Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Typen har alltid gått ut mye med kompisene sine å drukket.. Men etter at tulla kom til verden sluttet han nesten å komme hjem på natten.. Det ble bare oftere og oftere, og jeg var like forbannet hver gang jeg såg at han ikke var kommet hjem.. For 2 helger siden når han ikke kom hjem, sa jeg at viss det skjer igjen så flytter jeg ut.. Enkelt å greit, er så drittlei av det.. I går klarte han å komme hjem i 5 tiden, og jeg tenkte at endelig så skjerper han seg.. Men klokka er nå idag snart halv 10 og ingen mann kommet hjem.. Og han skulle bare ut å ta seg et par øl med kompisene, for så å komme hjem.. Han vet at jeg er syk også, og han hadde lovet å ta seg av tulla i dag morres så jeg kunne sove litt ut.. Overreagerer jeg eller? Sitter å vurderer om jeg bare skal begynne å pakke å komme meg ut.. Vil være anonym derfor jeg skriver her inne på småtroll..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 jeg synes ikke du overreagerer.. hadde klikka selv å!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Pakk å dra! Han tror sikkert du ikke mener det, skremm han litt!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Hvorfor har han sluttet å komme hjem på natta nå? Hadde blitt skikkelig forbanna, hvertfall hvis jeg ikke har hørt noe fra han i løpet av natta heller. Tror ikke jeg hadde godtatt at han dro ut to kvelder på en helg heller jeg da men..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Jeg hadde aldri tålt at samboer her,gjorde noe slikt.Tulla deres er like mye hans som din og bør derfor ta ansvar han også og ikke la deg sitte alene hver helg.Desuten,hva er problemet med å komme hjem til den man elsker??
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 HL her.. Han sier at han sovner hver gang.. Vi krangler om dette hele tiden, og han får det til å virke som om det er min feil! Det er liksom jeg som kjører dette forholdet i grøfta.. Så jeg sitter med dårlig samvittighet til slutt! Når jeg blir sur for at han skal ut, sier han bare "skal jeg bare gi opp alle venner osv jeg da?". Er jo ikke det jeg mener at han skal gjøre, vil jo at han skal være med kompiser, men det får da være måte på.. Jeg er ute en kveld i måneden, det synes jeg at jeg trenger, være med venner, og sove lenge en morgen.. Og tulla elsker å sove over hos besteforeldrene..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Syns han skal få være med kamerater, men med måte som du sier. Trenger ikke gi opp alt som heter venner for å være litt sammen med familien også. Og hvis han sovner hver gang burde han kanskje gå hjem når han kjenner han blir så trøtt?? Går det ikke an at vennene kommer til dere innimellom også? Syns ikke du skal sitte igjen med dårlig samvittighet hvertfall!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Nei du overreagerer ikke! Men jeg synes du skal holde hodet kaldt når han kommer hjem i dag. Sett deg ned med ham og vær alvorlig. Ikke la følelsene dine ta overhånd. Menn er som barn av og til er min erfaring. Forklar ham hvorfor det ikke er akseptabelt at han går ut og ikke kommer hjem. Fortell at du ikke vil at han skal miste kontakten med venner etc, men at han faktisk er blitt voksen nå og ikke kan gjøre de samme tingene som han gjorde før like ofte og like ekstremt som før. Så synes jeg ærlig talt du skal pakke en liten bag og ta med deg vesla på overnatting en natt og to og skru av mobilen din. Da får han tid til å forstå at du mener alvor og tenke gjennom din side av saken. Finner han ut han ikke vil mer så er det HANS tap og ikke ditt!! Stå på!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Sier han virkelig det.. Skal han bare gi opp deg da eller er vel heller spm.. ?! Jeg hadde pakket og dratt, er han interessert i å satse på dere får han gjøre en innsats for å beholde deg ! Du er vel undt den ene kvelden i mnd. Du trenger ett nettverk, det gjør vi alle. Om du syns det er for drastisk å flytte, kan du jo begynne å dra ut til venner på besøk, for å vise at du ikke er så avhenging av han. La ikke han tvinge deg til å leve på en måte du ikke vil.. Skal du sitte å vente på han hver helg uten at han kommer. Nei dette lille venn hadde IKKE jeg funnet meg i ! Hadde min type begynt å dra ut hver helg, både fredag og lørdag ville jeg blitt alvorlig bekymret ja...
Murmeline Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Huff, jeg håpet nesten dette var et tulleinnlegg, men ser jo ikke sånn ut... Det er dessverre en del menn som ikke takler det nye ansvaret en familie er, og det ser ut som om din samboer er en av de... Det å feste hver eneste hel, og kanskje både fredag og lørdag (hvis jeg har forstått deg rett?) er IKKE akseptabelt av en pappa. Ikke det at man skal sette hele sitt sosiale liv på vent til barna flytter hjemmefra, men han må ta sin del av ansvaret han også, og din frikveld 1 gg i mnd er for lite. Om ikke du trenger mer fri, trenger han likevel å passe barn alene, lære å bli en ansvarlig pappa... (noe som læres lettere hvis mammaen er borte;) For det andre: man drar ikke på byen når samboer er syk, og lar samboer sitte igjen med ansvaret for en baby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Høres dessverre ut som du er aleneforsørger allerede, jeg ville pakket sakene mine og tatt med vesla bort noen dager, og så tatt det derfra. Du må vise han at du mener alvor, og ikke bare har det i kjeften;) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Kompisene hans er her veldig ofte.. Viss de en kveld ikke skal ut, samles de her og ser film eller noe.. Han ringte nettopp, men det brøt rett etter han hadde sagt "hei pus", og nå er tlf av.. Så får bare vente til han kommer hjem.. sendte en melding med en gang jeg stod opp idag, der det sto.. "du vet hva som skjer nå.." Skal prøve å være så rolig som jeg bare klarer når han kommer, og snakke skikkelig med han.. Jeg er bare så drittlei.. Hl..
candyland Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 hmm, jeg ville heller pakka hans saker jeg og satt dem utfor døra......!! jeg hadde en type som behandla meg som dritt en stund tilbake, samme hva han gjorde så fikk han det til å føles som det var min feil, og han tråkka meg bare lenger og lenger ned i søla. hvis jeg spurte hvem han traff eller hva han gjorde siden han ikke kom hjem på natta, ble han dritsint på meg og kjefta for at jeg anklaga han for ting han ikke hadde gjort. alle andre rundt meg så hvor dårlig han behandla meg, men jeg så det ikke, eller ville ikke se det fordi jeg var forelsak, sto midt oppi det + at han var utrolig flink å snakke for seg!! var til slutt han som gikk fra meg for en annen dame. og jeg fant ut i ettertid at han hadde ligget med sikkert halve byen mens vi var i lag........ Nei, syns ikke du skal finne deg i at han behandler deg slik!! du har gitt han en sjanse og han er tydeligvis ikke voksen nok til å forandre seg. ta med deg tinga dine og stikk. enten finner han ut at du faktisk mener det og sjerper seg, eller så driter han i det og fortsetter som før. da er han uansett ikke verdt det, og det er mye bedre å finne det ut nå enn senere. lykke til:)
candyland Skrevet 22. april 2007 #13 Skrevet 22. april 2007 drit i å snakke rolig, det har du prøvd og det funka ikke. han har fått flere advarsler, nå er det på tide å vise at du mener alvor. pakk og stikk!!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 22. april 2007 #14 Skrevet 22. april 2007 Enig ! Jeg hadde også en sånn kjæreste en gang, ble kvitt han og har ikke angret ett sekund etterpå. Fant i ettertid ut at han hadde vært utro. Men det mistenkte jeg jo hele tiden. Er som regel en grunn når gutta begynner å heller ville være ute sammen med kompiser.. og som regel ikke en bra grunn.
Lille L Skrevet 22. april 2007 #15 Skrevet 22. april 2007 Synes ikke du overreagere.. Har faktisk samme problem her, klokken er nå halv 11 og bf er ikke hjemme ennå etter i går.. Men, jeg velger og ikke bry meg el beskymmre meg siden det er det han vil.. Så når han kommer hjem OM han kommer, tar jeg det hele med et smil og later som ingenting..
Gjest Skrevet 22. april 2007 #16 Skrevet 22. april 2007 `hmmm....jeg blir like overgitt hver gang jeg leser et slikt innlegg...!!! Jeg hadde aldri ALDRI tilatt at min samboer gikk ut hele tiden og kom hjem neste morgen?? hva er det fo no?? Nei, jeg hadde flyttet på dagen! Tviler på jeg hadde fått barn med en slik mann uansett da....!!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #17 Skrevet 22. april 2007 Skjønner du ingenting? Han er UTRO!!!! Hallo, noen kvinnfolk er utrolig naive....
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. april 2007 #18 Skrevet 22. april 2007 Høres rimelig umoden ut han typen din - desverre for deg og jenta deres! Hvis mannen min hadde gjort noe sånt så hadde lyset gått for å si det sånn! Særlig når han vet at du er syk så syns jeg det er respektløst av han.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #19 Skrevet 22. april 2007 Hl igjen.. Han hadde havnet på glattcella, og tror at noen har hevet noe dop i drinken sin, og husket dermed ingenting.. Dette har skjedd før, og ville trodd at han hadde lært noe av det.. men nei.. Jeg prøvde å snakke rolig, og prøve å finne ut av ting, men ble skjelt ut med en gang.. Til slutt satt vi å snakket litt, vi har litt mer problemer enn bare at han ikke kommer hjem når han går ut.. Jeg spurte han om han såg på meg som dama si, eller bare en venn.. og det kunne han ikke svare på.. Jeg er jo bare sur og meggen hele tiden.. Føler jeg er mye sur, men det er alltid en grunn til det.. Vi har ikke hatt sex på over ett år, av den enkle grunn at han ikke tenner på meg.. Kroppen min er ikke den samme lenger, selv om jeg trener som en gal å gjør så godt jeg kan.. Vi er rett og slett ikke et par lenger... Vi er bare to som bor sammen, og har et barn sammen.. Jeg prøvde å få litt meninger ut av han, men han sa at det var mitt valg om jeg flyttet eller ikke.. han hadde ingen meninger.. Jeg vil jo IKKE flytte.. jeg elsker han, og tenner på han.. Men jeg klarer ikke å ha det sånn i all evighet. Og vil ikke at jenta vår skal vokse opp med to foreldre som alltid krangler og ikke er lykkelige sammen.. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Nå har han reist ut igjen.. Skal se film med noen kompiser.. Jeg bad han nesten på mine knær om å være her å snakke ferdig om ting, men da ble han bare sur igjen.. Og når han kommer hjem skal han se kamp.. Har ingen venninner igjen heller som jeg kan snakke med, eneste veninna jeg har igjen som jeg kan snakke med er langt borte på skole.. Huff, dette ble langt men..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #20 Skrevet 22. april 2007 Hadde gått en faen i meg, og jeg ville gjort følgende: Pakket og dratt uten å legge igjen beskjed. Du må vise han at du mener alvor! Hvis du trenger avlastning, har jo barnet kanskje besteforeldre e.l. i nærheten? Det der hadde ikke jeg funnet meg i, og det synes jeg ikke du heller bør!
Gjest Skrevet 22. april 2007 #21 Skrevet 22. april 2007 Jeg hadde uten tvil flytta fra en så umoden mann..hadde aldri i vedren godtatt en slik oppførsel fra mannen min.. Lykke til videre,er bare du som veit svaret på hva du bør gjøre her..Men klarer du å godta dette her videre?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #22 Skrevet 22. april 2007 Hadde det vært noen jeg kjente som hadde det slik hadde jeg sagt at de burde gå fra typen. Men når jeg står midt i det, så er det neimen ikke så lett.. Jeg tenker på alt.. Hvem som skal ha tulla vår osv.. Og at jeg er livredd for å ikke få omsorgen for henne, da jeg vet at han ikke kan klare å ta seg av henne 50% selv.. Vi ble nemlig enige når jeg var gravid, at om vi noen gang skulle gå fra hverandre, så skulle vi ha 50% omsorg hver..Men jeg synes ikke han er klar for å ta seg av henne så mye alene nå, kanskje når hun blir litt større.. for jeg vil jo at pappaen skal se henne like mye som jeg.. han har like mye rett..Hadde vi ikke hatt henne så hadde jeg stukket for lenge siden, men klarer rett og slett ikke bestemme meg.. Vet at viss jeg går nå, så er det for alltid.. og kan ikke ombestemme meg..
Gjest Skrevet 22. april 2007 #23 Skrevet 22. april 2007 Du kan du lese hva du har skrevet selv...Tenk så at det er meg du skulle svart..Hva hadde du svart da??? Han elsker deg nok ikke lenger,desverre og jeg synst du drar deg selv ned i dritten med å tillate han å oppføre seg slik mot deg.Egentlig kunne jeg tenkt meg å tatt ett "balletak " på den karen der å vridd rundt hard og brutalt ! har lest alle svara og hva du har skrevet nå,hadde ikke det i forrige innlegg..Mener iallefall at du bør flytte fra han.det hjelper ikke om du elsker han for dette ser ut som det er enveis kjørt..bedre å dra nå enn at han plutselig sparker deg ut fordi han har en annen dame for hånd.
Maisie Skrevet 22. april 2007 #24 Skrevet 22. april 2007 Uff, dette høres definitivt ikke bra ut. Har du noe familie nær deg som du kan bo hos en stund? Er enig med idefix, høres ikke ut som om han elsker deg, han kunne jo ikke engang si om du var dama hans eller bare vennen hans. Og når han ikke engang kan snakke med deg uten å skjelle deg ut, for så å dra ut igjen da er han bare umoden og en dritt. Spør du meg. Tror nok at hadde dere ikke barn sammen, så hadde du kanskje ikke sittet her, men pakket og dratt for lengst. Du fortjener da så mye bedre enn en som behandler deg slik. Ikke godta det! Nei, start med å pakk sakene dine og tullas. Finn noen å bo hos mens du finner ut av hvordan du skal løse ting i forhold til samvær. Håper det ordner seg, alenemødre er også gode mødre, og det finnes flere fisker i havet.
Gjest Skrevet 22. april 2007 #25 Skrevet 22. april 2007 uff...nå synes jeg faktisk synd på deg! Men jeg lurer på hvorfor du finner deg i dette når det er så mange lys som "blinker" rødt her...han har vært på glattcelle...han er ikke fornøyd med kroppen din osv... Du har trossalt født ett barn, hvilken mann har rett å si at kroppen ikke er like fin lengre da, og havne på glattcelle når man er småbarns-pappa..nei det er tragisk:-( Er det ingen du kan prate med? din mor foreks? Du trenger en plass å bo mens du finner ut hva du skal gjøre. Ingen fortjener å ha det slik...det hørres sikkert fjernt ut for deg men det finnes så mange bedre mannfolk, og jeg tror du ville ha fått det mye bedre som allenemor enn med han uansett! lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå