Gå til innhold

Er jeg virkelig den eneste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å fullamme min til hun blir 6 mnd. Gjorde det med min første, både hun og jeg trivdes med det:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Da blir det nok en jævla stor krise her i huset, mamma til en stor og en liten, for nå kommer jo ALDRI snulla til å lære seg å spise forskjellige ting når vi har venta sååååååååå lenge!

Skrevet

Uff Riga du vet ikke hva du gjør... Jeg er 25 år gammel og hadde en mor som deg.. som ventet og ikke begynte med fast føde før det var for sent... Resultatet er at jeg nå kun spiser barnegrøt og mme.. Rynker på nesen av alt annet.

Gi hippiesnulla ekte mat!!!

Skrevet

Fra spøk til alvor: en trenger da ikke introdusere fast føde før 6mnd bare fordi ungene skal lære seg å smake mat? Det argumentet blir for tynt syns jeg - uansett om det kommer fra hs.

Skrevet

Søsteren min har fullammet alle tre barna sine til 6 mnd alder, og hun ene litt lenger også, men likevel har de alle blitt riktig glade i mat :) Ingen problemer med å få dem til å spise maten sin nei...så hvis knøttet ikke har behov for ekstra næring utover mm kommer jeg også til å fullamme til 6mnd i hvertfall. Ble fullamma selv til jeg ble 7 mnd...

Skrevet

Det argumentet, for at de skal lære seg å smake mat, er bare tull. Har gitt nesten alle mine bare mm til de er 6 mnd. Forskjellen på de som har fått tidligere og de som har fått senere er at de som ventet til 6 mnd begynte med fulle porsjoner og mer forskjellig mat raskere enn de som begynte før.

Skrevet

Riga; flott start du har på innføringen av fast føde:)

Er sånn vi startet når lille matvrak begynte også, og hun spiser hva som helst nå.

Hun fikk smake på alt hun har lystet på finger etc en stund, men når vi startet skikkelig var det grøt og banan for alle penga. Nå spiser hun hva det nå enn er hun blir servert. Hun liker alt og er trygg på at mat er noe godt. Og aller best er fremdeles banan!

Anbefaler å prøve forskjellige grøter etterhvert for smakens og interessens skyld:) Småfolk havregrøt med eple er knallgod:)

Skrevet

Jeg fullammet eldtstejenta (2 år nå) til hun var 7 mnd, og minstesnuppa som er 8 mnd nå, fullammet jeg til hun var 7.5 mnd. (Vi begynte med grøt for 2 uker siden)

Aldri gitt noen smaksprøver mens jeg fullammet har jeg gjort heller, og TENKE seg til: Begge ungene spiser av hjertens lyst.

Blir egentlig ganske provosert når jeg ser folk som tror man må "lære" ungene sine til å sise fast føde fra de er noen få mnd gamle, ellers så vil de aldri spise ordentlig mat liksom..

Skrevet

Takk takk;) veldig stolt av han, han er et blikkfang;) var fin han din og! hadde selv en varmblodstraver tidligere, og vet hva du snakker om!! han skulle bare løpe FORT!! og fikk ikke stoppet han på tur! uff, var redd hver gang jeg red han..

Oidipus som vi har nå er mye roligere, ordentlig ridehest..bruker han i både sprang og lett dressur/bakkearbeid. Sambo rir han også, han som har hatt han mest nå den siste tiden..han begynt å ri så smått igjen, men er jo så nedtur!!man glemmer fort altså, og de musklene man bruker når man rir, de må trenes opp igjen;)men er gøy da!!

Skrevet

selv hadde jeg planer om å fullamme til poden var godt over 6 mnd.. men det gikk ikke... jeg har et matvrak av en sønn og melka var bare ikke bra nok for han ,tydeligvis...så her måtte vi begynne med grøt når han var ca 4mnd... =( slutta helt med puppen når han var 7 mnd...

håper virkelig jeg får amme lenger neste gang... men kan jo ikke tvinge de til å die heller... sukk...=/

Skrevet

Jeg fullammet i 6mnd. Selv om det betydde amming døgnet rundt hver 2-3 time så var jo ikke det noe problem. Jenta mi gikk fint opp i vekt å trengte ikke fast føde selv om hun våknet hver natt et par ganger å var sulten.

Skrevet

jeg vil bare si at alle barn er forskjellige og har forskjellige behov...

Skrevet

Det beste er å fullamme og vente med fastføde til babyer er 6mndr..

Dessverre gikk det ikke som planlagt her måtte spe på m mme da ha nvar 3.5mndr og begynne så vidt m grøt da han var 4,1mnd.. Tassen la ikke på seg av melka mi :( snufs....

Skrevet

Ka man introdusere før ungene er halvåret kommer jo litt ann på hvor fornøyd ungene er me bare mm eller mme. Man sulte jo ikke ungen for absolutt å vente til de er over 6 mnd.

For min del syns æ d e greit å vite, før behovet e dær, at dæm faktisk spis anna mat. Kan være bra mye styr bare for å få de til å godta anna mat.

Mi jenta har fått litt grøt fra ho va ca 3,5 mnd. No e ho 6 mnd og spis både middag,grøt,dessert og litt smaksprøver på andre ting.

Greit å introdusere mens ho enda e beskytta av mm.

Skrevet

Neida ka-ping, håper å fullamme Hanne Louise til 6 mnd. Fullammet storesøster til hun var nesten 7 måneder- først da begynte vi med grøt, banan og litt smaksprøver.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Nei, det beste er ikke å fullamme og vente med fastføde til babyer er 6 mnd! Det beste er at babyen legger nok på seg, og ikke må gå rundt sulten hele tida!

Skrevet

Det er klart at alle er forskjellige - noen har store unger som krever mye mat, andre har mindre melk enn barnet trenger, noen introduserer velling/grøt pga urolige netter osv. Og det har jeg da aldri reagert på heller.

Det jeg derimot har stussa litt på er alle som gir smaksprøver og fulle måltid før 6mnd. Virker som man gjør det for sin egen del og ikke for barnets. (og nå driter jeg i om man gir mm eller mme, her er det fast føde som er spmålstillinga, ikke typen melk.)

Skrevet

Jeg begynte å la jenta mi smake ei teskje grøt (blandet med morsmelk/mme) og sånn ei uke eller to før hun ble 6mnd. Ellers gikk det bare i morsmelk fram til 6 mnd. (+tran)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...