Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg røyker litt ,å da mener jeg ca 1-2 om dagen.

er det andre som gjør det og kor mange om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,jeg røyker dessverre.. Ca 10 om dagen!!

Holder meg anonym nå jeg!!

Skrevet

melder meg på der ja:(

Skrevet

Jeg røyket da jeg ble gravid, reduserte til 1-2 om dagen, men så sklei det helt ut, røyka nesten 20pkn. Sluttet på dagen da ungen hadde bestemt seg for å komme i uke23.5. Bank i bordet har vært uten nikotin siden da ( går i uke 32 nå)

Skrevet

Jeg røyka da jeg ble gravid, og prøvde flere ganger og slutte men klarte det ikke!

Røyka mellom 10-15 helt til den dagen jeg var på ultralyd i uke 18 (8 uker siden), og etter den dagen har jeg ikke tatt et eneste trekk av en røyk!

Fikk en liten tankevekker da jeg såg babyen sprelle der inne........!

Men jeg klandrer IKKE de som ikke har klart og legge vekk denna røyken,for det er laaaaaangt fra lett samme hvor gravid man er!!!!!!!!!!

Nå har jeg holdt oppe i 8 uker,men du verden å stort røyksuget er!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ååå så flink du er! Jeg ser opp til gravide som klarer å stumpe røyken helt. Selv sluttet jeg for 4,5 år siden da jeg fant ut at jeg var gravert. Hadde da røykt i 10 år. :) Har holdt opp siden. Det går an folx!! :) Livet er bare sååå mye bedre uten! Hehe... Er bare litt stolt av meg selv i dag. :)

Skrevet

Nå er jeg glad anonymknappen er tilbake.

Jeg røyker, og det blir ofte så mange som ti om dagen;(

Skrevet

Ja, desverre..!

alt fra 1-8 om dagen..

Skrevet

Jeg røyke helt til den dagen graviditetstesten lyste positivt. Fra og med den dagen sto barnets ve og vel foran mine egne behov, og jeg har ikke tatt en eneste sigarett siden den dagen! Er i uke 16 nå og nå går det ganske greit. Røyksuget var helt enormt den første tiden, holdt bokstavelig talt på å gå på veggen og jeg drømte til og med at jeg røkte! Men gravidvis har det gått lettere og lettere og nå er det bare innimellom at jeg har litt lyst på en røyk. Av og til synes jeg til og med at lukten er ubehagelig og jeg vet at jeg hadde blitt veldig kvalm hvis jeg plutselig hadde røkt nå.

Dessverre finnes det ingen garantier i hele verden for å få friske, sunne barn, men det gir en god følelse å vite at man gjør så godt man kan og legger forholdene til rette.

Jeg tror jeg kan si med hånden på hjertet at jeg nyter følelsen av å ha klart å slutte for barnets skyld mer enn jeg noengang nøt et trekk av en sigarett.

Jeg gidder ikke å rette noen streng pekefinger mot de som røyker eller skrive noe om hvorfor man bør slutte for det er jo noe alle vet og fører bare til sure miner. Men jeg kan vel få lov å si at selvom det er skikkelig vanskelig i starten, så blir det lettere og lettere for hver dag som går uten røyk....bare sånn i tilfelle det hjelper noen til å holde motet oppe....?

Skrevet

Røyker ja! ca 8-10 om dagen..langt unna halvparten fra den dagen jeg testa positivt! har prøvd noen ganger å slutte, men... Konstant dårlig samvittighet! Har vært så frisk og fin hele tiden, ikke spydd engang i de tre første mnd...bank i bordet! så føler meg ikke gravid egentlig, bare stor mage! Men fortsetter å prøve å slutte.... en dag skal jeg lykkes!

Skrevet

det går så opp og ned. . .

nå har jeg ikke røyka på noen dager, og sånn har det egentlig gått hele tiden. . .røylfri noen dager, kanskje ett par uker, så kommer helga, og da kan jeg sprekke og ta noen sigaretter den helgen, men så er det stopp mandagen igjen. . .

Synes dette med røyken har vært utrolig vanskelig. Man tror at den dagen man blir gravid, da er det lett som bare det stumpe røyken, men så lett er det absolutt ikke. . .

SÅ jeg dømmer ingen. . .

men lykke til kan jeg si! :)

Skrevet

Så dere skjemmes såpass av at dere røyker at dere velger å stå anonyme! Jeg skjønner overhodet ikke vitsen i å legge inn ett slikt innlegg på disse sidene, det provoserer jo bare. Får dere bedre samvittighet overfor babyen ved å se at flere er som dere?? Tidlige barnemishandlere og egoister vil jeg har rett til å kalle dere. Herregud, i disse dager går det da virkelig ikke an å ikke stumpe røyken når man blir gravid, med all den opplysning om helseskader som florerer? Har selv stumpet røyken to mnd før planlagt graviditet, og var storrøyker før det. ALLE klarer det om de tenker fornuft, og den største motivasjonen er vel det ufødte, uskyldige barnet!! Jeg blir SÅ rasende!!

Skrevet

Kan være enig i at det ikke er vits legge ut et slikt innlegg her siden der er en egen røykedebatt, men hvorfor lar du det provosere deg sånn?

Ikke gidd å åpne et innlegg det står "røyk" på en gang.

Kan ikke være bra for barnet ditt at du stresser deg opp på den måten. Det er jo ikke dine problemer engang.

Så ignorer det.

Alle er like klar over hvor skadelig det er å røyke. Så selfølgelig skjems man når man røyker. Klart man vil være anonym.

Men gjør deg selv og alle andre enn tjeneste. Ikke bland deg. Du vet ikke hva som ligger bak både det ene og det andre. . .

Konsentrer deg om ditt barn og ditt svangerskap.

Skrevet

Selv om det ikke er mitt barn som tar skade av det blir jeg lei meg og bekymret for barnet..og sinna på den som tar avgjørelsen..den som barnet setter høyest i verden..moren! Vi er veldig forskjellige på den måten, men jeg blir alltid nedfor av barn som ikke har det så bra. Derfor har jeg behov for å gi respons på slike innlegg.

Det forundrer meg jo da at hvis alle er like klar over hvor skadelig røyken er, at de fortsatt gjør det med baby i magen! Må jo mangle noe vesentlig i hodet!

Og, det er INGEN unnskyldninger for å røyke i sv skap, uansett hva det måtte være.Finnes mange flere veier å gå for å få hjelp isåfall.

Og, ja, jeg konsentrerer meg fullt og helt om mitt barn...og gir det det aller beste fra starten av i livet!

Skrevet

halllooo!!når man i det hele tatt legger inn slike innlegg må man jo regne med tilbakemeldinger!!!positive OG negative!!og er vell ikke akkurat uventet at noen hisser seg opp..og må få lov ¨å svare fpr det!

Jeg blir helt dårlig av slike innleg og vil helst ikke engasjere meg for det provoserer meg noe vanvittig,men noen ganger er d faktisk vanskelig å la være..

Respekter alles meninger,hvis ikke er d vell ikke innterssant å legge ut innlegg i det hele tatt!

Skrevet

Naturligvis skal man få syns at det er trist og leit at andre barn ikke får det du selv mener det fortjener. Å det gjelder ikke bare røyking, men mye annet. Senere i livet å.

Selfølgelig skal man få ha sine egne meninger, men det skal bli bra slitsomt etterhvert å henge seg opp i hvordan andre gjør og takler ting.

Ingen mener at det kan forsvares å røyke under svangerskap, men la de som har det vanskelig og har problemer med å slutte å røyke få prate sammen og gi tips til hverandre uten at andre kommer å slenger dritt til de. Det fører ikke til noe godt. . .

Skrevet

Jeg synes veldig synd på deg for at du lar deg provosere så veldig av at noen inrømmer at de røyker litt. Alle vet det ikke er bra og hisse seg opp når man er gravid så ta det kult og slapp av. Det finnes verre ting her i verden.

Skrevet

Jeg var selv storrøyker helt til jeg sto med positiv test i hånda...

Er fortsatt skikkelig sugen på røyk men klarer å la være med tanke på lillegutt i magen... er nå 28 uker på vei og suget blir ikke noe mindre av at det blir godt og varmt ute og man begynner å sitte mer ute...

Dette er mitt 3 barn og jeg har sluttet hver gang jeg har gått gravid også har jeg begynt etter at amming var ferdig..... skikkelig dumt men men... ligger vel an til at den røyken blir tatt fram etter en stund nå også tenker jeg... ja jeg vet det er teit innstilling men sånn er det nå bare... glad så lenge jeg klarer å holde meg unna i graviditeten og mens jeg ammer hvertfall...

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å kutte ut røyken men syns du HI skal være veldig fornøyd med at du har klart å kutte ned... husk alt hjelper.... og kanskje en dag er du helt røykfri.... masse lykke til i hvertfall

Skrevet

Finnes det verre ting her i verden, verre enn å se sitt barn premature i uke 23 kjempe for livet sitt, som følge av at moren røykte i svangerskapet?

For den personen er det, det verste som noengang kan skje.

Skrevet

Jeg røyket før jeg ble gravid, men sluttet da jeg fant ut at jeg var på vei. Men saken er den at jeg har så lyst på røyk hele tiden, det er som på en måte at jeg har fått dilla på røyk. Jeg blir sprø av det snart. Om folk røyker elle ikke røyker i svangerskapet må være opp til vær enkelt.

Skrevet

Ja, teit og legge et innlegg om røyk her.. Er så lei av røyke innlegg her i det hele tatt på bim, er jo en privat sak og folk må gjøre som de vil uten å høre preken, det nytter ikke!!

Ja jeg røyker.. og skjemmes ja.. Røyker ikke offentlig,syntes gravide som røyker er stygt... Sliter noe sykt med den røyken og det hadde jeg aldri trodd. Men desverre så røyker jeg og ca 3-6 om dagen, gått ned fra litt over 20. Men har et mål om å slutte helt prøver å prøver men er desverre ikke så lett som alle skal ha det til. Folk er forskjellige.

Skrevet

Lykke til til dere som prøver stumpe røyken!

Dere klarer det nok til slutt! :)

Skrevet

Vi er født samme år! 1985. Godt å se at andre på min alder også skal ha barn:)

Skrevet

Klarte endelig å slutte eg:) Har nå vært røykfri i 2 uker...Vet det ikke e mye, men det e en begynnelse, og bedre enn ingenting;)

Som mange andre så treppet eg kraftig ned...fra 25 om dagen til 3-5. Legen eller jm maste aldri på meg om dette, men så en dag så forklarte jm på en veldig grei måte hva som egentlig hendte med barnet osv når manrøykte. Hun var ikke nedlatende på noen måte, bare fortalte. Og det fikk meg virkelig til å tenke meg om... Dagen etter sluttet eg tvert:D Hun sa at selv om eg trappet ned så ville nikotinen være i babyens kropp i 7 timer... og man røyker jo gjerne en til sigg på de 7 timene, så ergo vil barnet aldri bli helt fri for nikotinen..

Lykke til alle sammen, dere klarer det nok:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...