Thea og Erle Skrevet 23. april 2007 Forfatter #26 Skrevet 23. april 2007 Selv fra Tønsberg. Ja der har de det. Har det i Sande også, der jeg bor nå Men jeg tenker oppriktig på å gå over til en bil:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. april 2007 #27 Skrevet 23. april 2007 LadyBlueBird Skal være enig i at enkelte av de tingene du sier,så kan en spare inn i det lange løp.Hadde jeg eiet noe,og det hadde vært trekkfult,så hadde vi selvfølgelig isolert,koster der og da,men tar det igjen på oppvarmingen.Det du må huske på er at ikke alle eier,der er mange som leier også og da begynner ikke med slike tiltak. Kjøpe miljøvennlig bil f.eks som du sier,har ikke råd til å legge så mye ned i en bil.Jeg skal ha en god bil som kan ta meg fra a til å. Vel,tror ikke det er så mange som ikke tenker over å skru av lysene i rommene du ikke bruker.Det er så mye sagt om det at jeg tror det ligger i underbevistheten til folk. Ja,men jeg skrev jo det selv også at enkelte ting kan en kjøpe brukt,men andre ting ville jeg ikke tatt i en gang,så der er vi jo enige.
Har byttet nick ! Skrevet 23. april 2007 #28 Skrevet 23. april 2007 Jeg sa jo at jeg beklaget at jeg tok utgangspunkt i at alle eide, og endret ordlyden til at de fleste tiltakene er noe de fleste kan gjøre (ergo; stor forståelse for at ikke alle kan gjennomføre alt). Å velge en miljøvennelig bil betyr ikke å dytte hele familien inn i en elbil. En miljøvennlig bil er elbiler, biler som kan gå på bioetanol, men ikke minst energieffektive biler som bruker mindre bensin per mil. Da sparer man også penger. Mindre biler som bruker lite bensin er uansett billigere enn store biler med kratige motorer. Så her kan en også spare inn penger. Rundt omkring bor det endel som ikke bryr seg særlig om strømpriser og derfor ikke slukker lys/skrur av el apparater. Ikke mange, men noen! Derfor er det likevel greit å sette det opp som ett tiltak.
mammaentiltrulte Skrevet 23. april 2007 #29 Skrevet 23. april 2007 uff, har begyntå tenke en del på det etter at jeg ble gravid og fikk barn selv. er skremmende å se utviklingen, er så redd for hvordan det skal bli når lillemor vokser og opp og eventuelle barnebarn som kommer til. prøver å tenke miljøvenlig, men er ikke alltid like flink. må bli mer bevisst!!
Har byttet nick ! Skrevet 23. april 2007 #30 Skrevet 23. april 2007 Flott! Å tenke miljøvenlig og bli mer bevist er første steg og egentlig det tyngste også. For når man har innarbeidet seg mer miljøvennlige vaner, så går mye av seg selv. Er ikke så mye sm skal til.
sprellemor Skrevet 23. april 2007 #31 Skrevet 23. april 2007 Ja, jeg frykter! Og hvertfall når jeg leser at noen har holdninger som noen vi ser over her. Vet om så mange som sier at det er så lite jeg kan gjøre at det ikke er nødvendig. Foreldregenerasjonen er den verste synes jeg. De kjører så mye bil! Og tenker ikke på å sortere i det hele tatt. Er så langt til nærmeste glass-igloo at glass går rett i søpla. Blir så oppgitt. En venninne av meg sa til og med at hun mente vi fortjener at det går til h.... for vi er selv skyld i at det er blitt sånn. Er det mulig? Siden det virker som det er ønsket at man skal skrive hva man selv gjør: har ikke bil, bruker kollektivtrafikk slår av lys, og har på lav varme på termostat kjøper økologisk det som er mulig å få tak i (eks: Hipp erstatning og babymat i stedet for NAN) - frukt, grønt, te osv. har endel ulltøy - bomull er miljøskadelig, og ull trenger man ikke vaske så ofte lavt forbruk på klær men jeg kunne vært mye flinkere enn dette.
Thea og Erle Skrevet 23. april 2007 Forfatter #32 Skrevet 23. april 2007 Dersom av økonomiske hensyn ikke kav være mijøbevisst hele tiden så må en være miljøbevisste der en kan og ikke komme med argumenter mot det også. Slår av lys bestandig nå jeg. Kjører MYE mindre. Sparer mijøet, sparer bilen, sparer penger som en igjen kan bruke på å kjøpevøkologiske produkter slik at en får flere levrandører på det og prisenen på økologiske varer går ned. Bør jo miljømerkes alt.Tror nok at elbiler og biodisel kommer til å bli det store. Hadde vært så gøy om co2 utslppet sank og at vi var på rett vei igjen. Søsteren min sier at jeg ikke må snakke slik til henne da hun blir så redd- svarer at hun burde vært redd dersom jeg ikke brydde meg . Jo redd er de som har en bange anelse hvor dette kan føre oss. Lar ikke fryktet ta overhand, men orker ikke sitte der lite handlekraftig å se på. De store krepene skal jeg stole på at politikere tar. Så lenge skal jeg ta mine. Står noen ganger ute å trekker inn all den luftet jeg kan trekke ned i lungene og tenker " en så lenge går dette an å puste i". Har alltid vært ei jåle som kun tenker på å shoppe og tappe ressursene". Godt en har blitt mer moden! Alt jeg foretar meg fremover gjør jeg nå styrt i mijøvennlig retning:) Håper vi blir mange som gjør det. Gjett om jeg skal minne alle på å gjøre det samme. Redd de blir dritt lei meg da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå