Gjest Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hei jenter. den siste tråden lå nå nede på side 4 og den begynte å bli temmelig lang så eg starter en ny tråd. Her i huset har pappaen reist på jobb for 12 nye dager så eg og jenta er hjemme alene igjen. Ho plages av at ho ikke får til å bæsje, har bæsjet ca1 gang i uka de 3 siste ukene mot normalt 1 gang per dag før. Igår var ho hysterisk og hadde skikkelig vondt på grunn av dette så eg prøvde termometer trikset og ut kom det bæsj seig som lim,stakkar jenta mi,skal si ho ble fornøyd etterpå da. Eg fullammer og da skal ikke melka forstoppe sier de. Kan det være bruken av sukkervann som gjør bæsjen seig? Fikk en støkk imeg i morges,ho pleier å få ligge på megen min i senga fra 2 amminga om natta og til rundt 8 da vi står opp. Det gjorde eg inatt også og våkna av at ho hadde ålt seg ned på sida mi,lå og pesa og balte,ho er sterk inakken så da gikk bra ,men eg fikk kjempedårlig samvittighet så nå skal eg prøve å få ho til å sove i senga si hele natta slik at vi unngår slike ulykker i fremtiden. Tenkte å investere i babygym idag da ho begynner å bli lei musikkuroa og bamsene i vippestolen. Når begynte dere med babygym folkens? Været blir ikke så bra som igår men så lenge det ikke regner skal eg ikke klage. Ha en super dag jenter.
SpongeBob Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Hei, Issy - bra tiltak! Her er det grått og varmt, skikkelig vårvær, og Knotten våknet med det samme jeg begynte å skrive Twilighttråd:) Blir alene med de to små fra i morgen tidlig, så da blir det vel mye klaging på meg i ukene framover, så er dere advart! Ha en strålende uke...
Gullemor Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Hei! Sitter her og småfryser litt. Har vært vant med knallblå himmel og sol i flere dager (uker?) nå, og temperaturer helt opp til rundt 15 grader, og nå er det grått, overskyet og ca 9 grader. Hutre! *bortskjemt* Sponge: Jeg husker, i høst, da vi snakket om snø/ikke snø, og at jeg vurderte å melde flytting til sydligere strøk og fikk passet mitt påskrevet av Mrs. Sponge: "Gullemor - du BOR i sydligere strøk!" ) Ingvild ligger ute og sover i vogna, som hun alltid gjør på denne tida. For en halvtimes tid siden hørte jeg et kattevræl (og de er jo alltid fæle!). Jeg gikk ut og tittet på vogna. Den beveget seg og Ingvild skrek. Da så jeg en svart slamp av et kattekrek piiiiile gjennom hagen! Hjelp! Hadde den vært i nærheten av/oppå vogna og vekket Ingvild?!? Heldigvis har jeg jo på insektnett, da. Katt = insekt?? Hmmm... Ja, dere skjønner...
SpongeBob Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 hehe - Hadde besøk fra "sydlige strøk" (les: Oslo) i påsken, og vi satt her i snøføyka og så værmeldinger om tropetilstander på dine kanter, Gullemor:) Men deilig at vi har omtrent samme været i dag, ja! Er innom jobb en kjapp tur før jeg skal til en venninne med jevnaldrende baby - det er så herlig å se andre som har Knøtt på samme alder, så man får noe å sammenligne med. Ikke at jeg tror det er noe galt med mirakelbabyen min, men det er jo greit å få bekreftet at andre gjør liknende ting! Han har akkurat fått tidlig lunsj og er i skikkelig sosialt humør, så det passer greit at det snart er lunsjtid for mammaen også, han trives godt med å bli vist fram og hemset med av damene her;) Litt ille når man skjønner at ens elskede baby foretrekker blondiner, og en selv er rimelig mørkhåret...
Gullemor Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Sponge: Jeg tar kommentarer på "luksusproblem-tråden" min her inne, jeg... ) Klippet fra nevnte tråd: Gullemor: "Sover tenåringen min for mye? Noen ganger legger hun seg i 04-tiden og sover helt til 13-14 neste dag..." Uff! Skal det virkelig bli sånn??? Skal hun ikke være liten, søt, siklete, gulpete og si dæ-dæ og oæ-oæ hele tiden? *klype seg i armen*
Hanne og jentungen Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Det var på tide med en ny tråd. Jeg er liksom ikke så mye her inne lenger, men prøver å titte innom for å sjekke om det er noe nytt om twilighterne:)
rødhette* Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 God dag, damer. I dag klarte jeg å få lillegutt til å sove igjen etter jeg ga han mat i 8-tida på morran. Så vi stod opp til et mer passende tidspunkt for meg idag, hehe Etter å ha gitt han mat, fikk jeg i meg frokost selv. Etterpå gikk jeg bort til han der han lå i lekegrinda, og kjente bæsjelukta lenge før jeg bøyde meg ned mot han. Da jeg kom opp på badet skjønte jeg hvorfor, for han hadde bæsj nesten opp til nakken! Æææææsj Jaja, ble ren og fin etter en vask, og fikk på nye klær La han ut i vogna, og der sovna han temmelig fort. Selv gikk jeg løs på huset, og har støvsuget hver eneste rom, inkl. trappa! I natt skal lillegutt ha første natt på eget rom - spent! Og imorgen skal vi avgårde for å signere bil-papirene *hurra* Var hos legen for noen uker siden, fordi han hadde utslett-lignende greier i ansikt og deler av hodebunnen. Brukte fungoral som legen sa, og smurte med A-derma exomega. Ble bedre.. men har nå blitt myyye værre igjen. Har fått kjempeutslett i panna. Så idag ringte jeg og fikk ny time hos legen i begynnelsen av mai. Ser heldigvis ikke ut til at det klør, så det er en trøst. Fikk navnesmokker til han i posten idag, og de likte han I går ble dåpstakkekortene sendt avgårde i posten (kortshop lagde kjempefine kort, og ikke minst raskt! Bestilte de sent torsdag kveld, og fikk de i posten på lørdag!). Nå venter jeg bare fotoboken min fra japan photo i posten
ts&hl mamma Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Halloen :-) Da var jeg tilbake igjen etter elendig oppmøte på twilight tråden en periode. Skyldes masse besøk i påsken og mindre nattevåk (HL sover mye bedre, og det er en lettelse, men det blir mindre tråd lesing om natta) men nå er jeg i alle fall innom en tur. Vært på 6 ukers kontroll med HL siden sist, hun har vokst 6 cm i og lagt på seg 350g i uka siden hun ble født, ikke rart jeg føler hun henger i puppen både sent og tidlig! Storesøster TS er fremdeles sjalu og vil være litt baby innimellom hun også, men jevnt over er det framgang, så "nu går alt så meget bedre". Når vi i tillegg hadde varmerekord med 20,5 grader i går er livet herlig. Fikk gjort masse hagearbeid og ladet opp litt energi til i dag, har kokt 8 liter kjøttsaus som skal bli en haug med lasagne og inspirert av Ka-ping tenker jeg nå å gyve løs med støvsugeren før tiltakslysten forsvinner igjen! Ser av husmorferietråden at 29 mai er planen nå, satser på bra vær så kan vi dra fram grillen hos oss hvis det er bra vær og stemning for det. Ha en nuudelig dag da jenter!
Gjest Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Heisan! Det er ingen tvil om at våren er i anmarsj de fleste steder i landet. Hyppigheten av innlegg på twilight-tråden er ikke så stor lenger, og jeg er intet unntak. Nå er det riktignok meldt kaldere vær og nedbør igjen her, men det er vi da godt vant med... Har en litt "tung" periode akkurat nå. Er hele tida på etterskudd føler jeg, huset står på hodet, og vi får ikke gjort noe! Jenta er godt og vel passert 3 mnd, og vi har ikke begynt å planlegge barnedåp engang! Arrghhh! Går jo ikke an å få et vettugt svar fra "gubben" heller- så mye anna som skal gjøres når han kun er hjemme noen timer hver helg! 1 fadder har jeg klar, ellers vet jeg ikke engang hvem jeg skal spørre..... Vekta bare øker og øker, positivt for jenta sin del, i mitt tilfelle heller negativt! Jeg har seriøse problemer med å la være å stappe i meg alt som er godt, søtt og usunt. I tillegg til mat..... Har helt ufattelig lyst til å begynne å røyke igjen, forstå det den som kan!
rødhette* Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 dytter opp for at ka-ping skal se den (åpne øya dine da, jenta mi, den lå her på side 1 den.. knis)
selfangerkjerringa Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Hehe, litt fjern idag etter å ha hatt barneselskap for 3-åringen Ingen stor greie, men tre 3-åringer i full fres i to timer kan være heftig nok for en urutinert mamma De er skikkelig skjønne, men de er tre veldig sterke personligheter og det kan altså bli litt intenst innimellom. Ellers vil jeg bare si følgende: HERREGUD så glad jeg er i jentene mine! Og så herlig det er å se på misntejenta og se pappa'ns trekk i henne Blir helt satt ut jeg, av tanken på at det eksisterer to små skjønne mennesker ene og alene fordi jeg og gubben elsker hverandre... fryser på ryggen av det - men på en god måte
Gjest Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Opp og hopp! Nettopp (1/2 time)kommet inn døra etter å ha levert guttungen i barnehagen. Satt på ei vaskemaskin og kaffe.....;-) Jenta sovna selvfølgelig i bilen, men fikk lagt henne over i vogga uten at hun våkna igjen. Grynter litt her nå- er vel sulten, stakkars. Fullt vulkanutbrudd i bleien etter frokost på senga, og har ikke spist etter det. Strever litt med magen, tror jeg. Er vant til å skite seg ut etter nesten hvert måltid, men i det siste har det variert fra 1-2 x daglig til 5-6 og ingenting.... Sola kikker så vidt fram mellom skyene, så det kan hende det blir litt oppholds og en trilletur i dag, da! Ha en fin dag!
SpongeBob Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Hei, alle sammen - vi lever i Nord også. Riktignok med lett snøvær innimellom, så lillegutt og jeg tok morgenen på sofaen med "West Wing" og varm te. Nå har han visst tenkt å sovne så jeg kan få vasket litt tøy osv - gubben dro i morges, så det er ikke andre enn meg og gutta i huset noen uker framover. Får vel besøk i helga og tenker oss ned til min mamma helga etter - når det ikke er barnehage forlanger jeg annen avlastning! Men må innrømme at det er litt deilig også å bare kunne sløve når de små først sover osv, å måtte være sosial på toppen av det hele er jo nesten slitsomt! ka-ping - i morges lå jeg med lillegutt ved puppen og så kom storegutt hoppende opp i senga og kastet armene rundt halsen på meg så jeg hadde en liten pysjkledd kropp på hver side, jeg trodde jeg skulle smelte av lykke. Er vi ikke utrolig priviligerte? ts&hl-mamma - koselig å se deg her igjen, må ta en prat en av dagene! Og hvor er det blitt av Stinemor? Er det jeg som leser litt for kjapt her?
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #14 Skrevet 17. april 2007 Da er bilkontrakten og låneavtale i banken signert. Seinest neste tirsdag (en kort uke til bare!) får vi bilen - yey! Lillegutt var så trøtt stakkars, så han sovna så fort jeg la han ut i vogna i stad. Så lat som jeg er, lot jeg han bare ligge der mens jeg gikk inn og logga meg på her.. uten å gå tur først. Første natt på eget rom gikk veldig bra. Vi sov med dørene åpne for å være sikre på at vi skulle høre han. Er bare naborommet, så etter vi har vendt oss til det får vi vel prøve å lukke dørene igjen etterhvert også.. Faktisk sovna lillegutt med én gang jeg la han i går kveld, og sov helt til kl 5.30 før han skulle ha nattamåltidet sitt. Deilig! stinemor, ja, har hun fått bedre ting å gjøre enn å dibbe?????? *prøver å se sjokkert ut* knis
DiddiDaddi Skrevet 17. april 2007 #15 Skrevet 17. april 2007 Her er jeg ) hehe...skulle vel sagt at jeg har hatt bedre ting å gjøre enn å dibbe, men har bare vært uten nett noen dager. Har ikke fått lest alt som står i tråden, men håper dere alle har det bare bra! Har det faktisk litt travelt også denne uken, for til helgen er det dåp, og vi har hatt mye å ordne og har fremdeles ganske mye igjen - så er bare en kort tur innom Dib (men måtte jo se at det var liv i tråden enda, savner dere jo!) Ellers har jeg og Martine vært mye på trening så langt denne uken, deilig å komme igang! Mandag var vi på mor-barn trening, veldig gøy både for store og små ) Og i dag var hun på barnepassen mens jeg var på time, gikk veldig fint, blir nok å gjøre det flere ganger! I morgen er det hoftekontroll, er fryktelig spent...krysser fingrene! Orker ikke å tenke på hvordan det blir om det faktisk ikke er som det skal være, alt det praktiske og den motoriske utviklingen osv...sukk...men, det går vel helst bra! Nå skal jeg få gjort litt småting igjen, må utnytte tiden når lillesnupp har tatt kveld )
SpongeBob Skrevet 17. april 2007 #17 Skrevet 17. april 2007 Ja, absolutt - spennende! Og så at Stinemor stikker fra msn for å gjøre husarbeid og forberedelser til dåp, da, litt demoraliserende for late meg som akkurat hadde bestemt meg for å la klesvasken ligge i maskinen en time til og se CSI først:) Må ta ut søppel osv også, stor hentedag i morgen, og burde tømme oppvaskmaskinen og... Første alene-hjemme-kveld gikk faktisk over all forventning, både bad og legging gikk helt smertefritt. Og måtte flire godt av min eldste sønn som satt lykkelig og spiste pasta med beurre blanc-saus og røkelaks og erklærte at det var "good dinner, mummy!" Takk og pris for fryseren:) Nei, nå nærmer det seg vel CSI-tid. Snakkes!
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #18 Skrevet 17. april 2007 Ja, dårlig gjort av stinemor å stikke fra msn for å gjøre huslige sysler - gi oss andre dårlig samvittighet! Her nærmer det seg Frustrerte fruer-tid..
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #19 Skrevet 17. april 2007 Sponge, jeg burde vel eg. skaffa meg msn-adr di og lagt deg til på msn, så vi kunne skravla litt der før vi skal møtes hehe
SpongeBob Skrevet 17. april 2007 #20 Skrevet 17. april 2007 Du kan jo sende meg en mail på alias-adressen min ([email protected]) eller så kan vi få Stinemor eller ka-ping til å introdusere oss engang vi er online samtidig:)
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #21 Skrevet 17. april 2007 Skal sende mail nå, jeg.. Siden det er deg, og du kjenner stinemor og ka-ping og gullemor, stoler jeg på at det er trygt å sende fra min ordentlige mailadr
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #23 Skrevet 17. april 2007 *kakker den gale dama i hodet* gullemor, når jeg har turt å MØTE deg, tør jeg gi msn-adr mi til sponge
Gullemor Skrevet 17. april 2007 #24 Skrevet 17. april 2007 Lykke til!!! *MOAHAHAHA* *kakke tilbake* *i det ondskapsfulle hjørnet i kveld*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå