Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Hater røyk, og kommer alltid til å gjøre det... Får han ikke til å slutte heller... Dette er hans første barn , men han bryr seg ikke om å slutte å røyke i bilen eller i huset. Han sier han ikke klarer røyke ute.. sykt..Blir så lei av å sitte i osen hele tiden. Kvalmt!
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Hadde kasta røyken hannes ut om min sambo hadde røyka inne.. Her røyker ingen inne..
litakine og Theodor Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 huff, hadde ikke holdt det ut, skader jo tross alt deres ufødte barn nesten like mye som om du hadde røyket selv. Alle burde da klare å røyke ute, er jo ikke noe bra om han fortsetter å røyke inne og i bilen når barnet blir født. Vokste opp med røyk i hjemmet selv, og var veldig plaget med astma
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 får ikke samboeren min til å slutte jeg heller, men han respekterer graviditeten såpass at han ikke røyker i nærheten av meg eller i bilen...har sagt at han må røyke noen timer før han kommer hjem, vil ikke lukte lukta... han hører faktisk.... det synes jeg din samboer bør gjøre også, passiv røyking er ikke bra for barnet;)
Solskinnsjenta Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Hadde gitt ham klar beskjed om at du ikke godtar røyk i nærheten av barnet ditt! Visste du at også passiv røyking øker risikoen for spontan abort? Sjansen er faktisk 50% større hvis du blir utsatt for passiv røyking, enn hvis du ikke er i nærheten av røyk. (altså, hvis risikoen for spontanabort normalt er 2%, øker sjansen til 3% hvis du blir utsatt for passiv røyking over tid) Ta med samboer til lege/jordmor og be om informasjon om røyk rundt barn. Har selv vokst opp med røyk i huset, og er overbevist om at jeg ikke hadde vært plaget så mye av allergier hvis pappa ikke hadde røykt inne. Til slutt min personlige mening: Samboeren din er utrolig egoistisk som tar mer hensyn til seg selv og det at han er pysete, enn deg og sitt ufødte barn! Hadde gitt klar beskjed om at alle røykpakker jeg finner skylles under rennende vann før de kastes i bosset!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Uff, skulle ønske jeg kunne gjøre det..Men da hadde jeg sikkert fått pryl.... Han sier at jeg må ikke være såå hysterisk og bla bla bla...Har mest lyst å si at jeg tar med meg barna å drar..men ikke lett. Sønnen min bruker å si i baksete : mamma, det kommer røyk bak...æsj..... Og jeg får sååå vondt i meg.... Har prøvd å si det så mange ganger..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 Herregud for en dust...! Hadde personlig ikke klart å være sammen med en sånn ego. Alt for stort gap mellom hans moral/ verdier og mine egne! Men han er sikkert veldig skjønn og grei på andre måter:)
*dragonfly* Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Jeg synes det var mange usaklige svar her, men jeg forstår at det er kjipt for deg. Her er derimot noe du kanskje kan glede deg over: Veldig mange menn trapper ned/slutter etter at ungen kommer ut. De føler at de tilskitner ungen med tobakkslukt o.l. De får et behov for at alt SKAL lukte rent og være rent og bakteriefritt. ;Min slutta dagen etter fødsel. Uten at jeg sa et eneste ord. Mas gjør bare vondt verre tror jeg. Snakk rolig med ham og si hvor viktig du synes det er for deg at ungen vokser opp i et røykfritt miljø, og ikke bli vant med at "røyk en helt vanlig". Det verste som er; er babyer som lukter sur sneip, og det vil nok typen din føle på. Ønsker deg masse lykke til i så fall........
stima Skrevet 6. mai 2007 #10 Skrevet 6. mai 2007 åh, herregud nå kjente jeg at det brusa inni meg av sinne ovenfor denne fyren! Jeg hadde pælma en brosjyre i trynet på han om graviditet og røyking/graviditet og passiv røyking.. -Har du ikke fått den fødselboken på helsestasjonen med en del til mor og en til far? Der står det klart og tydelig om hvor farlig dette er og ikke minst hvordan barnet ligger å vrenger seg i smerte når du puster inn denne dritten..Vis han dette! Og seriøst: du får vel ikke pryl? (slik som du skreiv over her)? -isåfall, har du ett annet ganske alvorlig problem som du burde få hjelp til å få en slutt på! (dette hørtes veldig strengt ut, men det var ikke sånn ment, blir bare veldig engasjert og håper på det beste for deg!) Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #11 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har tatt med meg mannen min på alle kontroller hos JM og lege. På den måten har han også fått en større nærhet til barnet og han får samme info som meg. Jeg vet det kan være vanskelig for far å få fri fra jobb osv. Men lur han med ved å si "det er så fantastisk å høre hjertelyden. Jeg ønsker virkelig du skal få oppleve dette.Dersom du får han med deg så snakk med JM og legg en slagplan sånn at hun helt tilfeldig kommer inn på det med røyking og barn. Ofte lettere dersom det kommer fra en annen enn deg Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #12 Skrevet 6. mai 2007 d er jo din egen feil, tenk å bli sammen med en som røyker om du ikke liker røyk. Dette er noe du må respektere han røyka sikkert når dere møttes oxo? Man kan ikke forvente at folk skal forandre seg over natta, synes han må ta hensyn når barnet kommer det er jo helt klart!!!!!!
bodilnf Skrevet 6. mai 2007 #13 Skrevet 6. mai 2007 Dette var jo trist. Det er utrolig at han ikke tar mer hensyn til sitt ufødte barn, og det kan jo også gå utover forholdet til moren. Dette er veeldig egoistisk, også at han røyker i nærheten av de andre barna dine. Jeg hadde ikke akseptert det. Synes du skal forsøke å følge noen av råden som har kommet over her, og så kaste ham ut hvis han ikke forbedrer seg.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #14 Skrevet 6. mai 2007 Åh, herregud, kjerringer... At han røyker er grunn til å slå opp? Sette livet på hodet? Voksent. Du får bare akseptere at han røyker, men han må akseptere å gjøre det ute.
bodilnf Skrevet 6. mai 2007 #15 Skrevet 6. mai 2007 har stor forståelse for at det kan være vanskelig å slutte å røyke, men å insistere på å røyke i nærheten av småbarn og gravide er utrolig egoistisk. Det går ikke ann å ignorere farene for spontanabort, astma osv. som røking og passiv røyking gir.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #16 Skrevet 6. mai 2007 Jeg er HI....Ang det å slå opp med noen bare for at de røyker syns ikke jeg er rettferdig. Jeg vil jo ha et røykfritt hjem, men jeg vil jo ikke miste mannen i mitt liv av den grunn...
gravidos Skrevet 6. mai 2007 #17 Skrevet 6. mai 2007 det sier ganske mye om iq`n hans,spør du meg.... jeg hadde ikke godtatt det hadde gitt han et valg deg eller røyken.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #18 Skrevet 6. mai 2007 vil ikke miste mannen i ditt liv.. Men hva med barna i ditt liv? som utsettes for kols-fare og særdeles økt kreftfare. (veeeeldokumentert opp og i mente....) Hadde aldri i livet akseptert at han røyer inne. Tenk når babyen kommer og han skel kose og nusse med den og den lukter askerbeger og sur sneip...trivelig... Og den stakkars ungen i baksetet som snapper etter pusten... hadde aldri satt ungen min i en bil der noen røyker! Fy faen for en egoist!!! Og hvis du bare lar det skure er du egoist også, som setter ditt eget forhold foran barnas helse.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #19 Skrevet 6. mai 2007 Æsj ! Er han helt tett i huet eller ?? Høres ut som en neandertal egoist . Hadde IKKE tolerert det . Tror faktisk jeg hadde gitt ham ultimatumet om enten å slutte\ moderere sitt forbruk (har han hørt om røykeplaster ? nikoton tyggegummi ?) eller å stikke langt langt vekk fra meg og barnet . Han har tydligvis ingen respekt for hverken deg elle babyen sin , og har han det ikke nå så får han det ikke plutselig senere heller . For en kvalm type . Æsj æsj æsj . Bli kvitt den egoistiske jævelen !!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #20 Skrevet 6. mai 2007 "Bli kvitt den egoistiske jævelen" ????? Er det mulig å være så umoden og unyansert? Rart skilsmissestatistikken er høy her i lnadet, hvis dette er måten dere takler alle uoverenstemmelser på. Jeg gir meg ende over. Ja vel, han er en egoist, eller i hvert fall uomtenksom. Men dere (de flest som har avart her) er noen trangsynte, tett i pappen HØNER og kjerringer!
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #21 Skrevet 6. mai 2007 Klarer han ikke røyke ute ?? Har han problemer med å gå ? Har han ingen klær ? Hva slags sykdom er det han har , som gjør at han ikke klarer å røyke ute ? Kanhende kvalifiserer han seg til å få værna bolig .
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #22 Skrevet 6. mai 2007 Ærlig talt, kvitt deg med han om han ikke kan la være å røyke rundt deg. Det burde være det miste han kunne gjøre av hensyn til deg og barnet. Om han nekter å slutte kan han bare finne seg i å røyke ute. For en pyse, klarer ikke røyke ute??? Hvilken mann er egentlig dette??
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #23 Skrevet 7. mai 2007 Klarer ikke røyke ute?!!! Et teit argument spør du meg! Handler mere om viljen. Han bør vise hensyn til deg og deres felles barn du bærer. Min mann sluttet å røyke da jeg ble gravid, han drikker kaffe i termoskopp for lukten gjør meg kvalm. Han tar seg ên øl en sjelden gang for å ikke plage meg med lukter jeg ikke klarer av. Synes mannen din kan ofre litt av sine innarbeidede vaner for din skyld! Det handler om alles velvære ikke bare hans!!
1engel-1barn-1imagen- Skrevet 7. mai 2007 #24 Skrevet 7. mai 2007 Skjønner at mange reagerer sterkt på dette innlegget!! Har selv mistet et barn i uke 22, men av andre årsaker.. Har du noen gang tenkt på at dette kan skade barnet ditt? For ikke å snakke om ditt nåværende barn? Jeg skjønner frustrasjonen din men ikke tankeganegn din.... Hva er det som får deg til ikke å stille krav? Det gjør meg opprørt at du finner deg i dette!! Som mor er mine barn 1.pri. Alvorlig talt så får du ta litt mot til deg å be mannen din røyke ute. Dette handler om 2 veis komunikasjon og respekt. tenk så dårlig samvittighet du skulle få dersom noe gikk galt... Du vil ALLTID lure på om røyken hadde noe med dette å gjøre.. Til alle dere som sier at dette sies av hysteriske kjerringer må jo være altfor unge og naive til i det hele tatt ha lov til å uttale seg i en slik sak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Få litt bein i nesa!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #25 Skrevet 7. mai 2007 Til sistemann over her: Poenget er at det må være mulig å holde beina sånn noenlunde på jorda. Råd som "kvitt deg med ham", osv er og blir helt ute av proposjon. Det er ikke slik man løser problemer i et samliv. Det skal mer til før jeg gir det rådet til en venninne. Tenk dere om. Kom med konstruktive løsninger, ikke dramafakter. I et innlegg blir HI nærmest latterliggjort fordi hun sier at denne røykeren er manne i hennes liv. Det er da jeg sier: Get a grip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå