Gå til innhold

Jeg fikk faen ikke barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbanna møkka kommune sier jeg bare. Fullbhgdekning meg innerst i ræva. Helvete altså.

Så nå må jeg utsette skolen ett år til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke du alene da? Burde jo har prioritet da? Er ikke full dekning her heller:-( vi har ikke fått foreløpig, og det ser dårlig ut.

Skrevet

Hei på dåkker.

Kor trasi:/ Da e vi altså 2 av de 81 i kommunen som ikkje har fått..... Vi ane ikke ka vi skal finne på, men blir vel at æ må få mæ en kveldsjobb å ta permisjon fra den vanlige jobben. Grr...

E du aleina forresten? Da e det jo VELDI rart du ikke har fått... huff

Klæms

Skrevet

Jo er alene, men det har tydeligvis ikke særlig mye betydning. Det står at alle skal tilbys bhgplass innen 15.12.07, men hva gjør jeg de resterende mnd da?! Idiotisk opplegg.

Skrevet

Har hørt om 6 som ikke har fått plass, men ikke en enste som har fått plass. Er så forbanna nå.

Skrevet

Helt enig. Permisjon vårs e over 27.sept, og da e 15.des litt i seineste laget... og iallefall førr dæ, sia han e født i juni.

Nei, æ sir det igjen... man må KJENNE folk de rette plassan, å det gjør ikkje vi - tydeligvis.

Æ vet om 5 som ikke har fått plass, helt vanlie dame...slik som æ å du.

Alle som e litt mer sosietet har garantert fått plass (dem som gjerne har råd tel å være hjemme ett år ekstra....saint...)

Nei systemet e tell å spy av.

Skrevet

Bor også i Tromsø...81 i kommunen som ikke har fått???Har bare hørt om 1 som fikk jeg da...Fikk ikke selv:(

Blir vel ulønnet permisjon og kontantstøtte da...

Slik jeg har forstått det blir det midlertidig bhg.etter 15.12 på Hvilhaug eller Kvaløya-JIPPI:(

Skrevet

Merkelige greier at det skal være så vanskelig å få plass, spesielt når de har gått ut til de små bhg og sagt at de ikke vil støtte de, evt kjøpe de opp siden de har full dekning og mer enn nok plasser å fylle opp.

De har ikke engang begynt å bygge de nye bhg, så da blir det vel forsinkelser også.

Skrevet

Kvaløya?! geez altså. Vet de bygger bymyra, tomsjordneset og noe rask på kvaløya (som er heeeelt uaktuelt). Helvete altså.

Skrevet

Og ja,ho som fikk har råd til å gå hjemme leeeenge om hu vil....!!Sant det du si..

Skrevet

kanskje prøve dagmamma den perioden uten barnehage? er jo en mulighet...

Skrevet

nei dagmamma e æ helt i mot. Har hørt så mange skrekk historia her i byen at det tar æ ikke sjansen på.

Skrevet

81 i Tromsø som ikke har fådd,ja. Og dem har hele tia sagt at det e full bhg-dekning her.... åååååh... Nei de her pess-midlertidige barnehagan e æ ikke intr. i... grr.

Skrevet

Enig med du,ikke dagmamma-ALDRI i verden!Hørt mye rart jeg og...

Anonym nr 1

Skrevet

ok.. men det er jo det endel folk må bruke.. å så må man jo sjekke dem ut. Eller kanskje bruke en som andre man kjenner har brukt.. mulighetene er der.

Skrevet

Hvordan vet du det er 81,har hørt det er mange fler jeg da..?

Anonym nr 1

Skrevet

det sto i nordlys her en dag

Skrevet

Ok,så vi er av de 81 uheldige da....Jeg kjenner ingen som har hatt dagmamma her,og det er vanskelig å sjekke ut de synes jeg.Klart det er en mulighet,men jeg skal gjøre alt jeg kan for å unngå det!

Anonym nr1

Skrevet

dagmamma e inga alternativ her heller... har hørt (å SETT) så mye at nope... Skal vite at lillegullet har det 100% bra, eller så sjit æ i om vi må ete havregrøt hver dag...:P

han pappa skal ha en operasjon i handa som han håpe å få tatt i september, å da bli han sykemeldt 4 uke...så da kan vel han ha ho,da... men det e jo ganske uvisst...

æææh, hate å ikke vite sikkert.

Skrevet

Ja det e grusomt å ikke vite ka som skjer fremover... Dagmamma e ikke et alternativ.... Men ser jo ut som om æ må bli det for å ha råd til smør på skiva fremover.

Skrevet

Hei jenter!

Jeg har også hørt om en som har fått plass, og vi er en av de 81 som ikke har fått...

Hva skjer hvis man får plass i midlertidlig barnehage, må man da bytte når man får plass i en ordentlig en? Det er jo helt sykt!

Heldigvis har både min mamma og min svigermor søkt om permisjon fra jobbene sine for å være hjemme med Emeli. Så det ordner seg nok for oss.

Skrevet

Vi fikk faktisk plass nå,fikk brevet lørdag...Ikke en bhg.vi hadde søkt i og ligger ikke her vi bor (men ikke langt unna heller da).Hadde gitt opp håpet jeg.Tror de enda driver å sender ut brev jeg da.Vi fikk jo først avslag...Ikke kjenner jeg de rette folkene eller har ringt å smisket/mast...Så slik jeg ser det er det enda håp:)

Anonym nr 1

Skrevet

Så du fikk først avslag og så nytt brev med plass etterpå?

Skrevet

Ja,først brev om venteliste i en bhg....Så plass over en uke senere i annen bhg.Men vi hadde aldri fått der vi var på venteliste uansett.

Anonym nr 1

Skrevet

OK... Jeg skal klage uansett, men takker nei hvis hun får plass for langt unna eller i en midlertidlig bhg. Da får hun kose seg med bestemødrene i et halvt år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...