Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei juli-mammaer!

Ser ut til at vi er kastet ut av juli-klubben i dag igjen?! Eller er det bare meg som ikke har oppført meg pent? :o)

Da kan jeg jo lage en liten tråd for oss her inne i stedet, er koselig å høre hvordan det står til med dere... Vet jo ikke hvor lenge juli-klubben skal være nede denne gangen her??

I dag har vi hatt en lang dag i byen... Sola skinte og det var blå himmel, så vi avtalte med en kamerat å møtes nede i byen for å ta en utepils/cola... Men det blåste jo så voldsomt, at det var jammen ikke så koselig ute som det virket som når man satt inne og tittet ut. Men fant et bord inne på Saras telt, der var det jo varmt og godt... :o) Fortsatte turen opp til Grünerløkka, men der får vi jo ikke lov til å komme inn med vogn noe som helst sted. Karsten sov jo i vogna, så da måtte vi sitte ute og spise. Brrr... Så mye som det blåste i dag kan man i hvert fall si at vi har fått vår dose frisk luft!!

Håper dere alle juli-damene har hatt en koselig langfredag! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er ikke bare deg som har blitt kastet ut av juli-klubben nei. Jaja, godt påskudd for å gjøre noe mer fornuftig, så jeg og samboeren min har avtalt at vi skal se en film i dag, det blir nok krangling om vi skal se miljødokumentaren til Al Gore eller "Lys i skumringen" av Aki Kaurasmaki, min favorittregissør.

Ellers har vi vært på besøksrunde i dag, men holdt oss inne pga vindværet. Har blant annet besøkt Ingrids oldemor, og hun ble veldig glad, siden ingen andre er hjemme i eldreboligene hun bor blant.

Skrevet

Hei og hopp:) Tilbake fra hyttetur, og så er Julilklubben nede!! Ja ja.. Vi skal ha Buzz konkurranse ikveld. Har kosa oss siden onsdag på hytta, Igår var vi ute og gikk tur i stormen. Simen sov godt inne i vogna si da, men vi andre kunne nesten legge oss på vinden! Idag da vi våkna var det full VINTER!! Hjelpe meg. Vi kom oss nesten ikke ned fra hytta en gang. Har vært en liten tur i Sverige, men det var så lang kø at det egenltlig bare ble stress:) Godt å være hjemme igjen:)

Håper på litt bedre vær i helga så vi får prøvd skiene, og kanskje gått ut en tur!!

Skrevet

hei hei... ja huff for en vind og så kaldt i dag :( strålende sol da :)

vi skulle gå en lang tur i dag, men det var såpass kaldt og emma mener at hun skal ha henda opp og uten hansker... så da tok vi en kortere variant... men ble en fin tur i marka på nesten 2,5 timer så ikke ille det i grunnen... vi skal en tur og møte venner på aker brygge i morgen og ta en cola eller noe... vet dere om det er noe kluss med vogn der?? både jeg og venninna mi har jo med vogner...

ellers sover emma så søtt så ser ut som hun har begynt å komme i en rutine nå :) jeg har rukket å vaske kjøkkenet så nå er spm hva jeg skal gjøre nå?? kunne godt ha tenkt meg å se den miljødok'en til al gore ja...

lurer på hvordan usa hadde vært med al gore istedenfor bush... hmm...

Skrevet

forresten... noen som har en tips til en god babycall?? hadde et innlegg inne på småtroll men ikke noe svar...

den jeg har nå bråker/suser så fært så kan ikke bruke den når hun skal på eget rom og jeg skal ha den på på natten...

er på jakt etter en som jeg kan ta med min del overalt (stua, kjk, badet etc) og som ikke bråker... har sett at doro har en med dobelt handset... noen som kan anbefale noe??

Skrevet

Vi har Doro, men jeg husker jo selvsagt ikke hvilken type, den var nest best i en test på tv2 hjelper deg. Den er helt grei, og har lang rekkevidde. Jeg kan fint jobbe langt ute i hagen når hun sover inne!

Skrevet

Så det var ikke bare jeg som ikke hadde tilgang til området:) Vi har faktisk vært ute og grilla i vinden. Det var ikke så værst sånn midt på dagen så vi pakket pølsepakken og kledde på oss og gikk til en gapahuk oppe i skogen her, og det var kjempefint:) Skulle hatt litt bedre påskevær, men vi får ta tiltakke med det vært vi får:=)

GOD PÅSKE TIL ALLE I JULIKLUBBEN:)

Skrevet

Jeg har ikke vært på så mange steder på Aker brygge. Var på Fridays med vogn, der fikk vi slippe inn. Men det var på dagtid midtuke, så da var det jo temmelig tomt der... Jeg tror det er mest på Grünerløkka at de er så sære! Ellers har jeg hørt at Fridays på karl Johan ikke slipper inn med vogn... Har ofte hatt DIB-treff på Onkel Donald, der er de veldig allrighte dersom man har med vogn. (Derfor vi har hatt treffene der!) Men det er jo ikke helt Aker brygge, da... :o)

Jeg skal forresten på Peppes på Aker Brygge i morgen, vi sees kanskje, da?

Vi har en Philips (er det 486?). Vi er superfornøyd. Finnes ikke susing i det hele tatt. God rekkevidde er det også. Begge enheter går på batteri. Eneste er at den ikke lader når du setter den i støpsel... Så er jo mest praktisk å ha den plugget inn det meste av tiden, ellers blir det jo dyrt for batterier. Kostet rett under 1000 på Clas Ohlson, men har sett den i mange baby-butikker... :o)

Blir du med på DIB-treffet som vi skal ha fredag 13/4 forresten, mammasgojente? Koselig om du har lyst til å bli med!! :o)

Skrevet

Jeg la inn ett innlegg på "Ris og Ros forum", håper moderator leser der og får fikset problemene snart... Det er jo så mange av oss som bruker de klubb-sidene, så det er kjedelig når de ikke fungerer! :o(

At det liksom streiker èn gang er greit, men nå har det vært mye tull! Vi får visst heller se til å lage vårt eget forum, kanskje? :o)

Skrevet

Vi har hatt foreldrene mine på besøk i dag, spist ovnsbakt ørret til middag..nammenam!

Ellers er jeg enda trøttere i dag enn i går, fordi snuppa ikke vil sove om natten... I natt var det bare styr mellom ett og fire... :( Og klokken 7 er det morgen!!!

Men i kveld sovnet hun av seg selv igjen..håper det er begynnelsen på en trend!!!! ;)

Vurderer å kutte ut puppen snart, kanskje nettene blir bedre når ikke puppen lokker..skal prate med hs over påske.. Noen av dere som har kutta ut puppen? Litt tidlig siden hun bare er 8 mndr, kanskje,...vil jo helst amme så lenge som mulig, men er så usannsynlig sliten nå....

I morgen er det mere besøk, av en liten gutt på 6,5 måneder! Så det blir nok kos! Ingvild har nemlig lært å nusse...hehe... ;)

Skrevet

Hei, hei:-)

Nå begynner jeg å bli temmelig lei av at klubben vår blir rammet gang på gang, vet noen av dere andre hvorfor det skjer?? Høres ut som en god ide å flytte hele juli-klubben til et annet nettsted, ihvertfall hvis dette fortsetter.

Oda er ikke blitt frisk enda, så vi har holdt oss inne idag. Vi skulle nok ha holdt oss inne i går også, men det er nå lett å være etterpåklok. Oda våknet kl 6 imorges og ville ikke sove igjen, hun var så tett i nesen at hun skrek og bar seg om vi prøvde å legge henne ned. Hun skulle sitte, og bare da var hun blid og fornøyd. Vi fikk ikke henne til å sove igjen før kl var nærmere 11, men da sov hun til 16-17 tiden. Jeg brukte timene Oda sov på til å pakke ut julepresangene vi fikk ifjor, og nå er de kommet på plass rundt i vår nye leilighet. På onsdag var vi å kjøpte gardiner og persienner, så nå begynner det endelig å føles som et hjem. Kjøkkenet er fremdeles ikke ferdig, men det er bare flisene over benken og spisebord + stoler som mangler. Hadde noen fortalt meg at vi kom til å bruke 6 mnd på å pusse opp og på å komme i orden hadde jeg bare ledd. Det høres jo helt vilt ut, men det har virkelig tatt så lang tid.

Jeg er nå ikke så lei meg for at vi ikke kom oss ut idag, for her har det snødd og vært kjempe kaldt.

Håper dere alle har hatt en kjempefin dag:-)

Skrevet

Ja, vet dere, det begynner å bli litt fristende å lage ett helt eget forum... Vi har jo det på hjemmesiden vår, men der er det jo passord.

Lurer på hvor vanskelig det kan være å lage til et sånt forum, jeg?

Noen som eventuelt hadde hatt lyst til å bli med på å få i gang noe sånt?

Skrevet

PS. Juli-mammaer...

Kjempefint om flere av dere også går inn på forumet "ris og ros" og maser litt for å få dem til å gjenopprette juli-klubben... De driver visst og truer med å legge ned enkelte av klubbsidene! :o(

Skrevet

jeg har vært inne på ris og ros nå:-)

Skrevet

*rekker opp hånden*

Skrevet

Hellø :)

Her står`e bra tel :)

Blåser, ja, huff... Men er ikke så ille akkurat i dag hos oss, men det kommer kanskje litt utpå :/

Var i Sverige torsdag, som mange andre nordmenn. Handlet litt, såklart - kyllingfilet, indrefilet, godis, cola osv, hehe...

Det er og har vært knallvær her i påska, bortsett fra at det blåser litt, er herlig å få vært masse ute, gå til byen, gå på kafe, ta med vovsen i skogen et par ganger om dagen med smurfetrollet vårt, det syns vi er herlig :)

Hun koooser seg i vogna, der hun sitter og gransker omgivelsene, oss, og vår firbente venn som er meget kosesyk, hehe.. Emma Katrin syns det er sååå stas å sitte på fanget vårt å få klappet han :)

Ellerr går det veldig bra, jenta vår er som en drøm, er så snill som dagen er lang (om hun ikke blir overtrøtt, da), er herlig å legge henne for å sove, hun sovner med en gang og sover lange netter. Tror hun trenger mye søvn på natta så aktiv som hun er :) Er overalt, og det er farlig å gå glipp av noe!! Har lært seg å reise seg opp på kne no og. Ting går virkelig i racerfart mth utviklingen hennes, men det er vel normalt?

Så fint du lagde en tråd til oss Julidamer her :)

Vi har jo masse tilfelles vi, men jevngamle babyer :)

Fortsatt goood Påske!!!

Skrevet

Heisann Tweety84+*snuppa 06*

Deg tror jeg ikke at jeg har sett inne på klubbsidene? Du er hjertlig velkommen inn til oss på klubbsidene, når bare DIB kan klare å fikse sidene våre igjen! :o)

Vi er en veldig stor og trivelig gjeng som pleier å skravle der inne, men i det siste har det vært veldig mye tull med serveren til DIB. Den er til stadighet nede, så det hender ofte at vi ikke kommer inn der. Derfor laget jeg en liten tråd her, sånn at vi som bruker å skravles kan møtes litt her også. Jeg er til stadighet inne på "småtroll" siden og etterlyser flere juli-mammaer inn til oss, så hjertlig velkommen når siden bare fungerer igjen! :o)

Så deilig med ei jente som legger seg greit og sover lange netter... Karsten legger seg stort sett greit om kvelden, men de siste nettene har han vært såååå mye våken. Er glad for at det er påskeferie akkurat nå, for da kan i hvert fall mannen min og jeg avlaste hverandre litt. Lurer på hvorfor han er så mye våken, men siden jeg ikke vet noen årsak så skylder jeg på tenner, jeg... Ser vel om en stund om det er det som er "synderen"...

Ha en fortsatt god påske! :o)

Skrevet

Hihi, Ingrid nusser også, det er så søtt! :-)

Skrevet

Siden dagboka mi ikke går an å åpne i dag, får jeg skrive et innlegg her.

Hva er det som skjer?

I dag var det morgen kl. 04.50!!! Og etter to timers rasing og en halvtimes gåtur er jeg så sulten og svimmel og kvalm at det ikke er snakk om å legge seg før jeg har fått frokost - og da blir jeg jo i hvert fall ikke trøtt!

Skrevet

Hei hei du :)

Takk for hyggelig svar :D

Har ikke skrevet så mange innlegg der, kun ett eller to, men er der og titter rett som det er, snakket litt med Hanna82 der :)

Kommer ikke inn jeg heller, prøvde før i dag..

Skal gå inn på ris og ros nå for å minne de på å få igang dette igjen, det er kjedelig når det er slik.

Det kan nok være tenner, ja. Bebisene våres begynner jo å bli "store" nå :) Om det er tenner som plager gutten din om nettene så får vi håpe de snart bryter fram og at vondtene gir seg :)

Godt dere er to nå, avlastning kommer godt med.

Emma Katrin har ikke fått noen enda, men det er 2 eller 3 kuler nede, så det kan vel skje snart, blir spennende å se hvordan og om hun reagerer på å få tenner, men litt survete blir hun sikkert. Har kjøpt Dentinox tilfelle det skulle bli for ille :) Dagene kan vel fort bli slitsomme ved tannutbrudd. (Vel, er jo litt slitsomt nå også, hun er jo overalt, hehe..) Men de er jo litt søte da de er tannløse også, da :)

Nå skal jeg og bikkja gå tur, så kan far og datter være hjemme å styre:)

God Påske :)

Skrevet

Jeg dytter denne litt til toppen før jeg går og gir minsten litt kveldsgrøt, jeg... :o)

Skrevet

åååååååååååååneiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!

Endelig tilbake fra hytteur med familien også kommer jeg hjem og skal kose meg med dib, så er juliklubben borte!!!!!!!!!!

Vi har som sagt vært på hytta sammen med mamma, pappa og broren min, bare jeg og Tiril. Mannen har jobbet hele påsken og har allerede dratt på nattevakt.. Så her sitter jeg og skal oppdatere meg men kommer jo ikke inn..

Vi har kosa oss masse i solen og varmen fra solen!!! Så deilig å være masse ute!

Har gått endel turer, prøvd utepilsen og grillet :)

Tiril har blitt en racer til å komme seg rundt og reiser seg overalt! Spiser på alt hun kommer over og er lykkelig over å være mobil! Hun har sluppet seg et par ganger, men det har vært "uhell" der hun har glemt at hun skal holde seg fast med begge hender :) Står overraskende stødig faktisk!!!

Nå skal jeg gjøre det innhugg i godisskålen og hente med noe å drikke og oppdatere meg der jeg kan *og tusle inn på ris og ros*

Skrevet

Mett!

Nå har vi spist et herremåltid her i huset. Ytrefilet, fløtegratinerte poteter og soppstuing:) Nå lader jeg opp til kortspilling (og mer vin:) ) Mannen min har nemlig tenkt å tyne påska max! Så her er det kortspill, egg og bacon, og god rødvin:)

Kommer nok innom i løpet av kvelden...

Skal legge ut et bilde av da Simen fikk påskeegget sitt:)

Skrevet

Å, det hørtes deilig ut det! Vi har bare vært på småturer denne påska vi.

Jeg prøvde å komme inn på klubbsidene i går kveld, når ikke det gikk, så jeg at -carina- hadde vært så smart å lage en juliklubbtråd i stedet.

Nå lager mannen min indrefilet, så nå skal vi snart spise - det skal bli godt!

Ha en fin kveld alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...