Gå til innhold

Post-påske-twilight :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smetter innom dib en tur for å si fra at jeg har levd over helga! 3-årsdag på fredag, påskeegg-jakt lørdag og dåp søndag - med svigers og haugvis med unger ute av kontroll, og på toppen av det hele får jeg halsbetennelse og influensasymptomer på fredag... dagen idag er satt av til avslapning og kos så jeg blir frisk igjen :)

ps: er det frekt å ta bilde av det som en gang var lekerommet til 3-åringen min og sende til foreldrene til drittungene som herpa det - med underteksten "er dere stolte nå?"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av og kos deg! For min del har jeg knapt gjort annet i påska....været gjorde sitt til at det ble mest innepåske i år. Første gang på 32 år at jeg ikke har hatt ski på beina i påska!!!

Vi har vært på 3mnd kontroll i dag. Veid og målt, samt vaksinert. 2 sprøyter, gitt, 1 i hvert lår til stor fortvilelse. Snille dama ble et uhyre!(les;helsesøster)

Skrevet

Har forresten aldri vært så lykkelig for å skifte dritbleier :) Har hatt ukevis med treg mage på Knøttemor, luftsmerter og skriking. Men så fikk vi tips fra svigermora til lillesøs om å bruke en halvtime hver dag på babymassasje av magen og føttene til Knøttemor. Og siden vi begynte med dette for 6 dager siden har hun endret seg fullstendig! Hun er blid og glad, smiler og ler, griner nesten ikke (bortsett fra når maten ikke kommer akurat når hun er sulten), og ikke minst: HUN DRITER! Idag måtte jeg vaske håret hennes.... hun hadde driti seg oppetter ryggen... og jeg vasker med et smil - så lenge det kommer ut og ikke lager krøll i magen hennes :D

Skrevet

Håper alle har hatt en fin påske :o) Din påske hørtes litt travel ut ka-ping, kos deg i dag! Her var det også innepåske, men heldigvis strålende sol i går :o) Vi var tre dager på hytta, der svigerfar disket opp med deilig mat, var barnevakt og stod opp med snuppa hver morgen - skikkelig ferie!

Finværet i går var ellers det eneste fine med den dagen - burde visst aldri stått opp i går!! Det hele startet med at snuppa ikke syns noe særlig om soving den natta, da morgenen endelig kom var jeg både trøtt og skikkelig forkjølet - helt tett i bihulene, au! Da jeg spiste frokost datt en stor del av en tann ut...så i morgen venter tannlege og den alltid like morsomme tannlegeregninga...også toppet jeg ettermiddagen med å falle ned trappa! Etter det holdt jeg meg bare på sofaen med masse godteri :o) Det var dagen sin det! Nå kan det bare bli bedre!

Skrevet

Her går det bra, er ikke i skrive-på-forum-humør akku nå, skal gjøre det seinere.. Er egentlig sliten og trøtt, og gleder meg veldig til få huset for oss selv imorra kveld... Hatt besøk i snart 2 uker nesten sammenhengende, er slitsomt også...

Skrevet

Hei, alle sammen, hilsen fra Tromsø hvor junior og jeg er på "jobb". Verdens beste englebaby sov søtt gjennom alt mammaen ville høre på og får nå velfortjent pause med pupp og dupp fram til middag i kveld. Litt usikker på å skulle komme ut av babybobla for å si noe fornuftig foran ca 100 mennesker i kveld. men det går vel, det også... Ingenting er umulig for en mamma!

Ka-ping - jeg synes du skal herpe barnerommet til de som herpet Lilletrolets - det hadde du jo lagt ned så mye arbeid i! Skikkelig ødelagt eller bare rot og slikt?

Stinemor - håper ting er bedre i dag!

Rødhette - skjønner hva du mener...

Skrevet

Heldigvis bare rotete. såvidt jeg vet... har ikke turt å gjøre noe annet enn å ta ut dokkehuset hennes derfra, hun spurte så pent om å få ha det på stua. Syns det er skikkelig dårlig gjort av de foreldrene å la ungene herje sånn. De er tross alt 7 og 9 år alle fem søskenbarna, og jenta mi bare 3.

Sponge: ingen tvil om at du greier det, vi er jo supermamma'er vettu ;)

Skrevet

Sponge: Hva skjer i kveld?

Skrevet

Rødhette: Brukte tiden mellom fødselspermisjon én og to til å arbeide med et prosjekt og rapporten skal presenteres på en middag i kveld. Da må jeg altså si noen velvalgte ord som skal være a)fornuftige og B) underholdende - alt mens jeg håper Minsten holder kjeft hos den hyggelige personen som har tatt ansvar for ham mens mammaen skal snakke. Og at jeg ikke har alt for mye gulp på skuldrene...

Skrevet

oj, spennende!

Lykke til ikveld da - det går nok så bra så :)

Skrevet

Ble utsatt til i morgen, og gjett om jeg må flire. Har med meg en helt ny (= tom!) laptop, så stiller helt blank. Kommer ikke inn på jobbens nettverk herfra, så jeg har akkurat googlet meg selv for å finne en powerpoint jeg kan bruke som utgangspunkt for en presentasjon til i morgen... Fant heldigvis en på hjemmesiden til et sted hvor jeg deltok på en konferanse i mai i fjor:) Hvor moderne går det an å bli?

Skrevet

Huff, begynner visst å bli trøtt. Fikk plutselig for meg hvordan det hadde blitt hvis jeg hadde googlet "SpongeBob" og presentert _det_ resultatet i morgen i stedet...

Skrevet

Sponge: som jeg har sagt på msn, helt imponert over at du tenker jobb igjen :o) Flink du er! Det går sikkert kjempebra i morgen! Lykke til!

Skrevet

Og lykke til hos tannlegen, du trenger kanskje lykkeønskninger mer enn jeg gjør?

Skrevet

Lykke til begge to, sier jeg!

Og jeg hadde nok heller ville gått i Sponges sko enn stinemor i morra....

Skrevet

Jeg sitter her og strikker og skjønner lite og ingenting, men sender gudd-løkk-klemmer til dere begge :)

Her er det storm og greier... skikkeig "varg-vér" som det heter her ute.. skulle visst bli opp mot orkan i kastene inatt. Joho.

Skrevet

Jeg er fortsatt imponert over strikkinga, selv om du skriver "bæsj" til meg hehe...

Skrevet

Nei, nei, nei - definisjonen på orkan er at det er en viss hastighet _hele tiden_, ikke i kastene. Det der er bare skikkelig vind:)

Hva strikker du?

Skrevet

Vel...har snill tannlege, så heller det enn Sponges oppgave! Gruer meg allerede til jeg skal si noen ord i dåpen...er skikkelig feig på slike ting!

Her var det også meldt uvær, men det er nesten urovekkende stille...stormen som kom langfredag ødela forresten takboksen vår, og vi har ikke fått reparert den, så håper det holder seg like stille som nå!

Skrevet

Og United slo Roma 7-1! Dette gjør nesten opp for at det dumme hotellet ikke har TvNorge, så jeg ikke fikk sett CSI. Natta, mine damer:)

Skrevet

Jeg skriver jo at det er STORM, din flisespikkesvamp :P Det er bare vind i orkan styrke i kastene. Selve vinden som er heeele tida er "bare" storm. Nok til å blåse ørevoksen utav søringene uansett, hehehe :D

strikker forøvrig votter til knotten til rødhette. Dvs jeg prver... hun spurte og jeg var dum nok til å si ja. Dum fordi jeg ikke har oppskrift på votter og aldri har strikket votter, men syntes det hørtes gøy ut og ville prøve :s

Skrevet

Her var det min kjære som sa noen ord i dåpen. Han bare takka gjestene for at de kom, takka for alle de flotte gavene lillegutt fikk, ba om at alle skrev en hilsen i Babykrøniken i løpet av dagen, og ønska velkommen til bords.. :) Var ikke mye han sa.

Men tannleger er skumle, fordi de kan gjøre deg vondt.. ingen tannleger får stikke meg iallfall!

Og ka-ping er superstrikker med vottestrikking nå :D

Skrevet

hellu girls!

ja der var påska over for i år og hele familien har vore på påskeferie hos mine svigers,reiste opp mandagen og kom igjen denne mandagen. Været var så som så men vi var ute på trilletur hver dag uansett vær. B.E er et skikkelig rutinebarn og blir det den minste avik fra rutinene er dagen ødelagt. Nå er pappaen ute på trilletur mens mammaen vasker leilighet. Vi var på 6 ukers kontroll igår,B.E er snart 8 uker men men. Ho var 4515 gram og 57 cm lang,akkurat på gjennomsnittet. Vi hadde 3 dager med øking forrige uke og da skal eg si ho tok fore seg i matfatet så nå har eg enda større pupper synes eg,he he.Ellers så er B.E blitt et skikkelig go jente,smiler og ler,prøver seg på prating med lyder og sovner kl 09 for natta,2 amminger om natta,kl 01 og kl 05 og så er det morgen kl 08.Kjempefornøyd eg altså. Men som sagt et skikkelig rutine barn.Så her er det et fast mønster på dagsoving og ikke minst nattstell kl 20 hver kveld. nei nå må eg se til å få vasket ferdig her før de kommer hjem igjen.snakkes.

Skrevet

Knøttemor fikk den fikse ideen at hun skulle spise rundt midnatt... hm. Så var det mat som vanlig rundt kl 4, og så sovna hun sannelig over morrasmåltidet, jegmåtte vekke henne kl 8 for å gi litt mat før vi gikk i barnehage med storesøster.

Måkene skremmer vettet av meg, de henger i stormen rett utafor kjøkkenvinduet mitt :/ De er jo skikkelig svære!

Nå koser jeg meg foran peisen med nylaget kakao (ble litt sterk, men søttan heller) og venter på at Knøttemor skal våkne fra duppen sin så vi får tatt ei lita leke/kosestund på golvet.

God onsdag til alle twilightere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...