Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 er det noen der som har tatt hull på øret til ungen sin på under 1 år???? håper får noen svar!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Aldrig!!! Det får vi ta den dagen hun spør!!!
Sentralstøvsugeren Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Nei, og ikke skal hun få det hellerr! Det er nesten barnemishandling, spør du meg!
hårsår Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Jeg synes det er kjempefint! Så ei jente på 9 mnd kontroll som hadde hull i ørene, og jenta passet det utrolig godt. Selv får jeg ikke lov av mannen min til å ta hull i ørene på lillemor før hun begynner på skolen- minst! =) Han blir nok skikkelig beskyttende overfor henne, hehe..!
*Isabell* Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Vet om ei som hadde tatt hull i ørene på jenta når hun var 6 mnd og det syns jeg er altfor tdlig!! Syns man bør vente til de er over året iallefall. Kommer nok til å venta til snuppa er minst to år:)
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Nei, men jeg synes det er søtt når de blir over året. Synes mange her er så ekstreme på at man ikke skal ta før de selv spør etc. Selv kommer jeg til å skaffe lillemor hull i ørene når hun er ca 2 år;-)
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 .... og å kalle det barnemishandling er veldig drøyt synes jeg!
Sentralstøvsugeren Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Det synes jeg faktisk det nesten er....tenk på den stakkars lille babyen som må ligge med disse øredobbene. Og når folk spør hva jeg mener om det - svarer jeg.....uten å gjemme meg bak anonymknappene.
hårsår Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Det er faktisk ikke så uvanlig i utlandet at de får hull i ørene når de er 3 mnd ++. Da tenker jeg på bl.a Spania, Chile osv
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #11 Skrevet 4. mai 2007 Jeg mener barna selv skal ville ha det før man tar det. Samt at både jeg og mannen min har nikkelallergi, vil ikke gjøre datteren min til allegiker... Det er sånn det var for meg så hvorfor ikke for min datter?! Svigermor derimot mener vesla bør få når hun er ca 8 mnd, det var jo tross at da tantene hennes (mine svigerinner) fikk sine. Men jeg vil ha en aktiv liten allsidig krabat som ikke trenger å tenke på feks om øredobber skal kunne henge seg fast i ting. Og så til konklusjonen; hva er vitsen? Hvorfor skal så små barn ha det? Jo fordi;Foreldrene vil, og synes det er pent.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #12 Skrevet 4. mai 2007 min datter har nikkelfri øredobb så det fungere bra. hun er 1 år.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #13 Skrevet 4. mai 2007 Dette blir jo det samme som is og sjokolade debatten- hva er vitsen? Det er jo foreldrene som vil ha øredobber sier du, og du gir jo is og sjokolade. Er det ikke du som vil dette også, for barnet ditt ønsker ikke dette selv..
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #14 Skrevet 4. mai 2007 Klart det anonym, det fungerer bra NÅ... Faren når man er så allergiske som det jeg og pappaen er, er at man kan utvikle allergi for andre ting også, feks gull og sølv. Men uansett, det er "unnsyldningen" jeg serverer svigermor, hovårsaken for min del er at jeg ikke ser noen vits med det og så forbanna søtt er det ikke..
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #15 Skrevet 4. mai 2007 Hva er vitsen med kjole, smykker og ballerinasko da? Neppe behagelig, men veldig søtt;-) Personlig, som tidligere skrevet, tenkte jeg å ta det på lillemor når hun er ca 2 år. Hva andre gjør, synes jeg er opp til de. Barnemishandling -eller noe å reagere på i hele tatt -synes jeg er drøyt.
rødhette* Skrevet 4. mai 2007 #16 Skrevet 4. mai 2007 Søte kjoler, smykker og slikt kan man ta igjen, og faktisk kaste. Så er de helt borte. Men har man først tatt hull i ørene, er det ikke bare å trylle de bort. Bare tull å gjøre det mens ungene er så små. Ungene er da søte nok uten hull i ørene vel!
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #17 Skrevet 4. mai 2007 Er det virkelig folk som tar hull i ørene på babyene sine!!!!! Hjelpe meg! Grøss og gru.... Trodde først dette var kødd jeg.
selfangerkjerringa Skrevet 4. mai 2007 #18 Skrevet 4. mai 2007 3-åringen min trenger ikke hull i ørene for å sjarmere vettet av omgivelsene sine hun nei Enig med rødhette forøvrig - å sammenligne piercinger med strutteskjørt blir bare for idiotisk.
energica Skrevet 4. mai 2007 #19 Skrevet 4. mai 2007 Jeg tok på jenta mi, tror hun var 1 1/2 år, gikk så fint så, det gjør jo ikke vondt da, de skvetter litt. Lettere å ta det når de er små, de blir jo bare redde vist de er eldre.. Slapp av litt, ikke være så hysteriske vel??? My goood
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #20 Skrevet 4. mai 2007 What's the point? Kom hun trampende inn kjøkkendøra å ba på sine knær om å få hull i ørene?
rødhette* Skrevet 4. mai 2007 #21 Skrevet 4. mai 2007 Det er feil å si at folk er hysteriske, bare fordi de ikke vil ta hull i ørene på ungene sine før de er gamle nok til å be om det selv. Det er heller snakk om sunn fornuft...
energica Skrevet 4. mai 2007 #22 Skrevet 4. mai 2007 Ja, tror du ikke hun gjorde det a? He, nei selvfølgelig ikke... Men hun ville nok gjort det snart nå, fyller 6 år, da hadde nok hun kommet ut med kunn 1 hull.... kjenner mange som har opplevd det, i jenter er jo litt pysete :-) Ikke er det stygt, ikke gråt hun... hva er problemet ditt anonym?
selfangerkjerringa Skrevet 4. mai 2007 #23 Skrevet 4. mai 2007 Trenger ikke ta anonym, vi er nok av folk med nick som er uenige med deg...
søtemor Skrevet 4. mai 2007 #24 Skrevet 4. mai 2007 Er enig med deg. og når de er små så merker de ikke det veldig. de har mere vondt av vaskine. min har hull i øret. tok det når hun var 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #25 Skrevet 4. mai 2007 hva hadde du gjort hvis hun fikk verk i ørene ?? tatt ut el renset godt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå