Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Jeg ammer min 3 uker gamle baby og røyker. Jeg vet det er dumt, så jeg trenger ikke noen skjennepreken. Er det flere her inne som ammer babyene sine mens de røyker?
så var vi 4 Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Jeg gjorde det ikke da, men synes ikke du skal tenke så mye på det. Det er likevel bedre med mm enn mme, selv om mammaen røyker. Og hvis du røyker rett etter at du har ammet er en del ute av melka neste gang du ammer.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Takk takk for at du ikke dømmer meg :-) Men saken er at jeg er ferdig å amme, og tar meg en røyk, men nei da, da skal babyen ha mere mat... Får dårlig samvittighet, men KLARER IKKE å slutte med den helv... røyken. Holdt det på ett minimum mens jeg gikk gravid. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 slutt å røyk og tenk på barnet ditt. og deg selv.... dumt å utsette barnet for slik gift. egoistisk.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Du klarte kanskje ikke å lese innlegget mitt du, teite anonym? Ville ikke høre slikt sto det, er fullstendig klar over det veit du :-( HI
♥Prinzessin♥ Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Jeg vet at du ikke vil ha skjenn, men jeg fatter bare ikke hvordan man kan sette sitt eget behov foran barnets beste. Kaller deg ikke en dårlig mor, men jeg klarer bare ikke å fatte det. Hvis man kan slåss, skade, stjele, lyve, drepe eller dø for barnet sitt, hvorfor kan man ikke stumpe røyken? Det er faktisk bare å drite i å kjøpe den pakken når du er i butikken. Det er ingen som tvinger deg. Beklager at jeg provoserer deg, men vanen din provoserer MEG. Hilsen eksrøyker
så var vi 4 Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Nei det er jaggu ikke lett å slutte å røyke, det er bra sikkert. Men som sagt, ikke tenk så mye på akkurat dette. Nyt heller tiden med babyen din og ta røyken litt etter litt. Måltidene blir mer fast om ikke så lenge og da er det enklere å planlegge røykepausene.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 du kan ikke forvente at vi ikke skal reagere, det er det dummeste som finnest. og siden du sier du vet det så får du slutte da, og ikke bare si du har dårlig samvittighert. hjelper veldig lite for giften som sprer seg i kroppen både din og barnets. trenger heller ikke angripe meg som teit anonym, du er det selv. og jeg er ikke den som røyker under graviditet og amming, så hvem den teite er kan vel flere si sin mening om.
OsloMor Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Uff da,♥Juniprinzessin♥!!! Du vet visst ikke mye om avhengighet du, derfor provoserer DU meg! Du provoserer meg når du kan være såpass ignorant at du bagatelliserer noens avhengighet på den måten;"Hvis man kan slåss, skade, stjele, lyve, drepe eller dø for barnet sitt, hvorfor kan man ikke stumpe røyken?Det er faktisk bare å drite i å kjøpe den pakken når du er i butikken."s.s. Ja, ja er du naiv så... Og skulle du falle for fristelsen til å tro at jeg røyker, er det feil. Men jeg har røyket før, så jeg vet hva denslags dreier seg om. TIL H.I.:anbefaler deg sterkt å lese "Endelig Ikke røyker!" av allen Carr, den gjorde at jeg sluttet i løpet av 24 timer da jeg oppdaget jeg var gravid med eldste-snuppa, og jeg har aldri røyket siden!!!
Gjest MMJ Skrevet 6. mai 2007 #10 Skrevet 6. mai 2007 Du vet det er så galt... hvorfor gjøre det da? Da jeg ammet hadde jeg lyst på løk, sterk mat og alt mulig som man IKKE skal spise så barna får vondt i magen, jeg klarte holde meg unna, SELV om jeg var hol som ....- MEN, så skal det sies, jeg har aaaldri røyket, og det er godt mulig jeg ikke skjønner suget dere må ha, mulig det er sterkere enn mine matlyster Lykke til videre!!! DU ammer i allefall!!! Det er bra
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #11 Skrevet 6. mai 2007 Det er faktisk bare å ikke kjøpe den pakken med sigaretter... Jeg klarte det jeg, 20 om dagen i 20 år (!) En dag kjøpte jeg ikke røyk, skulle slutte... det var tøft, men jeg klarte det.. Og da var jeg hverken gravid eller ammet... SÅ hvis du ikke klarer da engang - så syns jeg det er svært egoistisk av deg. Dette er snart 2 år siden, jeg har fått barn i mellomtiden, men jeg tenker fortsatt på røyken innimellom, så lett er det ikke, men når jeg ser på sønnen min er han mere verdt enn mine lyster
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. mai 2007 #12 Skrevet 6. mai 2007 Da bør du slutte med å amme,tenk på all den driten babyen din får i seg.Du må tenke på babyen og ikke på deg selv.
Frk. Vable Skrevet 6. mai 2007 #13 Skrevet 6. mai 2007 Jeg skrev et lite innlegg i går om at jeg var så dum å skulle prøve en røyk etter fødselen, og nå er jeg egentlig litt hektet igjen... Sluttet jo under graviditeten, så det er jo teit å begynne igjen nå når jeg ammer, men sånn gikk det altså. Så nå er jeg på slutting... igjen.. Det skal nok gå fint, har klart det før, det var faktisk ikke så vanskelig når de to første dagene uten røyk var overstått! Så du klarer det nok du også. Jeg har også prøvd å røyke rett etter amming, men ungen min er også så "ustabil" på maten at det kan gå bare 30 min så er han sulten igjen. Eneste rutinen vi har er på kvelden når han begynner nattesøvnen sin. Da vet jeg det går 3 timer før han våkner, så de gangene jeg "må" ha røyk, har jeg klart å vente til da. Men finnes det ikke en slags "slutt å røyke sammen-tråd" noe sted? Der vi kan backe hverandre opp når vi merker behovet godt? Uten folk med fordommer og drittslenging? Uansett, lykke til!! Jeg vet hvordan du har det!!
♥Prinzessin♥ Skrevet 6. mai 2007 #14 Skrevet 6. mai 2007 Jeg bryr ikke heldigvis lite om hva du mener om meg, OsloMor. Du kan jo håpe på at HI bryr seg like lite om hva jeg mener også. Men jeg står fortsatt ved at det er "bare" å slutte. Og det jeg mener med "bare", er at man ikke trenger å legge seg inn på avrusningsklinikk for å klare det. Det er snakk om viljestyrke, og jeg driter hva alle alle andre måtte mene. Jeg kjenner flere som har røyket i så mye som 30 år, som har sluttet PÅ DAGEN. Hvordan forklarer du det, OsloMor? Jeg har som sagt selv røkt, jeg sluttet på dagen jeg også. Selvsagt vet jeg at nikotin er vanedannende, men viljestyrken spiller en utrolig stor rolle her.
Skrømti Skrevet 6. mai 2007 #15 Skrevet 6. mai 2007 Du spurte om det var flere som røyker mens de ammer, og ja, jeg er en av dem. Jeg vet og at det er dumt og skadelig, men slik er det nå.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #16 Skrevet 6. mai 2007 Skremmende at voksne mennesker gjør noe som de vet er skadelig for ungen. "Pyttsann", liksom.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #18 Skrevet 6. mai 2007 Ja, det er vel vondere for deg å lese innlegg fra fremmede enn det er for en unge å få i seg all den dritten.
Frk. Vable Skrevet 6. mai 2007 #20 Skrevet 6. mai 2007 Ja, men hvorfor skal så mange si dette opp igjen og opp igjen når HI skriver hun ikke vil ha noen skjennepreken?` Hun vet jo det er galt! Det å slutte å røyke er ikke bare å la være å ta den første røyken, så er det gjort!! Det er en laaang prosess og da trenger man ofte støtte, og ikke kjeft fra gudoghvermann! Jeg sluttet å røyke når jeg ble gravid, men måtte ha folk rundt meg som støttet meg og hjalp meg når suget kom! For det gjorde det... ofte... Og hadde det ikke vært for at folk var POSITIVE med meg og fikk meg på andre tanker, så er det ikke sikkert jeg hadde klart det. Nå vet jo ikke jeg om HI har planer om å slutte, så dette ble kanskje ikke helt relevant, men uansett.... Jeg mener nå dette!
♥Prinzessin♥ Skrevet 6. mai 2007 #21 Skrevet 6. mai 2007 Folk for tiden er så utrolig opptatt av å respektere ALT ved hverandre. Her skal man klappes på ryggen uansett hva man holder på med. Det er vel og bra så sant det ikke går utover ungens helse. Ungen først, foreldrenes sårede følelser gir vel jeg en god en i. Sorry.
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #22 Skrevet 6. mai 2007 Naa har det seg slik at alle som har et problem eller trenger litt backing paa noe som ikke faller inn under den lille, snevre malen for hva som er greit og ikke her inne, de burde egentlig bare la vaere aa skrive noe som helst fordi det er bare dritt aa faa... Med det sagt saa kan jeg jo si at det blir for dumt at alle her inne skal passe inn i det fine lille moensteret og ikke kunne skrive om noe som ikke alle andre gjoer. Man trenger like mye dette stedet uansett om man royker eller ei, drikker, har barnevakt, ikke har barnevakt, mm. Saa ta naa deres skinnhellige, dereskaderbarnet tastefingre og finn en annen traad. Er sikker paa at INGEN her inne er perfekte. HI, du spurte om flere roeyker og ammer og ja, jeg gjoer dessverre det, det har for oss fungert godt etter at lillemor ble litt mer rutinert og fikk gode mellomrom paa maaltidene sine. Bommet jeg fullstendig i foersten saa hadde jeg mme i kjoeleskapet og benyttet anledningen da til aa laere henne aa ta flaske, saa det er jo bare aa proeve det dersom du skulle akkurat ha tatt deg en royk...
♥Prinzessin♥ Skrevet 6. mai 2007 #24 Skrevet 6. mai 2007 Det sier vel litt om hvor langt egoismen er gått når man, istedet for å ta til seg det som sies (eller Gud forby, tenker selv), blir dødelig fornærmet over at noen påpeker galskapen som pågår. Det er ikke snakk om å være perfekt, det er snakk om å LA VÆRE å bevisst "skade" miljøet rundt ungen. Hvorfor skal foreldrenes følelser komme foran barnas beste? Det lurer jeg på.
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #25 Skrevet 6. mai 2007 juniprinzessin Naa har det seg vel slik at de som roeyker og ammer VET det. De visste det foer de ble gravide, de visste det mens de gikk gravide, og de fikk i allefall hoere det baade irl og paa BiM, og saa her inne. Det maa vaere lov for de som royker ogsaa aa konversere her inne uten aa bli slaktet for det. For man trenger ikke vaere hverken dum, ignorant, slem eller noe annet for aa royke. Og kanskje, bare kanskje er det en gang i mellom litt aalright aa kunne prate med andre i samme situasjon og vite hvordan de har loest det til det beste for barnet. For det er jo faktisk det hun lurer paa! Saa hun vil jo gjoere det som er best mulig ut fra situasjonen... Ikke faa vite hvor lett det var for deg eller andre aa la vaere eller aa slutte. Saa la naa de som ikke er bra nok for deg og er slemme med ungene sine faa vaere naar de i det minste forsoeker aa gjoere det beste ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå