laban80_lilleguttogentilpåslep Skrevet 27. april 2007 #26 Skrevet 27. april 2007 Jeg er første gangs og er vel opp på do fra 2-4 ganger per natt. Jeg også har hørt denne teorien om å bli vant til nattvåk. Må ærlig innrømme at jeg tror dette stemmer. Før var jeg aldri våken om natta, men det har tatt en annen vending nå. Begynte vel i uke 30, er nå i uke 38. Merker på dagtid at jeg ikke sover godt he he. Det blir en høneblund på dagtid he he:) Kroppen er rar, den tilpasser seg alt:)
Mirakelungen Skrevet 27. april 2007 #27 Skrevet 27. april 2007 Går i uke 34 er forsatt ikke oppe om natta for å gå på toa, om dagen derimot springer jeg på do(ungen presser på blæra) fjerde svangerskapet..
Gjest Skrevet 27. april 2007 #28 Skrevet 27. april 2007 Oppe 1-2 ganger hver natt, og slik har det vært hvertfall de siste 3 mnd. Blitt så vant til det nå, at det er rart om jeg har sovet fra 24 til 06, f.eks.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 27. april 2007 #29 Skrevet 27. april 2007 Jeg er vel oppe 5-6 ganger i løpet av natta, er førstegangs og i uke 33. Har i det siste merket at jeg er lys våken når jeg står opp for å tisse, men jeg sovner igjen (som regel da) med en gang. Er glad det er sånn! Får forberedt meg litt
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 27. april 2007 #30 Skrevet 27. april 2007 Er i uke 31, og har i den senere tid begynt med to ganger på toaletten hver natt. Før var det bare en gang.
tottila Skrevet 27. april 2007 #31 Skrevet 27. april 2007 Jeg er oppe annenhver time. Har vært det leeeenge. Har nå kun 2 dager til termin. Og jeg er vandt til nattevåk. Har en på 2 1/2 som først begynte å sove natten igjennom da han var 2...
MAMMA1 Skrevet 27. april 2007 #32 Skrevet 27. april 2007 Før det første vil jeg bare si, noen mener det har sin fordel å venne seg til å våkne på natten, men tviler det er det som er hensikten fra naturens side. Selv var jeg oppe hver 1,5t og hver 2 time i natt, ellers har jeg måttet på do ca 3-4g hver natt i lang tid nå. Det er nok bare presset på blæra som gir dette behovet. Jeg er andregangs, og kan aldri forestille meg at det med nattevåk pga baby kan bli så ille som jeg føler det er nå.For det første har jeg ett blodslit med å komme meg opp pga bekken og div plager, og det føles så meningsløst å ikke få blund på øyet pga doturer! Men å bli vekket av en baby, det gir i det minste mening:-)For ordens skyld, jeg er i uke 38.
Forskeren Skrevet 27. april 2007 #33 Skrevet 27. april 2007 Må opp 1-2 ganger, ja. Er ikke spesielt vant til nattevåk nå, nei, 2 åringen vår har sovet hele natta i alle fall fra hun var 8-9 mnd. Hun våkner av og til ekstremt tidlig på morran (alt fra 5.30 til 07), men sover heldigvis hele natta. (Ja, jeg er altså 2. gangs og det blir ca 2 år og 5 mnd mellom barna).
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 27. april 2007 #34 Skrevet 27. april 2007 minst to ganger hver natt, gjerne tre-fire hvis jeg er uheldig. Jeg er førstegangs og sover vanligvis veldig veldig tungt, så det er kanskje så jeg skal venne meg til å våkne.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 27. april 2007 #36 Skrevet 27. april 2007 2-3 ganger på tisserunde her også:)Er nesten ikke skikkelig våken engang,det går på ren automatikk:) ruller opp av senga,vingler ut av soverommet og prøver å holde øynene åpne lenge nok til at jeg treffer baddøra:p Er i 32.uke nå.
maiprins Skrevet 27. april 2007 #37 Skrevet 27. april 2007 hei Alva jeg er oppe 3-4 ganger om natta. (på bare ca 6-7 timer altså) men nå skal det sies at jeg har fått svangerskapsdiabetes og mååååå bare drikke masse vann - pga tørste.
Gjest Skrevet 27. april 2007 #38 Skrevet 27. april 2007 Må opp på do 5-10 ganger hver natt. Like ille som med førstemann. Er nå i uke 35 (eller 36) og har flydd på do siden uke 20 hvertfall.
Mamman til Tiril Skrevet 27. april 2007 #39 Skrevet 27. april 2007 Jeg er oppe annenhver time og av og til hver 1.5 time... Sjikkelig slitsomt.. Har i grunn vert oppe på nattlige doturer helt siden jeg ble gravid. Var det med første og. Så går litt i min egen verden da.. Er 32+2 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå