Gå til innhold

Hvor mange her inne ammer enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna og hvor ofte ammer dere? Hvor lenge vil dere fortsette?

Min er 13 mnd og jeg vil fortsette til sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer enda. Han er 17 mnd, og vet ikke helt når det blir slutt, men tenker det bir ei stund før 2-årsdagen.

Lurte bare på hvorfor du ikke signerer med nick,jeg..?

Skrevet

jeg ammer ;) fire ganger om dagen og natten med ;)

Hun blir 14 mnd den 11.....og eeeeeeeeLLLLSKER Nussen..nam nam sier hun hehe

Skrevet

Ammer lillesnupp på 15 mnd en gang om dagen enda, og satt og lurte på i går faktisk på hvor lenge jeg kommer til å holde på med det:-)

Hadde satt meg som mål å holde på til hun var 1 år, men nå ser jeg ingen grunn til å nekte henne det sålenge hun vil ha. Så nå fortsetter jeg sikkert til hun mister interessen, glasd for at hun får i seg en daglig dose med antistoffer og andre ting som er bra for henne:-)

Skrevet

Håpet bare ikke det var fordi du var redd for å bli "kjeftet på" ;o)

Det er nemlig helt utrolig så skammelig enkelte ser på amming av barn etter at de er året (eller får tenner).

Mye uvitenhet ute og går rundt amming av de litt større barna.

Jeg ammer veldig lite på dagene, og det går nedover litt etter litt.

Tror ikke det blir noe ramaskrik når det er over. Koselig så lenge det varer, men nattamming er slitsomt når han våkner opptil 5 ganger de nettene jeg ikke jobber.

Her forleden sov han til klokka 5:30 på morgenen.

Mens jeg var på nattvakt :-/

tror han "lukter" mamman sin i søvne!

Skrevet

Lillegutten kaller det "namminam" han,også.

=)

mm slår sjokolademelk,tilogmed!

Skrevet

jeg ammer jenta mi på 20 mnd enda. hun får ikke noe om natta. Ammer på morgene før vi står opp , evnt en gang elller to på dagen og om kvelden før un legger seg.

Skrevet

Gutten min er 13. mnd, og jeg ammer fortsatt! Etter en lang periode med bare amming om morningen, vil han nå ha flere ganger om dagen. Og det får han :-) Synes bare det er koselig. Håper å fortsette fram til sommeren ihvertfall.

Skrevet

Småen er vel 18 mnd og får seg som regel ein liten slurk om morgonen. Hadde han fått viljen sin, hadde han fått kvar gong han kom opp på fanget mitt, men det orkar eg ikkje.

Har sett han lite dei siste vekene, så då har han berre fått ein gong for dagen, eller annankvar dag.

Skal til Tyrkia på jentetur (eg og mamma) ei veke i juni, reknar med at det blir slutt då. Eg har lyst på ein ammepause før vi får ny baby i oktober.

Skrevet

Gutten min er fylt året, og ammes 2-3 ganger om dagen. Tenker å fortsette til sommeren.

Skrevet

!5 mnd om to dager - muligens til to år.... vi får se - i allefall noen mndr til om han ikke bråslutter ;-)

Skrevet

Jenta mi er 11 1/2 mnd og ammes x 2 pr dag (en sjelden gang x 3). Fortsetter så lenge hun vil ha og det fungerer med jobb... :)

Skrevet

Sønnen min er 1 år og får pupp så ofte han vil. Ca 4 ganger på dagen og 3 ganger om natten. Jeg kunne tenke meg å slutte med nattammingen etterhvert men vi får se. Vi koser oss begge to. Jeg er glad så lenge han vil ha pupp jeg.

Skrevet

3 ganer om natta????????????? Heh??????????????

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuud så sykt!

Skrevet

Nå ble jeg forvirra. Verdens helseorganisasjon har anbefalt amming til barnet er 2 år og for å opprettholde melkemengden så får han når han vil ha. Uansett når på døgnet.Hva er det som er så sykt med det da?

Skrevet

Ja, det er sånne kommentarer som gjør at folk vegrer seg for å si at de ammer fremdeles.

Jeg ammer fremdeles, gutten er 16 mnd om to dager. Ammer også om natta fremdeles. Og om morgenen, ettermiddag og kveld. Blir oftere i helger og når vi har fri, naturligvis.

Nattamminga skulle jeg til tider gjerne vært foruten, men sånn er det nå bare. Kommer til å amme til han ikke vil ha mer, men selvfølgelig ikke til han er alt for stor. Når tid han er for stor, ja, det er min bonus som mamma å bestemme :)

Skrevet

Og gutten er med på å bestemme, hehe. Kommer ikke til å tvinge i han pupp, hehe

Skrevet

Jo takk. Så flott at det er flere som koser seg. Det virker som det er en grense på 1 år.Tror folk at man ikke har melk etter det eller? For å si det sånn. Jeg hadde ikke ammet så ofte om nattan hvis ikke både lillegutt og jeg koser oss med det. Det fungerer bra for oss så får andre gjøre det som fungerer best for dem..........

Skrevet

Jenta mi er 17mnd og vi ammer fortsatt. Hadde natteavvent, men hun er så ofte forkjøla og syk så da ender vi opp med amming på natta... Orker ikke å la henne skrike når jeg vet at amming hjelper.

Har planer om å fortsette til hun er 2 år hvis hun vil.. og det tror jeg nok at hun vil. Elsker puppen... Koser seg skikkelig når hun pupper og har et pledd over seg :)

Jeg tar også ut ammepauser på jobb. Kommer senere og drar tidligere.

Skrevet

Jeg driver heller ikke å truer i gutten min pupp. Han får når han vil ha. For meg er det ganske naturlig å amme lenger enn for kanskje andre. Svigerinnen min ammet dattera si til hun var 3 år.(1 gang om dagen da)

Skrevet

Dere gjør jo ungene til nerder!!!!!!

Pupp er for babyer.

Punktum.

Skrevet

Hehe, da tror jeg du ble ammet leeenge....

Ha en strålende fin ammefri aften

Skrevet

Min jente er 14 mndr og jeg kommer til å amme henne så lenge hun ønsker.

De andre ble ammet hhv 13 mndr og 20 mndr. Sluttet da jeg ble gravid på ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...