Gå til innhold

Ok at barna løper innendørs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke omvendt da+ At barn som er mye i aktivitet er roligere og mer konsentrerte på skolen, mens de som er mye i ro ellers, blir mer "bråkete"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn får ikke løpe inne. Alle jeg kjenner har også de samme reglene. Vi er ikke gammeldagse, strenge eller prippen for det, vi har barneoppdragelse. Løpingen, ropingen og hoppingen tar vi ute.

På rommene sine derrimot kan de godt hoppe eller danse omkring.

Skrevet

Hei - min lille gutt loeper saa mye han vil inne han - og som noen sier her over - vi loeper etter ham og har det goey. Hunden loeper inne hun ogsaa. Naar det er for kaldt ute, saa maa han jo gjoere av energien sin et sted. Kan jo ikke sitte stille i 4 maaneder gjennom vinteren. Hvis han ikke faar utloep for energien, saa grur han of klatrer paa meg hele tiden og henger i buksebeina mine og klager. Nei, her skal man vaere i aktivitet. Lillegutt spiller fotball og baseball inne ogsaa han.....sikkert ikke saa lurt, men...... som du kan tenke deg, saa har vi ikke akkurat mye putegjenstander staaende fremme. I gaar sa han "jeg sparket ikke ballen inne" - har nok sikkert faatt hoert i barnehagen at man ikke gjoer det...hihi :-) Vel, naa er det endelig varmt ute - jippiiii!!!

Skrevet

jeg lar barnet mitt löpe ute. ikke darlig vær, bare darlige klær er ett motto her i huset, og det fölger vi. datteren min far nok av motorisk trening, og masse utlöp for energi. vi leker sammen og hopper rundt.. ute. er det kaldt sa kler vi oss godt. (dessuten er snö kjempemorro)

inne tenker jeg mer trygghet. og desibel som noen andre over her nevnte.

skjönner at barna ma fa löpe inne dersom de tilbringer lite tid ute, men her er ikke det noe problem, og da er det heller ikke noe problem a ikke löpe inne........

Skrevet

Eh.. Min gutt herjer å løper inne om han vil, men vi er masse ute vi og.

Så det har ikke noe med det å gjøre.

Desibel?Vi roper og hyler jo ikke så det piper i øra.. Vi herjer sammen, spiller fotball, sykle på trehjulssykklen sin i stua får han og om han vil.

Alle aktivitetene skjer også mye ute..

Skrevet

ingen regel uten unntak, så hos oss er det ikke løping inne, men av og til så blir det løpt alikevell. :o)

Synes det er greit å ha dette som hovedregel, så blir det så mye greiere når man feks skal bort på besøk, eller ut på kaffe......

Skrevet

Ja,men min gutt vet forskjellen når vi er på besøk hos andre.

Han løper ikke rundt hos andre som vi gjør hjemme :)

Skrevet

Personlig har jeg ingen tro på sammenhengen å løpe inne = dårlig konsentrasjon på skolen!! Det er det dummeste jeg har hørt. Blir de lite konsentrert om de løper rundt ute også da?

Hos oss løper junior lite inne, men det er fordi han får ut energien i bhg hver dag. I helgene er vi mye ute, så det har liksom ikke vært noe stort problem. De gangene han har besøk inne, leker de vanligvis på rommet hans. Av og til tulleløper vi litt etter hverandre fra et rom til et annet, men leiligheten vår er liksom slik at det ikke er så lett å løpe rundt. Ingen store flater å boltre seg på egentlig.

Jeg synes ikke det er prippent å si nei til løping inne. Er vant med det selv fra oppveksten og det var helt greit det. Du bestemmer i eget hus (:

Skrevet

Mine barn får lov til å løpe inne.

Synes ikke det ville vært riktig av meg å forby det.

Til en viss grad så klart,men det har seg slik at en 2 åring har mye energi.

Det er viktig å la barna få ut energi før dagen er slutt og de legger seg

En ting er å si at de må løpe fra seg ute,men det er jo ikke bare å sende ut en 2 åring kl 17 eller 18.

Har man lit å gjøre så kan man bli med barnet ut fra kl 17 til 19, men hos oss har vi andre ting som også skal prioriteres så her er det uten tvil lov til å leke og løpe inne.Men som sagt så er det ikke lov å gå bananas da;-)

Skrevet

min løper innendørs, og vi har snakket og jobbet med denne løpinga lengeeeeeeeeee men hun gjør ikke annet enn å løpe. Hun klarer ikke å gå inne, kunn løpe. Blir nok en liten maratonløper...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...