Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Hei hei Noen som har prøvd brasilian wax? Har ringt å bestillt time nå, skal på tirsdag... men har aldri gjort dette før.. Så er litt redd hehe.. Men virker så siiiinnsykt greit å slippe å barbere seg på 3-4 uker.. Tenk å være babymyk der nede i en mnd da!!! Herlig.. ser jo ikke f*tta lenger hehee... magen er jo i veien.. så det er utrolig stress med intimbarbering for tiden.. og ved vanlig barbering, så vokser det jo pigger ut igjen, allerede dagen etter.. og guuud som det klør.. Hårene som kommer ut er jo mykere.. så det skal visstnok ikke klø nesten.. koster meg 450,- siden dette er første gang.. tar lenger tid da visstnok.. Men jeg aner ikke hvor mye hår man må ha der nede.. jeg har jo ikke så mye nå at det gjør noe.. hm.. noen som vet ? Noen andre som kan fortelle om erfaring fra brasiliansk ? Helst gode hehe.. neida.. Har jo hørt at dette skal gjøre siiinnsykt vondt.. men at dette er første ganger.. nr 2 ganger skal viss smerten være hallvert...
@nne p@ l@nne Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Wrææl det hørtes veldig vondt ut??? Vil heller ha sambo til å rydde der nede, en noen fremmende :-) Det er jo mest i hans interesse oxo :-)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 hehe... ja skal visst være ganske vondt første gangen... men tror jeg overlever. hehe.. Tør ikke la samborer barbere der nede jeg.. hehe.. redd han skal kutte meg, eller noe heheh og så vil jeg slippe den forbaska kløen når det kommer ut igjen.. og at man bare får 1 dag der det er glatt.. her får man opptil 3-4 uker...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2007 Ingen som har erfaringer.. evt. råd .. ? =) =)
*dragonfly* Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Bare undrer.... Synes du ikke det er litt ekkelt å gjøre det nå som du er gravid når du vet at alle leger og jordmødre anbefaler deg absolut å ikke gjøre det under svangerskapet. Det er jo en grunn til at vi har hår der, og ekstra viktig når man vil unngå infeksjoner som kan sette barnet i fare? Hva om du må på undersøkelse pga. et eller annet (bødning o.l.) Da får du sikkert en reaksjon...? Ikke missforstå meg, jeg synes ikke det er galt å gjøre det til vanlig, men jeg vet at jeg selv ikke hadde turt å gjøre det nå. Har ei venninne som kom til fødeavdelingen glattbarbert og fikk noen rare komentarer (kanskje litt rart det og, da de før i tiden barberte de fødende med en gang de kom til sykehuset).... ?????????
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2007 hmm... jeg selv føler meg absolutt ikke komfertabel med hår der nede.. å jeg synes ikke det er ekkelt å barbere meg der nede nå... så ser ikke hvorfor det skulle være noe mer ekkelt å vokse der nede.. Forstår hva du mener med at kansje leger undrer litt.. men alle er da forskjellige.. og jeg hadde ikke brydd meg om noen hadde undret på hvorfor jeg hadde vært glattbarbert.. synes ikke det er flaut eller noe.. hadde vært mer flau om jeg hadde kommet til en sjekk, og så hadde jeg hatt den skogen.. hehe.. men det er MEG da..
Mor til en stor og en liten Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Har gjort det og et anbefales om du liker det helt fritt for hår :-) Var vondt ja, men det gikk like fort over som det var gjort. Skulle gjerne gjort det flere ganger, men jeg er blitt så ømfintlig der nede det siste halvåret, så jeg fikk en kraftig allergisk reaksjon etterpå :-( Må sies at før den tid begynte jeg å reagere (få kløe) ved bruk av enkelte dopapirtyper,så jeg er visst ikke helt normal der nede ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Tror ikke de reagerer så mye på føden, før i tiden barberte de jo mødrene når de skulle føde. Og det gjør de enda i enkelte vestlige land som har vel så god medisinske kunnskaper som vi har her. Ja det er jo en grunn til at folk har hår her å der, men mye ligger jo igjen fra urtiden når vi gikk uten klær. Kan ikke helt se fordelen med at enkelte menn har hår på ryggen og brystet, eller noen kvinner har sterk hårvekst i ansiktet. Selv barberer jeg meg og har aldri fått noen kommentarer på det.
*dragonfly* Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Nei dere har vel rett. Jeg møter heller ikke på sjekk med DEN skogen:) Enig i at alle er forskjellige og må gjøre det man føler er riktig for hver enkelt! Det gjør nok vondt,men klarer vi en fødsel så er vel dette barnemat
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2007 hehe ja det har jeg oxo tenkt på . hehe.. bygge opp smerteterskelen litt haha :P
tjoa Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Har veldig lyst, det er så fint og rent uten hårstubber som kommer igjen med en gang.....Men, vet ikke om jeg tør, har hørt det er litt vondt...., men sikkert ikke noe i forhold til en fødsel
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2007 Jeg kan komme med en oppdatering etter tirsdag jeg hehe Men de fleste som tar brasiliansk, tar de jo om igjen.. så det kan jo ikke være så fælt.. og med tanke på at smerten halveres fra første gang til andre gang.. så gjør det, det kansje mindre skummelt Jeg vil heller ofre litt smerte for å unngå barbering som fører til at hårene vokser ut igjen dagen etter og vond kløe... tenk.. 3-4 uker helt glatt!! yeah!! Jeg har ikke peeeiling på hva jeg går til.. men jeg tenker.. hvorfor ikke ?? er det helt jæævlig.. så var det første og siste gang hehe men satser på at det går bra jeg.. Men voondt vil det nok gjøre Håpet bare på å få noen råd eller historier fra folk som har prøvd... For er jo greit å vite om det følger mye negativt med også.. hos noen.. for akuratt nå ser jeg bare det positive.. foruten om smerten der og da
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. april 2007 Dytter litt i håp om å få noen råd.. og historier .... :D:D
Yoggy ; ) Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Go candycupps... ..skriv en oppdatering når du varit der. Jag leker med livet varje gång jag er i dusjen om dagen når jag ska barbera mig..huff huff.. Vet du villken "stilling" man ligger i under waxingen??Må ju sikkert stå i dogystyle om de ska ta bak oxo..he he..ser de før mig med gravidmage og allt.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Jeg er bare litt nysgjerrig jeg:) Skal du ta bort hele, ha igjen en strek eller mer enn det? Litt personlig spørsmål kanskje men:) Man skal jo helst la alt bare vokse og gro der nede når man er gravid med tanke på infeksjoner osv, men jeg tar også bort litt selv om jeg er gravid. Er ikke komfortabel med deeeen skogen der nede, men tar mye mindre enn jeg eller gjør, mest bikinikanten.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2007 hehe.. man ligger vel først.. så må man opp i doggystyle men dette er helt til slutt.. tror jeg da... men må i doggystyle for å komme til overalt heh.. alt skal jo bort.. forutenom det man vil ha selv da. eks. stripe eller noe. sitter faktisk å lurer på hva jeg skal gjøre.. har litt lyst å prøve med en stripe faktisk har jo hatt dette før for lenge siden.. men har vært stress å barbere å få en fin stripe.. heh.. Men jeg vet liksom ikke hvor mye hår man trenger for en "fin" stripe heller da.. hehe.. Men viss jeg har "nok" ... så tror jeg kansje jeg vil prøve med en stripe:) Pleier til vanlig å være helt glattbarbert.. så i tillegg til å prøve voksing, kan det jo være gøy med noe nytt der nede...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 19. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. april 2007 Og oppdatering kommer hehe :P er liksom det jeg føler. leker med livet når jeg barberer meg.. ser jo ikke helt hva jeg holder på med.. klart å kutte meg de to siste gangene pga dette.. ikke noe godt nei... kansje brasiliansk er tingen for meg.. "overlever jeg" og ikke tar helt skrekken.. så vurderer jeg å kjøpe sånn mnds kort.. men vi får se...
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 19. april 2007 #18 Skrevet 19. april 2007 Hvor er det du har bestilt?
lamsen&lillevenn;) Skrevet 19. april 2007 #19 Skrevet 19. april 2007 he he..jeg har oxo bestilt time til br voksing om en ukes tid!nekter å se ut som den bever`n etterhvert som magen blir for stor... ble anbefalt av ei venninne som oxo er gravid å gjøre det..er visst ikke noe særlig godt første gangen, men herregud da damer; vi skal jo føde jo..piece of cake m voksing tror jeg... har forresten bestilt i lillestrøm..på nikkis...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 19. april 2007 #20 Skrevet 19. april 2007 Innom fra 3.tri jeg.. Har tatt brasiliansk, og det anbefales fordi det blir veldig glatt og fint. Men d f***n så vondt det var! Noe av det verste jeg har vært igjennom!! Lå først på rygg, og måtte så opp i doggy style ja De er veldig flinke de som gjør det, så det er ikke ekkelt i det hele tatt. Men jeg fikk en reaksjon på voksen etter behandligen da, så musa mi ble dobbelt så stor og fikk masse røde prikker. Fikk en krem der da, som jeg skulle smøre på flere ganger pr dag, og den funket bra, men var ille i noen dager ja.
LRMG Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Hmmm.. et par erfaringer fra meg: Jeg pleier å vokse meg hos en kjempeflink iransk dame som bruker naturlig voks. Blir ikke rødt og kan ta sol samme dag om jeg vil. Mye bedre enn vanlige skjønnhetssalonger. Til vanlig har jeg latt det stå igjen en liten trekant, men en gang skulle jeg ta alt, og det var hakket vondere. OG: Jeg måtte hjelpe til og holde i mot da hun tok det innerste, og desverre glapp jeg i det kritiske øyeblikket, og da revnet det faktisk litt på innsiden av den ene skampleppen, eller hva det nå heter. Og når du er gravid er jo slimhinnene mer sårbare og det er mer blod i området. OG: Voksedamen min nekter også å vokse det høyere enn knærne når man er gravid. Hun sa hun ikke visste hvorfor det var slik, men at hun var opplært til å ikke gjøre det av hensyn til graviditeten. Så da fikk jeg ikke noen time denne gangen - hadde lyst til å i allefall bli kvitt bushen opp til bikinilinja, men hun nektet å ta mer enn leggene. Kanskje verd å dobbeltsjekke?
Gjest Skrevet 19. april 2007 #22 Skrevet 19. april 2007 Bynte med brasiliansk for litt over tre år siden, hårveksten har halvert seg siden da. I tillegg til at håra en tynnere. Aller første gangen jeg gjorde det, fikk jeg litt blåmerker/bloduttredelser innerst på låra, men ikke neste gang. Den første gangen var absolutt verst, men det var bedre allerede neste gang. Absolutt å anbefale ihvertfall, følte at det var verre for huden å barbere seg annenhver dag, enn å vokse seg en gang i mnd.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 20. april 2007 Forfatter #23 Skrevet 20. april 2007 Takk for svar.. hjelp.. høres ikke helt godt ut.. men man må lide for skjønnheten hehe:P:P har bestilt time hos Bare-klinikken i stavanger.. har hørt at de skal være veldig bra der.. så jeg håper det... Mener også at huden ikke har noe særlig godt av all den barberingen.. å i tillegg så klarer jeg ikke barbere meg så ofte.. blir jo så ømt.. så tror nok voksing er redningen for meg :D Jeg vet ikke om de gjør det dersom jeg er gravid.. men har ikke lest noe om at man ikke kan.. men var jo litt rart at der du var, så gjorde hun ikke det... vi får se.. får krysse fingrene for at det går.... Og at alt går fint hehe... så er det bare å vente til tirsdagen da... lenge til hehe... Wish me luuck!! Kommer med oppdatering tirsdag ettermiddag jeg
limø Skrevet 20. april 2007 #24 Skrevet 20. april 2007 Jeg synes det høres fantastisk ut med en slik grundig vox. Selv barberer jeg hver dag, og det går greit, men man må jo finne nye teknikker underveis når magen vokser seg større og større. Jeg kan jo ikke se hva jeg gjør lenger. Dette gikk greit hele forrige svagerskap, så jeg tror det går bra nå også. Det er jo så fort gjørt å ta det i dusjen hver dag! Jeg har forøverig hørt at man ikke bør vokse noe som helst under graviditeten pga slimhinnene. Man kan visst bli meget blå!!! Dette vet de sikkert alt om på klinikken du skal. Sa du forresten ifra at du er gravid da du bestilte? Noen sa her inne at man ikke burde ta vekk kjønnshår under graviditet, men det er avlegs, sa min jordmor og gynekolog. "Alle" er jo friserte nå for tiden sa begge to.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 20. april 2007 Forfatter #25 Skrevet 20. april 2007 Nei jeg nevnte ikke dette.. men regner med di sier ifra viss det er et problem, når jeg kommer.. Hvordan klarer du å barbere deg hver dag?? dette klarer ikke jeg .. huden er for øm.. blir bare vondt.. må la det vokse ut igjen før jeg kan barbere.. derfor d kunne vært greit med en gruundig voks ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå