Gå til innhold

ALT DU LURER PÅ OM KEISERSNITT: Holdes oppe på forsiden


SusyQ

Anbefalte innlegg

Fint innlegg, men jeg lurer på hvorfor pleierene setter inn ett bekken i stedet for kateter....og HVORDAN???? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Bær over med meg om dette allerede er nevnt, men såvidt jeg ser står det ikke noe om følgende i innleggene / infoen over: Da jeg måtte ta keisersnitt med førstemann (pga svangerskapsforgiftning), bandasjerte de begge beina mine fra tær til lår etter bedøvelsen var satt. Noe med å holde blodet til magen eller noe. Nå var jeg overhodet ikke forberedt på keisersnitt og kunne ingenting om det den gang, men det var en del ting som overrasket meg, rett og slett fordi jeg ikke ante hva jeg gikk til. Det rareste for min del var å for første gang overlate all "makt" over kroppen min til andre mennsker.

 

Det blir nok ks denne gangen også (tror jeg). Lykke til alle sammen. Uansett hvilken fødselsopplevelse og fødselsmetode man får, så glem ikke at det er et barn i andre enden av erfaringen!! Jeg kan med hånden på hjertet si at tross komplikasjoner og det ene med det andre, så har jeg aldri vært mer i en lykkeboble enn jeg var på sykehuset sist. Noe takket være morfinrus (skjønner GODT at folk blir avhengige), men det meste endorfiner:D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror det er ulike rutiner på de forskjellige sykehusene. Jeg ble ikke bandasjert i forkant av mitt planlagte ks.

 

Kan forøvrig anbefale ks på det varmeste. Det er selvfølgelig ikke noen enkel utvei, men den riktige for min del:)

 

 

 

Dytt, dytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har opplevd mer smerter i magen nårr man har blitt gravid igjen etter et keisersnitt? Hørt om ei som hadde en del smerter, men lurte på om flere hadde erfaring med det? Jeg er tidlig i svanger skapet å har litt smerter, sikkert normalt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Flott innlegg:) faktisk mye nyttig for meg som har tatt ks før og skal gjennom det igjen og:)

Men jeg ville bare påpeke at det er litt viktig å vite at prosedyrene kan avvike litt fra dette. Er greit å ikke forvente at alt skal skje nøyaktig i denne rekkefølgen osv.

* Jeg fikk bl.a ikke smertestillende før jeg fikk spinalbedøvelsen.

*ikke trenger du å komme nybarbert, de gjør det der. (de har jo tross alt litt bedre tilgang;) )

*veit at mange får flere blodfortynnende sprøyter satt i magen etter snittet for å forebygge slag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bra info!

Jeg blir å søke KS denne gangen. I følge JM så vil jeg nok mest sansynelig få innvilget da jeg hadde total ruptur sist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...