Gå til innhold

Flere som er blitt sykemeldt, og pga. hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt for en uke siden pga høyt blodtrykk (180/110), er idag 32+4. Hadde ikke noe lyst til å bli sykemeldt selv, men både fastlegen og legen på fødeavdelingen sa jeg måtte det. Måtte begynne med blodtrykksmedisiner også. Blir kjedelig å gå hjemme og bare vente og vente i 8 uker, tida kommer vel til å gå kjempesakte... Flere som må gå hjemme og "ruge" pga. sykemelding?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sykemeldt hele svangerskape, pga ekstrem kvalme og mye oppkast. Ikke noe moro. Men synes ikke bt ditt var så veldig høyt, ligger like under selv.

Skrevet

krwi24

Blodtrykket anses vanligvis som høyt hvis det ligger over 140/85.

Må jo si at HI har en bra lege som følger henne opp da bt hennes er i overkant høyt!

Jeg er sm pga sterke kynnere,og legen min er redd jeg skal føde for tidlig om jeg jobber, Har middels kort livmorhals,så det beste er å slappe av sier han.

Ble sm i uke 34.

Skrevet

Lykke til videre begge to, snart er vi i havn, forhåpentligvis trygt:)

Skrevet

Jeg ble faktisk sykemeldt i går, hadde bare igjen 2 dager å jobbe før permisjon da. Hadde fått litt proteiner i urinen, høyere blodtrykk og mer vann i kroppen, så fikk beskjed om å ta det helt med ro. Ikke meg imot da ;)

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor i går, og da var blodtrykket mitt 146/92.

Må tilbake imorgen for å skjekke det igjen. Men det var såppass høyt at jordmor ringte p.klinikken for å høre om de ville skjekke mer nærmere. Men de ble enige om å ¨vente med det, og at jeg selv kunne ta kontakt hvis jeg ikke følte meg bra....

Ellers ble jeg sykemeldt 1 måned før permisjonsdato.Jobbet som vasker og sleit med mye kynnere. Hadde vondt i rygg og bekken og.

Nå har jeg altså godt hjemme i noen uker, og herregud så rastlaus jeg er. Jeg er på besøk, går turer, gjør husarbeid og er på butikker. Samtidig som jeg er rastlaus blir jeg sliten og trenger mange pauser. :)

Gleder meg til jenta mi kommer! :)

Skrevet

sykemeldt fra jobb, ikke skole.

er sykemeldt pga isjas.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i går, pga så store bekkenplager at jeg knapt klarte å gå inn til legen... Han bare så på meg og sa at jeg skulle sykemeldes, spurde ikke om noe... Må legge til at jeg egentlig skulle vært i perm nå da, men ul termin ble så vannvittig (blir det hver gang på meg - skjønner ikke det) mye senere at jeg egentlig ville risikert å føde før permisjonen begynner. Må legge til at i flg ul termin skulle baby vært laget over 2 uker etter at det ble slutt mellom meg og faren, og det har den så visst ikke blitt, med mindre han der høyere oppe har en finger med i spillet.... ;-)

Skrevet

vært sykemeldt siden uke 20 pga BL.. utrolig frustrerende å være i toppform og likevle ikke kunne gjøre noe!!

Skrevet

Du føder vel kanskje snart du da? Det er jo du som vet best når du sist hadde sex, og en sædcelle ligger jo ikke og lurer inni deg i 2 uker før den slår til uansett. UL er jo ikke 100 % pålitelig sikkert. Lykke til da, og god bedring så lenge!

Skrevet

jeg ble sykemeldt ut svskapet pga bl og kynnere,har enn veldig krevende og tung jobb så det fungere ikke lenger...føler meg helt ubrukelig når jeg ikke kan gjøre noe hjemme heller...men..men får prøve å nyte siste tiden..selv om det blir lange dager:)

Skrevet

Jeg har vært 100 % sykmeldt p.g.a bekkenløsning siden januar.. I starten syns jed tiden gikk veeeeeldig tregt, men nå går det fortere, heldigvis...

Skrevet

Var sykemeldt først 30 prosent fra november og så 100 prosent de siste seks ukene før permisjonen, på grunn av bekkensmerter og fordi jobben min er tre timer unna. Slitsomt å pendle!!!!

Jeg var skeptisk til å bli helt sykemeldt men nå er det bare 11 dager til termin og jeg er veldig glad for at jeg ikke slet meg ut på jobben men heller har vært hjemme og hvilt og prøvd å forberede meg til fødselen.

Har fått lest masse bøker og ordnet alt til babyen kommer, alt tar mye lenger tid enn vanlig nå så jeg vet ikke hvordan jeg skulle ha klart alt hvis jeg hadde jobbet helt til for to uker siden.

Skrevet

hei vintersol. ang. isjas. hvor har du vondt? jeg har så vondt fra rompa og ned bak på låra og leggene. det verker liksom, men aner ikke hva det kan være...

Skrevet

Jeg har vært 100% sykemeldt i ca en mnd nå pga bekkenløsning.

Vil forresten si at hva som er høyt blodtrykk er veldig individuelt, mitt var på 115/70 som egentlig er lavt, men legen ville holde et øye med meg fordi det var høyt i forhold til hva jeg bruker å ha.

Skrevet

jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet. sleti mye med søvn problemer og vært masse syk. har egentlig vært deilig. Men savner folka på jobben da.

Skrevet

oi så høyt bt noen av dere har. mitt er normalt på 110\60. jeg ble lagt inn for et par dager sia pga bt på 140\80. det syns de var høyt...men jeg er 22 år, så vet ikke om det har noe og si. og ikke røker jeg...

Skrevet

Jeg har vært 100% sykemeldt hele svangerskapet pga. bekkenløsning.

Har "bare" en måned og to dager igjen så jeg begynner å se slutten på sofa-sliter-tilværelsen.

Skrevet

Ble sykemeldt 50 % i uke 24 trur jeg det var, pga hyppige kynnere. Jeg slet med at jeg fikk de om ettermiddagene når jeg hadde hatt en tung dag på jobb, og også om natta når jeg skulle sove. Nå har jeg fått bekkenløsning, og er aktivt sykemeldt. Jobber da halvt, som vanlig jeg. Nå er det bare fem uker igjen til permisjonsstart, så jeg trur jeg holder ut! Får høre med legen i morra, er litt spent! Sover forferdelig dårlig

Skrevet

Jeg var sykemeldt før jeg ble gravid. Var nesten klar til å begynne å jobbe igjen, men så ble jeg gravid :-). Legen nektet å sende meg ut i arbeid igjen da jeg har lang historie med bekkenløsning og jeg jobbet i helsesektoren.

Skrevet

Ja, jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og høy hvilepuls.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i dag pga bl, har igjen 2 1/2 uke til jeg går ut i permisjon... Litt godt i og med at jeg får slappet mere av den siste tiden og at jeg faktisk ikke klarer å gjøre jobben min, men samtidig litt kjedelig også.... Vil savne kollegaene veldig mye...:(

Skrevet

En sædcelle KAN leve i en uke iallefall.

Skrevet

Ble 20% SM i uke 21 pga. fysisk og psykisk krevende jobb (helsevesenet). Synes det fungerte veldig greit å jobbe 80 % helt til jeg fikk akutt bekkenløsning i uke 26-27 etter noen svært tøffe dager på jobb uten pause. Kunne ikke gå, og har vært 100% SM siden da. Synes det var helt forferdelig å bli SM så tidlig, ville bare tilbake på jobb, men nå er jeg i uke 33, og tiden har gått mye fortere enn jeg hadde fryktet! Har nå innfunnet meg med situasjonen, og nyter dagene :). Har kontakt med jobben jevnlig, og formen min er mye bedre nå (får manuell terapi x2 pr uke), så jeg kommer meg ihvertfall litt ut i det fine været :) - svært korte turer i snegletempo. Tror nok ukene kommer til å fly avgårde fremover nå som det er vår!

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga magesmerter og bekkenproblemer. Har vært sykmeldt siden 9 januar, var hos legen og fikk siste sykmeldingen i går som er til jeg går ut i permisjon 12. mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...