Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skravlete baby vurderes byttet ut mot stille baby...

Gud, hun driver med stemmetrening! Hyyyyyyyyler og synger, og klager litt, synes det er er kjedelig å ligge på gulvet nå. Og har begynt å si maaaa, så vi øver masse på mamma da;)

Hvordan går det med deg, gogutten og resten av fam da?

Skrevet

du er nå den første som får nyheten.,,,

han tok netopp sitt første "tak" mot krabbing !!!! nå ligger han utom matta.jøss....=) det vil vel si det er slutt på rolige dager....

joa,han er skravlete og grei.hyler lite.men sier jaggu ifra er det noe,hehe.begynt å våkne tidlig.sånn i 4 tia.....blæh.

har lært han maaa maa jeg.så pappa strever fryktelig med å lære han pappa,haha.går vel bra med oss.men er fryktelig opp og ned dager.man kommer liksom ikke over noe slikt.er vanskelig å godta,og meningsløst...

Skrevet

GRATTIS!!!

Våkne så tidlig da, det er ikke gøy. Her har vi hatt nattavvenning nr 2, og gikk bra en uke, helt til jeg SA at hun var avvendt. Tro du ikke hun våknet i natt for pupp da? GRRR! Prøve å gi mer mat, kanskje hun bare øker.. Men stemmetrening, det er helt sykt altså, hun hyler og fryder seg. Vurderer å kjøpe øreklokker med radio.. Hun åler seg litt forresten, men er jo en smule tung i rumpa, så litt vanskelig. Hun klarer ikke å dra seg fremover på armene enda, men flytter seg masse ved å snurre rundt i sirkel. Hun forflytter seg ikke ved å rulle, hun er rett og slett ikke en baby som liker å rulle.

Ja, meningsløst er det, rett og slett! Har tenkt masse på krybbedød i det siste (naturlig nok) og det er ikke hyggelige tanker. Vil du snakke om det, eller vil du helst slippe? Prater gjerne om du vil:)

Skrevet

han får hjelp av okkupanter i ventilen.(les fjærkre)...er alt for tidlig.trodde jeg skulle tørne i mårrest...da jeg endelig fikk han til å sovne,så begynte fulene.banka som en gal mot ventilen,hehe.

typisk at ungene lurer mamman ja.du får be henne huske på at hun er nattavvent nå...=)

han har rulla litt her da,men i det siste har han bare tatt livet med ro.slo seg hver gang han traff gulvet,så det var ikke morro å rulle nei.men rundt i ring har han rørt seg.å nå da,tok sitt første spennetak mot krabbing.er tung i rumpa ja,men prøver å få knærne under seg.kjøpte sånn matte på nille i går,og bare siden da har han lært seg mye.fikk bedre tak =) rart at han ikke starta med noe før vi mista kristian.fra da til nå er han kommet langt ja =)

jeg vet jeg skremte mange her inne da jeg fortalte at han døde....leste jo en del innlegg,selv om jeg ikke svara...krybbedød er et grusomt ord,og jeg blir stiv bare ved tanken.

klarer å prate litt om det nå.må prøve å komme meg videre...har det ikke vært for idefix,så vet ikke jeg..hun har hjulpet og støtta meg hele veien hun =)

Skrevet

Fugler i ventilen ja, hyggelig med vekkerklokke:)

Matte er supert ja, det funker veldig dårlig på parketten, bare sklir.

F*CK! JEg hadde skrevet masse, og så klarte jeg å markere og slette mens jeg trodde jeg skrev!!!

Det er så gøy å se hvordan de utvikler seg synes jeg, de har jo blitt så store. Så en nyfødt baby for en stund siden, som nesten bare sov og sa ehh, ehh... Husker du så nydelige de var da? Og så ofte de skulle ha mat, hehe...

Det blir jo alltid litt sånn med temaer man ikke liker; abort (enten det er planlagt eller ikke) på 1.trimester feks.. Men det er jo et åpent forum, og det hadde blitt veldig feil om man ikke kan skrive slike innlegg også, det er jo en del av livet, dessverre.. Det positive med slike innlegg, er at man våkner jo litt opp, og setter mer pris på hva man har. Livet er skjørt, og innimellom er det greit å bli minnet på det:)

Ja, så at du pratet masse med Idefix, så da holdt jeg meg litt unna jeg. Visste jo at dere hadde kjempebra kontakt, så holdt meg unna så det ikke skulle bli for mye dib-mas på deg. Hvordan går det med datteren din? Klarer hun hverdagen? Og deg midt oppi det hele, med baby på den ene siden, og datteren din på den andre siden..

Skrevet

ja,små søte,rolige babyer...det var da det...nå er det jammen ikke mye stilt,hehe

skal ikke sove heller i dag....grrrr.

matta var et lurt kjøp ja.han skulle hatt den for lenge siden egentlig.men jeg har bare ikke vært så mye på butikker.

ja,er et åpent forum.å man skulle vel prata mer om det.men føler det er et "ikke" tema.er jo noe alle er livredde for.å da tier man heller stilt.

det rare var at jeg noen uker før,svara ei på akkurat det om krybbedød.hun var livredd for det...at vi var di som skulle oppleve det,hadde jeg aldri trodd.men sånn er livet.

syns det er kjempevanskelig jeg.der sitter dattra mi,å har mista det kjæreste hun har,mens vi fikk beholde vår...er vanskelig å glede seg,men alikavell må livet gå videre.jeg sliter mye med akkurat den biten.at vi fikk beholde jr.

er ganske bra med di to da.hun har jobba mye med hjemmesia,og det er jo terapi.men tror nok det er veldig vanskelig å se lillebror...han vil jo alltid minne di på han di mista.hun er begynt å jobbe igjen,og det er bra =)

idefix har vært fantastisk.jeg gjemte meg unna her.lenge.klarte ikke svare noen,og hadde vanskelig for å "komme frem" igjen.har skrevet mye med henne,og jeg er jammen meg glad hun var her for meg.

for det har vært tøffe tak ja.skjønner ikke den dag i dag hvorfor jeg la det ut den dagen.men tror det var et rop om hjelp.satt her alene,og jeg husker lite av hva som skjedde.måtte lese det noen dager senere,for jeg huska ikke hva jeg skrev engang.men det er god terapi å skrive å.så derfor skrev jeg mye om det.bedre enn å tie syns jeg.

Skrevet

Her var det plutselig behov for litt mat, derfor tar det litt tid. fått grøt, ammer nå:)

Ja, skjønner det med ikke-tema. Jeg utbroderer heller ikke om fødselsangsten min til gravide for å si det sånn.. Men de som ikke vil lese, kan jo bare la være:) Synes det var lurt av deg å fortelle om det herjeg, sikkert bra for den mentale helsen din:)

Ja, har tenkt på hvordan det er å være deg, og det at du fikk beholde din baby, mens datteren din mistet sin. Døden er alltid urettferdig synes jeg. Håper for de sin del at de klarer å finne tilbake til et fint liv, både sammen og hver for seg. Hadde en senabort en gang, syntes det ble fryktelig vanskelig med parforholdet etterpå, ble vanskelig å prate. Får de hjelp? Samtaleterapi el.l.? Ja, er sikkert veldig tøft å se lillebroren vokse opp. Håper dere klarer å prate åpent om dette i familien? Tørre å sette ord på ting..

Godt du har hatt gode venner i den vanskelige tiden, det trenger man i slike tider. Bra du ropte på hjelp da, det er et sunnhetstegn vet du:) Man blir helt i ørska ja, men selv om det kanskje er litt fjernt; tiden bleker osv. Sorgen vil vel aldri bli helt borte, men den blir lettere å leve med. Om en stund... Jeg lover!

Skrevet

*hilser pent på og sniker meg ut igjen av tråden deres:)*

Håper dere begge har det knallbra! Og selvfølgelig de søte små.

Grattis med krabber Attpåklatt.

Elendig mamma; hun er jo såååååå søt når hun hyler sånn!

Skrevet

ja,man blir vel å klare å leve med etter hvert.

men er vanskelig gitt. =) ble bare kaos her.et kriseteam som aldri kom på banen,og flere ting som gjorde alt så mer gruomt enn det allerede var.er vanskelig å glemme slikt.

å han her hjelper meg ivertfall.må jo bare leve videre.

har spist banan her da.skal få kveldsgrøt litt senere.han legger seg sent. ca 21.30 hvis ikke våkner han på natta.noe han alikavell gjør nå,hehe.han er blitt bra aktiv og full av morsomheter. ;o)

er godt å være igang igjen inne på småtroll.nå blir dere plaga av meg og mine teite innlegg igjen....!!! slike som mariekjeks og saft......;o)

tillab...HÆÆÆÆI =0)

han krabba ikke,men spenna seg frem.men det er jo en start =)

snart har jeg en action man her =o)

Skrevet

Nå er pysjen på, og kveldsflaske inntas:) Gjett hvem som ålte seg skikkelig på stellebordet!! Dro seg etter armene, brukte kanten av stellebordet, og fikk skikkelig tak:)

Ikke greit når systemet svikter nei. Har ikke mistet noen etter at jeg fikk barn selv, men ja; tror de nesten gjør det enklere å se at livet går videre.

Her er det som regel legging før 7, hun er sutrete og trøtt i 6tiden. Ferdig m flaska, skriver mer etterpå.

:)

Skrevet

flinke jenta da =) prøvde tidlig kveld her noen ganger....men nei...han er som meg.liker å være våken sent,og vil sove lenge,hehe

jeg legger han litt tidligere for hver uke.så håper jeg at jeg snart får han klar for natta rundt 19-20....får se.

Skrevet

Sånn, da var smokken gitt to ganger, og jeg tror faktisk hun sover:) Noen ganger må jeg fly opp og stappe inn smokken mange ganger da..

Nei, hun er faktisk kjempetrøtt når kvelden kommer, hun sover tidlig formiddag og sen formiddag (senest til 15), men ikke etter middag, så ikke rart hun er trøtt. Hvordan sover gogutten på dagtid da?

Og hvordan spiser han? Hvor mye melk? (har begynt å gi litt mer flaske pga lite i puppen, så greit å vite;)

Skrevet

sovner som regel på et blunk her på kvelden.skjelden han hyler etter smokken,men det er sånn opp og ned.

dagene her ja....

opp kl 8 eller 9

våken til 10-11 og sover 1-3 timer....=)

sånn er det hele dagen da.spiser godt,men drikker lite.

100melk å 130grøt to ganger om dagen.

så pleier jeg å gi melk før mat.siden han nekter å drikke nå.

på en hel dag er jeg heldig om jeg får i han 300ml.er alt for lite vel?

saft vil han ha ja....

middag og frukt kan han spise hele tia hvis han får lov,hahah

men han vokser,og er fremdeles for tung etter skjema til hs...så jeg tror han får i seg det han trenger.skal bli spennende å se på 8mnd kontrollen.,

Skrevet

Aha, da sover han lenger på morgenen da:) Her er vi heldige hvis hun venter til God Morgen Norge begynner, grumpf! GMN og kaffe i sengen sier jeg bare:) Så pleier vi å stå opp i 8-9tiden.

Flaskenekt altså! Har hatt puppenekt vi da, de er litt sære ved 7mndalder visstnok, ikke uvanlig dette. Her var det puppenekt så pga første mens da, men.. Sliter med å få i henne nok drikke jeg også, gir jo vann til grøten osv, men hun tar bare feks 10ml, bare til å skylle munnen med.. Jeg tror 300ml er litt lite (hvsi du vil ha skikkelig svar; spør Expat inne på ammedebatten, hun har peiling), tror det er minimum 350, men ikke sikker.. Hvor våte er bleiene, og hvor mange tissebleier i løpet av et døgn? Lag grøten litt tynnere, så får du i han litt mer der:)

Middag og frukt ja, det er nam det!

Herregud, jeg gikk på vekta i stad, med gullet da;) Hun veier 9kg inkl ny bleie! Og passer perfekt i str 68 nå, så god og rund ja:) Hun passer godt i bilstolen enda, trenger nok ikke ny før midt/sensommer tenker jeg.

Har ikke vært på noe 7mndkontroll, er det vanlig? Før var det jo hver mnd, men nå hoppet vi over en mnd gitt..

Hva skjer i kveld da? Her skjer det ingen ting, jeg har spist opp godisen alt, og vil ha mer, men kommer meg ingen steder, gubben er borte på jobbreise:( Har et pra kalde pils i kjøleskapet, spørs om jeg bevilger meg en eller to:) Så tv og dib i kveld:) Går det noen bra filmer tro?

Skrevet

sov til 10.30 før,så nå er det tidlig med 8-9.hehe

ja,han nekter å drikke.har prøvd kopp også.men samma der.har grøten tynn,med mye frukt på =) er det som går ned...

har tissebleier hver skift,men noen er jo ikke så veldig bløte.så jeg gir saft innimellom.får i seg væske ivertfall.

9kg nå?hahahaha det veide han på 6mnd det.....=) har heller ikke vært på kontroll ved 7mnd.fikk velge selv.å takka nei,for akkurat da var hs ikke så veldig populær hos meg...4 dager etter begravelsen.skal nå den 11 mai.skal bli morro å se vekta da ja....68 er for smått nå.armene er grei,men det er så vidt jeg får igjen knappene over bleien.

vokser ja =)

her skjer det lite.sutrete gutt,masete tvillinger og snart leggetid !!! pjuh...

har ikke kjøpt godis jeg.glemte det.kun ungene som fikk.ikke en sjokolade engang..grøss... ;o)

pils ja...har ikke smakt det ennå.men i løpet av sommern blir det vel.

du får kose deg.gubbeløs og herre over fjernkontrollen.det er slett ikke ofte det skjer her nei. =0)

Skrevet

DER VAR DU!!!

Har benyttet anledningen til å skravle med tillab, vaske gulv (bare ett) og et par vinduer så lenge. Så herre over fjkontroll; ja; men til hvilken nytte? Hihi... Må se en film i kveld, ops, det begynner nå det kanskje..

Jeg synes 9kg er veldig mye jeg da, og til mitt forsvar; hun er jente, og jenter er mindre enn gutter! Så det så! *fnis*

HS ja, haha, sier jeg bare. Uff, har ikke så mye til overs for min heller gitt..

Men helt sykt hvordan de kan bruke mange forskjellige klesstr; har nettopp pakket bort fine ting i 62 (de ikke så fine ble pakket bort for en stund siden da;), 68 er perfekt, men bruker også body i 74 (helt ok passe), samt joggedress i 80 og en joggebukse i 80-86!! Har gitt opp å se på str, ser heller på plagget, og prøver det på.

Ikke godis??? Få mann til å dra å kjøpe, eller be taxi ta med smågodt!! Sikler på godis i kveld gitt..Pils er nam, er på vei ned i den andre nå:) Har du ikke tatt en pils siden du var gravid? Du tuller nå?

Gleder meg faktisk til å dele fjkontroll med han igjen;)

Skrevet

her er jeg vettu =)

har en sur en som grein å sutra.men nå er pappan her,så han får ta resten,hehe

ja,den tv greia....blir jo sittende her hele kveldene jeg,så det er ikke mye jeg ser på den.

han har vært tung hele veien han her.men ikke da han ble født.da var han spinkel.jenter skal være små og nette =) husk,di springer det av seg til slutt.har alle mine gjort.

hs mi er grei,men fikk litt i mot henne under dødsfallet og alt der.men nå er det rydda opp i.

er stor forskjell på klærne og str ja.kommer ann på hvor man kjøper det.

her er 74 og 80 i bruk nå.noe i 68 også.bukser å sånt.men han er så rund at det begynner å bli hakket før pølseskinn...hehe

nei,mannen får ikke dra.endelig kommet hjem jo !!! lånt bort bilen til svigersønn...å han ringte nå...blitt stoppa i kontroll !!!!! jøssemeg jeg er spent på om det blir mangler .....tror ikke det men..

har ikke smakt mer enn en slurk pils siden jeg ble smelt på tjukka =0)

å da smakte det ikke noe seærlig....har ikke lyst på i det hele tatt.

men skal ha en i løpet av sommern ja. sitte på verandaen å bare kose meg.blir noe ja...=)

å du er nå flink som vasker da =) hakke gjort det jeg nei.....men det blir...

Skrevet

Drikker øl og dibber, får deretter dårlig samvittighet for husmorgenet, så vasket litt for å kompensere, haha..

Finner ikke noe film å se på i kveld jeg. GRmpf! Vet du om noen?

Krysse fingre for kontroll...

Ja, da er du nok ikke mye glad i øl. Jeg gråt nesten jeg, første gangen jeg fikk smake ordentlig øl etter svangerskapet, hihi.... Skikkelig alkis;) Synes øl er godt i sommervarmen, og et par på kveldstid i helgen, og Munkholm er IKKE DET SAMME, det er me smak som forsvinner med alkoholen faktisk:(

Skrevet

høres ut som du koser deg ja,hehe.

dårlig samvittighet? hah,husmoryrket er 24 timers jobb det.man må vel ha fri sånn ca 23 timer i døgnet vel?? =)

aner ikke noe om film.her står nrk på tror jeg....

gikk bra.vanlig promillekontroll bare.så den var grei =0)

jeg er glad i øl tenk.så deh så !! men smakte bare ikke.å frister ikke når jeg vet jeg mååå opp dagen derpå...hehe...slutt på late lange dager når man har små...

er lysholmer som det går på her.vin å sånt er pjøy..drakk litt for mye etter jeg kjørte utfor en gang.skulle ta et glass for å roe ned.ble to flasker før jeg ga meg.etter det smaker jeg ikke vin,hehe.å kjører slett ikke vinterstid heller....=)

munkholm er pyton.gikk på farris plus da jeg gikk gravid.sier det nå,godt jeg ikke er gravid.for di har slutta å selge det.....hadde klikka i vinkel tenker jeg ;o)

i fjor på denne tia satt vi på bim å hadde forskjellige plager....er leeeenge siden det gitt...=)

hvor mange øl er nede nå da? hohoho =0)

Skrevet

Hoho!

Jeg koser meg ja:) Husmor som ikke virker. Prøver å gjøre alt samtidig, så blir mye halvgjorte greier overalt her. Huset skulle vært vasket både innvendig og utvendig (våren bringer skummelt lys, ser hybelkaniner og møkk overalt..), og hagen skulle vært totalrenovert, men må nøye meg med å fikse opp det som allerede er (kjøpt gammelt hus, grrrrrrrrr)

Film; hvem trenger det,så lenge man har dib eller bim? Ser jo ikke på uansett, bare har det på...

Skjønner ikke at det ikke frister med øl jeg da,... ikke 10 da, men et par stk.. namm...

Vet hvordan det er med å ha drukket for mye en gang ja, hadde det slik med rødvin, ble skikkelig dårlig en gang, og klarte ikke lukta av den en gang. Men nå (etter 4 år eller noe sånt) klarte jeg plutselig et par glass igjen, veldig fornøyd med det, for rødvin er jo godt:) Går mest i hvitvin her egentlig, synes det er så friskt og godt. Sånn sett var det stusselig å gå gravid, for har mest venner uten barn, så alt sosialt i helgene innebar gjerne et par øl, mens jeg mått drikke munkholm. Munkholm sommerøl var imidlertid god, så jeg kjøpte et par kasser av gangen, tilfelle de gikk tom;) Men klikka i vinkel av Aass uten, og ikke minst Clausthaler! Den er pyton, rett og slett. Nei, nå høres jeg ut som en alkis igjen... Men har funnet en ypperlig lettøl, og drikker (som du kanskje skjønner) ikke øl for å bli full, men fordi jeg liker smaken. Blir DEILIG med en sommer uten mage:)

Ja, det virker så lenge siden.. Litt kos å mimre da.. Men fy søren, husker krykkene, tårene, fødselsangsten, alle kiloene og alt det andre... Stakkars mannen min da....

Går og henter 3. øl:)

Skrevet

hehe

krev mørke vindu.du kan jo sote di,hahahaa.

er mamutter her da.ikke kaniner...fikk bikkja tilbake.vært hos dattra..men ser nå at jeg egentlig ikke vi ha han her jeg...

jeg har bare utsatt øl lysta litt,hehe...den kommer nok.kunne gitt alt i verden i fjor,for en.men nå? nei....

bedre med pepsi...

hvirvin kan gå an.hvis det er en god en,og den er kald....men vi får se.blir vel en gang.er lenge siden jeg har gidda å smakt,hahaha

høres ikke ut som en alkis nei.men ei som endelig kan ta seg et glass etter mange mnd uten ;o)

bim tia var skrekkelig ja.men greit å minnes nå.gud,jeg var plaga.hoff-

får håpe sommern blir like fin som i fjor.så jeg får nyte den...satt for det meste inne,fremfor vifta...grusomt var det.å aldri mer.det er sikkert.

kommet til 3 bare???

Skrevet

JUHÙ, for en bra dib/bim-kveld Går jo bare fra den ene tråden til den andre her!!!

Mørke vinduer ja, du sier noe... Men, dyrt å bytte vinduer da, har ikke råd til det nå grumpf!

Så sunn du er, kanskje du kompenserer for meg? Kan jeg være dobbelt så usunn da? *glis*

Ja, ble helt tullete i fjor sommer, varmt og j****g, og ikke kunne drikke øl eller vin, var stusselig i grunnen.. Hele jeg var ganske stusselig i grunnen, kledde ikke å være gravid gitt...Prøvde å spørre her i stad (på rasle-i-eggstokk-tråd) om noen ville gå gravid for meg, men har ikke fått noe særlig tilbakemelding gitt!!

Når var det vi begynte å prate sammen tro? Var det bricanyl og premature rier? Var ikke deg deg og Lailaelin jeg pratet med om dette?? Ja, håper denne sommeren blir solfylt og varm:)

Ja,du har kanskje fått mange nok? Verre med meg, er usikker... Akkurat nå er det: skal hun bli enebarn, eller skal vi ha en til? Og så må jeg tenke jobb(bytte) og bhg(mangel) midt oppi det hele, så mange ulike løsninger, må bare finne den beste...

Skrevet

ble liv i kveld ja,hehe

sunn,jeg??? hahahahaha....veldig....hvis det er farrisen du mener,så var det kun den jeg drakk,,,å det ble dyrt.for det gikk noen flasker pr dag...pluss plommer....hehehe

ja,så det.du fikk vel svar tror jeg,hehe-ville ikke gått gravid igjen jeg nei.

tror det var bricanyl ja.eller? eller var det på klagetråden til verpehøna? den tråden savner jeg,hehe

tror det var meg og lailaelin ja.husker jeg syns så synd på henne.mine plager ble blåbær i forhold.usj.hun hadde virkelig plager.

både jeg og jm var overraska over at jeg gikk så langt.bare to uker før fikk jeg.=) så stygt ut innimellom ja.

men heldigvis over.

har mange nok jeg ja.men tenker dere får tre til etter hvert,haha.

vi skulle bare ha tre......joda...

ordner seg vel med jobb og slikt etter hvert.gjør som regel det.han her skal få dilte etter meg noen år ja.denne gangen skal jeg kose meg.har jo ikke småsøsken i tillegg heller.di er jo store nå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...