Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn mellom 6mnd og ett år skal ha i seg 8mg jern per døgn. en porsjon Hipp grøt inneholder 1,8mg. mm inneholder relativt lite jern, men jernet her blir godt utnyttet så trengs ikke så mye der i forhold til mme (den er tilsatt mer jern enn det er i mm). Får barnet i tillegg brødskive med eks leverpostei, og middag bestående av kjøtt(spesielt innmat), fisk, brokkoli, spinat ol. vil jeg tro jernbehovet allikevel er dekket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Nestle fullkorngrøt m/frukt(8mnd): 100 gr pulver: 11 mg jern, 1 posj: 4,4 mg jern.

-Småfolk Havregrøt m/eple(6 mnd): 100 gr pulver: 8,5 mg jern, 1 posj: 2,8 mg jern.

-Hipp økologisk fullkornsgrøt m/havre og eple(8mnd): 100 gr. pulv: 4,6 mng jern, pr posj: 2,5 mg jern.

-Hipp hvetegrøt m/vanilje (6 mnd): 100 gr. pulv: 3,5 mg jern, pr posj: 1,6 mg jern.

-Nestle Kornblanding eple/banan,tilberedes m/mme(8 mnd): 100 gr pulver: 13 mg jern. 1 posj m/mme: 4,7 mg jern.

Leverpostei: 100 gr: 5 mg jern.

Har jeg mye å gjøre på eller? (nope....)

Skrevet

100g leverpostei er ekkelt mye...hehe

Skrevet

mamma til en stor og en liten - finnes det ikke jern i middag?? Det kan da være jern i middag! Grønne grønnsaker og lever f eks...... og tilbereder man middagsmat i jerngryte blir det jern i maten!

Skrevet

Hehe, det er vel ingen som gir ungen sin 1 porsjon leverpostei i stedet for 1 porsjon grøt :-D

Håper jeg...

Skrevet

*ler* håper da inderlig ikke det da svanine

Skrevet

joda-skal begynne å dytte i vesla 100 gr leverpostei hver dag:)

Skrevet

tenk deg stabburets leverpostei....litt småguffent.

Hadde det vært patè eller noe sånnt så ville det vært bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...