Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er helt forferdelige, til sjøs med oss alle sammen, ingen unnskyldning for å ikke amme, UANSETT!!!!!!!!!!!!!!!!! VI er virkelig samfundets skurker!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, hva slags kommentar har du fått idag da?

Skrevet

Det er jeg helt enig i. Vi flaskemammaer kan umulig være glad i ungene våre ;)

Skrevet

hehe , ingen komentar, abre en reaksjon på hun derre som kritserer venninnen sin =)

Bare måtte, er litt full av tull i dag he he

Skrevet

WHAT???????? Er ikke dere kastet ut fra dib enda? Trodde ikke det var lov for flaskemammaer å være her jeg.

*Gliser...*

Ha en flott kveld jenter:)

Skrevet

hehe da må du ikke se hva JEG har skrevet på innlegget, da melder du meg til moderator og får dem til å banne meg fra dib... hihi :) Siden du er så grusom i utgangspunktet som gir flaske altså... da er vel veien kort til sånne påfunn også :D *knis*

Skrevet

hi hi, det får gå for denne gang ;)

Syntes foresten at det er kjedelig at med en gang man diskutere mme, så er det noen som klikker .

Skrevet

akkurat. Umulig å få til en konstruktiv debatt rundt noe som har med mm/mme/flasking å gjøre :/

takk for dispansen forresten, hehe :)

Skrevet

He he, og jeg som trodde det var vi som ammer til ungen er over året (eller "nesten voksen" som mange kaller det) som er grusomme og forferdelige :-) Og det er vel vi som kastes ut fra steder, ikke dere som er ordentlige og pyntelige og gir barna mat på en apetittelig måte?

Ikke ta dere nær av idioter som i den andre tråden, man er ikke en dårligere mor fordi man gir barnet sitt mme vel! Syns tvertimot det å gi barnet sitt maten det trenger er et godt tegn jeg :-)

Skrevet

Sikkert et veldig sårt tema for mange, og når man legger til hormonene som herjer i barseltiden blir det vel bare atombombe he he

Skrevet

hahahahh nesten voksne hihi

Skrevet

Godt å se at dere kan tulle med dette. Men for meg, er dette alt for sårt. Min omgangskrets er vel det man kan kalle "alternative". Ungene går på steinerskolen og i steinerbhg, mange er vegeterianere, vi spsier økologisk mat, osv, og for meg, er det fryktielig vanskelig at jeg ikke fikk til amminga. Det har gått så langt, at jeg holder på å isolere meg, fordi jeg rett og slett ikke taktler alle blikkene og sprøemålene som oppstår når jeg drar frem den forhatte flaska. Så for dere som kan le av det, er det ikke så farlig med den type innlegg som noen gang dukker opp her an¨gående amming/ikke amming, men for meg, så er det en ekstra stein på byrden.

Skrevet

Jeg skal amme til hun blir konfirmant jeg altså! Sikkert antistoffer etter fylte 2 år også, de har bare ikke klart å dokumentere det enda!

Dobbeltglis:)

Skrevet

Skjønner deg så utrolig godt, hadde det slike selv ( alle venninnen ammet) før jeg bare aksepteret det. Men det er ikke lett, jeg var sikkert på at en ting jeg HVERTFALL skulle gjøre var å amme ungen min.

Men etterhvert klarer man å akseptere det , håper du også gjør det for din egen del =) Lykke til

Skrevet

Grunnen til at mange klikket på den andre tråden,var jo at det ble sagt at hvis en ikke ammet var en ikke en god mor.En fikk seg også til å si at hvis en ikke ammet,kunne enn heller kjøpe seg en fisk.Synes synd på det barnet som har en slik mor,som ikke bryr seg mer om barnet enn at hun kunne ha byttet det ut med en fisk,hvis hun ikke ammet.

Grunnen til at dette ofte er et sårt tema,er nok at de fleste ønsker å amme,men at ting rett og slett ikke går.Jeg har alltid sagt at jeg vil amme,har fått tilbud om brystredusjons opprasjon,har takket nei,for jeg vil amme mine barn.Denne gangen klarte jeg det ikke i to uker engang,fordi det var mye styr på sykehuset,poden var innlagt på nyfødt avdeling hele tiden og han var stor og trengte mer mat.Jeg gråt over dette i lange tider,men prøvde å si til meg selv at dette var til det beste for gutten min.

Hs spurte meg ved første kontakt (han var da 3 uker) om jeg ammet han,nei sa jeg det gjør jeg ikke og ville fortelle henne hvorfor.Hun sa da bare,det er ingenting å forklare,du ammer ikke,mme er en god erstatnig og han kommer til å leve opp og har det like bra som alle andre babyer har.

Så slutt med det der dere holder på med å rakke ned på de som ikke ammer.Der finnes verre ting,f.eks folk som røyker inne med små barn,røyker når de triller tur og samsover med barnet sitt når de røyker.Dette var bare noen eksempler på hva som er verre enn å gi mme.

Skrevet

eh... det ble vel aldri sagt at de som ikke ammer burde kjøpe seg fisk istedet...

Skrevet

He he, nettopp! Den er god :-) De som seriøst sammenligner barn på ett eller to år med konfirmanter! Komisk :-D Tror folk virkelig at barn som ammes konfirmerer seg når de er 18 måneder?

Skrevet

Uansett , jeg har ikke lyst på fisk, så det blir uaktuelt.

Skrevet

Ikke? Nei det stemmer - du vil vel bare ha kjæledyr som du kan flaskemate, eller hva? hihihi :) Hva med ei geit? eller en gris? Er jo mange som har stuegriser idag... og da tenker jeg ikke på "ektemenn" altså.

Skrevet

Ka-ping dette stod det,har kopiert det

Alle mødre er forskjellig men gidder du ikke amme for å være mere "fri" burde du kanskje heller kjøpt en fisk???

Anonym

Skrevet

Jeg har hatt fisk og de fikk til og med babyer. Men så mista jeg noen ut vinduet når jeg skifta vann (de var veldig veldig små altså)... Kanskje jeg må kontakte barnevernet da?!

Skrevet

Uff dere "flaskemammaer" dere gir flaske og slik er det! Hvis dere ikke kan, vil, ønsker har andre grunner for å ikke amme slutt å ha dårlig samvittighet fra dere slutter med ammingen! Har måtte gå ned til en amming i døgnet pga medisiner men tenker ik no ekstra på det, slik er det bare og slik er det for dere, søsteren min er flaskebarn hun er vokst opp fint hun!

Skrevet

Jepp, babyen min er så smart, så hun konfirmeres snart;) Fnis!

Tilfelle det skulle være noe tvil: dette (og et par til) var et tåpelig tulleinnlegg fra

Skrevet

Tja, har en rottweiler da. Kanskje jeg skulle prøve å flaske mate han hi hi

Skrevet

Og det står vel fortsatt ikke der at mødre som ikke ammer bør kjøpe seg fisk i stedet? For ordens skyld; ikke enig i innlegget du refererer til, men du bør jo angripe det som faktisk står der, ikke noe du tolker inn. Det h*n snakker om er vel heller holdningen om at man er mer opptatt av å være "fri" enn av å amme og andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...