DiddiDaddi Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Hei jenter ) Jeg fant en tråd langt ned på side 3, så nå er det vel på tide med en ny en? Kanskje litt tidlig med påsketråd, men i dag begynner jo påskenøttene, og noen har kanskje tatt påskeferie allerede, så jeg starter en ) Vi drar på hytta fra fredag til søndag, så blir ihvertfall liten påskeferie her også - sånn er det med mann som jobber turnus. Her har det vært en superbra dag ) Snuppa er 3 mnd, og hun feiret dagen med å sove fra 21 til 07!! Deretter var jeg på første ordentlige trening siden jeg ble sykemeldt i uke 23, var på Step Puls, fantastisk deilig! Skal begynne å ta med meg snuppa, virket som bra barnepass de har der. Også har vi kjøpt bil - nå er vi eiere av stasjonsvogn ) Jippi!!!! Ford Focus, 2000 modell, fikk den for 50000 kr!!! Riper og bulk bryr vi oss ikke om, bilen er i god teknisk stand, og den er billig! Fin dag ) Håper dere andre også har det fint! Noen påskeplaner? Ka-ping: hvordan går det med gulpingen? Så flekken du hadde lagt ut bilde av, var ganske store mengder ja. Blir spennende med veiing i morgen.
Hanne og jentungen Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 God påske ja:) Min påske-"ferie" blir på østlandet med min supre svigermor:/ Yeah. Sambo og jeg får være flinke til å slappe av når hun er ute og farte når hun er hjemme. Er det skikkelig ondskapsfullt av meg? Ka-ping: Blir spennende å høre hva som skjer på helsestasjonen imorgen:)) Sponge og andre: oppskrift kommer straks...
Gjest Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Heisan. Var vel på tide med en ny tråd, ja... Var egentlig meninga vi skulle reise på påskeferie til Ka-Ping-land idag, men gubben og jeg endret mening i går kveld etter mange vurderinger... Været frister lite, og siden han måtte jobbe idag, ble det så lite å "gjøre på" siden vi skal reise videre onsdag el torsdag. Mer å underholde en hormonell 11åring med her hjemme enn i feriehuset hvor vi knapt får inn Nrk1og Tv2 og mobildekninga er elendig innomhus.... Hva gulping gjelder, Ka-Ping, er det ikke et ukjent begrep her hos oss heller.... Det vaskes jevnt kluter her om dagen, og golv....men her er vektøkinga jevn, så jeg er ikke bekymret for det. Spent på å høre hvordan kontrollveiinga i morra går.
SpongeBob Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Ka-ping - lykke til på veiing, vi krysser fingrene! Stinemor - gratulerer med bil og trening! Vi feirer jo to-månedersdag i dag, så jeg tenkte på dere:) Hytteur høres herlig ut, og hvis dere er i byen mandag kan vi kanskje ta en ny date? Flyet mitt går vel i firetiden, vi kan jo evt snakkes? Har sullet rundt på egenhånd med lillegutt i dag og er helt i sjokk over hvor praktisk det er å bare ha ett barn å forholde seg til - man kan jo faktisk få gjort noe innimellom! Nå hjelper det jo at småtten har fått storebrors forkjølelse, så han har sovet litt mer enn vanlig... I morgen skal vi også gjøre ingenting, men onsdag skal vi på bytur og møte venninnen min som komme rpå påskebesøk, det blir bydag på oss før en rolig hjemmepåske med hyggelig besøk. Jeg har hamstret sjokolade og planlegger innepåske med høyt kaloriinntak etter å ha sett værmeldingen...
selfangerkjerringa Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Sponge: det er utrolig ja... de sier at en er en og to er ti når det gjelder unger, jeg tror sannelig det gamle ordtaket kan finne på å stemme gitt. Hanne: du er ikke frekk i det hele tatt, dama er av typen som burde holde seg unna direkte sollys av direkte fare for å sprekke. Lykke til med å overleve påska! Samme går til deg, liten2... stuck i byen i årets fineste ferietid pga dårlig vær... blæh! Men snart er det sommer, og det blir flotte trilleturer på meg og deg og småjentene våre, med stopp for å spise is på banken uttafor coop'en Takker til dere alle for at dere tenker på oss Gleder meg til imorra, jeg har bestemt meg for at vekta kommer til å ha skutt i været, hehe
rødhette* Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Lykke til imorra, ka-ping. Gratulerer med ny bil, stinemor! Her skinner sola (vel, ikke akkurat nå, siden det nærmer seg midnatt, men...), og barnedåpen til lillegutt er vel overstått. Det var en kjempeflott dag i går på alle måter. Det var knallsol og varmt, det gikk bra i kirken og alle så ut til å storkose seg på feiringa etterpå. Så jeg vil kalle det en suksess Lillegutt fikk sååå mange fine gaver! Nå sitter jeg og prøver finne ut av photoshop, for jeg har lyst å redigere bilder av han sånn at de blir svart/hvitt men at sløyfene på dåpskjolen blir blå... Er i takkekort-prosessen, skjønner dere... Ha en god natt, og ei flott påske!
ts&hl mamma Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 God morgen og god påske til alle :-) Er inne på en liten gjesteopptreden - litt lite dibing for tiden siden huset er fullt av påskebesøk, men kommer forhåpentligvis sterkere tilbake. Oops, trodde hun var sloknet, men der kom det et hyl gitt. Plikten kaller, men henger meg på lykke til ønsker ifht veiing KA-ping - pluss gratulerer så mye med bilkjøp, velkommen i stasjonsvognklubben Hanne!
SpongeBob Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Skulle visst hatt dataen på i natt, jeg også... 0420 er en syk tid å være våken på! Lillegutt har vært så sylte forkjølet, stakkar, så i natt var livet bare slemt syntes han. Det ble en god del byssing og bæring og kos, så det var i grunn bare deilig at ikke storegutt krevde oppmerksomhet tidlig i morges...Alle rutiner går jo litt ut av vinduet når det er sånn, så her ligger han på fanget mitt og har puppet seg i søvn. Det får jeg vel unngjelde for når lufta vekker ham, men han er så tørr på leppene at mammaen blir litt skeptisk... Ellers er dagens store plan å vaske sofatrekket, får benytte sjansen nå som både storegutt og bikkja er bortreist:)
SpongeBob Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 *dytte* med gratulasjon til mini-ping, som har tatt vektøkningsjobben alvorlig. 200g siden torsdag står det respekt av! I morgen blir det bytur på meg, så da får noen andre jobben med å hodle tråden fra en obskur tilværelse på side tre!
Gjest Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 ...mitt innlegg ble nettopp borte. Klaget i grunnen på trådens plassering på side 3 jeg også, samt lurte på hvordan det hadde gått med mini-ka-ping....men nå vet jeg!
SpongeBob Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 Neimen hei, liten2! "Én er som ingen og to er som ti" - var det ikke det du sa over her? Jeg vil egentlig endre det litt, og si at "én er som ingen og en to-åring er som ti"... Har jo vært utrolig heldig igjen og fått en lettvint baby (selv om jeg ikke syntes det i natt da han holdt meg våken i timesvis - stakkaren er så forkjølet), men ser jo på storegutt hvordan lillegutt nok er om noen år...
Gjest Skrevet 3. april 2007 #12 Skrevet 3. april 2007 Var vel strengt tatt Ka-Ping som sa det, men sier meg gjerne enig i begge versjonene av uttrykket jeg;-) Nå har jo jeg en av hver, så jeg håper ikke jenta blir som sin bror om noen år for å si det sånn. Han er til tider så aktiv at jeg ikke føler behov for medlemskap hos SATS el. :-) Men alt har sin sjarm. Akkurat nå strever jeg litt med å finne motivasjon til å henge opp den siste klesvasken for dagen, samt pakke for avreise svigers i morra... Guttungen hoster(håper han holder seg frisk) mens knøttet sover søtt etter en urolig dag. Ingen bæsjebleier i det hele tatt i går(for første x siden fødselen)og har tatt igjen idag for å si det sånn!
SpongeBob Skrevet 4. april 2007 #13 Skrevet 4. april 2007 liten2 - det har du jaggu rett i - ikke så l ett å holde rede på hvem som sier hva her! Sitter og prøver å finne ut om båten går i "finværet" samt å bestemme meg for om jeg skal ta med vogn eller bæresele eller bilsete eller hva. Kan se ut som at vi skal kjøre opp, og bilsetet står her, så alternativet er å låne et av mormoren, og det blir mye styr, det også. Samtidig er det jo skikkelig bicep-trening å dra på et sånt sete hele dagen, samt at han er mye mer utsatt for vind og vær i det... Ja, ja - jeg får tenke mer i dusjen, har noe gulp som skal ut av håret før vi drar:)
DiddiDaddi Skrevet 4. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2007 For et påskevær!!! Kjære vene...i dag blir det definitivt ikke trilletur, blåser og regner jo vekk her! Snuppa sover ute i vognen nå, i et beskyttet hjørne da, hun sover alltid så godt når regnet pisker mot vogna...hehe, er akkurat som når jeg er i dusjen og hun er med meg på badet - så rolig, tipper hun liker de lydene. Det virker uansett som at det blir innepåske i nord! Mye godteri og krimbøker, og en svigerfar som disker opp med mat og er barnevakt...hihi, gleder meg til innepåske på hytta jeg ) Nå står nybilen utenfor hos oss, jippi ) Den må gjøres noen småreparasjoner, også må vi ha nye dekk, så vi får selvfølgelig ikke kjørt den til hytta - men når vi har stappet alt i lillebilen for denne turen, vet vi ihvertfall hva vi har å glede oss til! Sponge: håper ikke du blåser bort i uværet, sikkert ikke noe bedre hos deg! Gleder meg til å se deg og lillegutt på mandag ) Har du fått post fra oss forresten? Håper dere andre har bedre påskevær! Kos dere masse i påsken )
selfangerkjerringa Skrevet 4. april 2007 #15 Skrevet 4. april 2007 En liten oppdatering fra ka-ping-heimen: Vi var på helsestasjonen igår for kontrollveiing, og på 5 dager har hun plutselig gått opp 200gram! Nå er hun 62cm, og 6220g Gulpinga varierer litt, igår hadde hun bare to svære dammer - mye mindre enn hva som har vært vanlig de siste ukene. Jeg har etter blant annet råd fra hs og Ellie83 begynt å gi oftere måltider (ca hver andre time), men lar henne ligge til brystet mye kortere. Gir også samme puppen to ganger på rad - dvs hun kommer inn til fettmelka på andrerunden så det ikke blir bare tørstemelk på henne. Dette vil antageligvis stabilisere magen litt. Vi har vært nøye i hele helga på å følge med allmenntilstanden hennes, og hun er veldig våken og fin, prater og babler, smiler og ler. Hun har hatt litt mageknip og bæsjer sjelden (noe som tydelig plager henne), så vi begynner å litt malt blandet i vann nå for å se om det hjelper, kombinert med faste massasje-stunder på badet hver kveld. Knøttemor er dessverre sørpe forkjøla, så det er ikke BARE fryd og gammen i ka-ping-heimen for tida. Men forkjølelsa går forhåpentligvis snart over... har prøvd saltvannsdråper og det løsner litt opp i nesa. Stakkar jente, ekkelt å se henne når hun sliter sånn med å puste Da er det en fordel at hun er stor og sterk i utgangspunktet i hvert fall
DiddiDaddi Skrevet 4. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. april 2007 Så godt å høre ka-ping ) Flink jente med næringsvett! Når hun bare blir kvitt forkjølelsen, så blir det fryd og gammen hos dere igjen! Kos dere i påsken!
selfangerkjerringa Skrevet 4. april 2007 #17 Skrevet 4. april 2007 Kosing i god gang - jeg og Lilletrollet skal bake rundstykker nå, Knøttemor sitter og nyser og surkler i vippestolen. Innrykk av sviger imorra, 3-årsdag på fredag, påskeeggjakt på lørdag og dåp på søndag! Ka-ping'er hviler aldri.... hihi God påske til alle fantastiske twilight-mødre! og gubber og unger og alt som hører til
Gullemor Skrevet 4. april 2007 #18 Skrevet 4. april 2007 Hei på dere, alle sammen! Her er en liten (?) hilsen fra Gulleheimen. Titter innom mens Ingvild ligger ute i vogna og sover. Noe hun gjør til den store gullmedaljen for tida! I går sov hun i vogna fra kl 09 til 1425! Slå den! ;o) Deretter spiste hun (flaske, mme) fra kl 1430 til 1435, og hang over skulderen min for å rape allerede kl 1440! Hvordan står det til med alle sammen? Jeg er innom og leser i ny og ne, og får med meg det viktigste, tror jeg. ) Jeg er forresten klar for twilight-tur til Stavanger uka etter pinse. Er det dét som er "gjeldende forslag"? Jeg har fått tilbake mensen etter fødselen. *urk* Kanskje ikke så veldig tidlig, siden jeg ikke ammer. Jeg syns ikke det er heeeelt pyton, men er litt slapp og sliten, bare. Har fått begynt på p-pillene jeg fikk av legen på seksukerskontrollen (som i realiteten var en "niukerskontroll"). Har fått Mercilon. Noen som har erfaringer med dette merket? Jeg brukte tidligere Trinordiol (samme som Trionetta, bare annen produsent), men både Trinordiol og Trionetta er jo blitt tatt av markedet. Hva er det for noe tull, da? Jeg som var så fornøyd med pillene jeg har brukt "hele livet"??? ) Ellers fikk jeg goooode nyheter på mandag! Jeg vant en sak i Trygderetten! ) Høsten 2005 søkte jeg rehabiliteringspenger og fikk avslag. Et avslag jeg ikke var enig i, og klaget. Saken har gått x antall runder i Klage- og ankeenheten i fylket (fylkestrygdekontoret), og i fjor sommer (juli 06) anket jeg saken inn for Trygderetten. Saken har hatt mange "runder" og jeg har fått mange nye tidsfrister for å sende inn ytterligere informasjon eller merknader, om jeg ønsket det. Sliten, drittlei og oppgitt over hele saken, bestemte jeg meg for at dette var punktum, uansett utfall (hadde ingen tro på seier). Jeg kom derfor uansett ikke til å gå noe videre enn trygderetten... På mandag hentet jeg den rekommanderte sendingen: ”Anken har ført frem og du tilstås rehabiliteringspenger for perioden du var uten økonomisk ytelse”. Jeg får altså etterbetalt 3-4 måneder rehabiliteringspenger (litt usikkert ennå). ) Det er ingen stor formue, men det hele har vært en viktig prinsippsak for meg. Dessuten kommer pengene utrolig godt med når Gulleheimen skal utbygges nå i vår og sommer! ;o) Digg! Vi skal være hjemme i påsken (Gullefar jobber til og med i dag). Får et par besøk og tar vel noen småturer selv. ) Noen som er på ferie, da? Har skjønt at Hanne skulle besøke den ”akk, så trivelige” svigermoren sin. *tenker på deg og håper du har masse sjokolade* Påskeklem til dere alle fra
DiddiDaddi Skrevet 4. april 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. april 2007 Gullemor: gratulerer med vunnet sak ) Må være deilig etter så mye styr! Ka-ping: Har dere dåp nå i påska? Blir nok koselig! Blir dere mange, og hvor skal dere ha "festen"? Vi gjorde siste avtaler i dag, så nå er det meste på plass, skal bare bestille en kransekake. Har vært å kjøpt inn mat og påskegodteri nå...på Mastercard! Er sååå blakk denne måneden, håper den 12 kommer fort fort fort, vil ha penger!!! Takk og pris at vi skal feire påsken på hytta med svigerfar, han har kjøpt inn middag og alt annet...hehe, redder familieøkonomien det )
ts&hl mamma Skrevet 4. april 2007 #20 Skrevet 4. april 2007 Så deilig å lese resten av tråden og finne så å si bare gode nyheter. Høres ut som Knøttemor har gjort en strålende innsats, ligner sikkert på mammaen :-) Og Gullemor, å vinne en sak som det fortjener skikkelig feiring, tenk så deilig å ha det overstått- GRATULERER! Her ihos oss har sola forsvunnet men de nordnorske stormene har ikke nådd Rogaland heldigvis. Svigerfamilien har invadert heimen i noen dager, koselig det- og de var veldig hjelpsomme, men kjenner likevel at det er godt freden har senket seg igjen. Har rydda litt og fått sengetøyet på vask til neste innrykk torsdag kveld, men det er bare lillebror , så tenker det går bra. Han er en natteravn, så jeg har truet med at han får ta hånd om HL hvis det blir noen krisenetter :-) Ha en riktig god påske alle sammen, enten det er til fjells, lands eller vanns- og lykke til med dåpen Ka-ping!
selfangerkjerringa Skrevet 4. april 2007 #21 Skrevet 4. april 2007 Og der ble midt-norge plutselig en del av nord-norge... hehehe... her er det storm og ikke akkurat kosevær - alle de planlagte trilleturene mine har gått helt i vasken hittil i påska. Kvelden min kommer forøvrig til å bestå av husarbeid og atter husarbeid, til jeg driver av svette og har blodsmak i munnen... svigers kommer imorra, og den hjelpa gubben lova meg har uteblitt både mandag, igår og idag. Det er dåp på søndag i ka-ping-heimen, og jeg vil gjerne ha huset sånn ca okei til svigerfamilien kommer. Men det ser ut til at jeg må gjøre dette alene, har fortsatt ikke fått gubben til å skjønne at det å utføre husarbeid alene med to unger på dagtid er omtrent like lett som å trene opp gullfisk til å sette på kaffe'n. stinemor: vi skal ha middagen på den lokale skolen, det er et kjempekoselig spisested der Kaffe'n har vi hjemme hos oss (frysern er fulle av kaker, resten ordner svigermor), og vi avslutter med gudstjenste kl 19 i samme kirka jeg selv ble døpt
rødhette* Skrevet 4. april 2007 #22 Skrevet 4. april 2007 Gratulererer igjen, gullemor (har jo skrevet det til deg i sms... så glad på dine vegne!!!! Prinsipper er viktige!) Jeg har enda ikke fått mensen, men venter i spenning på å se om den dukker opp nå en dag.. Tar sukkerpillene denne uka, første sukkerpille var mandag... Gjør ingenting om mensen vil la vente litt på seg, samtidig som jeg må innrømme at det vil være en slags trygghet også, å få mensen.. vite at ting er i rute, på en måte. Som gullemor vet, brukte jeg også trionetta før. Har nå begynt på et merke som heter loette. Foreløpig fornøyd med de, ikke merket noen bivirkninger (hurra). Ellers har det vært nydelig vær her i det siste, i motsetning til drittværet nordpå. Så her kan vi ha både inne- og utepåske hehe. Min kjære skal jobbe hele helga. Pappa kommer hit på langfredag og blir til onsdag. Mamma og broren min dro i dag. Må innrømme det er godt å ha huset for seg selv, selv om det har vært koselig med besøk. Og selv om det blir koselig å få pappa på besøk igjen, blir det også godt når han drar... stinemor, huff ja, trang måned her også - til det ekstreme!!! Dobbelt barnetrygd passa veldig godt denne måneden! Selv om den bare var en dråpe i havet... *ser fram til den 12." Skulle skrive en ting til før jeg trykte lagre, men kommer ikke på hva det var akkurat nå....
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 4. april 2007 #23 Skrevet 4. april 2007 Ønsker dere alle en riktig god påske. Datt litt av denne twilighten dessverre. Slite med gulping på lille jenta + hun hadde låsning i rygg og nakke som de fant ut av forrige tirsdag!!!!!! Full utredning vedr gulpingen på ullevål...forkjølet nå til påske.. Håper dere alle har det bare bra. Liten oppdatering fra meg og mine. Stor påskeklem
selfangerkjerringa Skrevet 4. april 2007 #24 Skrevet 4. april 2007 Der har man fordelen med å bo i by. Jenta mi gulper noe inni h"#¤%¤ og alt jeg får beskjed om er at det er fullstendig normalt og at jeg bare må finne meg i å tørke surmelk det neste halvåret. Håper mini-smaskeli har det bra
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 4. april 2007 #25 Skrevet 4. april 2007 Det var faktisk helsestasjonen som sendte oss videre. Hun la så lite på seg, så la hun bra på seg, så forlite igjen!!! Var på en sjekk på ullevål, skal på full utredning nå den 17 april. Pga den låsningen må vi trene henne 4-6 ganger daglig..... Smaskelibaby har det ganske bra ,o)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå