir jo helt gal i hodet av å gå sånn.. Kan han ikke ta ut en egenmelding da? Når du tenker på det, trenger han hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for det, når dere er i en slik akutt situasjon. Så kan du hvile deg skikkelig, evt kun amme.. så tar du deg av 5-åringen når du har hatt en lengre hvil! Pump deg eventuelt hvis dere blir borte en stund.. dette kan du gjøre med god samvittighet! Få mannen din til å støtte deg.. evt andre i familien..

Tror du det hadde vært mulig??

Skrevet

Snille deg... når det er så ille, kan mannen din være hjemme! Snakk med legen din, eller bruk egenmelding. Dette må dere være to om! Det er helt umennesklig å være alene om slikt... da blir du bare utslitt, forholdet skranter, 5-åringen blir sjalu etc... spør om han ikke kan være så snill å ta noen dager hjemme for din skyld, for dere alle!

Skrevet

Sambo går til fri neste fredag. Han har allerede vært en del hjemme pga litt startproblemer her. Lillegutt ble kjørt med ambulanse til sykehuset pga putsestopp osv. Vil liksom ikke be han ta mer fri nå. Men det tærer virkelig på forholdet ja. Han er sur, jeg er sur. Den som faktisk takler dette best er 5 åringen min. Han er virkelig super.

Men ja, jeg skal prøve kiropraktor. skal ringe i morgen. Får håpe jeg får time fort. Jeg bor forresten i sarpsborg.

Liker ikke å be andre om hjelp heller. Mamma har nok å stri med, da hun sliter veldig enda med at Pappa er død. Søsteren min gidder aldri å stille opp med noe. Har vært her en gang etter han ble født. Kun for å ta bilder så hun kunne vise han fram. Svigerfamilie har forsovet nok de også syns jeg. Svigerfar har fått påvist kreft. Og jeg er (uheldigvis) utrolig sta så jeg vil helst klare meg selv. Dumme meg. Vi har visst kommet inn i en skikkelig ond sirkel her nå.

Men tusen takk for oppløftende og koselig ord. Det varmer

Skrevet

Cirke, skulle du trenge litt avlastning naar jeg er tilbake i Norge saa faar du si fra, jeg kan laane meg en tvillingvogn og gaa tur med de to smaa jeg saa kan du sove imens... (bor tvers over fjorden)

Hvis ikke kiorpraktor fungerer saa kanskje forsoeke manuellterapeut?

Hvis ikke saa er kanskje stoevsuger tingen for aa faa litt fred, eller toerketrommel/vaskemaskin?

Skrevet

huff, jeg bor på vestlandet, ellers skulle jeg virkelig ha hjelpt deg litt! Kankje du skulle tenke litt mer på degselv, og spørre moren din om hjelp likevel? Jeg kan forsikre deg om at litt pass av barnebarn kanskje kan være en god medisin mot det hun opplever! HUn trenger å tenke på litt annet da vettu. Det skader hvertfall ikke å spørre! Hadde jeg vært henne, hadde jeg hvertfall vært glad for å bli spurt! Det kan være rene terapien skal jeg si deg! Gi det en sjanse..

Du kjenner selv når det blir for mye, og husk hvertfall å gi beskjed til mannen din i god tid,... min måtte være hjemme de første 6 ukene! Han le sykemeldt fordi jeg var syk!

Skrevet

Du er så god :-)

Har prøvd støvsugeren. Funker ikke. Men når han først sover, så våkner han ikke av den.

Ps; han har fortsatt ikke sovet siden litt før 17

Skrevet

Spurte sambo nå. han tilbød seg å ta han litt i morgen tidlig når han kom hjem fra jobb. Men da er jo han sliten. nå drar han om 1 time, og jeg bare gruer meg

Skrevet

Vil bare si at minifom er trukket tilbake fra markedet pga noe konserveringsmiddel i det..... Fikk beskjed om det på apoteket når jeg spurte etter det. De anbefalte Fennikelte der. Så kjøpte et glass med det som skulle trekke i vann så skulle baby få den.... Men jeg husker ikke hvor mye Fennikel og vann. Så om noen vet svar gjerne.....

Skrevet

eterisk fennikkelolje funker også!

en dråpe eterisk olje per. spiseskje baseolje.

masser magen til babyen med det.

Vi er nemmelig i samme bås.

Amelíe hyler i ett sett fra 23:00 til 03:00, og 04:30 til 11:00.

Det eneste som har funket har vært fennikkelte og eterisk fennikkelolje.

lykke til, for dette er fælt!

Skrevet

han sovnet halv ti... men våknet igjen for litt siden. mat igjen. sambo har dratt nå :-( håper han sovner igjen.

Skrevet

takk, tillab....

begynte å gråte til slutt i stad, så sambo sa til slutt at han kan være hjemme i morgen natt hvis det blir for ille...

Jeg må bare nevne at jeg har en fantastisk mann. han stiller virkelig opp...

Skrevet

Anbefaler deg kiropraktor veit akkurat hvordan du har det.

Her var det bare sterkt sukkervann som hjalp i tillegg til kiropraktor,2 ss i 1 dl vann,gi 2 tskjeer.ble anbefalt det av leger da vi var utslitte.

Skrevet

takk idefix. har prøvd det med sukkervann nå. Får se om det hjelper. Men vanligvis så roer han seg som regel for kvelden nå snart. *krysser fingrer og alt annet som kan krysses*

Skrevet

Da vi var hos kiropraktoren viste hun oss noen massasje knep vi kunne gjøre selv,gubben ble mester til å presse lufta ut av Marius etterhvert.bestill time og spørr om de ikke kan vise dere noen lette triks dere selv kan gjøre.

Lykke til,kolikk barn må oppleves før en forstår hva en må gå gjennom....misunner der ikke nå,men det går over etterhvert det gjør det.

Klemmer i massevis fra

Skrevet

skreiv ikke at du må koke sukker vannet ,men det regner jeg med at du visste ;0)

Du kan gi hver tredje time 2 tskjeer.

Skrevet

Tusen takk... Eneste som holder meg oppe nå er vel at jeg vet det går over. Bare ett par mnd igjen så er vi over det værste.. Hvis ikke kiropraktor hjelper da. Men for en gangs skyld skal jeg be en stille bønn til han der oppe i 2 etg. Vær så snill og la kiropraktor hjelpe oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...