*titte tei!* Skrevet 7. mai 2007 #26 Skrevet 7. mai 2007 hun kan få hull i ørene når hun er gammel nok til å bestemme det selv.
Konemelone Skrevet 7. mai 2007 #27 Skrevet 7. mai 2007 Jeg signerer Rasberry. Jeg passer selv på mitt liv og mine barn så kan HI passe seg og sitt. Min eldste datter var ikke gamle jenta da hun fikk hull i ørene for 10 år siden. Hun var stolt som en hane og vi hadde aldri problemer i forbindelse med de små øredobbene. Hadde hun plutselig funnet ut senere at hun angret (usannsynlig) ja vel, så fikk vi ta dem ut da. Det lille hullet ville da ikke vært til sjenanse for noen... I dag har hun tatt enda et hull og syns selv hun er kjempefin. Jeg er helt enig i at vi foreldre ofte tar valg for barna våre som ikke er absolutt nødvendige, du har sikkert dine greier du også som mange andre rister på hodet av. Men at du kaller oss barnemishandlere gjør meg bare overbevist om at ditt barn ikke har det spesielt bra med deg som mor. For hvis det å dømme folk utfra et så tynt grunnlag er det du lærer videre til barna dine kan de få en trøblete oppvekst. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke bry deg så mye om og med hva andre gjør(så sant det ikke er snakk om REELL fare), så får du litt bedre tid til å passe på ditt eget barn!!!
Bambino&brødrene Skrevet 8. mai 2007 #28 Skrevet 8. mai 2007 Nå har jeg bare sønner, men ønsker meg et barn til før jeg gir meg. Skulle jeg få en datter så skal hun aldri få hull i ørene uten at hun ber om det selv. Jeg fikk hull i ørene da jeg var ett år, og har aldri vært glad i øredobber. Jeg sliter fremdeles med betennelse i ett av hullene som begynte da jeg var liten. Tok et ekstra hull som tenåring (fordi det var in og alle venninnene mine gjorde det), og det var HELVETES VONDT i dagesvis!!! Se på alle småjentene som bare har hull i det ene øret, lurer på hvorfor???? Barnemishandling var kanskje et drøyt ord, men er enig med dem som mener at det er unødvendig å påføre barna våre smerte bare for å pynte på dem. Jeg ville synes datteren min var vakker som hun var, uten ørepynt. Blir litt kvalm av dere som smerter barna deres av hensyn til egen forfengelighet. (Nå får jeg nok høre det ja!) Det kan ikke sammenlignes med viktige vaksiner som tross alt kan være livreddende.
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #29 Skrevet 8. mai 2007 jeg var tre måneder når mamma ordna meg hull i ørene og hun sier selv at hadde hun ikke vært så ung (20 år) og visst bedre så hadde hun venta til jeg ba om det selv for jeg vil ikke ha det!!!Bruker aldri øredobber.. tåler kun ekte sølv/gull... og har når jeg var lita revet ut øredobbene i lek og det var vondt!!! Enn om jeg i det minste hadde fått velge selv.. får jeg noen gang en datter skal hun få det når hun er såpass gammel at hun vil selv og fortsår hva hun faktisk gjør:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå