Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #26 Skrevet 7. mai 2007 Og PS: Jeg er ikke spesilet ung, i 30-årene - kanskje er det nettopp derfor jeg sier det jeg sier nå.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #27 Skrevet 7. mai 2007 så ta deg en røyk du å da for å provosere, han blir sikkert forbanna da i å med at du er gravid, kanskje han skjønner det da!!
mamamaria Skrevet 7. mai 2007 #28 Skrevet 7. mai 2007 jaja... tror ikke du blir særlig klokere av innlegg som 'kvitt deg med egoisten' osv. Enig med de som skriver at det ikke er rart med så mange skilsmisser når folk tenker sånn! Det er ikke 'bare' å hive ut noen pga uenigheter. Her skal det snakkes spør du meg. Jeg ville ALDRI akseptert røyking i hverken hus eller bil. Mannen min røykte før, og jeg ba han pent røyke ute fordi jeg får pustevansker når jeg er i røykfullt område. Blir det kaldt, får han stå i garasjen ... Klart han ikke liker å stå ute, det er jo ikke akkurat kanariøyne der man setter seg i solen da ;-)) Men han er nødt for å tenke på deg og barna også! Jeg kan ikke tro at han virkelig synes han selv og hans elskede røyk er MER verdt enn hans kjære og barna!! :-( Er det noen muligheter for at han får et eget 'røykerom' f.eks? Røyking i bilen synes jeg han bør slutte med, en bil er et lite og tett rom, og jeg blir kvalm og får pustevansker nesten bare av tanken på røyking i bilen! Det må da gå an å røyke FØR en hopper i bilen og ETTER bilturen, slik at man slipper røyken i bilen? Blir det lange turer, så får han ta regelmessige røykepauser. Jeg hadde (i motsetning til mange andre virker det som) aldri skilt meg fra min kjære pga at han røyker, jeg ble til og med sammen med han selv om han røykte og jeg ikke tålte det... kjærlighet gjør blind.. kanskje det? ;-) Men jeg ville absolutt ikke akseptert røyking i huset! Nå er jeg heldig som har en ex-røyker man nå... han klarte å slutte helt fordi han ikke orket å stå ute å røyke på vinteren :-)) Min svigerfar og svoger røyker i huset begge 2 (i sitt eget hus altså - de får ikke lov her) og når vi er der og de tenner en sigarett, så går jeg og ungene! Et lite ps: de bor i utlandet, og når vi er der så må vi jo besøke dem, og da bor vi der hele helgen f.eks. Heldigvis er ikke hele huset fullt av røyk, og det er et stort hus, så jeg bare går til et annet rom med ungene. Nekter å utsette dem for røyk hele helgen eller ennå lenger til å med! Lykke til!! Håper du får til en samtale med din kjære, slik at han innser hvor dårlig passiv røyking er. Både for deg, barnet og babyen i magen!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #29 Skrevet 7. mai 2007 Jeg er HI..Han VIL jo at jeg skal starte å røyke..Så det kan jeg IKKE:(
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #30 Skrevet 7. mai 2007 "MamaMaria": Jeg er HI. Takk for et langt og flott innlegg. Noen syns sikkert det hadde vært lett å kaste han ut..Meen, det har seg nemlig sånn at det er hannes hus+ at han er 36 år og jeg er 23. Dvs, han står sterkere i alt-tror han. Sønnen min er fra tidligere forhold, så vet ikke om det har no å si på at han ikke bryr seg ang røyking i bilen. Han snakker om å lage et røykerom med ventilasjon/ventil..Men har hørt såå mye negativt om det. Typen jobber mange uker på havet(dvs. mye kjederøyking) Typisk fiskere. Så heldigvis er han jo en del borte og vi slipper røyken. Uff, er ikke lett.
*dragonfly* Skrevet 7. mai 2007 #31 Skrevet 7. mai 2007 Kanskje den lokale jordmora har en slik film som viser hvordan fosteret reagerer når mor røyker...og hvordan morkake og blodårer som fører næring og oksygen til ungen trekker seg sammen. Det tenker jeg hadde gitt ham et nytt syn på ting. Man kan da ikke flytte fra en fyr for at han røyker, men du må sette krav. Dere er tre (snart fire) om å bo sammen og alle må møtes på halvveien, men i dette tilfellet er det jo greit å få ham til å skjønne at han er vel egoistisk ved å gjøre andres helse dårlig. Min mor og far røykte inne hele oppveksten min. Jeg utviklet sakte men sikkert astma, og i dag er jeg kjempeplaga. Jeg er svært bitter på mine foreldre som ikke "tok bedre vare på meg".
Mosseline Skrevet 7. mai 2007 #32 Skrevet 7. mai 2007 Er jo trist at han ikke respekterer deg og deres/dine barn. Synes det høres ut som en grei løsning å ha et røykerom. Er jo bedre med ett røykfyllt rom enn hele huset. Da slipper dere røyken der hvor dere er, og han slipper å gå ut. Synes ikke du skal bry deg om rådene om å bli kvitt ham. Er jo mye mer som teller her i livet enn røyking. Om han går med på et røykerom kan det jo hende at han etter hvert går med på å slutte å røyke i bilen også:-) Stå på og ikke gi opp håpet!!! Lykke til!!!
Kjukka Skrevet 8. mai 2007 #33 Skrevet 8. mai 2007 Hallo?! Ikke overdriv da... KOLS du liksom, du får KOLS om du røyker hver dag selv, har aldri hørt om at folk har fått KOLS av passiv røyking... men jeg er enig i at det ikke bør røykes inne, der det er gravide/småbarn som oppholder seg til daglig...
Solskinnsjenta Skrevet 8. mai 2007 #34 Skrevet 8. mai 2007 Det finnes faktisk eksempler på mennesker som får KOLS fordi de har blitt utsatt for passiv røyking. Det skal ganske mye mer til enn for de som røyker selv, men det er absolutt mulig. En god venninne jobbet som sykepleier på lungeavdeling på Haukeland. Hun fortalte at det var flere som kom inn med KOLS pga ektefellens røyking. Det synes hun var urettferdig, særlig i de tilfellene der ektefellen hadde sluppet unna denne forferdelige sykdommen...
Reidis Skrevet 8. mai 2007 #35 Skrevet 8. mai 2007 Du får sette hardt mot hardt! Røyking i huset og i bilen - ingen sex! Røyke ute - belønning = sex ) (si at du har kjøpt nytt sexy undertøy som du skal belønne ham med, når han har slutta å røyke inne!) Det burde hjelpe! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå