Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg så på de MobyWrap sjalene, tenkte å kjøpe et slik, de var jo de rimligste også ;-). Så de hadde et i solbeskyttende stoff som jeg likte fargen så godt på =) (på http://lotusbarn.com/zcart/). Men det var utsolgt da.

Er gypsy mama sjalene tynnere og svalere enn MobyWrap og Sino? Og er de alle 3 like lange?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si du hørtes veldig kald ut. Lar du bare barnet ligge du da?? Jeg har bært min gutt, men han er en trygg gutt som leker flott alene og sammen med andre. Når han vil sove sammen med oss så gjør han det. Er som regel en grunn til at barn gråter når de blir lagt ned i en seng alene. Da vil de ikke ligge alene. Og det å tvine et et lite barn til å ligge alene å bli selvstendig er rett og slett kaldhjertet. ikke missforstå. Han blir lagt i egen seng inne på soverommet vårt og vpkner han og vil opp i vår seng er han hjertlig velkommen.

Man ser nok av foreldre som hysjer på barnet eller bare lar det ligge å skrike fordi mamma skal prate, spise osv ferdig først. Snakk om egoisme. Har man fått barn får en ta vare på barna.

Skrevet

Nei da blir nok hun her lagt i den "kalde" sengen sin ja, hehe :-P. Samsoving tør jeg ikke, tenk om jeg skulle slå til henne. Tror ikke jeg hadde sovet noe godt da. Her kommer vi hvertfall til å bruke litt av hvert, vogn, seng, vugge, sjal, gulvet og bilstol når vi kjører hihi, mangler ingen alternativer denne jenta nei. Men det er jo opp til hver enkelt hvor de vil gjøre av bayen sin da =)

Skrevet

Her bruker vi også vogn, bilstol, bæring, gulv og vippestol.

Skrevet

Helt ening med Mustang Sally!!! Bæring av barnet sitt kan ut i fra det jeg kan se ikke føre til noe annet en trygge og tilknyttede barn og foreldre. All forskning viser også at barn som blir bært utelukkende får positive "bivirkninger" av det. Det virker positivt på fysisk og mental utvikling, fremmer amming og gir masse glede.Jeg trodde faktisk at det var et udiskutabelt faktum at man ikke kan gi små barn for mye trygghet og nærhet?? Bæring er også på full vei inn på mange sykehus, og har vist seg å gi gos resultater som behandlingsmetode! Jeg har inntrykk av og selv erfaring med at barn som blir bært lenge og mye inntil mammen og pappen sin også knytter seg godt til andre mennesker rundt seg grunnet den grunnleggende tryggheten. Bæring kan være et fint hjelpemiddel også i forbindelse med søvn i steden for å presse gjennom søvnvaner som barnet ikke er klar for enda! Bæringen har i alle fall gitt oss en uvurdelig glede!!!!

Skrevet

Tror nok du misforsto hele teksten der..I og med at jeg synes det er litt fælt at babyer blir bært i sjal, skjønner du vel at jeg ikke kan være ei kald mor...eller....? Nei, er nok ofte for mye "hønemor", men alltid for¨barnets beste. Det jeg mente er at man må jo kunne løsrive seg fra barnet og la det ligge og bli vant til egen seng. Jeg ammet min første i sengen, eller lot henne ligge hos oss om hun ikke roet seg..såklart! Jeg har en stor svakhet, å ikke klare å høre på gråt, så det har vært lite med det her! Jeg får kommentarer på at jeg "spretter" opp for det minste skrik..og det er helt riktig for meg.

Skrevet

Og så flott FruLykkelig at du har tenkt å kjøpe deg sjal. Jeg er sikker på at dere vil få mye glede av det! Hopp o hei!

Skrevet

Ja, men da har vi jo noe likt da:) ikke dårlig. Jeg mener ikke at barnet skal bli avhengig av å bli bært. Men at bæring er en flott måte for barn og mor å være tett + at det er et utmerket og ergonomisk riktig hjelpemiddel for foreldre:)

Skrevet

Ja vippestol også, glemte den, hihi.

Den reklamen under her, alexi.no. Der har de også noen elastiske sjal, Tricot Slen bæresjal. Huff hvorfor skal de ha så mange da, vanskelig å velge da, hehe. Er vel kanskje ikke så stor forskjell på de uansett.

Er gypsy mama sjalene tynnere og svalere enn de andre? Og er både MobyWrap, gypsy mama, sino og Tricot Slen like lange? Jeg er slank så burde kanskje ikke hatt det aller lengste.

Skrevet

Barnet får jo masse nærhet, all den tid med amming og kos. Vi brukte BabyBjørn bæresele når hun ble noen måneder, men kun i korte øyeblikk. Vi har ikke sverget til sjal på hun første, men hun har alltid vært verdens tryggeste og mest sosiale jente.Hun er ekstremt kosete, og strør om seg av kjærlighet og varme.Tror ikke dere skal legge all vekt på sjalet har all ære. Trygghet kommer av kjærlighet!

Når det gjelder søvnvaner, kan jeg ikke huske å ha fått med meg at det er anbefalt å bære barn i søvn, de har fordel av å lære seg å sovne på egenhånd..men man snakker jo ikke om de minste i det tilfellet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...