Gå til innhold

kynnere / rier? termin idag ! hjelpp

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer ikke å skille disse her jeg...vet liksom ikke helt hva jeg skal se etter / føle.....j får hard mage, men klarer liksom å trykke litt på sidene osv...men noen ganger blir d stein hardt over hele...vondt er det heller ikke....hmm noen forslag? gidder ik ringe føden og bare dra ned så er d ik noe!!......men jeg hadde vel hatt det veldig vondt dersom det er reier??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det sånn veldig mye! Er nok bare kynnere...... de kan også bli vonde! Men de sier at du ikke er i tvil når det er rier..... er så vondt at du nesten ikke klarer å prate deg gjennom di.....! og de skal jo komme tett og vare en stund.....!

Men er førstegangs, så kjenner igjenn den følelsen av at hvor vondt er vondt!

Skrevet

takk!! ja d er d vet du...hvor vondt er vondt...har høy smerteterskel og har gjennomgått en del angående mage problemer i løpet av årene så takler ganske mye...ble faktisk blindtarmoperert i januar for noen måneder siden...

da får vi satse på at det skal gjøre veldig vondt da.... :)

og du er 3 dager over termin datoen ....hvor har du fødeplass da? j i oslo...ullevål...

Skrevet

samme som meg..... hehhe! Avdeling a! Kanskje vi blir ligende på naborom under fødsel da..... hehe

Skrevet

hehe...jeg har avdeling B da...men skal jo på pasienthotellet!! har du vært på omvisning på føden eller?

Skrevet

Som de andre sier her er det nok bare kynnere. Da jeg skulle ha lillegutt økte kynnerne på mot slutten, de ble vonde og regelmessige. Jeg trodde gang på gang at NÅ skjer det!!! Men så stoppet det opp igjen hver eneste gang. Jeg snakket med jordmor som forsikret meg om at når riene startet ville jeg ikke være i tvil om hva som skjedde, og hun hadde så rett så rett!! Rier er kynnere X1000 0000 000000000 osv! Kan ikke sammenlignes! :o) Jeg våknet og så til sambo, "hvis ikke dette er ordentlige rier må du ringe en ambulanse for jeg tror jeg skal dø!" Så vondt var det.

Mine kynnere var ganske vonde, det stakk i underlivet og jeg hadde mensmurringer i mage og rygg. I ettertid har jeg funnet ut at dette nok var latensfasen, da mormunnen flates ut og åpnes de første 2 cm. Hos noen tar dette lang tid. Det er først etter 3 (tror jeg) cm at åpningsfasen begynner med de skikkelige riene.

Håper du får møte gullet ditt snart!

Lykke til

Skrevet

¨å herreguddd!!! hehe ikke skrem meg nå da du :) ja håper d skjer noe ja....lykke til du oxo !!!

Skrevet

nei har ikke det! Men har vært inne på føden til sjekk, så fikk titta litt da men.....!

vet du hva vi må ha med på pasienthotellet? Har skjønt det sånn at hvis alt går greit blir man flyttet over dit og at man må ha med alt til baby og en selv....???

Skrevet

oki...ja etter 3 timer hvis jeg ikke husker feil så reiser vi til paienthotellet...og der har de bliere og sånt...og noe til babyen av body vil jeg tro...men du har vel pakket noe til deg og bebisen? du må jo ha noe klær å skifte til etter fødselen og til hjemreisen...og til bebisen holder det vel med hjemreise klær...men jeg har livevel pakket par bodyer og natt tøy til han..

Skrevet

skal inn på nett siden til ullevål nå igjen...det er noen måneder siden sist jeg var der inne og leste...burde kanskje lese igjen og se om d var noe vi har glemt...men du? jeg skal ringe føden imorgen eller seinere og spørre om hva som blir tilgjengelig for oss på hotellet...d hadde jo vært d letteste kanskje....

Skrevet

Holder på å pakke baggen nå...... er skikkelig treig! Har pakket ned noe klær til babyen til å ha på sykehuset og hente klær selvfølgelig! Pakker ned klær til meg, og toilettsaker og sånn! Har pakket ned bind til meg også, men tenkte mere på stelleprodikter til babyen, som bleier og kremer og sånn.....

Skrevet

høres veldig bra ut! Følte at jeg ikke fikk så mye ut av ullevåll sine sider jeg!

Skrevet

herregud!! vi må ta med bleier selv til bebisen...trodde hotellet hadde det jeg...kjedelig å ta med det da.,...se på denne linken..

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=575&I=9806

her står d hva du bør ha med....

j har får kjøpe en pakke med bleier imorgen da.,..vet jo ikke hvor mange jeg skal ha med! hmmm hvilken skal vi kjøpe :) av krem så har jeg ikke med noe til han tror jeg...til meg så har jeg bryst krem...vaskeklut, gulpeklut, sokker til han...

( ps: ta med hårføner hvis du vil...har hørt det er kjekt å tørke nedentil med føneren, kan være vondt etter dusjen å tørke seg...

Skrevet

egentlig helt sykt når alle andre får slt stæsj på sykehuset! Jeg har kjøpt inn en pakke med libro new born bleier og en pampers bleier 2- 5 kilo tror jeg det er! Får ta med noen av disse da.....!

bryst krem må jeg huske også.....

Skrevet

hårføner er lurt har jeg lest..... må huske det også....

Skrevet

ja ik sant...har lagt bagen min i bilen , så har jeg bebis sin bag her hjemme imens...får kjøpe en av hver jeg oxo imorgen...har jo neon prøver hjemme som jeg har fått i posten osv...men skal vi ha med 10 stk 20 stk? d er d....ja får spørre når riene kommer...får be mannen min spørre...kom på å at jeg kanskje skal skrive en notat på d han skal spørre om..i tilfelle j griner av smerter :) nå har jeg lest alt på nett siden...info om barselsamtaler , trening, opphold av far , besøkstider...skal du være med barnets far eller skal du være med andre nyebakte mødre på hotellet? far skal være tilstede mest mulig hos oss...han får lære han oxo ...er førstegangs :)

Skrevet

sambo altså far til barnet skal være med! Han trenger å lære alt han også... hehe! Litt trygt at vi begge kan bli kjent med barnet med fagpersoner tilstede!

Tenkte kanskje sånn 6- 7 bleier i døgnet... er jo bare å ta de med hjem igjenn hvis de ikke blir brukt! Kan nok hende det blir noe unyttig bleiskifting sånn i starten!

Skrevet

oki...aner ik hvor mange de bruker jeg :) noe har de vel på sykehuset uansett...tror de bruker libero der ja....jaja får ta med noe ja...

hvor i oslo bor du?

Skrevet

Bor på Mortensrud! Er egentlig kolbotn jente, men kjøpte leilighet her for snart ett år siden! Kommer til å flytte snart igjenn da jeg ikke har lyst til å oppdra barn her! ( var ikke planlagt graviditet)

Blir utenfor byen da.....

Du da?

Skrevet

på furuset...flyttet hit for litt over ett år siden...utenfor byen ja :) deilig det da...har lyst til å flytte om noen år selv ja...har lyst på enebolig el no...mye bedre enn disse leilighetene....giftet meg for 4 år siden, bodde på landet før - vestfold...

ikke planlagt ? angrer du/dere nå da? hvor gamle er dere`?

det blir sikkert masse kos da med baby uansett :)

Skrevet

oi.... du har rukket å gifte deg alt! Det var planen mon også... men den gang ei:)vi har lyst på enebolig vi også, el evnt tomanns bolig!

Vi angrer ikke! Har jo litt nærver for dette å bli foreldre m en ikke noe mere en vanlig tror jeg! Skal jo tross alt ta vare på denne lille resten av livet:)Jeg fyller 27 nå om under en mnd, og sambo er 25! Var litt på barnerov,,,..... hehe!

Dere da?

Planlagt barn?

Skrevet

hehe....kjekt med unge menn :) neida....jeg blir 25 i august...mannen mon ble 25 i januar i år....vi har vært sammen i 6 år nå..og gift i 4 som sagt....ja bebisen er planlagt.....jeg skal åpne beauty salong, men dersom jeg hadde gjort d nå så ville jeg ikke ha barn før om 3 år...da tenkte vi d var like greit å få en nå...så kan jeg heller åpne til neste år el no....er negldesigner + studerer nå for å ta autorisasjon i regnskap...trengte bare 5 fag til dette da jeg er utdannet i bachelor ( BI )i 2002, så like greit å ha en tittel til som man alltids trenger....du da? hva jobber du med?

Skrevet

må "løpe" jeg nå...... skal møte en veninne" Prøve å tenke på noe annet en baby:)

Men si ifra når det skjer noe da...... er innom flere ganger om dagen!

Så får du ha lykke til så lenge da:)

Skrevet

jepp...si ifra du oxo....ikke no løping :) hehe

good luck

Skrevet

Da var jeg hjemme igjenn! Deilig å komme seg litt ut.... var å spiste på Fridays..... og fy så mange småbarns familier det var der... jaja!

Du skal åpne beauty salong! Så spennende! Litt morro at du er negldesigner, fordi jeg har tatt silke og glassfiber kurs på tone lise akademiet........! Gikk på hudpleieakademiet også, og utdannet fotterapeut i tillegg! Men jobber ikke med noe av det da! Jobber nå i en bolig med bistand for funksjonshemmede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...