Gå til innhold

hvordan er oth urban jungle vs ew sky?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tror jeg har fått litt mer lyst på denne i stedet... et eller annet jeg liker bedre ved den, men greier ikke helt å sette fingeren på hva det er...

 

hva kommer den på om jeg bestiller på babyjungle?

evnt hvilken butikk selger de den billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker best OTH pga bedre fjæring og nettere utseende... Ellers er det vel omtrent hipp som happ... EW er pittelitt kortere sammenlagt, har litt mer liggestilling(men ikke anatomisk riktig stilling sånn som oth) og er 1 kg lettere. Et stort pluss er at EW har en god del større babybag enn OTH, men uansett er ikke bagen til oth så liten som den har fått rykte på seg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki... takk!

 

jeg får bare aldri bestemt meg jeg...

 

skal uansett ikke bruke den med bag, så bare intr i sportsvognen.

 

planen vår var å kjøpe en vogn som skal være i bilen, sove i bhg, være litt sånn andrevogn - om du skjønner. egentlig bestemt oss for ew sky, den er prisen helt grei på. men ettersom det er bedre å sitte i oth`en, så ble jeg litt i tvil... vil jo at lillegutt skal sitte godt.

 

men så er det det at den glidelåsmekanismen på ew, den vet jeg ikke helt hva jeg synes om...

 

så oth er på en måte litt nettere og "mindre" enn ew? vet du, jeg har nesten ikke sett noen av disse jeg... men har s3 fra før, så den er vel da uansett lettere og nettere enn denne! hehe! fornøyd med denne også, men har bare den, og kunne tenkt oss en ekstra vogn, så vi slipper å inn og ut med vogn absolutt heeele tiden... blir så ekstra styrete av det synes jeg...

 

må nok tenke litt vogn utover natta nå.

 

også er det det at jeg aller helst vil ha svart vogn, og det har ikke babyjungle før i august. helt uaktuelt å vente så lenge. men ew er i svart der... fant den oth`en i chocolat da, og den ser også fin ut.

 

nei jeg må si jeg er i tvil. litt dilla også vet du, skulle jo aller helst ha hatt den i GÅR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Oth er 105cm sammelagt mens EW sky blir 65 cm så det er en ganske viktig argument synes jeg da.. og hvis du skal bruke den som en sovevogn også hadde jeg gått for en med full liggestilling..

Jeg kan trygt anbefale EW sky ihverfall... utssende på vognene er veldig en smak sak tror jeg.. Dessuten er mye av tilbehøret til EW sky i pakken når du kjøper den og ikke ekstra utstyr som til Oth se på Easywalker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt oss EW sky, og er kjempe fornøyd!!

OTH'n er penere å se på enn EW sky, MEN siden den ikke har full liggestilling, så ble det EW sky.

Vi følte at sove komforten var viktigere enn utseende.

Glidelås mekanismen synes jeg er kjekk. Kanskje litt vanskelig å heve med gutten vår i, men dytter du den opp samtidig (noen en helst burde gjøre for å unngå å ødelegge glidelåsen) så er det enklere.

 

EASYWALKER SKY uten tvil!!:-) 3600 kr på Happyland, Svinesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes OTH er bedre enn EW sky, synes den glidelåsmekanismen er teit... Det blir jo bare tre reguleringer av ryggen, mens på OTH kan du regulere den i akkurat hvilken stilling du vil..! Jeg synes OTH er best å sitte i for ungen, lillesnuppa skled nedover i EW, rygglengden tror jeg er hipp som happ egentlig...

 

Men om dere har plass til Teutoniaen i bilen har det hvertfall plass til oth ;) Vi har bil som ikke er stasjonsvogn og får fint plass til den, den er lett og nett..! Brun OTH er driiiiiitlekker! Og så kan du kombinere med alle farger omtrent, rosa, blå, brun, grønn....osv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vurderte også begge modellene og kjøpte EasyWalker SKY.

Den kan legges helt flat i ryggen og tulla sover kjempegodt i den.

Sittedelen er også bredere slik at man fint kan bruke en tykk vinterpose i vognen. Og bagen er veldig romslig.

 

Kjøp Easywalker sky!! Vi er kjempefornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk for svar! jeg må bare innrømme at jeg er sååå usikker. et eller annet jeg liker bedre ved oth, kanskje ørlittegranne penere... også er jeg skeptisk på den glidelåsmekanismen.

 

i utg pnkt ville jeg ha svart vogn, og det har babyjungle på ew sky. men så hadde de brun oth, og ikke svart. etter en stund synes jeg den brune var fantastisk fin! så jeg vet da søren, hehe!

 

den skal brukes som sovevvogn 2 dager i uka, og han blir 2 år neste uke, så skal bare brukes å sove i frem til sommeren. da bytter han bhg, og der har de sovevogner. så etter det blir den bare boende i bilen, ut på tur vogn, reservevogn.

 

dette er ikke lett, men jeg vil vel muligens bare kalle det et luksusproblem...! :-) ser man på prisen, så bør man jo absolutt kjøpe ew da...

 

hva kommer ew sky på via babyjungle, vet du det?

evnt oth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser du har vanskelig med å bestemme deg. Vi har kjøpt easywalker sky og er kjempefornøyd. Glidelåsmekanismen er veldig kjekk. Det er enkelt å regulere til full liggestilling hvis barnet har sovnet sittende..

Vi kjøpte easywalker fordi vi likte designet bedre og at den var kortere sammenslått. Vognen har også transportbag/trillekoffert ved reising. Det har ikke oth. Og det er kjempekjekk nå som norwegian ikke erstatter vogner.

 

Lykke til med valget!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg føler meg nesten litt dum som spør og graver om alt nå! hehe! men jeg vil bare få klarhet i en del ting, for jeg er jo bittelitt i tvil kan man si! :-)

 

på ew deres: kan du legge den sammen når ryggen er helt flat/nede? redd for at de (klønete/utolmodige) damene i barnehagen ikke skjønner glidelåsmekanismen, og ødelegger hele greia... hehe!

 

hvordan legger du den sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OTH har transportbag jo, men man får ikke kjøpt den i Norge ;-)

 

Jeg ville definitivt gått for OTH, mye pga at den har bedre fjæring, EW er veldig stiv å trille, men EW Sky er også en knallvogn - uansett er jeg sikker på at du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammamia

 

Ser deg over alt!!?:-) Du ser ut til å vite det meste om de fleste barnevogner.....hehe.

 

Tilbake til saken, transportbag??

uff, ikke kom med noe fullliggestillingsmuligheter på Oth nå??

For nå har vi kjøpt Easywalker sky!

 

MEN, bare så det er sagt, Easywalker sky er billigere & vi er KJEMPE fornøyd!

 

Svar til innlegger. Den kan legges sammen med full liggestilling.

Men få dem til å løfte opp ryggen dersom de skal glide opp ryggen med barnet ditt i. For å bevare glidelåsen. Men nå har jeg ikke hørt om noen som har fått ødelagt glidelåsen på denne vogna.

 

Easywalker sky & Oth (hørt fra andre) er vogner jeg har hørt mye skryt om. Du gjør ikke et dårlig kjøp der!!

Jeg har hatt 2 forskjellige vogner tidligere, men ingen var jeg spesielt fornøyd med. Ryggen er brei på begge vognene, dermed good plass til barnet ditt!! I motsetning til annet trangt dritt som også er å få kjøpt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

transportbag= reisebag. AHA ja! HAHA. Jeg som har sikla etter den reisebagen etter at jeg kjøpte EW burde a visst det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er også mitt hovedargument, og jeg er hovedinnlegger.

 

tidligere i dag hadde jeg bestemt meg for ew sky i sort. så skulle jeg gå inn på babyjugle å bestille: no, sold out. gjett om jeg ble skuffa... bare rosa, oransj og lime igjen. og ingen av de fargene frister til vår litte gutte-tass!

 

sendt mailer rundt til vognforhandlere i norge, å hørt om de har sort ew, men ikke fått svar av noen... tålmodig som jeg er, så er det ikke umulig at jeg bestiller meg en oth i barouqe-farge. den har de på babyjungle mot slutten av april, men jeg skulle jo da aller helst hatt den riiimelig KJAPPPPPPT!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, OTH Baroque er bare dritlekker da! *sikle* Synes også EW sky i lime er dødsfin jeg, ikke spesielt jentete den da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg synes heller ikke den er veldig jentete... men jeg vil heller ha litt knæsje farger på "ting og tang", ikke på selve vogna... synes det blir litt voldsomt om du skjønner!

 

men vet du om barouqe er svart utenpå? altså der det ikke er mønster? og mønsteret er svart/hvitt? lurer litt på hva slags tilbehør jeg skal ha til den også... kanskje blått/turkis?

 

liker også den brune da, men liker liksom svart bittelitt bedre!

 

det jeg er skeptisk på, er om jeg synes den er stor sammenlagt. altså: LANG! og om den er enkel å legge sammen... jeg er helt grønn, for jeg har ikke sett den, bare sett den i bruk av andre. hehe!

 

bare håper den er mindre enn s3`en i så fall... elsker den og jeg da, men den er litt "stor", og "klumpete", selv om den egentlig ikke er stor... allikevel synes jeg den er litt bedre som bagvogn og når sittedelen er i mot meg. derfor jeg vil ha ny og litt nettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger Easywalker sky sort på happyland, svinesund, til 3600kr!

Mener jeg fikk noe lik pris fra andre utenlandske selgere, så da kjøpte jeg den heller i sverige.

 

Kjenner du noen i Oslo, så er det jo ikke mer enn rundt 2 timer til Svinesund. Frakt ligger rundt 180kr. (ikke mye det da..)

 

Servicen på Happyland er forresten suveren!! Så jeg ville heller ha kjøpt det der, enn å vente i en mnd, hvis ikke lengre med å få vogna fra utlandet. Vi kjøpte sort vogn til gutten vår, og er glad for det.

Da blir det ikke for mye når jeg nå skal ha en fargerik pose i sportdelen.

 

Lime er også fint, men jeg var redd for at jeg ble rask lei av den fargen.

Mener en kan kjøpe nytt trekk til OTH'n, så kanskje det går men EW sky også? Litt usikker på akkurat det, men en kan jo høre med de som selger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren er på jobb i oslo flere dager i uka, og ofte videre nedover også... ja kanskje jeg skal sende han dit gitt.

 

eller sender de fra Happyland forresten? er det det du mener med 180 kr i frakt? for er det det er det jo heeelt glimrende!

 

men du som har vogna, ew altså, hvor bred er den? da mener jeg ytterst på hjula, og ikke mellom...

 

for s3 er ganske smal, eller i alle fall akkurat passe, så det er fint om den ikke er bredere enn den!

 

gleder meg til ny vogn, bare jeg får klarhet i HVILKE, hehe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender ikke fra Happyland, mener jeg. Tenkte frakt dersom du kjente noen i Oslo, som kjøpte den for deg, og sendte den til deg.

Hvor bor du henn i Norgesland, om jeg kan spørre?

 

Målene sammenlagt med hjul på er 62x90

Esken du får den i er enkel for et kvinnemenneske å bære, og ikke stor med hjulene tatt av.

 

Reiser du mye, så vil jeg anbefale reisebagen, når dere først kjøper vogna på Happyland. Vil tro den er billigere der, enn i Norge.

I Sverige koster den 1399 svenske, altså rundt 1000 kr norske.

EW sky var på ca. 3999 svenske, og ca. 3600 norske.

For mer eksakt pris ring dem. Tlf nr finner du på hjemmesiden deres:

www.happyland.se

 

Når det gjelder å handle barnevogn i Sverige, så er Happyland på Svinesund billigst. Prisene kan variere veldig andre plasser i Sverige.

Vi merket at det var 600 kr billigere å kjøpe bilstol på Happyland, Svinesund, enn andre baby butikker i Sverige, og Svinesund (!).

Rådet mitt er : Finn Happyland!!

 

Som jeg har forstått skal du bruke vogna til sovevogn for å ha i barnehagen. Da er nok EW sky den beste vogna for dere. Den er ikke så dyr som Oth, og dermed kan du slappe av litt mer når barnehagetantene herjer med vogna di. (Eller den er jo litt dyr med tanke på andre billigvogner en får kjøpt....)

Samtidig, er den bedre å bruke som sovevogn siden det er fullliggestilling.

 

Så stå på der!:-)

 

Er det mer du lurer på, så bare kom med det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten sy meg vind/stormtrekk til EW sky'n min, så dersom du har lyst på målene, kan jeg legge den ut på hjemmesiden min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at vi har OTH som primær-vogn (dvs eneste vogn så langt, faktisk...), og jenta mi har sovet i sportsvogna i snart 2 år. Hun sover kjempegodt i den! Så det at den ikke blir heeeelt flat har ikke vært noe problem hos oss i alle fall.

 

Men den er jo litt lang sammenlagt, da, jeg visste ikke at EW var så mye kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vil gjerne se det, så kan jeg sy også! der har du sikkert også flere bilder av vogna?

 

hehe, jeg skrev en melding til min kjære samboer at vi trolig må ta en svinesund-tur, og han lo skikkelig!!! må jo da først forsikre meg om at de har den da...! men jeg kom jo til å tenke å at de har den på strømmen eller noe? for hvis jeg ikke sier til han at den koster såpass mye mindre på svinesund, så kjøper han den i oslo! :-)

 

jeg har sååå lyst på vogn nå, er så lei av å drasse rundt på vogner hele tiden, inn og ut av dører hjemme, inn og ut av bilen... blir halvert vet du, om man har en vogn liggende i bilen! :-)

 

også tenkte jeg det, at s3`en kan brukes som babyvogn til neste baby som ikke er planlagt enda. men vogna er omtrent ny, mangler bare bagen. det holder i massevis! synes den er helt topp jeg, bare jeg har sittedelen vendt mot meg - og ikke fra! og den bøyla er litt trang, så ja, den passer best som babyvogn den!

 

men da er jeg klar for hjemmesiden din! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...