Gå til innhold

Ok at barna løper innendørs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er ok,men ser at de fleste vennepar vi har lar barna gjøre det. Men er det mulig å lære de til å ikke gjøre det?

Lar dere dem løpe innendørs? Er det bare jeg som er prippen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får snuppa lov å løpe inne ja...

Men nei, synes ikke du er prippen fordet... Ditt hus, dine regler! Vi har alle våre regler.

Skrevet

Du må jo bestemme selv hva som er rett for dere, her er det lov å løpe inne!

Skrevet

Her er det lov, men det er jo OK å ikke ha lov til det også.

Skrevet

Her er det lov å løpe innendørs. Ser ingen grunn til at det ikke skulle være lov..

Skrevet

Du er vel ikke prippen, men det å løpe er liksom en del av det å være barn og full av energi syns jeg. Her er det lov å løpe inne, men han får selvsagt beskjed om å roe seg litt ned hvis det blir for voldsomt.

Skrevet

Hos oss prøver vi å roe det ned, blir mye styr når to unger og en hund løper rundt og herjer.... Men vi har stor tumleplass ute, så de får som regel løpt fra seg der. Er det mange dager med "drittvær" er jeg mindre nøye på om de løper litt inne, men nå har vi stor plass da, verre i en liten leilighet om flere skal løpe rundt og herje. Men hoppe i sofaen og slikt, det er IKKE lov uansett.

Skrevet

Synes det er ok å la barna løpe i huset. Hva skulle man også gjøre for å forhindre det ?

Skrevet

Har tenkt litt på det der. I bhg er det jo selvfølgelig ikke lov. Men jeg har kommet frem til at det er greit her hjemme.... Løper alltid noen runder for dagen som lek. Enten at vi løper etter han eller at han løper mellom stuen og kjøkkenet mens vi heier på han. Han løper ikke bare rundt liksom, og aldri når vi er på besøk.

Synes egentlig ikke du er prippen nei. Men har ikke selv funnet et godt argument for hvorfor han ikke skal få lov. Er jo bare bra å få bevege seg:-)

Skrevet

vi lar også barna løpe inne, men hvis de blir litt voldsomme (løper veldig fort, hyler og skriker), så prøver vi å begrense det.

Skrevet

Jeg er gammeldags på dette området. I min barndom løp vi energien av oss ute, ikke inne. Inne var det normalt desibel på stemmen og roligere tempo - det var i hvert fall det foreldrene våre la opp til. Ingen av oss fikk traumer av det.

Skrevet

Ja, den yngste på 2 1/2 får løpe inne, men de eldste på 13 og 9 må holde seg rolige innen rimelighetens grenser.

Barn i 2-3-årsalderen har jo behov for en viss prosjon løpeleking hver dag, og så sant man har plass og ikke stua full av porselen, ser jeg ikke noen grunn til å nekte dem det.

I barnehagen til gutten min lar de de yngste (2-3åringene) få lov til å drive med løpelekingen sin innen et visst område inne også - ikke bare ute - fordi de rett og slett leker på den måten og trenger å gjøre det.

Skrevet

Synes det er ok nå, hun er 2 år, han er 7 mnd. Spørs om det blir like greit når begge løper, og de feks er 4 år og 5 år...

Men vi har stor uteplass, så når de blir større kan de fint løpe fra seg ute. Synes ikke det er prippent.

Skrevet

Ja det må vi tillate til en viss grad, for troller er hyper, og ellers tar hun det ut på andre måter.

Skrevet

Hehe, endelig noe som jeg er på det løsslupne på. Her løpes det, og også i bhg...

Skrevet

Toåringen kan løpe så mye han bare orker, både ute og inne. Han er av den rolige typen, så jeg har nok ikke tenkt over at han ikke skal få løpe. De eldre barna og ungdommene har sluttet å løpe;) Lillesnuppa har såvidt begynt å krype, men hun skal få lov til å løpe hun også.

Skrevet

Ja det er fult lovlig å løpe inne, husker selv hvordan jeg alltid løp uansett hva jeg skulle, til og fra rommet og stua...det hører liksom med til barn og den glade barndommen syns jeg da...ting var jo så langt unna og tok så lang tid å gå, så løping måtte til...

Skrevet

Hær løper vi gjerne alle mann av og til!Nå vi leker sammen spiller vi fotball i stua og hopper i senga.. Hehe..

Han har lov til å løpe inne så mye han vil, men som sagt over her, blir det for volsomt med roping og løping så ber jeg han roe seg ned.

Om du ikke vil ha barna til å løpe i ditt hus er det helt opp til deg!Du er ikke prippen :)

Skrevet

Øh, tanken har ikke slått meg en gang, å nekte dem det. Et lite barn som skal øve seg motorisk? 2-åringen får løpe alt han vil. Det er klart at jeg kommer til å antyde etterhvert som han blir eldre at han godt kan legge de lengste sprintene utendørs.

Skrevet

For å være helt ærlig skjønner jeg nesten ikke spørsmålet. Insisterer du på at barna dine hele tiden skal gå rolig inne? La barn være barn.

Skrevet

Javist får de lov, er kun trappen de ikke får løpe i. Her jager vi dem (eller bare pappaen nå da) gjerne rundt spisebordet og løper med dem vi også for å ha det gøy. Har mellomstor enebolig, så det er god plass til å løpe og vi plager ingen med det :-)

Skrevet

Hos oss får de lov å løpe inne, men ikke på kjøkken og ikke i trappa. Det er ikke lov å hoppe i sengen eller på sofaen. Blir løpingen for voldsomt og er det flere barn her enn mine egne, så sender jeg dem ut i hagen. Når toåringen løper i huset, kan det til og med være søt, men med syvåringen blir det fort for voldsomt...

Skrevet

Viktig med aktivitet, så her er både løping, klatring og hopping i senga tillatt :)

Skrevet

Sønnen min få løpe innendørs han. Så lenge han er så liten som han er, så syns jeg ikke at det gjør noe. Men når han nærme seg mellom 3-4 åralder, tenker jeg at da er det på tide å lære han å ikke løpe inne. Dessuten så blir han mer utslitt og lettere å legge om kvelden når han har løpt fra seg all energien :)

Men det er jo opp til hver enkelte hva dem mener. Så om du ikke liker at dem løper innendørs, er like greit det. Syns ikke du er noe prippen i det hele tatt jeg. Gjør det du føler for.

Skrevet

ENDELIG !! Flott at du sier NEI til det, det gjør vi også, men føler oss utrolig gammeldags!! Mange barn strever med konsentrasjon i bhage og skole fordi de er så vant til full fart.Ingen generell regel selvfølgelig, men ser daglig barn det blir mye masing på fordi de ikke kan sitte stille på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...