Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #26 Skrevet 20. juni 2007 Til Atlenta... Min mann har ikke lyst å gå i begravelsen. Sønnens morfar likte ikke mannen min, og mannen min kunne ikke fordra ham heller. Han går kun for å støtte sin sønn, og nekter å gå uten meg. ( Jeg har overtalt ham til det, for guttens skyld). Vi bryr oss nå ikke om hva andre vil mene om dette. Vi har ingenting med de å gjøre. Gutten blir glad, og det er det eneste som betyr noe for oss. ( Skal ha med oss datteren vår også, for det ville stesønnen min....da er hele familien hans der med ham). Hvorfor skal vi ta hensyn til moren hans, dere biomødre tar jo ikke hensyn dere heller. Og ikke bryr dere dere om hva andre syns og mener heller. Denne debatten har fått oss til å se det slik dere ser det... at barna er viktigst
Atalanta Skrevet 20. juni 2007 #27 Skrevet 20. juni 2007 Du kan ikke vite om jeg er biomor, stemor eller ikke mor i det hele tatt. Så jeg synes du er temmelig dømmende. Og ser du ikke at det er en stor forskjell på å gå i tidligere svigerforeldres begravelse og det å gå i begravelse til din manns tidligere svigerforeldres begravelse så har du desverre ikke et nøytralt syn på saken. I Trådstarters situasjon så virket det ikke som om biofar hadde noe i mot at biomor var der med sønnen. Så det er jo en enkel løsning på problemet ditt; biofar kan spørre biomor om det er greit at du er med, og at sønnen har ytret ønske om det, og svarer hun at det er greit så er det jo ikke noe problem. Har biomor et problem med at du, eller andre for den saks skyld, kommer i begravelsen så synes jeg det er direkte frekt å ikke ta hensyn til dette. Barna har ikke noe godt av at det lages en konflikt utav noe slikt som dette, så du kan ikke rettferdiggjøre at det er for barnets skyld du gjør det når du er så sikker på at det vil føre til konflikt. Som steforelder så har man mange plikter men få (ingen) rettigheter. Det er det viktig å innse.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #28 Skrevet 20. juni 2007 Jeg synes også at det er naturlig at biomor spør barnets far, om han vil at hun skal gå i begravelsen, for å ta seg av barnet, dersom far føler behov for å konsentrere seg om seg selv. Dersom han sier at han og evt kona kan ta seg av alle barna selv, så må biomor respektere det. Det er direkte frekt av henne å trenge seg på. De fleste har ingen ønsker om å ha exene sine i foreldrenes begravelse. Så enkelt er det. Du Atlanta sier at som steforelder, så har man mange plikter og ingen rettigheter... Det stemmer alldeles ikke. Jeg har ingen plikt overfor stebarna mine...Da jeg giftet meg med mannen min, spurte presten : Vil du ... til ektemann ta? Love¨å elske og ære ham... Jeg har aldri gitt noe løfte om å ta hans barn i tillegg... Da jeg fikk mine barn, skrev jeg under på fødselsærklæringen deres... Da har jeg plikter. Og en ting er sikkert og visst, og det er at stemødre som opplever at det bare kreves av dem, men at de ikke har noen rettigheter, gir opp etterhvert. De ender opp som likegyldige.
*-* Skrevet 21. juni 2007 #29 Skrevet 21. juni 2007 Nå er det plutselig to begravelses-tråder gående her, skrev litt på den andre også... Jeg tror at den ene foreldren, steforeldren samt resten av familien stort sett klarer å ta seg av barna, jeg tror ikke den andre foreldren er 'nødt' til å gå for barnas skyld. De fleste av disse barna har jo vent seg til at familien er todelt. Syns det skal tas mest hensyn til den som har mistet foreldren sin. Og selv om vi liksom skal være den voksne generasjonen nå, så er det sårt nok å miste en forelder, det er lov for ekser å ta hensyn til dette. Man kan kanskje som foreldre overvurdere sin betydning også, tro at barna ikke klarer seg uten. Det blir sansynligvis også verre for alle om barna eller familie aner at det er konflikt. Og for barn som er vant til at det er to familier også, kan det også være like rart at steforeldre plutselig skal stenges ute ved en begravelse. Vanskelig dette her. Men jeg syns de som har mistet sine må få ha siste ord uansett.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #30 Skrevet 21. juni 2007 Lindsay... Du klarte å få frem det jeg selv egentlig ville ha skrevet, men som jeg ikke får til. Kjempebra formulert, og helt sant det du sier. Veldig fornuftig :-)
~~DoraDora~~ Skrevet 21. juni 2007 #31 Skrevet 21. juni 2007 til dere biomødre som har lest dette... Nå vet dere jo at dersom dere skulle tenke på å troppe opp i eksens foreldres begravelse, så kan det hende at dere trår over en grense... Men nå kan dere jo være litt obs på det, og heller sikre dere ved å spørre om han synes det er greit, eller om han/kona har noe i mot det.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #32 Skrevet 21. juni 2007 Det er mennenes ekser som finner på å dukke opp i hans families begravelser. Vi menn hadde ikke tenkt på å gjøre det en gang. Det er jeg sikker på. Kvinnfolk er kvinnfolk verst. Klart de gjør det for å "vise seg fram" . De er vel livredde for å bli glemt ... " Ikke glem meg, JEG er hans eldste barns mor..." Helt klart.. Høres kanskje dumt ut, men det er så sant så sant De fleste leter etter en grunn til å slippe å gå i begravelser, men disse mødrene/exene leter etter en grunn til å gå. Tåpelige kvinnfolkgreier En oppgitt far/eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå