rødhette* Skrevet 11. april 2007 #26 Skrevet 11. april 2007 Hellu damer Her fant lillegutt ut at han skulle skippe nattmåltidet kl 4, så han sov helt fra vi la han kl 19 til kl 6 idag! Da fikk han mat. Våkna igjen kl 8, da la pappaen hans han over i senga vår, og sov videre til vi stod opp 1030 DEILIG!!!
SpongeBob Skrevet 11. april 2007 #27 Skrevet 11. april 2007 Åh, det hørtes deilig ut... Her hadde vi en temmelig urolig natt, tror Småtten hadde vondt i magen etter en hektisk dag, og det har fortsatt litt utover dagen i dag. Masse masse gulp (sikkert fordi han får i seg for mye søtmelk og ikke nok ro under måltidene) og urolig søvn, skal bli godt å komme hjem til mormor i kveld! Så har vi dagen i Bodø i morgen før Storegutt og SpongeDad kommer hjem fredag morgen. Helga skal vi leke familielykke hjemme, bare vi fire, det skal bli skjønt! Men nå skal han få spise litt til, og så skal vi ut i vind og snø for å se om støvlettene mine er ferdige hos skomakeren! Hadde gått hælene på favorittstøvlettene mine nesten helt ned, så da benytter jeg sjansen når jeg kommer til en by med skomaker gitt - livet er jo så mye bedre på høye, svarte skinnstøvletter:)
SpongeBob Skrevet 11. april 2007 #28 Skrevet 11. april 2007 Og da har jeg fått gjort mitt - talerstol med babybjörn var en ny opplevelse... Nå skal jeg ta en dusj og stelle meg litt før neste kaffepause (hvor jeg må være sosial osv), så skal jeg bare pakke og finne en flybuss så vi kommer oss hjem. Nye støvletthæler og to "voksendager" rikere...
selfangerkjerringa Skrevet 11. april 2007 Forfatter #29 Skrevet 11. april 2007 Jeg har sunget i kirka (påskegudstjeneste, opptrådte sammen med søstrene mine) med en ettåring på armen... man bestemmer seg der og da for at det er den naturligste ting i verden, hehe Voksendager er fine, gleder meg til min neste. Når nå enn det blir :/ Jaja. Ikveld skal jeg kose meg med flotte tv-serier (Ugly Betty, House og Kald-saken), mens jeg strikker sokker til rødhette sin Knott. Og lager ferdig gaven til min hemmelige dib-venn... hm, hadde jeg bare funnet smykkelimet mitt :s det er bortevekkos. Noen som seeeeeeeeeeeeeer her? hihihihi
SpongeBob Skrevet 11. april 2007 #30 Skrevet 11. april 2007 For å stille min elskede mormors faste spørsmål når man lette etter noe - hvor brukte du det sist? Antakelig ligger det nemlig på det _lure_ stedet du ryddet det til etterpå... Med mindre ka-pingmannen har funnet på å bruke det til noe lurt? Alt jeg har av sakser og lim og slikt har det med å være akkurat det gubben trenger til et prosjekt eller noe, og forsvinner... "Hva skal du med _tre_ kjøkkensakser?" spurte min elskede oppgitt - har jeg noen igjen nå? Nå har Knotten fått påtår og er nesten klar for bilsetet sitt, så skal jeg slenge resten av rotet i kofferten og komme meg til flyplassen. hjem i tide til House! (Selv om jeg var dum nok til å se slutten på TV4 i går kveld...)
rødhette* Skrevet 11. april 2007 #31 Skrevet 11. april 2007 Ååå.. jeg vil også ha hemmelig dib-venn! hehe Og ka-ping er supersnill med strikkinga si! Men hva med Gilmore Girls??? Skal du ikke se det, ka-ping? hehe.. her starter tv-kvelden med Gilmore Girls. Da er pappa på flyet hjem, min kjære på vei til jobb, og lillegutt ligger forhåpentligvis og sover.. Så da skal jeg kose med foran tv, pc og med sjokolade
selfangerkjerringa Skrevet 11. april 2007 Forfatter #32 Skrevet 11. april 2007 Rekker ikke gilmore Girls... har to unger jeg vettu Når de to er i seng rett før åtte et sted, er det full fart med nødvendige husarbeidsgjøremål, hive på noe kveldsmat og fiske fram pepsi-max'en og så rekker vi aaaakkurat å rigge oss til i sofakroken før Ugly Betty.... DERFOR ser jeg ikke Gilmore Girls
rødhette* Skrevet 11. april 2007 #33 Skrevet 11. april 2007 hehe... Får iallfall resten av tv-kvelden
Hanne og jentungen Skrevet 11. april 2007 #34 Skrevet 11. april 2007 Hei og hopp og dytter litt opp før jeg tar natta:)
Gjest Skrevet 11. april 2007 #35 Skrevet 11. april 2007 Nei-og-nei-langt-nede-på-side-2-jo! Er vel ikke av de flinkeste til å holde tråden oppe lenger jeg heller, men får prøve å gi den et lite dytt i kveld, da. Vært på venninne-besøk med snuppa idag. Litt sliten etter vaksine i går, så hun sover mye, men er i fin form. Har i tillegg sovet natta over siden vi kom hjem fra svigers 1.påskedag. Sikkert fordi hun har rommet for "seg selv", altså har pappa reist igjen......bedre prevensjon finnes vel knapt, men nå skal likevel mamma sette inn spiralen i morra! Ellers har da min sønn på 3,5 blitt et mareritt å ha med å gjøre på kveldstid- igjen! Han er sjalu på lillesøster og tar det ut på meg ved å lage et lite hel.... på kvelden rett og slett. I kveld ble det ikke stille før nærmere House-tid, og da jeg var oppe nå for å slokke lyset over senga, fant jeg han sovende med totten i munnen..... Han slutta jo med smokken da lillesøster ble født, og hun er tottunge.....
selfangerkjerringa Skrevet 12. april 2007 Forfatter #36 Skrevet 12. april 2007 Huffda, liten2... hørtes utrivelig ut. Vi har heldigvis vært forskånet for søskensjalusi her i huset. Men Knøttemor laga prakk for meg inatt... fra kl 3 og utover var det bare tull og fjas. Pupping, grining, sutring... jeg har altså ikke sovet så alt for mye :/ Siden tv'n ikke virker blir det radiodag på meg - vi har endelig fått montert anlegget, 10mnd etter flytting... hehe
Gjest Skrevet 12. april 2007 #37 Skrevet 12. april 2007 Det er nok litt ekstra sjalusi her fordi pappa pendler, vettu. Han har jo hatt mamma helt for seg selv i 3 år, og så kommer det ei lita snuppe og tar over mamma.... I tillegg har jo både pappan og storesøster vært sammen med oss hele påska, nesten 14 dager, vettu, og så er det brått slutt! Litt småurven jeg nå etter å ha satt inn hormonspiral idag, men skal ut og trille litt snart. Mamma henter guttungen idag, så jeg slipper det, da om ikke anna.
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #38 Skrevet 12. april 2007 Nå har vi bil på prøvekjøring.. Skal levere den tilbake i ettermiddag/kveld. De stenger kl 19. Vi var og veide lillegutt idag, og han har dobla fødselsvekta og vokst 12 cm Så rulla han rundt for første gang i dag, til min store glede. Jeg var så stolt av han, hihi. Sikkert mange som gjør det tidligere, og jeg vet de sier det ikke er bevisst når det er fra mage til rygg.. Men jeg er like fullt stolt som bare det *knis* Meeen.. mens han lå på stellekommoden, rulla han over på sida, når han lå på rygg. Hadde ikke han ligget på kommoden, er det jo mulig at han hadde rulla helt rundt, vil jeg tro... Takkekort for dåpen er nå bestilt (samt smokker med navn.. fått lønn idag, ja!)
DiddiDaddi Skrevet 12. april 2007 #39 Skrevet 12. april 2007 Rødhette: gratulere med 3 mnd dag og med at lillegutt rullet rundt! Så artig ) Hvordan var bilen dere prøvekjørte? Merke, årsmodell, farge? Fortell fortell! Her har det vært en travel, men fin dag ) Vi har endelig fått ordnet bilder til passene og vært innom hos politiet. Nå er det jammen Hellastur snart, jippi!! Deretter var det helsestasjon og vaksinering, og stikkene gikk så bra! Hadde med sukkervann (som vi bruker som smertestillende før stikk på jobb), og helsesøsteren ble overrasket over hvor godt det virket, ingen skriking på lillesnuppa mi! Hun sa til og med at de kanskje burde begynne å klar sukkervann til de som skal vaksineres. Så anbefaler dere som ikke har vaksinert å forsøke det ) Har ikke hatt noen reaksjon i etterkant heller, så vaksineringen her har bokstavelig talt gått smertefritt for seg! Ellers er det jo stadig noe nytt når vi er på helsestasjonen, sist var det jo henvisning til fysioterapeut og litt fram og tilbake. Og navlestumpen sitter enda ) Denne gangen var ikke helsesøster fornøyd med hoftene til snuppa, så vi må tilbake på legekontroll neste uke...huff, håper ikke det er noe der... Første latter kom endelig i ettermiddag, for en fantastisk lyd ) Prøvde hardt å få henne til å flire igjen, men neida....får bare vente tålmodig nå!
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #40 Skrevet 12. april 2007 Takker, stinemor Skoda Octavia, 2002-modell, sølvfarga. Den var veldig fin og god å kjøre Prisen er helt ok.. så imorra skal vi diskutere litt *vil ha* Huff, jeg er lettsolgt, og har lite is i magen gitt.... Hvordan blandet du sukkervannet? Vi har ikke hatt vaksine enda, vil ha tips jeg!! Når skal dere til Hellas? Vi skal jo til syden i september først, så venter med passbestillinga litt til.. Blir neppe noe problem å få lillegutt til å se i kamera når bildene skal tas iallfall.. Han stirrer rett i kamera så fort han ser et *knis* Gratulerer igjen med latteren - deilig lyd ja Så merkelig at navlestumpen fortsatt er der... :s
DiddiDaddi Skrevet 12. april 2007 #41 Skrevet 12. april 2007 Bilen høres veldig bra ut! Vi er så fornøyde med å ha fått oss stasjonsvogn, deilig med plass. Regner med det er det dere også ser på? Like greit å slå til hvis dere liker den og prisen er ok ) Brukte bare bruksanvisningen på sukkervann som står i Spebarnsboken, under kolikk. Ga vel kanskje en ca 4 ml totalt, snuppa syntes "godteri" var deilig! Ga ca 3 ml på forhånd, det skal gis ca 2 min før smertefull prosedyre, også ga jeg litt like før stikkene kom - blir jo litt avledning av det. Håper det funker for flere ) Helsesøster hadde sett en navlestump som satt 3 mnd, men nå har vi den nye rekorden! Hun, og vi, tror ikke den blir å falle av - den sitter fast i et stort område, må vel kanskje fjernes til slutt...så snodig altså! Vi skal til Hellas 5 mai, blir så deilig! Kunne hente passene om ca 1 uke, så var jo egentlig på tide vi fikk ordnet det. Snuppa bruker også alltid å se i kamera, men hos fotografen var det skikkelig vanskelig...var så mye skjermer og lys og div som var mye artigere ) men vi fikk et brukbart bilde tilslutt! Skjønner nesten ikke det kan brukes 2 år, tenk så forandret de skal bli. På passet måtte også høyden stå, så komisk...hva er vitsen med det liksom? Er jo ikke så lenge hun er 60 cm...
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #42 Skrevet 12. april 2007 Nei, er litt latterlig det der med pass til de små... Jaja... Huff, kjipt det med navlestumpen. Får prøve å huske på det med sukkervann da.. Jeg skal sitte i et annet rom når lillegutt skal få vaksinene... Jepp, stasjonsvogn! Gleder meg til å få en bil vi kan sette vogna rett inn i... uten å ta av hjul og styr først Tror nok vi ender med å slå til faktisk... *spennende*
rødhette* Skrevet 14. april 2007 #43 Skrevet 14. april 2007 Nei og nei og nei!!! Langt nede på side 5!!!! *grøss* Jeg er oppe allerede, jeg. Sambo og jeg ble enige i går kveld om at vi skulle stå opp med lillegutt en morra hver i helga, når han våkna på morran. Så den andre får det stille på soverommet og kan sove helt ut, i stedet for at alle tre skal bli liggende våkne, pga skravlinga til lillegutt... Så jeg tok på meg denne morran. Stod opp og dusja sammen, ga han mat, og la han i vognbagen i lekegrinda (og slo på uroen). Spiste mat og satt litt på nett, og for ca 15 min sovna han Sitter og venter på at min kjære skal stå opp etterhvert, for da skal jeg dra på shoppingtur. Han syns jeg fortjente litt egentid, etter å ha tatt lillegutt mye alene i det siste, og fordi jeg har vært nesten bare hjemme i det siste. Så i går kveld var jeg på kafé i Oslo med ei venninne, og i dag skal jeg altså på shopping. Deilig! Blir shopping alene i dag, hadde vært hyggeligere å hatt noen med. Men men... Ingen som kunne i dag. Håper dere alle har en flott helg:)
DiddiDaddi Skrevet 14. april 2007 #44 Skrevet 14. april 2007 Er visst bare vi to som er her for tiden Rødhette ) Hvor er alle sammen? Nå er det jo helg, så kanskje derfor det er så stille. Det hørtes deilig ut med litt alenetid Rødhette, en fortjener det når en er mye hjemme alene. Kos deg masse på shopping ) Jeg er alene med snuppa i dag, nå er samboeren hos faren sin og vasker nybilen vår, skal bli så bra å kunne ta den i bruk! Etterpå skal han på jobb, så det blir rolig dag her. Vi skal vel komme oss på en liten trilletur etterhvert, går opp på en liten topp i nærheten, så blir det jo litt trening også. Mandag skal jeg og Martine på mor-barn trening for første gang, gleder meg ) Tirsdag morgen tenkte jeg også trene, også bare la henne sove i vogna utenfor mens barnepassen på treningssenteret har baby-callen. Blir litt spennende, men går nok bra. Er deilig å få trent litt igjen! Ha en riktig fin helg )
Hanne og jentungen Skrevet 14. april 2007 #45 Skrevet 14. april 2007 hei jenter:) Jeg er ikke så mye på nett for tiden og når jeg er her sitter jeg for det meste på "nye" desemberklubben, men skal prøve å holde meg oppdatert på twilighterne også
DiddiDaddi Skrevet 15. april 2007 #46 Skrevet 15. april 2007 Koselig å se deg innom twilight Hanne, håper dere har det bra ) Her er det en stille søndagsmorgen, snuppa tar første duppen, og jeg har fått meg en espresso og litt tid på pcn. I går hadde hun bare to lurer på dagtid, en liten dupp på morgenen og en lang midt på dagen, så da klokka var 19.15 var hun mer enn trøtt nok og la seg for kvelden. Er så rart...ting forandrer seg så fort, syns det var nettopp hun var lys våken til i 23 tiden! Det er deilig at vi er i den lyse årstid nå, men problematisk at det blir så lyst så tidlig - hun prøvde seg på om ikke vi skulle stå opp både kl 05 og 06, men hun overga seg til 07 når hun fikk sove i senga hos oss. Jeg syns det er greit å stå opp tidlig på hverdager når det er Frokost-tv og aviser, men hva i alle dager skal en finne på så tidlig en søndagsmorgen?!? Ellers venter jeg spent spent på hoftekontrollen på onsdag, er så nervøs...tør ikke tenke på hvordan det blir om det er noe galt! Jaja, alt ordner seg jo, men det blir mye styr for henne, og for oss! Vi krysser fingrene! Ha en fin søndag )
selfangerkjerringa Skrevet 15. april 2007 Forfatter #47 Skrevet 15. april 2007 Jeg vil også ha alenetid!!!!!!!!!!!
SpongeBob Skrevet 15. april 2007 #48 Skrevet 15. april 2007 Tnkte jeg også skulle skrive nøyaktig det samme som deg, ka-ping, så greit at du gjorde det for meg... Synes jo nesten jeg har hatt litt alenetid nå mens jeg har vært på tur med bare lillegutt, men jammen kom jeg fort tilbake til virkeligheten gitt! Tirsdag morgen reiser SpongeDad bort i tre uker, gjett om jeg gruer meg! Men da får jeg i alle fall litt sammenhengende tid med begge gutta mine og kan gjøre en innsats med rutiner osv - det trengs så sårt. Ti dager hos farmor merkes på Storegutt, for å si det slik, og jeg tror ikke pappaen har hatt vondt av det heller, han har skjønt en del av hva jeg har drevet med de siste to årene... Gratulerer med ny bil (nesten) til rødhette*, og Stinemor - jeg ble jo i byen mye lenger enn planlagt (derfor jeg ikke har Dibbet), skulle kanskje tatt kontakt igjen og hørt om du hadde tid til meg da:) Men det blir bytur enten den kommende helga eller neste, så jeg får håpe jeg har flaks da! Ikke minst skal jeg ha med vogna, en uke med baby uten vogn var mer enn nok for meg! Men nå sover lillegutt søtt og storegutt er lykkelig opptatt av frokost og Wallace and Gromit, så nå skal pappaen få ansvaret mens jeg tar en laaaang dusj:) Ha en strålende søndag, folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå