Gå til innhold

vi skal skilles men ingen vil ha barnet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min mann skal skilles. det er til det beste. problemet er at jeg mener han skal ha jentungen som er 5 år siden han beholder huset og jeg må flytte sånn at hun da må bytte barnehage.

han mener at hun skal bli med meg siden jeg er mammaen.

sanheten er vel at ingen av oss har så veldig lyst til og ha henne noe mer en anden være helg.

hva gjør man da?

vi blir boende med såppas stor avstand at 50/50 ikke er gunnstig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakter barnevernet og lar dem skaffe kompetente foreldre.

Skrevet

å herregud. dette er vel tull???

Skrevet

Hvis dette ikke er et tulleinnlegg, noe jeg sterkt mistenker at det er, så ber jeg dere ta kontakt med barnevernsvakten i dag og be om hasteplassering av det stakkars barnet. I tillegg bør dere ta kontakt med psykriatrisk legevakt og få hjelp begge to.

Skrevet

Herregud!!!!! Dette MÅ jo være tull!! Ingen av dere kan være helt NORMAL i hodet. Stakkars deres barn.

Skrevet

jeg syns dere virker som ganske dårlige foreldre, og håper virkelig at dere ikke viser disse følelsene på noen som helst måte til barnet!

men er vel litt enig med deg at han bør ha hu siden han beholder huset,men samtidig så er hun ikke begynt på skole enda så det hadde jo ikke vert så forferdelig for hun å starte på nytt heller da. men om dere blir boende i samme skolekrins eller iallefall litt i nærheten så går det jo ann å dele 50/50.

ikke lette det der. håper dere blir enige da uten av jenta deres må lide av det!

Skrevet

Hei..

Hvis ingen av dere vil ha barnet, gi henne fra dere. Familie og velferdstjenesten vil finne et fosterhjem. Gjør det, til beste for barnet.

Her inne, tror jeg nok ingen kan forstå at noen kan tenke slik, men det viser seg nok at realiteten er verre enn man hadde trodd, i mange hjem.

Er realiteten hos dere som du beskriver? Da sier jeg nok en gang, gi barnet et liv, en sjanse, kjærlighet, ved å gi henne til noen som kan gi henne alt dette.

Hvis det er slik at dere ikke vil miste henne helt, så kan dere holde kontakten og ha henne noen helger, av fosterfamilien.

Gjør det mest rigtige for barnet, ikke det mest riktige for mor eller for far!

Og lykke til.

Skrevet

jeg er enig i de fleste over her om at dette var sjokkerende, og trist for barnet! og at det virker som ett tulleinnlegg..

MEN.. noen som merker at måten vi reagerer på når vi hører om en MAMMA som ikke vil ha noe med barnet å gjøre, er annerledes i forhold til en MANN som ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

mammaen skal liksom ofre alt for barnet ALLTID. "fy flate for en mor, skulle ikke fortjent å få barn, hun kan ikke være frisk" sier vi når vi leser dette. hadde det vært mannen som ikke ville ha barnet, hadde vi bare sagt, "jaja, typisk det", eller noe..

ikke missforstå, jeg synes det var rart det jeg leste og fælt at ingen vil ha barnet.. men SE HVOR KJØNNSDISKRIMINERENDE VI ER i en slik situasjon.

Skrevet

det er jo ikke det at vi ikke elsker henne. vi er super glad i henne begge to, å hun har jo ingen aning om at vi diskuterer dette på denne måten.

det er bare sånn at vi begge har mer lyst til og sattse på jobben.

det er jo apselutt ikke det beste for henne at hun får fosterforelder.

en av oss må bare offre seg, men hvem?

må jeg bare fordi jeg er jente?

Skrevet

nei vettu. jeg reagerer like kraftig om det er menn som ikke vil ha barnet sitt jeg. DET jeg reagerer på her er at INGEN av foreldrene ønsker å ha barnet fullt. får helt vondt i hjertet jeg,.........

Skrevet

du må ikke fordi at du er jnete nei,det går ikke på det-men at dere kan si at ingen av dere vil ha barnet??Hvorfor fikk dere barn da hvis dere er mer opptatt av karriere??Det går jo på begge det-ikke bare deg som jente...

Skrevet

Ofre seg?

Det er vel den lille jenta som er offeret her.

Det vil komme en tid der dere begge vil hugge av dere armene for å ta tilbake en slik avgjørelse. Mann eller kvinne. Hva kan en jobb gi dere som er mer verdt en datter deres?

Dere begge skulle blitt stilt på linje og skutt!

Skrevet

Dere fikk jo barnet vel vitende om at det ikke er enkelt å ha en karriere med barn.Jeg vet ikke hva jeg skal si til dette. Men dere brakte dette barnet til verden,hun hadde ingenting med det å gjøre,så jeg syns egentlig dere burde skjerpe dere begge to!

Og råder dere til å oppsøke noen dere kan prate med ang dette,høres ut som dere ikke har det helt greit egentlig.

Skrevet

så grusomt .... så å skaff deg hjelp dame !! eller skaff barnet ditt kompetente foreldre !

Skrevet

Jeg håper ikke at noen av dere ofrer dere for å ta av dere barnet, for hun fortjener foreldre som vil ha henne, ikke fordi dere MÅ men fordi dere vil.

Dere finner sikkert et bra beredskapshjem som vil ta vare på henne til hun får fosterforeldre.

Den dagen en mann og kvinne blir foreldre er de bindt for livet. Barnet er ikke en gjenstand man kan si ifra seg fordi man har lyst til å bruke mer tid på noe annent. Hun er et menneske, akkurat som dere, å har på ingen måte bedt om å bli født. Foreldrerollen er ikke en rolle man kan si ifra seg sånn uten videre!

Har i grunn vanskelig for å tro deg, med mindre det feiler dere noe oppi topplokket begge to. Hvem mamma eller pappa vil ikke ha barnet sitt?? Beklager men du burde gå grundig inn i deg selv.

Dere fortjener rett og slett ikke å få den ære av å ha et barn spør du meg.

Hvordan hadde du følt det dersom du fikk vite at dine foreldre kranglet om hvem som ikke ville ha deg når du var liten?? Nei huff.. håper dette er bare tull

Skrevet

Hvis dette ikke er tull, så bør dere virkelig ta kontakt m barnevernet og finne noen gode fostreforeldre til jenta deres. Stakkars barn, hun fortjener foreldre som har tid til henne! Greit at dere er kjempeglad i henne, men det er da virkelig ikke nok. Hun merker helt sikkert hvordan ting ligger an, og hun har det sannsynligvis ikke så godt.. har sikkert et godt liv, men man trenger mer! Dere vil satse på jobben, herregud, kommer ikke barna først?? Da burde dere aldri hatt barn, de skal jo settes foran ALT.. skamme dere skulle dere.

Skrevet

Jeg kan ta henne jeg! Men da må ho ikke bare bytte barnehage, men også familie, hjemsted og i tillegg få søsken og en ny "mamma", men det er jo ikke verre det enn å ikke få bo i det samme huset... Nei ærlig talt, skjerp dere! Jeg har venninner som sliter med å få barn, og de hadde trolig gladelig hugget av seg både armer og ben om de kunne fått ett.

Jeg foreslår at dere oppsøker terapi umiddelbart, og at en megler kanskje kan få dere til å forandre mening.

Skrevet

du kan ikke kalle det å ofre seg for ditt barn! det bør vere noe dere vil!

men egntlig setter du jo sikkert bare ord på noe flere karriereforeldre har tenkt. iallefall sånn jeg oppfatter samfunnet. for jobben er viktig og det er ikke altid et barn egentlig passer oppi det hele... men hun er nok i bhg og senere skole hele dagen og det er sfo, så det skal jo fint kunne gå ann å heller ta en pause fra jobben om ettermiddagen og så heller ta jobben med hjem om kvelden uansett hvem av dere som blir hovedforsørger! men dere må kunne klarer å holde konflikten om hvem som blir 'sittene med henne' utenom henne! det er rent onskapsfult om hun finner ut av det, og barn skjønner masse!!

nå skal jeg ikke snakke for andre enn meg, men når vi alene her inne klarer oss meg karriere, skole og barn må no dere og kunne klare og kombinere dette!!

Skrevet

du er syk i hue ditt du... fy faen hvem kan si noe sånt om sitt eget barn da... begynner nesten å grine bare minsten min skal bort en helg og savner han noe syyykt!! og du vil ikke ha barnet ditt.. nei vettu hva du skulle aldri hatt unge!!!!!!!!!

Skrevet

Hva slags jobb skal du satse på? Ikke som lærer håper jeg. "Sattse" "apselutt" og "offre"??? Skikkelig bra må jeg si! Hva slags morsfølelse har du ovenfor barnet ditt?! Jeg kunne ikke tenkt meg å vært uten datteren min over natta engang! Ikke på lenge enda i alle fall. Men uansett kunne jeg ikke engang tenkt tanken på å ikke ta henne med meg hvis jeg flytter fra samboer!! Stakkars barn sier jeg bare! Denne må da meldes til moderator! Går vel ann å finn ip adressen din å redde den stakkars datteren din!!!

Skrevet

Er det mulig!! dette må være kødd!!

Fatter ikke at det går ann å tenke eller skriv noe så forferdelig jeg..

Stakkars barn.

Hva med å tenke på dette før dere skapte denne ungen til verden!!?!

Skjerp dere!!!

Skrevet

Hehe - klart dette er tull, med alle de skrivefeilene i innleggene sine kan jeg ikke tru hun har en jobb å satse på..

Skrevet

Synes alvorlig talt at dere bør adoptere henne bort, til noen som fortjener henne!!!

Skrevet

Må ærlig si at dette innlegget rystet meg også... Synest utruleg synd på barnet når dere går å tenker sånn. Skulle gjerne ha pnet hjemmet mitt for henne. Sånne tanker kunne eg aldri ha hatt i ein sånn situasjon. Her er det omvendt, vi begge ønsker å ha barnet vårt mest muleg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...