selfangerkjerringa Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 som har tenkt å vente til Knøttemor blir 6mnd med å introdusere fast føde? Mulig jeg starter med litt grøt fra ca 5mnd, men that's it. Føler meg nesten litt sær her inne jeg. De aller fleste virker som de gir både grøt, frukt middag osv før ungene er blitt halvåret.
Gjest Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 jeg sa også at jeg ville fullammet til lillegutt var 6 mnd. Men da han begynte å våkne flere ganger om natten for å få puppen fant jeg ut at han kansje trenkte noe mer powerfood, og jeg begynteå gi han grøt til kvelds.. og nå sover han så godt om nettene...
selfangerkjerringa Skrevet 29. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2007 Hadde kanskje sagt meg mer hvis jeg visste hvor gammel gutten din er nå... hehe... Fint bilde forresten
Gjest Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Begynte å gi grøt for ca 2 uker siden. Han blir 5 mnd. om noen dager. Det er forreste jeg som tidligere gikk under navnet stallejente. Syns jeg kjenner igjen nicket ditt fra bim...
selfangerkjerringa Skrevet 29. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2007 stemmer det ja var mye på bim - sykmeldt pga bekkenløsning og satt en del uten noe annet selskap enn laptopen og tv'n. Hurra for et liv... hehe
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Jeg begynte med grøt til kvelds når lillegutt va 4 mndr gammel, da spiste han 3 og 4 ganger hver natt. pluss at han var våken x antall ganger i tillegg, så jeg følte han trengte det for å si det sånn... etter to uker begynte jeg med grøt om morgenen, fordi han sov ikke mer enn en halv time i slengen på dagen, i fht tre fire timer før. Etter at han fikk dette var det tilbake til å sove tre timer i strekk igjen, så han trengte nok dette også. middag begynte jeg med for en og en halv uke siden, fordi han ble så sulten på dagen, mm var ikke nok lengre mellom grøtmåltidene. frukta på formiddagen er vel det eneste måltidet jeg ikke har merket at ha¨n trengte, men som er jeg gir av og til etter pupp. noen barn trenger dette før andre. og hs har godkjent alt.
Hannahs-mor06 Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 samme her nasse nøff;) hadde ikke introdusert hvis det ikke var behov..men Hannah hang ved puppen hele natten, vi sovnet sammen og jeg våknet av at hun søkte etter puppen ca hver time. Det er ikke noe allright for noen..og litt grøt gjør underverker om kvelden;)
Hannahs-mor06 Skrevet 29. april 2007 #8 Skrevet 29. april 2007 Hvordan hest har du nasse?? har hest jeg og;) halvblodsvallak- bilder på profil;) KOOOOSELIG med hest!! får du tid til å ri noe om dagen da?
selfangerkjerringa Skrevet 29. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2007 Litt grøt på kvelden for bedre nattesøvn fra ca 4-5mnd alder er ikke helt det jeg snakker om her da Er som sagt ikke umulig vi introduserer litt velling snart selv, har litt texas om natta for tida.
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 29. april 2007 #10 Skrevet 29. april 2007 Jeg håper også å vente lenge med å introdusere fast føde, men vet ik om det vil gå når han blir eldre. Han er bare 10 uker nå. Hører andre som begynner veeeeeeeeeldi tidlig for å få sove lenger på natta. Denne karen har hatt endel vondt i magen så jeg tenker ikke utsette magen hans for flere påkjenninger en nødvendig. Grøten får vente til han krever det mellom 4-6 måneders alder. helst nærmere 6 mnd
Gjest Skrevet 29. april 2007 #11 Skrevet 29. april 2007 Jeg begynte med litt smaksprøver på grøt rundt 3-4 mnd.... Tror kanskje det er litt lettere når man ikke ammer....
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 29. april 2007 #12 Skrevet 29. april 2007 Hvordan fungere det med velling? hvordan lager man og av hva? Hvordan er anbefalingene for det?
Gjest Skrevet 29. april 2007 #13 Skrevet 29. april 2007 Hesten din var kjempe flott. Jeg har en varmblodstraver. Jeg kjører for det meste med han. Han er ganske vill av seg så han er ikke så mye ridd. Jeg ridde mer på han før jeg ble gravid, men iogmed at han er så vill er jeg plutselig blitt så redd for å falle av, noe jeg ikke tengte på før jeg ble gravid. Jeg har holdt på med travere hele livet, og trivs best bak i vogna.
Gjest Skrevet 29. april 2007 #14 Skrevet 29. april 2007 det er forresten bilde av han i profilen min Hannah..
kajak&Daniel Skrevet 29. april 2007 #15 Skrevet 29. april 2007 Du er ikke den eneste.. Selv om det føles slik iblant.. Lillegutt blir 6 mnd på tirsdag, og har hittil ikke fått annet enn mm.. Prøvde med litt mat for et par dager siden, men fikk ikke engang i han en halv t-skje.. Men når han blir 6 mnd nå, må jeg vel prøve å få i han litt annen mat.. Men faktisk på barselgruppa jeg er på, fullammer alle enda.. Så der føler jeg meg ikke like alene om å gjøre det..
selfangerkjerringa Skrevet 29. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 29. april 2007 les tråden "til ka-ping" inne på januarklubben - skrevet av ellie83.
lea80 Skrevet 29. april 2007 #17 Skrevet 29. april 2007 Unger er jo forskjellige også da. For oss så ble det helt nødvendig da han var pottesur på dagtid - å det er en utfordring for både mor og barn. Tror mange har det som meg - at barn rett og slett trenger noe mer fast enn morsmelka. Småen var opp like mange ganger på natta å spiste etter grøtintr men var vertfall blid og fornøgd å det er det viktigeste selv om jeg hadde intendjoner om å vente. ;-)
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 29. april 2007 #18 Skrevet 29. april 2007 vi skal prøve å vente, de selger ikke engang grøt fra 4 mnd på butikken her:)(bor langt utpå bygda)og hvis hun evt har behov for noe mer nåe etterhvert, plusser vi på m litt mme.
Aga:-) Skrevet 29. april 2007 #19 Skrevet 29. april 2007 Nei, det er mange her inne som fullammer til 6 mnd. Jeg har fullammet mine tre til de ble et havlt år, så forsiktig introdusert noe fast føde etter hvert.
simon kom *24/06-06* Skrevet 29. april 2007 #20 Skrevet 29. april 2007 som nevnt tidligere er barn forskjellig, men jeg fullammet og ventet til poden var ca 6 måneder.
Crazy mama Skrevet 29. april 2007 #21 Skrevet 29. april 2007 Samme her, slik som Aga med mine to også. Eller minstejenta blir 6 mnd om en måneds tid, og jeg fullammer henne. Tenker det blir slik til hun er halvåret, selv om enkelte netter/perioder er litt slitsomme med mange amminger.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. april 2007 #22 Skrevet 29. april 2007 Vel,min gutt er nå 5 mnd han får to grøt måltider, middag og frukt. Var hos hs på mandag og hun spurte om jeg hadde begynt med middag til ham,nei det har jeg ikke,men har får to grøtmåltider til dagen,vel det er bare å kjøre på det,sa hun,fordi de trenger fast føde.Så derfor har jeg også startet opp med middag til gullet mitt. Fikk desuten mye skryt av ham,noe som jo var kjempekjekt,han var en stor flott gutt,veldig sterk og de kunne se at han hadde ligget mye på gulvet og fått mye innpulser fra oss,at vi hadde brukt til til å motivere ham.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. april 2007 #23 Skrevet 29. april 2007 Hun blei mett av mme, og har fin vekstrate, så var ikke noe behov for mer enn det. Ga henne litt smaksprøver på middag og grøt noen få ganger da hun var 4-5, men det var etter påsken at vi begynte skikkelig med grøt, altså da hun var 6 mnd. Nå får hun to porsjoner grøt hver dag og mme. Noen ganger også litt banan.
Gjest otilie79;) Skrevet 29. april 2007 #24 Skrevet 29. april 2007 Såfremst at Lillemor er lykkelig på bare morsmelk blir jeg å vente til hun er 6 mnd eller kansje mer før vi prøver med grøt. Men hvis hun trenger mer før så prøver vi med fast føde litt tidligere:) Håper på hun klarer seg på mm så lenge som mulig, både for min og hennes del:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. april 2007 #25 Skrevet 29. april 2007 Gutten min har også alltid hatt en fin vekst både på lengde og vekt,men hs mente at han trengte fast føde,for det gjør dem mettere og så lærer dem seg til å spise forskjellige ting,når en ikke venter så lenge med å starte opp med fast føde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå