Gå til innhold

Hull i ørene på små barn er BARNEMISHANDLING!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill ikke gjør det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dere virkelig at det var så ille å ta hull i ørene? Jeg husker at det ikke var vondt i det hele tatt! Fordelen når de er babyer, er at de ikke plukker på ørepynten, så de slipper betennelser.

Vaksine er mye verre, spør du meg!

Skrevet

Herregud..........

Skrevet

Dette temaet begynner å bli oppbrukt!

Skrevet

Helt enig, det er vel ikke mange som hadde tatt pircing i leppa på så små. Men det er samme prinsippet.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt jenta min hverken piercing eller hull i oerene jeg, men det er fordi jeg ikke vil!

Skrevet

Nei men det kunne vært i øyebrynet eller brystvorter eller hvor det er de har piercing.

Skrevet

Hvorfor er det barnemishandling?

Skrevet

L meg vri det litt....hvorfor gi barnet smerte (om så for et øyeblikk) for noe som ikke er nødvendig for helsa eller funksjon for barnet?

Jeg gjør alt for at barnet mitt ikke skal ha vondt. Det kan også bli betennelse, være vondt å ligge på siden, luen kan lugge i øredobben, andre små barn kan rive i den, osv

Hva er poenget?

Skrevet

Joda, helt enig med deg jeg. Jeg ser heller ikke "poenget". Men på den andre siden; vi mennesker gjør mye som ikke har noe særlig "poeng".

Og derfra til å kalle det barnemishandling...den er litt drøy spør du meg!

Skrevet

Hadde jeg fått jente så hadde hun fått det :-)

Skrevet

Må bare henge meg på litt her også....

Enig med "Jordbær*5pp" ,ordet barnemishandling hører ikke hjemme her! Et så alvorlig ord bør brukes med respekt og ikke bare for å provosere.

men det du skriver at vi mennesker gjør mye som ikke har no sælig poen er sannt, men det velger vi selv å gjøre. Det gjør ikke disse stakkar små barna

Skrevet

Anonyms defenisjon på barnemisshandling er?

Personlig vil jeg att tulla skal få velge selv om hun vil ha hull eller ei. Men det er meg. Men ser da ikke på det som barnemisshandling.

Har du en forskning eller andre underøkelser som beviser det er barnemisshandling. Når du sier det så bastant må du komme med bevis for dine meninger.

Skrevet

barnemishandling er nokk ganske drøyt syns jeg

men bare for å ha sagt det så er det mange leger som faktisk anbefaler å ta hull på ungene når de er rundt året pga at det er mindre fare for infeksjon og stygge arr

jeg kommer ikke til å gjøre dette for jeg vil hun skal velge dette selv, og jeg syns ikke noe om at det blir gjort på små barn..men la nå det bli opp til hver enkelt og ikke begynn slik som du gjør, vært gøy å hørt din definisjon på barnemishandling

Skrevet

Jeg er enig jeg. Synes heller ikke man skal merke barna sine for livet uten at de velger det selv.

Skrevet

JEg har sagt det før og jeg gjentar det gjerne; Jeg synes mora mi er ei egoistiskt hurpe som tok hull i ørene mine før jeg var gammel nok til å si at jeg ikke ville ha. Dette gjorde hun kun fordi HUN SELV synes det var søtt og ville at alle skulle se at jeg var jente. Nå har jeg høl som aldri kommer til å forsvinne, som er stygge og jeg kommer aldri til å bruke til øredobber (det er jo grusomt unehagelig å ha på)

Når jeg var liten ble øredobbene dratt masse i av storebror og andre unger når vi krangla. NEI, det er ikke bare å holde seg unna krangel og voldsom lek, jeg skulle da få være barn jeg også. Forbanna tøvete av den kjærringa å tvinge på meg noe som de kunne dra i og gjøre meg vondt med..Dette hører ikke hjemme på unger!!

Og hvis noen lurer på hva jeg synes om folk som lager høl i unga sine..les linje 2...

Skrevet

Min snart 4 år gamle datter fikk selv velge, det var faktisk hun som selv har mast om det. Jeg har sagt at hun skulle vente, men på lørdag var hun med pappan sin til frisøren og fikk hull i ørene. Hadde ikke felt en tåre og kom så stolt hjem og sa at det ikke gjorde vondt.

Skrevet

hei er helt eng i at barn ikke burde få hull i ørene før de er gamle nok til og ønske seg det. jobber som frisør og har tatt hull i mange små ører noe jeg hater da de sitter der og ser på deg med store øyne og vips så har du blitt en stor stygg ulv for tro meg DET ER VONDT OG TA HULL I ØRENE SINE. og husk hullene blir ikke fine når tullene blir store,ører vokser hele livet......tenk dere nøye om før dere gjør dette vent til de maser selv...

Skrevet

jeg må si meg enig i at det er noe stort tull å la en baby får hull i ørene.

det er kunn for å tilfredstille behovene hos mor!

Min datter skal får bestemme selv når hun blir gammel nok;)

Skrevet

HERRGUD!!!!! GÅR DET ANN!!!!!!!! Barnemishandlig!! er et ord som ikke skal bli misbrukt i en sånn sak synes jeg, det forteller bare om hvor usakelig du egentlig er i denne saken..jeg fikk hull i ørene når jeg var 10 mnd. har ikke lid noe nød av den grunn..Niesen min fikk dette på sykehust når hun var 2 dager gammel..For noen så er dette en like "stor" tradisjon som en hvilken som anne tradisjon er for noen andre... folk må passe bedre på seg selv og sine hva som funker for deg funker sikkert ikke for noen andre.. Dattern min på 6mnd har ikke fått hull i ørene men hun skal nok få det når jeg synes det passer seg. og det er i morgen eller om 1år eller 4 år har ikke DU noe med....

Skrevet

signerer anonym over her. I mange land er det tradisjon at barna får hull i ørene når de er små - de synes at VI er rare som venter så lenge med dette. Nå må jammen Ola og Kari Nordmann komme ut fra hulene sine og skjønne at ikke alt er farlig og skummelt selv om det ikke er tradisjon for det i Norge. Vi er ikke verdensmestere i alt, vet dere.... I følge HI er jeg en barnemishandler siden datteren min fikk hull i ørene da hun var 4 år. KYSS MEG ET VISST STED!!!!

Skrevet

jeg fikk hull i ørene da jeg var 3 år,ville det selv,gjorde vondt der og da,men var sååååå kry etterpå,dessuten får vi mange sprøyter også som er like vonde.,men det er jo selvfølgelig synd på dere da som har fått hull og ikke ønsket det,de fleste jenter jeg har møtt vil ha hull i ørene og ser skjeldent ei jente/dame uten hull i ørene,har tatt flere hull i ettertid,og de første hullene er ikke stygge i det hele tatt,akkurat som de andre jeg tok da jeg var større.

Det er ikke verre en en vaksine ,går fort over,men selvfølgelig ikke like viktig som en vaksine,men mishandling er det i allefall ikke.

Skrevet

Til anonym hovedinnlegger!:

Vær så snill å ikke fortell meg hva jeg skal gjøre! Du kan bestemme over ditt liv, og så bestemmer jeg over mitt, ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...