Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Hvordan står det til med junidamene??? En liten oppdateringstråd kanskje??
77modell Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Junidamene? Er der oss som har termin i juni det da eller?
Gjest Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Eh.. Ja, det var det jeg tenkte.. Men skrev det litt knølete.. hehhehehe.. Er ikke helt med i topplokket i dag.. hehe
77modell Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Hehe. Topplokk?? Hva er det for tiden? Jeg ser ut som ei blåse, den kula! Mye vann i kroppen, å drit lei!! Termin 21.6 så det er jo litt tidli å bli lei da! Har fått time til vurdering av KS den 18.4. Skal til JM i morga så jeg får vel vite litt meir da!
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Her er ei til... Termin 28 juni. Har ikke fått vært inne på terminklubben i det siste, da den her ligget nede. Men nå funker det vist igjen :-) Har bare litt bekkenplager ellers alt vel med meg. Er 40% sykemeldt, men jobber mer enn det. Har tenkt å begynne gå tidligere på dagene, for når jeg kommer hjem er det 2 timer på sofan før jeg får kroppen til å fungere sånn nogenlunde igjen. Men nok syt! Har dere kjøpt barnevogn +++? Å hva har dere kjøpt? Vi skal ut på shopping den 15, da får jeg lønn :-)
77modell Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Jepp, vognen er komt i hus:) Kjøpte brukt, nesten ny da, var kjøpt i aug 2006, å nesten ikke brukt. Kjøpte ei emmaljunga smart duo, svart:) Er kjempe fornøyd m den! Har jo seff ikke trillet m den, men den er veldig fin syns jeg da:)
Luans mamma Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Heisann! Jeg har termin 23. juni. Jobber for fullt som lærer, men er dødssliten... Har litt søvnproblemer kan man si. Heldigvis har jeg ingen bekkenløsning, halsbrann eller vann, men ryggen verker noe innmari! Vi har kjøpt vogn,ja. Endte opp med Simo Kombi 2007 modellen i sort =) Den ligger fremdeles flatpakka i esker da...
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Hei og hopp... 12 juni er termin her Har vært 100 % sykmeldt siden januar p.g.a bekkenløsning, i starten gikk dagene litt tregt, men nå syns jeg tiden går rimelig fort. Ellers så har sambo begynt å pusse opp barnerommet ( har malt det i en farge som heter Cafe Latte), og det blir sååååå fint, gleder meg til å innrede det.. Har bare igjen å kjøpe noen småting, sengesett, gulpekluter, stelleprodukter o.s.v. Nå om dagen går jeg å venter på UL, skal inn å se om det er en stor gutt inni magen min eller ikke det blir spennende.... Noen andre som har begynt å fikse barnerommet eller?
Gjest Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Hei DieselDoris Jeg er som sagt sykmeldt 100% nå pga plagsomme kynnere og urolig livmor, så jeg har fått jobbeforbud. Jobbet 100% frem til jeg var 28+5, men så var det bom stopp.. Det lønner seg ikke å slite seg ut for mye.. Jeg har kjøpt følgende (huff for en liste... hehehehe) - Simo softline kombivogn (bor på bygda og det fungerte best her.) - Sprinkelseng og madrass (sengebeskytter) - Simo reiseseng (det første jeg kjøpte fordi den var satt ned til under halv pris....) - Vaskekluter all mass... - de klærne som jeg MÅ ha, mangler ett par bomullsluer bare. - vippestol - stellematte til badet (har ikke plass til stellebord) - 5 stk smokker og 3 flasker (må ha noen flasker til...) - 1 babyteppe i fleece (fått 1 av mamma og masse smekker ) - sengetøy til seng og til vogndyne. Hva mangler jeg: (må gjerne supplere hvis det er noen tips..) - badebalje - kommode og bokhylle som skal stå på barnerommet - stellesaker (olje, zinksalve, våtservietter, ammeinnlegg osv) - bilsete - uro til senga til knøttisen Så mangler jeg noen sånne småting som skal være på barnerommet Det ble et langt innlegg.. Men håper dere fikk noen tips..
Luans mamma Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Barnerom ja... Det må nok vente en stund her i huset. Har akkurat begynt å lage nytt, stort bad. Mannen holder på hver eneste kveld her, MYE arbeid! Vi måtte prioritere badet først, i og med at de 2 andre bada her i huset er knøttsmå (typisk 70-tallshus! ARG!) Når badet er i boks, kan vi begynne på barnerommet. Er ikke sikkert det blir ferdig til lillegutt kommer, men han skal jo sove inne hos oss den første tida. Men det høres innmari koselig ut å innrede barnerom da....Sukk!
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 He he bor i 70- tallshus selv, men her var heldigvis badet pusset opp når vi kjøpte det... Ja det er jo endel jobb med å pusse opp et bad, også ser det så fint ut i resten av huset også når man driver å pusser opp,øhhhhh... Hehe syns jeg ikke gjør noe annet enn å rydde jeg
Gjest Skrevet 10. april 2007 #12 Skrevet 10. april 2007 Vi driver og pusser opp vi også.... Så spillerommet til gubben blir barnerom, selv om knøttet skal sove sammen med oss de første 2-3 mndene.. Og kottet vi har (kjempelangt og 2,5 m bredt) har samboern satt inn nye vinduer, nytt gulv, ny panel på vegger, tak osv.. Det skal bli kombinert oppbevaringsrom og kontor.. Til sommeren/ høsten kommer påbygget med et nytt og MYE større bad, og det skal bli deilig.. Det vi har nå kan du sitte på do, sette på vaskemaskin, pusse tenner og dusje omtrendt samtidig.. hehe
Louise-and3girls Skrevet 10. april 2007 #13 Skrevet 10. april 2007 Har termin 18 juni og begynner å bli temelig lei. Har fått vondt pga. bekkenet og føler meg så tungpustet. Har blitt skikkelig førkjølet også. Tett i nesen og i brystet + tungpustet, får nesten ikke sove og puste om natta. Litt klaging, men ellers er alt ok:-)
Luans mamma Skrevet 10. april 2007 #14 Skrevet 10. april 2007 Oioioi, det må jeg si! Har handla inn mye allerede du trine =) Vi har da kun kjøpt: Simo Kombi 2007 modell BeSafe Izi Sleep - bilstol Noe klær, men langt i fra alt jeg trenger.. 2 babytepper + 1 helseteppe Et par bamser + ei nydelig spilledås med sånn snor som du trekker i 1 håndkle med hette Ja....det var vel det. Mangler MYE med andre ord. Blir nok en del mer handling de to neste månedene,ja.
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Vi skal lage barnerom etterhvert (sensommeren), siden lillegull uansett skal sove hos oss i begynnelsen. Har bare å møbelere så er alt i orden :-) Jeg mangler kun... (kun liksom...): badebalje, vogn, bilstol, stellemadrass, madrass til senga. Så skal vel det viktigste være i boks. Har ønsket ammepute, babycaller, lammeskinn og fargerik uro til sengen hos besteforeldrene. Så får vi se hva vi får :-P
Luans mamma Skrevet 10. april 2007 #16 Skrevet 10. april 2007 Ja, æsj. Jeg gjør ikke annet enn å støvsuge, vaske golv og tørke støv! Men får trøste meg med at det blir kjempefint når det blir ferdig.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Ikke så bra egentlig. Ikke noe alvorlig eller noe sånt, er bare så utrolig mye dårlig for tiden og begynner å bli lei av å være gravid, tre ganger på 4,5 år er i meste laget, men trodde jeg aldri jeg skulle bli lei likevel. Noen ganger må jeg inn på assistert befruktning og slitere forumene for å få et spark bak og bli glad og takknemlig for at jeg er gravid, for jeg er jo virkelig heldig egentlig, er bare så lett å glemme det når formen er ræva... Håper dere andre junidamer har det bedre! :-)
*juligutten* Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Hei! termin 29juni her.... de siste 14 dagene har eg vert sjml pga isjas og kynnere,har en veldig tung jobb så eg blir sikkert sjml ut til permisjonen:(noe som er forferdelig kjedelig men nødvendig!! Dagene blir så fryktelig lange når en ikke kan gjøre noe huslige ting:) Ellers er formen fin...gleder oss til å møte prinsen vår:)
Gjest Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 Ah.. Babycall hadde jeg helt glemt.. Men skal kjøpe den som Chlas Ohlsson har.. Den kosta 400 tror jeg og ble kåret som best i test..
Luans mamma Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Jeg er generelt veldig sliten pga lite søvn og ryggproblemer. Har på en måte lyst til å be om å bli sykemeldt, men på en annen måte livredd for at jeg skal kjede meg ihjel... Får nok bare bite tenna sammen og holde ut litt til. Får litt dårlig samvittighet av å klage jeg også. Har noen venninner som sliter veldig med å bli gravide og jeg bør vel egentlig være takknemlig... Men det er ikke så lett når man får lite søvn og er hormonell attpåtil!
Gjest Skrevet 10. april 2007 #21 Skrevet 10. april 2007 Tviler ikke på at det tar på å være gravid for 3.gang på 4,5 år. Og skjønner at du begynner å bli lei. Selvsagt er vi alle glade for at vi er gravide Alva, men det er som du sier at vi trenger kanskje et spark bak innimellom.. Vi har lett for å glemme at vi er heldige!! Ikke sååååå lenge igjen Hvis du ser tråden min lenger ned så ser du at ikke alt er bare fryd og gammen her i gården heller.. Men men.. Jeg får vel tåle litt Er tross alt første gangen jeg er gravid Hehe God bedring Alva
Mamma&LilleKrølle Skrevet 10. april 2007 #22 Skrevet 10. april 2007 Termin 2.juni her da. (selv om jeg tror det er min mens-termin som stemmer mest;)) Har vært sykemeldt siden januar, p.g.a BL. Synes dagene har gått fort jeg da. Synes jeg ikke rekker å stå opp før det plutselig er kveld igjen. Bortsett fra BL så synes jeg det er greit å være gravid. Er ikke lei enda. Men savner å ha en kropp som fungrer. Og savner litt det å 'være dame'. Pynte seg masse og slikt. Tar seg ikke ut å gå med hæler med BL. hehe, vagler nok fra før. På torsdag skal jeg til frisøren!! Jeeiii!! Skal klippe og farge håret. Gleder meg masse!! Og samme dagen skal jeg endelig få lønn. Skal ha sykepenger for 4 mnd!!!
Gjest Skrevet 10. april 2007 #23 Skrevet 10. april 2007 Hehehe! Så bra Arina!! Jeg skal til frisøren på fredag, etter å ha fått lønn og påsketilleggene.. Da skal det rettes opp det en elendig lærling gjorde, så det ser ut som om jeg har hockeysveis Man må passa på å gjøre noe fint for seg selv også.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #24 Skrevet 10. april 2007 Takk! Og i like måte, leste tråden din, håper det ordner seg! Men vet av erfaring at SF-mål ofte kan være skikkelig missvisende, jordmor mente første gang jeg var gravid at jeg måtte ha en baby på minst 5 kg inni der fordi jeg lå mange ruter over det grønne feltet, men han var "bare" 3900g (var på ekstra UL for å sjekke størrelse og fostervannsmengde den gangen, alt var helt normalt, jeg bare bærer dem langt ute, kanskje du bærer langt inne?), lå like langt over sist og denne gangen også. Og du har rett, 2 måneder er ikke sååå lenge, det bare føles så uoverkommelig av og til. Møtte en jeg kjenner i dag, hun har bare 2 uker igjen og var i så god form, ble litt missunnelig da, hehe...
Gjest Skrevet 10. april 2007 #25 Skrevet 10. april 2007 ehehe.. Jeg orker ikke å bekymre meg noe særlig for det.. Kjenner masse spark og liv i magen. Så får jeg heller vente og se hva jordmora sier. Ja, det er som du sier at jeg bærer nok langt inne.. Hehe.. Har bilder liggende ute på profilen min om du vil se. Hehehe.. Jeg fikk vite i går at en av mine snilleste, godeste og skjønneste kollegaer er 13 uker på vei! Hihi.. Og jeg går inn i uke 33 i morgen. Hu har vært rimelig dårlig og missundte meg fælt som snart var ferdig =) Det var en kommentar som varmet. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå