Gå til innhold

Gubben nekter å sterilisere seg! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er utrolig at enkelte her hevder at mannen ikke bør sterilisere seg fordi han "kanskje ønsker barn i et senere forhold", eller fordi det ødelegger "manndommen".I et forhold der begge parter er enige om å ikke få flere barn, er prevensjon begges ansvar. Da har som regel kvinnen brukt p-piller i flere år før barna kom, hun har gått gjennom svangerskap, fødsler og amming, og gjerne vært pint med diverse spiraler mellom svangerskapene. Er det ikke da en selvfølge at mannen viser litt ansvar ved å ta et enkelt snitt? Jeg blir ganske oppgitt over at enkelte mener at kvinnen også må bidra med det. Er dere menn eller kvinner forresten?

Jeg synes HI godt kan fortsette med å knipe, så kanskje mannen tar til vettet. Jeg driver og pucher min selv nå. Han vil definitivt ikke ha flere, mens jeg egentlig kunne være åpen for en attpåkladd. Og når det er han som sier stopp for produksjonen, får han sannelig snøre sekken igjen selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får han betale steriliseringen til deg.pluss ta vare på ungene første dagene etter på..Si det til han..Mener slike menn er pyser jeg... Når de mener de mister manndommen :0)) Heldigvis vil min sterilisere seg.jeg krever at min skal sterilisere seg den dagen vi er helt sikkre på at vi aldri skal ha flere barn...Noe vi er enige om nå egentlig...men det var å bestille time da...

Skrevet

Forstår din frustrasjon. Vi har det litt på samme måte her. Min samboer har sagt klart i fra at han ikke skal ha flere(han har barn fra tidligere) Jeg skulle gjerne hatt flere, men har innsett at det blir med denne ene. Jeg tåler lite av hormoner, har prøvd det meste, og som du sier, kondom er ikke akkurat noe å rope hurra for.

Jeg har nevnt sterilisering, da blir han helt blek, det er noe med det at de tror de blir mindre menn, og får helt panikk.

Legen min har sagt han kan ta en samtale med han, men det er visst "skummelt" det også. Han skulle gjøre det når han ble 40 sa han, da har vi enda et par år igjen.

Vil jo på en måte ikke at han skal sterilisere seg, i tilfelle han kan ombestemme seg, men det vet jeg ikke kommer til å skje.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg skjønner tankegangen litt. Det er mye enklere for en mann å sterilisere seg enn en dame, men mange prevansjonemetoder er temmelig tett opp til 100%. Sterilisering er faktisk ikke helt sikkert det heller. Det har hendt at det ikke har fungert, både på menn og damer. Du kan ikke tvinge noen til å sterilisere seg og det å nekte å ha sex til han gjør det synes jeg blir litt å overdrive. Det eneste som er 100% er jo det du gjør nå, men det er kanskje ingen langsiktig løsning..

Skrevet

Mange her inne mener at man ikke kan kreve at mannen steriliserer seg. Men kan mannen kreve at du skal spise hormonpreparater???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...