Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen er at babyen våres ikke vil ha noe særlig med fast føde. Og siden hipp grøtene bare er tillsatt det halve av jern i forhold til nestle og småfolk, så skulle vi heller velge en av de grøtene.

I tillegg skulle vi tilbake for å sjekke hb. Jeg trodde jeg var ganske opplyst når det gjaldt spebarnsernæring. Trodde jeg hadde mitt på det tørre, men ble veldig paff da jeg skjønte at "tilsatt jern" ikke var det samme for alle produsentene.

hipp grøt er tillsatt bare halv mengde jern fordi de i Danmark gir jerntilskudd til alle spebarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at du skrev dette innlegget! Jenta vår er ikke veldig glad i grøt, men vi gir henne det pga jernet. Og vi har nesten bare brukt Hipp:)Så takk for tipset!

Skrevet

Dette stemmer IKKE bare saa det er sagt!

Jeg bor nemlig (pt)i Danmark, og her faar ikke alle barn jerntilskudd, langt derifra.

Og de aller fleste groetene fra Hipp inneholder like mye jern som hva Nestle og Beauveais gjoer. (beauveais er det tredje merket som er vanlig her...)

Unntaket er Hipp Vanilje som kun finnes noen faa steder hjemme...

Skrevet

Og forresten, siden Hipp er et TYSK merke har vel ikke jerntilskuddene fra Danmark noe aa si?????

Skrevet

Hipp er et dansk merke.

Skrevet

aner ikke, men uansett så gikk jeg hjem og sjekket. Og det hs sa stemmte. det er bare det halve med jern i hippgrøten, kontra norsk nestle og norsk småfolk.

Var bare å sjekke bak.

Skrevet

uansett så driter jeg litt i hva folk gir ungene sine, men jeg tenkte jeg skulle opplyse om det til andre som har småspisere og som er motagelig for info

Skrevet

Tuuusen takk!! Jenta mi har vært veldig løs i magen de siste dagene, har nylig begynt med Hipp grøt 2 ggr daglig. Så det er sikkert for lite jern som er årsaken! Skal testes ut tvert!!

Sjekket jern-inneholdet på Hipp sammenlignet med Risgrøt fra Nestle og det var stor forskjell, 5 mg mot 12 på Nestle sin!

Takk for tipset!! :o)

Skrevet

Kjempebra at du skrev dette innlegget nå,jeg sjekket og det stemmer faktisk.Jeg rett og slett hev resten av den hipp grøten jeg hadde og kommer nok ikke til å bevege meg borti noen av hipp sine produkter etter dette.

Skrevet

vel det er mulig, men jeg fikk et bestemt inntrykk av at min HS hadde vært på seminar med Tine, som er produsent av SMåfolk, for hun var besatt på at vi skulle bruke Småfolk-produktene. Det kan vi imidlertid ikke fordi de tilsetter smør og melk i produktene sine, noe jr er allergisk mot. Hun bladde febrilsk i produkt-permen og prøvde å finne noe vi kunne spise...

Skrevet

Vi bruker Hipp mme og hadde tenkt å bruke Hipp sin grøt men kanskje vi får bytte merke da.

Takk for info

Skrevet

Hipp er TYSK...

Sakset fra Hipps hjemmeside...

http://www.hipp.dk/subpage.aspx?id=33

HiPP er et over hundrede år gammelt familiefirma, som startede med en tvillingefødsel i en sydtysk by i slutningen af 1800-tallet.

Joseph Hipp (1867-1926), som var konditor, boede sammen med sin familie i oplandet til den lille tyske by Pfaffenhofen lige uden for München.

.

Og det er 7 i alle tre groetene jeg har staaende her, baade Hipp, Nestle og Bauveais... Sa kanskje det kommer an paa alder og type groet?

Eller land?!

Skrevet

Men herregud da! Jeg bryr meg ikke om det er dansk eller tysk firma.

Det er bare å gå i butikken, sjekke grøtpakker fra forsjellige levrandører, så ser dere at det er mindre en det halve med jern i hipp sine grøt.

Det gjør sikkert ingenting for de fleste, men for oss som har babyer som helst bare vil ha mm og ikke grøt, så er det viktig å få i den den grøten med mest jern.

Skrevet

Hahaha, jenta mi liker ikke nestle sine grøter, men hun elsker HIPP sine! Dermed kan hun spise 3 ganger så mye av HIPP sine grøter, mens Nestle sin bare kniper hun sammen leppene og snur hodet... Hun er heller ikke glad i middagsglassene fra Nestle, som smaker skikkelig dritt i forhold til HIPP og småfolk sine.

Vi får vel prøve småfolk sin grøt da..... Nestle utgår ihvertfall her i huset! Stinker og smaker rævva!

Skrevet

Det er jo jern i groeten, samt at dersom barnet har et variert kosthold er det ikke noe problem med en mindre jernmengde i groeten... De faar i seg nok gjennom annet. *forutsatt variasjon...

Evt, dersom man har en smaaspiser som kun liker Hipp, gi jerntilskudd da vel, ikke verre enn som saa...

Skrevet

Når barnet ikke spiser noe særlig med fast føde er det kanskje greit å spise den grøten som er rikest på jern. Men barn med normalt godt kosthold kan trygt spise Hipp (i følge vår helsesøster da). Her i huset får jenta Hipp grøt *2 per dag, en halv skive med leverpostei, litt middagsmat (ofte med lever/brokkoli og andre jernrike ingredienser) og mm. Hun får da i seg de jernmengdene hun skal ha ;) Så mange kan fortsatt trygt bruke HIPP barnegrøt hvis man ønsker det ;)

Skrevet

tassen min spiser bare noen få teskjeer med grøt, det var derfor helsesøster anbefalte småfolk eller nestle.

Jeg har jo hele tiden skrevet at dette gjelder mitt barn fordi han spiser veldig lite (nesten ingen ting).

Poenget er at jeg trodde jeg hadde oversikt over det meste....men dengang ei

Skrevet

Nettopp. Hvis ungene spiser normalt så er det jo ingen problem. Men som jeg skrev, så er det bare såvidt barnet spiser. Og da er det jo lurt at det lille den får inneholder jern. Kjekt å vite tenkte jeg derfor la jeg det ut.

HI

Skrevet

tillab *og lille Embla+1pp* Variert kost på en baby??? Babyer begynner jo med grøt og da er det viktig at der er jern i den og etter en stund begynner de med middag,men der er ikke jern i middagen,så jeg syne det var et rart utsagn fra deg.

Skrevet

enig med mamma til en stor og en liten

Skrevet

Som jeg skrev,jeg hev min Hipp grøt,min gutt skal kun få det beste og andre Hipp produkter kommer jeg aldri til å kjøpe etter dette.

Skrevet

Oi, må ærlig innrømme at jeg har IKKE sjekket innholdet i grøten eller sammenlignet de forskjellige merkene, har tatt det for god fisk at det var det samme hvilken jeg ga.. Så feil kan man ta! Nå elsker jenta mi grøt da, ihvertfall HIPP sin, det er den vi gir, eller ga. Etter å ha lest dette innlegget kjøpte jeg Nestle sin, men den de selger her er med mango og banan og den syns jeg er litt kvalm, men snuppa spiste den da. Hun spiser to fulle skåler hver dag! Er det noen som vet hva som er anbefalt daglig inntak av jern for småttiser da? Kunne jeg tenkt meg å vite.... For når hun spiser maaase grøt, får hun kanskje i seg nok selv om det bare er hipp sin grøt..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...