Mistet den ene + feb 2010 baby Skrevet 9. april 2007 #26 Skrevet 9. april 2007 Så godt å høre at så mange ammer fortsatt!! Synes de fleste rundt meg sluttet for barnet var 1 år . Min er 13 mnd og jeg ammer mellom 3-6 ganger i løpet av dagen. Hun legger seg til og sier nami nami nami nam Synes det er så enkelt og koselig jeg.
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 9. april 2007 #27 Skrevet 9. april 2007 Gutten min er 13 mnd.Ammer enda 3-4 ganger stort sett ,av og til mindre.Har tenkt å fortsette så lenge han er interessert, men syns nok det er nok når han nærmer seg 2 år.Får se hvordan det går
Northernlights Skrevet 9. april 2007 #28 Skrevet 9. april 2007 Hehehe,tenkte jeg det ikke. En anonym som sier det er "sykt". Jeg ammer ofte opptil 5 ganger per natt, -om han våkner så mange ganger på ei natt. Sykt? hahahahahahaha....jeg ler av deg,anonym. Ikke alle barn som sover hele natta,skjønner du. Er du så heldig å ha fått et sånt sovebarn,skal du være glad og lykkelig og fornøyd, og holde tåta di når det gjelder de barna som ikke sover hele natta enda. Det er over 20% av alle barn på min gutts alder som ikke sover igjennom natta enda. Jeg velger faktisk da å gi han mm i 5 minutter, så det blir stille, og da bærer jeg han tilbake til senga hans etterpå. Ja,det kan være sitsomt. Men det er bare sånn enkelte av oss løser dette her, og mm er ikke det verste man kan gi barnet sitt. Morsmelk og en varm mammakropp å ligge inntil om man våkner etter en skummel drøm, eller lyden av et eller annet som vekker han opp. Hold de negative kommentarene dine for deg selv. Takk.
Northernlights Skrevet 9. april 2007 #29 Skrevet 9. april 2007 Samme som misnten her kaller det; naminamm. Må være internasjonalt navn på verdens deiligste melk! ;o)
Mari26 Skrevet 9. april 2007 #30 Skrevet 9. april 2007 Ammer snuppa på snart 14 mnd enda, som regel morgen og kveld:)
har 2, venter aprilbaby:) Skrevet 10. april 2007 #31 Skrevet 10. april 2007 Jeg ammer gutten min på 1 år morra og kveld.. Tenkte det skulle være slutt til senest sommeren.
annie-77 Skrevet 10. april 2007 #32 Skrevet 10. april 2007 Så flinke dere er da :-) Her ble det brått slutt når tulla var 11,5 mnd. Da trappet jeg ned ammingen til morgen og ettermiddag kveld fordi jeg skulle begynte og jobbe. Og ho spurte ikke etter pupp på dagen. Tulla spiste godt med vanlig mat og likte kumelk godt. Ho syntes det blei for lite melk hos meg, prøvde og bite i seg mer, men mistet fort interessen. Så da blei det sånn for oss.
Northernlights Skrevet 10. april 2007 #33 Skrevet 10. april 2007 Sånn var nummer 5 hos meg =) Han bare bestemte seg for at det med pupp,det orka han ikke lengre. Da var han bare 10 mnd gml, og sluttet helt av seg selv, mens jeg var faktisk litt lei meg for at det ble så brått slutt. Det er enkleste "metode" når barnet selv bestemmer seg for å slutte. Og når alt kommer til alt,-kanskje det er sånn det burde være? De andre var nøyaktig 12 mnd når de var "ferdige". Men denne her er annerledes,ja...Og det er greit. Enda ei stund ;o)
Blomsterbarn Skrevet 10. april 2007 #34 Skrevet 10. april 2007 Jeg ammer dattera mi på 16 mnd enda, minimum 4 ganger i døgnet. Fortsetter en stund til. Ikke noe tegn til at hun begynner å gå lei puppen ihvertfall.
Northernlights Skrevet 10. april 2007 #35 Skrevet 10. april 2007 Vær snill med nerdene! Sjansene er nemlig meget store for at du en dag ender opp med en av dem som sjefen din! ;o)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #36 Skrevet 10. april 2007 20 mnd - ammer ennå - puppene har krympet og kjennes tomme når jeg tar på dem, men når jeg klemmer på brystvortene kommer det fortsatt melk! Synes det er utrolig! Ingen tegn til at vesla har tenkt å gi seg! Her er det morgenpupp, etter-barnehagen-pupp og kveldspupp. I påskeferien var det utstrakt pupping og vesla ni-koste seg. Første arbeidsdag etter ferien i dag, med melkespreng:) Svigermor rynker på nesa og synes det er pinlig, men hun kommer heldigvis ikke så ofte innom at det plager oss.
Gemini77 Skrevet 11. april 2007 #37 Skrevet 11. april 2007 Jeg ammer, men kun 1 gang om dagen. Han er 13,5 mnd.
glad_jenta Skrevet 12. april 2007 #38 Skrevet 12. april 2007 ammer morgen og kveld.13 mnd gammel gutt. aner ikke hvor lenge...
#Ariadne# Skrevet 12. april 2007 #39 Skrevet 12. april 2007 jeg ammer også jenta mi på 20 mnd, og får mange negative kommentarer på det.. men sånn er det bare. .hehe
lofotmamma Skrevet 12. april 2007 #40 Skrevet 12. april 2007 Ammer gutten min, på snart 17 mnd, morgen og kveld. I helger og andre fridager hender det at vi tar en gang ekstra pr dag. fungerer veldig greit som nå for han kan stå over hvis jeg må bort og det det er ikke problemer med legging el av den den grunn. Har tenkt fortsette med dette til han blir to, hvis han ønsker det da :-)
Line_78 Skrevet 13. april 2007 #41 Skrevet 13. april 2007 Ammer min på 15 måneder fortsatt, minst 2-3 ganger i døgnet. (Blir gjerne mer i helger/ferier når vi er sammen hele dagen). Har ikke bestemt noen sluttdato enda :-) Er gravid igjen nå da, så vi får se hvorvidt det påvirker amminga.
Sjokoholikern Skrevet 13. april 2007 #42 Skrevet 13. april 2007 Jeg ammer enda! Gutten min er 13,5 mnd og får melk 3-4 ganger om dagen. Én når han står opp, én før middagsluren, det hender han får én som mellommåltid på ettermiddagen, og én før han legges om kvelden. Han begynner i barnehage til høsten, så da blir det iallefall trappet ned litt, men jeg har lyst til å fortsette med morgen og kveldspupp en stund til ) Det er vår kooooos!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #43 Skrevet 13. april 2007 Ser det er en del som ammer på natten. Blir dere ikke trøtt av det? Det blir vel en vanesak for barnet og våkne da for da er det tid for pupp.
Northernlights Skrevet 13. april 2007 #44 Skrevet 13. april 2007 Ja,blir trøtt. Men jeg synes det er mere slitsomt å jobbe ei hel natt på nattjobben min,enn å måtte stå opp og hente han i senga for 5-10 minutter (for det meste 3 ganger per natt), og så sovner han igjen. Noen ganger imellom oss, andre ganger bærer jeg den svende gutten tilbake til senga hans. Jeg orker ikke hylinga (han skriker så høyt at han vekker barna i 2.etg!) så jeg har valgt å "gi etter",og heller ha det stille... Men jeg gleder meg til å sove 8 timer i strekk igjen. 2 år siden sist (oppe masse for å tisse i graviditeten,så det blir ca 2 år nå,siden jeg hadde ei hel natts søvn) Vær glad om du har et barn som sover hele natta. Det er fremdeles over 20% som våkner 1 eller flere ganger per natt i den alderen,-og det inkluderer dem som ikke blir ammet. Det er ikke bare å si til en liten gutt at han MÅ sove på natta,når han hysterisk hyler og spenner seg som en bue om han ikke får trøst og kos. De vokser opp fort. Jeg har bare valgt å gjøre det sånn,for jeg synes det er best for familien vår....tenåringsjentene mine synes ikke det er artig å våkne av skriking heller,så jeg tar han ganske fort. Han vet når jeg ikke jobber nattskift..for han er faktisk litt bedre til å sove når jeg jobber,og bare pappan er hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå