~Endorfina~ Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Hei jenter! Vi må visst bare gjøre det slik når klubbsiden er så ute å kjøre om dagen. Hatt en fin natt? Elvira sovnet nesten 2 timer senere enn vanlig i går kveld, men tror dere hun sov lenger i dag? Kl. 0517 var det nok! Heldigvis klarte vi drøye det en stund i senga med pupppupppupp... Hva er søndagsplanene? Her blir det nok en familieekskursjon til Nøklevann eller Sognsvann.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 sjekk denne: http://www.dinbaby.com/forum/thread/8883167 og skriv under der!!! her står vi også opp til samme tidspunkt (6) uansett når striken legger seg. før halv6...stakkars dere... har en følelse av at vi våkner tidligere og tidligere ettersom når det blir lyst. vi er ennå på påskeferie. endelig er uværet over her i nord. så det blir nok en lang trilletur snart. før vi skal spise middag hos teodors besteforeldre! ellers sjekker jeg ut det nye forumet til asterixa. begynner å bli lei dib! så mye tull og tøys hele tiden.
så var vi 4 Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 HIPP HURRA!!!!! Martin har sovet til kl 8 to dager på rad Det er himmelsk, ren og skjær lykke her i huset Og våkner kun for å komme over til meg og få en liten slurk vann/melk. Så selv om jeg sovna rett før ett i natt er jeg "opplagt" Martin hadde derimot klart å vikle av seg bandasjen i går kveld, så han lå og sov med ei lang snor i senga festa med teip i den ene armen, noe jeg ikke syntes noe om. Ingen planer for i dag siden jeg fikk tatt oppvasken i går
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 slutt å skryt da!!!!!! opplagt?? hva er det!??! nei her i huset trives vi med å stå opp tidlig. får så mye mer ut av dagen enn om vi hadde stått opp på formiddagen.. kl åtte:) hahaha!
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Hei hei jenter! Her går det også veldig bra De forandrer seg så fort nå... og for ikke å glemme - er overalt..hehe.. prater og har tydeligvis klare meninger. Noenganger hadde det vært veldig morro og forstått alle disse babyordene! Men jeg sliter virkelig med å få henne til å sove på dagen! Før sov hun 1-2 timer en gang på dagen og jeg vet hun trenger dette for hun er stuptrøtt, men nekter plent. Dette har pågått en uke nå. Det er fryktelig slitsomt. Sovner ikke i sengen, setter seg opp og smiler og ler, legger henne ned igjen for hun er trøtt og da er det hyyyl og etter det så gir hun seg ikke. sovner under tvil i vogna når vi er ute å går tur, men bor dumt til så hun kan ikke stå ute og sove i vogna og det er ikke alltid jeg har muligheten til å trille henne i 2 timer når hun endelig har sovnet. Det som til slutt har skjedd par dager her er at hun sovner i leikegrinden, sovnet sittende på fanget mitt da vi hadde besøk og jeg snakket med søstern i normalt nivå, sovnet sittende men fremoverliggende på gulvet. Jeg mener, det er jo klart at hun trenger søvnen sin, men hun er så sta blitt! Er dette en "kjent" trass-periode jeg ikke har fått med meg? Noen som har tips og råd? Føler jeg har prøvd alt snart..
så var vi 4 Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Martin har også begynt å tulle med sovinga. I går sov han fra 11-14, men i 15 minutters intervaller, våkna og hylte og skreik og sovna etter 5 minutt på fanget, veldig slitsomt for oss begge. Vet ikke om det er noe de "skal" gå gjennom nå da.
anntintin <3 Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Her er det også blitt formiddagen igjen før vi står opp; deilig!! Var bare oppe en liten tur for et bleiebytte i går kveld! ' Vanligvis er jeg oppe 0630 for å dra på jobb og da våkner som regel tassen også. Selv om han har eget rom og dørra er igjen. Men; etter påske skal vi ut å kjøpe rullgardiner! Ellers er jeg veldig glad at vi kjøpte et lite lager av bleier før påske; for her bærsjes det masse; 7 ganger i går!! Er nok flere tenner påvei I dag er pappan på jobb Men vi får besøk av en liten kompis som bor i nærheten; det skal bli gøy med baby besøk. Timian elsker selskap!
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 ja det er veldig slitsomt! Hva gjør du når han blir sånn vanskelig da? har hatt henne l itt på fanget og da har hun som sagt sovnet sittende, og da kan jeg legge henne ned og hun sover. Er den sovne biten som nå plutselig har blitt et problem..
så var vi 4 Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Tuller han inn i sovepleddet sitt og har han på fanget til han sovner. Men er jo veldig tungvint å holde på sånn, og gjør jeg det ikke skriker han bare fordi han er overtrøtt. Kjenner jeg gleder meg til de blir tenåringer og nekter å stå opp
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 hahaha.. ikke sant! Nekter pelnt å stå opp, og blir sure og gretne.. hehe Ja det er sånn som deg jeg holder på om dagen også. Hun er overtrøtt men vil ikke sove. ser hun er trøtt nå også. Hm. Våknet halv 9 i dag og da hadde hun sovet i 11 timer i natt så det er jo bra, men det er ikke noe særlig når de ikke vil sove på dagen for hun trenger det.. Nå ligger hun på gulvet her og sløver igjen.. trøtt ja.. hvorfor ikke bare legge seg på en god deilig babyne og kose seg og sove så lenge de føler for det?!?!
kezz Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 vi har ett litt annerledes "soveproblem"her. tassen er i seng til 21. da sover han til kl10. vi har prøvd å legge han tidligere, men da våkner han og er umulig å få til å sove igjen på lenge.......og selv om vi vekker han tidligerer så er han bare klar for natten kl21. Noen som har et godt råd på hvordan vi kan få han tidligere klar for natten??
Anonym8579 Skrevet 8. april 2007 #14 Skrevet 8. april 2007 Hei alle sammen Her har natta vært grusom med stor G! Fy f, dette begynner å bli slitsomt ja. Mathias sovna 19.00 i går, som han har gjort den siste tiden. Kl 20.00 var det skriking og det tok 30 min å roe han. Klokken 22.30 - skriking ogjen og 30 min å roe ned. Klokken 01.00 våknet han og sto i senga å lo, ble sinna etterhvert og var våken til 03.00 sov da til 04.30 og var våken til 06.00 sov 30 min, så var det morgen 06.30. Aiaiai, dette er utrolig frustrerende, har vært sånn den siste uken og det blir værre og værre. Holder på å bli gale her vi
trebarnsmamma? Skrevet 8. april 2007 #15 Skrevet 8. april 2007 Heisann! Vi er tilbake fra påskeferie, og her har det gått helt knirkefritt med leggingen selv om vi har vært borte på nytt sted og alt mulig!!! Er kjempefornøyde med det siden julen var et lite h..... med tanke på legging, så vi var spente på å reise bort igjen. Han sover fra 19.15-30 til 6.10-30. Fornøyde med det vi :-) Lillegutt har begynt å slippe seg mellom ting når han tasser langsetter ting og tang, og kan stå og holde seg med en hånd. Han har også begynt så smått å sette seg ned selv :-) Når vi går rundt på gulvet med han nå holder han bare lett i fingrene våre, så balansen har kommet seg veldig. Ellers viser han hvor stor han er, vinker og klapper i hendene. Klappingen er ny, de andre tingene har han holdt på med en god stund nå. Han sier mamma, pappa, nei, og søsteren min mener han sier hei, men det er jeg ikke sikker på om jeg er enig i ;-)
~Endorfina~ Skrevet 8. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2007 Huff, ikke noe moro med slike våkenetter som flere av dere har! En føler liksom en har hatt nok av de etter snart 10 måneder... Virker som vi er mange som sliter med dagsovingen. Her er det også ganske umulig for tiden. Jeg ser at hun er stuuuptrøtt, men ikke snakk om at hun skal legges ned eller vugges, og ikke vil hun leke eller noe heller. Vræææl! Blir litt frustrert når ingenting er ok. Så det eneste som funker her er å puppe henne i søvn, men det er jammen et slit å skulle gjøre det hver eneste gang hun skal sove. Hun har aldri sovnet midt på gulvet eller noe. Til nøds i vogna her også. Må vi gjennom noe skrikekur for å få noen gode vaner på dette? Er litt usikker på hvordan vi skal gå fram. For de trenger helt tydelig søvnen!
så var vi 4 Skrevet 8. april 2007 #17 Skrevet 8. april 2007 Jeg er ikke særlig stor fan av skrikekurer så jeg velger å tro det er en fase som går over - snart!!! Martin styrte en del før også (husker ikke alderen a.t.m.) og da gikk det seg til, så håper det går nå også...
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 8. april 2007 #18 Skrevet 8. april 2007 Vi kom hjem fra påskeferie i går, har vært en tur på fjellet:) Leggingen og sovingen har gått fint, har tatt litt lengre tid før mini har sovnet om kvelden men ellers er det som normalt:) Venninen min fikk baby i dag, etter 32timer kom en liten prinsesse:) blir sååååå babysyk igjen jeg da;)
Gjest Skrevet 8. april 2007 #19 Skrevet 8. april 2007 Hei jenter Teodor sov til nesten halv 11 i dag, godt Sovnet så søtt i 21-tiden, som vanlig Han skal fortsatt ha flaske om natten da... Lurer på når han ikke gidder det mer....? Igjen.... Nå drar vi til min mamma, sambo skal jobbe i ettermiddag, og da er det så kjedelig ! Ha en flott dag
anntintin <3 Skrevet 8. april 2007 #20 Skrevet 8. april 2007 Vi har vært igjennom en skrike-kur ligth versjon. Er ikke borte mer en 3-5 min, og for oss har det funket greit. Det er ikke noe gøy å gjøre det; men nå har vi endelig fått senga for oss selv og tassen sover stort sett til kl 8 (ihelgene iallefall; våkner som regel når jeg står opp). Og Timian er like blid når han våkner igjen; så jeg tror ikke han tar noe skade av det. Men vi har også problemer på dagtid nå; viktig at han ikke blir overtrøtt før vi legger han; for da skal han bare reise seg og står å sjangler i halvsøvne. Kan være noe med alderen nå; siden det virker som om det er mange som sliter med søvnen på dagen. Ellers; det har endelig blitt Påske fint her i Trøndelag også; knall blå himmel og vindstille. Så nå skal vi ut å gå oss en tur med bæremeisen
så var vi 4 Skrevet 8. april 2007 #21 Skrevet 8. april 2007 aaaah jeg sliter med å holde Martin våken om kveldene. Han er stuptrøtt kl 18.30, og klarer å tyne han til kl 19, men da er han overtrøtt igjen. Han sov jo 1,5 time i ettermiddag enda til....
Gjest Skrevet 8. april 2007 #22 Skrevet 8. april 2007 Vet ikke om det kan kalles "trassalder", men de små begynner nok å bli litt bevisste på egen vilje, og at de kan styre omgivelsene. Da kan de finne ut at de kan tøye noen grenser, f.eks. angående soving. Jeg tror ikke det er noe lurt å la dem "vinne" her, men jeg vet at det er mange meninger når det gjelder dette. Jeg ville ikke ha latt ungen få sovne med puppen eller i fanget, eller andre steder. Jeg har tro på å ta "kampene" så tidlig som mulig, slik at ungen erfarer med en gang at her lar ikke foreldrene seg styre. Jeg liker ikke ordet "skrikekur", for jeg synes det høres så brutalt ut! Hvordan er det med ammingen hos dere som jobber? Jeg skal begynne å jobbe om to dager, og lurer på hvordan det skal gå. Han får mye pupp på morgenen, og derfor er det helt greit for meg at han våkner klokka 6. Jeg skal uansett stå opp da. Men så vil han ha puppen et par ganger til i løpet av "arbeidsdagen", og jeg lurer på hvordan vi skal løse det. Kanskje går det greit å utsette disse måltidene til ettermiddag og kveld, slik at han får ta det igjen da. Lykke til på jobb, TrengermersøvnDÅTTno!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 8. april 2007 #23 Skrevet 8. april 2007 striken her er ganske bestemt, skal jeg la han "vinne" så kommer han til å være adm dir hjemme hos oss. gråten han farer opp med hvis han ikke er enig, er veldig lett å skille fra annen gråt. etter mye trøbbel med biting i puppen, er ammingen så godt som avviklet. selv om man har krav på ammefri osv osv, så er jeg glad jeg slipper det "styret" når jeg skal på jobb igjen. ammer kanskje 1 gang på morgenen. det er vel langt i fra mengder som kommer, men regner med å fortsette med dette så lenge det går. han våkner jo tross alt kl 6... kjenner at jeg GLEDER meg til å begynne på jobb igjen. kunne begynt i morgen omså!! det at pappaen skal være hjemme til 1.juli og at en av oss er hjemme fram til barnehagestart, er nok med på at det er greit åstarte. pappa og teodor klarer seg helt fint alene, og jeg kan tenke på "meg selv" og komme meg inn i "systemet" igjen. hvordan er det med deg forundringsautomaten? gleder du deg? vi starter begge to på tirsdag. lykke til på jobb til deg også!!
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 8. april 2007 #24 Skrevet 8. april 2007 hei hei=) koslig med en jinu-tråd da, de må seriøst få klubb-sidene tilbake,. føler meg helt "hjemløs" uten, hehe=) vi har vært på fjellet i påska, synnøve har kosa seg svææært med besteforeldre, fettere, onkel å tante, også vi da, forelsdrene hennes:) ligget i pulk for første gang å, gikk knirkefritt!! synnøve sov i reise-senga si, ble fort halv åtte før vi fikk lagt henne, men da var hun ganske overtrøtt, så det tok litt tid før hun fant roen, men sova til slutt. ellers så har a begynt å reise seg, jippi=) hun klarer nå å sette seg opp sjøl, og når hun står, slipper hun seg med en hånd!! vært litt knall å fall, og mer blir det vel!! uff! her sover hun fortsatt ca 4 timer fordelt på to dupper i løpet av dagen, er bare å legge henne i vogna så sovner hun, slipper å gå til til å med, det er herlig, men får vel nyte det så lenge det varer, plutselig finner hun vel ut at hun kan bestemme selv, hehe=)mårran starter fortsatt kvart over fem,halv seks, ser det er flere som våkner da, vi burde lage en egen klubb, hehe=) detta ble væl langt, hehe!! koslig å høre fra dere juni´re =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå