rødhette* Skrevet 4. mai 2007 #26 Skrevet 4. mai 2007 Jeg kjenner ingen som har kommet ut med kun 1 hull.... Og hvis de syns det er så vondt at de ikke vil ta et til, er det iallfall dems eget valg.... Og det med at jenter er pysete, må jeg si var dumt sagt. Når det gjelder smertegrenser, sier de at jenter har høyere grense enn gutter. Dette har f.eks. flere tatovører sagt.
energica Skrevet 4. mai 2007 #27 Skrevet 4. mai 2007 Når noen greier å kalle det barnemisshandling.. osv.. da sier jeg at de er hysteriske... Velge selv er jo helt greit det.. Men ikke kom å fortell meg at det er sunn fornuft da, det blir patetisk.. he
Sentralstøvsugeren Skrevet 4. mai 2007 #28 Skrevet 4. mai 2007 Da konkluderer vi med at vi med at vi forblir uenige:) Noen av dere vil fortsatt synes det er ok å ta hull i ørene på en baby - og jeg vil fortsatt synes det er grusomt!
selfangerkjerringa Skrevet 4. mai 2007 #29 Skrevet 4. mai 2007 Sorri men da tror jeg ikke du vet helt hva ordet "patetisk" betyr.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #30 Skrevet 4. mai 2007 Signerer deg 100% energica. Skjønner ikke hva problemet til enkelte her er..... tror ikke alle vet helt hva barnemishandling er. Kan ikke foreldre bare gjøre det de synes er best for sine da? Jeg bryr meg da verken om jentebabyene i barselgruppa mi har eller ikke har øredobber. Synes de er kjempesøte både med og uten!
energica Skrevet 4. mai 2007 #31 Skrevet 4. mai 2007 Hva slags spørsmål er det da? Må jo rense selvfølgelig, morgen og kveld.. Hva gjør du vist ungen din blir feks syk? Man gjør jo noe, ikke sant? hmm
selfangerkjerringa Skrevet 4. mai 2007 #32 Skrevet 4. mai 2007 Fin avsutning, Mamma73 signerer deg på den!
energica Skrevet 4. mai 2007 #33 Skrevet 4. mai 2007 Ja, trollmor, vi skjønner hverandre i hvertfall :-) Fint med og uten, ville bare komme med min mening :-))
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #34 Skrevet 4. mai 2007 ok hvis du har renset morgen og kveld og likevel kommer det verk???
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 4. mai 2007 #35 Skrevet 4. mai 2007 Hei.. Jeg tok hull i ørene på min 6.5 måneder gamle datter forrige uke. Hun er kjempesøt og har ingen plager med det. Jeg tok det jo mest for min skyld, men hun skal jo ha det likevel så jeg ser ikke helt poenget med å vente. Det var ikke særlig vondt, 2 skrik og like godt humør. Jeg nekter å kalle det barnemishandling! hvis du vil se bilde av hun, så er det under nicket mitt på albumsidene God helg!
hårsår Skrevet 4. mai 2007 #36 Skrevet 4. mai 2007 Lykkeliten2: Så søt jenta di var =) Jeg kan ikke hjelpe for det, men jeg synes det er ordentlig fint med hull i ørene på babyer! Og som du sier, så skal de jo ha det likevel senere! God helg til deg også!
bolla pinsvin Skrevet 4. mai 2007 #37 Skrevet 4. mai 2007 Aldri i livet om jeg ville gjort det. Stakkars unger. Synes de skal få bestemme selv når de blir større om de vil ha det eller ikke.
bolla pinsvin Skrevet 4. mai 2007 #38 Skrevet 4. mai 2007 Hvordan vet dere at de skal ha det senere uansett? Er dere synske så dere vet hva barna ønsker når de blir store? Ikke alle jenter ønsker seg hull i ørene
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #39 Skrevet 4. mai 2007 Hmm. hvorfor har dere det så travelt? Ja, ja det får være opp til dere. Jeg tenker at selv om man setter inn nikkelfri øredobb når de er helt små, så er det mange smykker både sølv og gull som har litt nikkel. Øker sjansen for at de får fine øredobber senere som de insisterer på å bruke, men som kan ha allergener. Jo lenger man kan holde dem unna slike ting jo bedre, men jeg er kanskje hysterisk i forhold til allergier? Barnemishandling er litt vel drøy ordbruk. Gjør jo ikke spesielt vondt dersom de bruker pistol, husker at jeg tok hull da jeg var 8 uten at jeg har fått traume av det. Synes det er et elendig argument å ta det tidlig slik at de ikke blir redde. Dersom de er for redde er de kanskje for unge/vil det ikke nok? På den andre siden, hadde det vært snakk om omskjæring av gutter (de fleste gutter i USA blir jo omskjært av "hygieniske" og religiøse grunner) hadde jeg ment at det var best å gjøre det så tidlig som mulig.......kanskje litt enig likevel??? synes øredobber på babyer er noe tull og tøys og ser kjempeteit ut, men synes dere det er fint og vil ha det så lykke til.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #40 Skrevet 5. mai 2007 Det må da ungene få avgjøre selv når de blir gamle nok?? Hullene går som regel ikke vekk om du tar ut øredobbene hvis de har fått sitte noen år og jeg synes alle burde ha rett til å bestemme selv om de vil ha det eller ikke...I mine øyne er det unødvendig og egoistisk å gjøre noe sånt.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #41 Skrevet 5. mai 2007 MAn kan ta av ballerinasko, smykker og kjoler, hullene forsvinner ikke og om man ikke vil gå med øredobber ser det ikke fint ut med hull der heller. Snakker av erfaring, mora mi var en av de egoistiske hurpene som mente hun kunne gjøre det fordi det var så søtt. Jeg hadde nemlig lite hår og det var ytterst nødvendig å vise omverdnen at jeg var jente, dette gjorde hun ved å gi meg stygge øreflipper... Jeg ville foretrukket rosa kjole...
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 5. mai 2007 #42 Skrevet 5. mai 2007 Ja, men i spania anbefaler man også å drikke vin under svangerskapet, minst ett glass daglig. De gjør litt av hvert i latinamerika også...
Mamman til M&E Skrevet 5. mai 2007 #43 Skrevet 5. mai 2007 Blir skikkelig provosert over dette. Hvem sine behov er det en skal dekke her? "Åååå det er så søtt!" Patetisk spør du meg. Det er ikke bare det å ta hullene som gjør vondt, de skal liksom sove med dem også, stakkars barn! Nei, hull i ørene kan de få når de selv ber om å få det. Allergi er også noe en bør ta hensyn til.
lucky_mom Skrevet 5. mai 2007 #44 Skrevet 5. mai 2007 Uff, babyer med hull i ørene er noe av det verste jeg ser... Sier en del om foreldrene, mener nå jeg. Jenta mi på 6 år fikk akkurat tatt hull i ørene, etter EGET valg. Og JA, det gjorde vondt. Så å si at babyen knapt merker det osv blir for dumt. De skjøt begge hullene samtidig, ellers hadde hun nok kommet ut med bare ett hull ja... Og hun sa det gjorde mer vondt enn hun trodde det skulle.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #45 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har bodd i et land hvor så og si alle tar hull i ørene på babyjenter innen fullte 1 uke. Utrolig nok var det sjeldent med infeksjoner ol. Der hadde de spesielle øredobber til baby da...Der så man på ørene for å se om det var gutt eller jente, og ikke fargen på klærne.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #46 Skrevet 5. mai 2007 skal jo ha hull i ørene senere alikevel ???? ikke alle vil ha det...jeg har ikke !!! og aldri om jeg tar det på datteren min før hun ber om det
verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 5. mai 2007 #47 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har tatt hull i ørene på alle jentene mine før de var 1 år. Ingen problemer i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå