_Mita_<3 Skrevet 12. april 2007 #26 Skrevet 12. april 2007 Påovertid: Hehe:) stemmer.. Mange her som er på vår alder her. to tre år yngre og eldre. god blanding her inne..hehe
påovertid Skrevet 12. april 2007 #27 Skrevet 12. april 2007 Mita85 Registrerte meg først igår:) Skulle gjort det tidligere da! Så mange glade gravide jenter her inne:)
påovertid Skrevet 12. april 2007 #28 Skrevet 12. april 2007 God start!!! Flink jente! Det her klare du!!! 2 uker er kjempebra!!
_Mita_<3 Skrevet 12. april 2007 #29 Skrevet 12. april 2007 påovertid: ja å være her inne gjør man avhengi masse masse koselige jenter her:) sitter på bim dagen lang:)
påovertid Skrevet 12. april 2007 #30 Skrevet 12. april 2007 Mita85 Ja, skjønne jo det:) har sittet hele dagen i går og i dag så. . .hehe men må innrømme at jeg håper dette er siste dagen min med barn i magen
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #31 Skrevet 12. april 2007 Jeg røyker. Klarte desverre ikke kutte helt ut når testen viste positiv. Har prøvd flere ganger,men ikke lykkes. Syns ikke andre skal henge ut oss som røyker. Kanskje det er lett for noen,men er ikke alle det er så veldig lett for. Selv om ja,jeg er enig at det egentlig bør være god grunn nok med baby i magen å slutte. Grunnen er god nok,men gjør det ikke enklere,jeg sliter med veldig dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #32 Skrevet 12. april 2007 Aller først vil jeg bare si at jeg har slitt veldig psykisk dette sv.sk, det kom som kastet på meg og jeg unner ikke min verste fiende å ha det så vondt, med angst og depresjon. Jeg har vært så langt nede at tanken på å gjøre det slutt har vært til stede. Og bare det å ha slike tanker er veldig ulikt meg. Jeg er både ressurssterkt, har høyere utdannelse, god jobb, familie og venner, bare så det er sagt. For meg var det en selvfølge å slutte å røyke når jeg fant ut at jeg var gravid. Men etter noen måneder, fikk jeg som sagt en kraftig knekk psykisk. Så jeg har sluttet og begynt sikkert 40 ganger i løpet av sv.sk, og har hatt konstant dårlig samvittighet, og det har jeg hatt selv om jeg har røkt lite i perioder, for så å slutte noen uker og så røyke litt igjen osv. Det har vært en kamp! Derfor ble jeg nesten på gråten her igår når jeg leste om dere andre som også ikke har greid å slutte, 9 innlegg stod det og ingen "hatske" innlegg fra sinte antirøykere. Men det varte ikke lenge selvfølgelig, før det første kom. Og jeg mener helt oppriktig at alle skal få ha sine meninger om dette. Men tenk deg litt om!! Det er mange skjebner her inne, og mange årsaker til at ikke alle greier å slutte helt. For meg var det også en selvfølge å slutte, men jeg har aldri dømt andre fordi de ikke har greid det. Såpass mye empati er jeg heldigvis utstyrt med.......
MAMMA1 Skrevet 12. april 2007 #33 Skrevet 12. april 2007 Men IKKE ett snev av empati slik jeg ser det for det barnet du bærer i magen...nei, spar meg for søken etter sympati.Som jeg skrev tidligere så finnes det mange andre måter å få hjelp på, men det tør jeg vedde på du ikke har forsøkt engang..iallefall nevner du det ikke. Med hånden på hjertet, jeg røkte 20 om dagen men sluttet når jeg ville bli gravid, og har hatt mine tøffe perioder i sv skapet, men jeg hadde aldri tillatt meg å sprekke ved å ta en røyk..for barnets skyld.Jeg lurer på om de som fortsatt røyker i sv skapet har satt seg ned en stille stund for seg selv og virkelig tenkt: barnet plages i livmoren med krampetrekninger hver gang jeg røyker, får ikke nok oksygen, kan bli født prematurt og derfor få plager/skader senere i livet, må ha spesialundervisning på skolen..osv osv. Du bør kanskje tenke igjennom hvor store problemer el flere knekk psykisk du kan regne med å få i framtiden om du påfører/forårsaker ditt barns plager i ett langt liv.
Sørland-snuppa Skrevet 12. april 2007 #34 Skrevet 12. april 2007 jeg røyker ikke. samboeren min gjorde. han slutta når han fan ut av at han skulle bli pappa :-)
linita28. Skrevet 13. april 2007 #35 Skrevet 13. april 2007 jeg er i uke 35 og røyker fra 10-20 om dagen. klart og trappe ned ca halvparten av hva jeg røyka før graviditet.men ikke i det hele tatt stolt av at jeg har halvert. skulle så gjerne ønske jeg bare klarte å legge vekk den jævla røyken.av alle grunner jeg har så er det imot røyk.ikke bra for barnet. ikke bra for meg og folk rundt jeg har selv sett hvor farlig det er og hva det kan føre til. å jeg har ikke råd. så jeg må si jeg blir imponert over de som aldri begynte og de som klarer å legge vekk den dritten da de ser en posetiv test.dere er flinke.
påovertid Skrevet 13. april 2007 #36 Skrevet 13. april 2007 Jeg har selv klart å slutte og røyke. Det var skikkelig hardt! Av mange grunner. . . Men vær så snill!!! La de som sliter og har det vondt fordi de ikke klarer slutte røyke ha dette innlegget i fred. La de prate med hverandre om dette. Å bli skjelt ut og få høre hvor dårlige mødre de er hjelper så lite. Å få høre det gang på gang stresser dem til å røyke mer og gjør alt vanskeligere. . .
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #37 Skrevet 13. april 2007 Jeg dømmer ingen fordi de røyker. Dette er opp til hver enkelt, og jeg må si at det er veldig sterkt gjort av de som har klart å slutte helt. Jeg hiver meg på denne debatten, fordi jeg etter jul tilsto at jeg hadde kost meg med 2 små bailey`s i jula. Og da mener jeg små. Ikke smakt en dråpe etterpå. Dette ble jeg mer eller mindre skjelt ut for på BiM. Det jeg vil frem til er at det er vel ikke så mye mer skadelig å gjøre det enn å kose seg med noen sigaretter nå og da. Dette er noe som gnager meg, for jeg føler meg ikke som noen dårligere mor pga dette. Tenkte dette kunne være lettere å diskutere med noen i "samma" båt. Forferdelig å føle seg uthengt. Jeg har aldri røykt selv, derfor slipper jeg gudskjelov lett unna det.Velger å være feig og bruke anonym på denne.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #38 Skrevet 13. april 2007 MAMMA1 Å Gud, du er sjuk i hodet ditt, det må du virkelig være. Og jeg synes like synd på ditt barn, som får ei slik grusom mor. Du kan jo umulig greie å ta vare på et barn.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #39 Skrevet 13. april 2007 Min lege sa ba meg om å ta 1 røyk om dagen da jeg ble så stresset når jeg ikke fikk røyk. fordi jeg stesset barnet også. har klart å slutte med tiden men jeg kan forstå de som ikke har klart det..
Gårdsspire Skrevet 13. april 2007 #40 Skrevet 13. april 2007 Hei Hilde. Ja jammen er du flink!!! tihi. jeg jo ikke så flink så jeg får si at jeg røyker opp ti 5 om dagen. blir bare mindre og mindre.. begynner å miste litt lysten.
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 #41 Skrevet 13. april 2007 Hadde vært interessant å høre deg gi meg èn god grunn for å kalle meg sjuk i hodet....men det spiller ingen rolle, slike utsagn hører jo ingensteds hen...Synes synd på deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå