Kummin&Lillesel Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg kom plutselig til å tenke på alle disse strekkmerkene vi får høre så mye om. Har dere fått strekkmerker? Hvor hen, i så fall? Og hvor mange uker er dere på vei? Jeg har ikke fått noen strekkmerker på magen. Kun litt på lårene og hoftene. Det synes jeg ikke er så ille, tross alt. Er 23+6 nå.
Mamma til snart 4 Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 jeg går snart i uke 16 jupp her er di kommet. . .på magen. . de på sidene har jeg hatt fra før. . men jeg bærer barnet høyt å langt framme så det viste på meg med en gang.. men menkoser meg for det;)
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Ingen foreløpig, men de dukker nok opp etterhvert...men er jo lov til å håpe! =) Er 22+3
m den lille Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Er 26+4 og ingen foreløpig. Vet ikke helt hvor genetisk anlagt jeg er, men gjør det lille jeg kan ved å smøre meg to ganger daglig og tenke veldig gode snille tanker om huden min.
Kummin&Lillesel Skrevet 19. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2007 Jeg skal innrømme jeg har ca null tro på smøring mot strekkmerker. Jeg fikk nemlig krem med mamma da jeg begynte å få pupper, og jeg smurte og smurte - men det hjalp ingenting. Jeg hadde og har strekkmerker på brystene (bare at nå vises de ikke lenger - iom at de er gamle og hudfarga). MEN det hindrer meg ikke i å få kjæresten til å smøre meg inn med mavecreme hver eneste kveld Det er jo bare kos!
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Det er visst mest vanlig etter uke 30 og oppvover når man blir størst. Har hørt at hvis man begynner å klø ordentlig på magen, må man prøve å klø minst mulig- at dette kan hindre mange strekkmerker. Jeg er straks 25 uker, ikke fått noen ennå....
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Er i uke 27 nå og fikk mitt første strekkmerke for 1 uke siden. Godt synlig nederst på magen!!
Yoggy ; ) Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 hej Jag er 25+4 og har ikke fåt några strekkmerker enda....fick inga når jag gick gravid sist heller men tror jag blir lite større denna gången så kanske det kommer. Fick lite på brysten og hofterna i tonnåren..men de syns nesten ikke lengre.. Scrubbar mig i dusjen og smører mig med babyolje og kremer..kan ju inbilla sig att det hjelper : )
koglu Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Er 26+5 nå, og jeg fikk mine første strekkmerker på brystene for nesten 2 uker siden. Da var det KRISE i heimen da!! Er ikke alltid så glad for disse forandringene som skjer med kroppen min, og det at brystene skulle preges var hardt altså.. hehe.. Men de er blitt ganske så store da, og det er jo et pluss!! Hehe.. Ikke fått noe annet sted enda, men det kommer vel sikkert da...
*RutIetutt* Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 26+2 og ingen strekkmerker - fikk ingen forrige svangerskap...og da hadde jeg stoooor mage - så satser på jeg slipper unna denne gangen også) mamma har heller ingen skrekkmerker, så satser på gode gener;o)
MomInUSA Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Er 27+1 i dag og har ikke faatt skrekkmerker. Fikk ingen sist, men det ser ut til at jeg kan bli stoerre denne gang, saa venter spent.... Har ikke vaert saa flink til og bruke krem denne gang, men de sier jo det ikke hjelper alikevel - men det hjelper saa det ikke kloer saa mye da....
kaur *har født!* Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Er i uke 23. Har ikke noen strekkemerker. Dette er det 4. svangerskapet mitt, og sluppet unna strekkmerker. :-)
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 jeg er i uke 35 og har ikke fått, ikke i forrige svangerskap heller så jeg håper jeg slipper. Smører med fet crem da. Mamma fikk heller ikke på magen. Fikk forresten noen under puppene sist ,men de synes jo ikke.
lamsen&lillevenn;) Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 uke 20 og ikke fått noen ennå..har endel fra jeg var i puberteten men de er ikke så synlige lenger...
fox`y Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 hadde masse strekkmerker før jeg ble gravid me 1 mann jeg,både på lår,mage,pupper,under armer og rompe.. vet ikke om jeg fikk så mang nye når jeg gikk gravid da,har ikke tellinga på di rett å slett.....
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 19. april 2007 #16 Skrevet 19. april 2007 20 uker i dag, og foreløpig ingen strekkmerker..
Gjest Skrevet 19. april 2007 #17 Skrevet 19. april 2007 Fikk ingen sist svangerskap.. Nå er jeg i min 22 uke og ingen strekkmerker ennå
Phiphi Skrevet 19. april 2007 #18 Skrevet 19. april 2007 Er i uke 23 med tvillinger, så jeg har mye større mage en gjennomsnittet for 23 uker, men fortsatt ingen strekkmerker!! Uansett er den stakkars magen min så sprengt og hard nå at kanskje det kommer snart.. Strekkmerker er arvelig og har med hormoner å gjøre (man kan få masse i tenårene for da er hormonene på tur), så kremer og oljer er bare tull, de er der for å tjene penger på oss! Ikke la dere lure, kjøp heller en billig og god body lotion dere liker og kan bruke over hele kroppen!
Valentine nr2 Skrevet 19. april 2007 #19 Skrevet 19. april 2007 Er i uke 14 nå i mitt 2.svangerskap.... Og ingen strekkmerker, totalt. Og jeg var stor med første mann. Min mor hadde et bittelite etter at hun fikk nr. 2. Tror dette er genetisk. Og jeg smurte meg ikke annet enn hvis jeg følte at huden var tørr, under 10 ganger tror jeg. Vi får krysse fingrene å håpe at en slipper unna... Men så er det jo et bevis for at en har gjordt den viktigste jobben i verden da! ;-)
Raych Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Er 24 uker på vei og har ikke fått strekkmerker. Fikk ikke noen under første svangerskapet, så hvis jeg er heldig så kommer det ikke noen denne gangen heller:)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #22 Skrevet 19. april 2007 Strekkmerkene mine kom i uke 8!!! på rumpa, lårene (bak og på siden) og på innsiden av leggene faktisk!!! ingenting på magen da. ennå.. hmm
Gjest Skrevet 19. april 2007 #23 Skrevet 19. april 2007 Jeg er i uke 17 og har ikke fått noen. Fikk ikke noen stekkmerker når jeg gikk gravid sist. Så det blir spennende og se nå. Jeg smører meg med fuktighetskrem en gang om dagen. Veit ikke om det hjelper jeg, men kan jo tro det:=)
spirenr 2 er gutt! Skrevet 19. april 2007 #24 Skrevet 19. april 2007 Jeg er ikke kommet så langt. 13+5 og ingen strekkmerker. Smurte meg i forrige svangerskap og fikk null strekkmerker - la på vei nesten 40 kg så jeg smører meg igjen jeg.
@nemone Skrevet 19. april 2007 #25 Skrevet 19. april 2007 Hei, ingen foreløpig, er i uke 20 nå. Fikk ingen strekkmerker i det hele tatt i forrige svangerskap, smurte meg ikke med noe som helst heller, så tydeligvis har jeg elastisk hud. Håper å slippe unna denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå