Gå til innhold

Fødsler for Lillestrømjentene!


Faylinn

Anbefalte innlegg

Tenkte det var en ide å lage en tråd her siden vi er i ulike trimestere..

 

Kathe sneik i køen og fødte i dag tidlig! Gratulerer! Du får legge inn mere info når du er back on BIM. :-)

 

Nå satser vi på at de neste kommer som perler på en snor, med meg i tet selvsagt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lur ide, ja, mange som ligger for tur nå.

 

Oi, så koselig!!! Hurra! :)) Håper alt er bra med Kathe og det lille mirakelet! :))

 

Tenkte hardt på deg i går kveld, Marianne, fullmåne i dag og alt...

Her er det bare maserier foreløpig, og det kan jo vare en evighet - ny kontroll hos jm i morgen. Krysser fingrene for at påskeegget vil utforske verden snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne til kontroll i dag og hadde stor baby (stor hjerne :-) men bare en skarve cm åpning. I morgen skal jeg få et foleykateter, noe jeg aldri har hørt om før. En ballong innenfor livmorhalsen som visstnok kan sette igang modning og dermed fødsel i løpet av et døgn.. Har ikke veldig trua utfra den informasjonen jeg har fått. Men virker det ikke skal jeg få tabletter onsdagen og til sist drypp, så babyen er vel ute til helgen om de ikke lar meg langpines.. Kanskje vi møtes i korridorene da, Carnation! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det blir spennende! De viste denne "ballongen" som du sier på det fødselsforberedende kurset vi var og jeg fikk inntrykk av at dette var veldig effektivt.... Jeg skal krysse alle fingrene :)

 

Jeg hadde 2-3 cm. da vi var inne sist, men det har ikke hjulpet noe - kanskje det har gått tilbake? Nei, vet ikke om det går an, men ingen baby på vei ut ennå. Du møter kanskje Kathe, da, hvis hun ikke har reist hjem - så håper jeg at jeg også får plass en av dagene.

 

Lykke til i alle fall, ikke mange dagene igjen uansett - kanskje allerede i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter! :) :)

 

nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. :)

 

Så Kathe sneik i køen ja. :) hehehe. grattulerer så masse til henne.

 

men du da Marianne??? Noen der enda???

 

dere må legge ut nårnoe skjer så jeg får fulgt med.:) :) :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding fra Marianne. Hun har fått en flott gutt 05.04 som heter Kelvin. Alt bra med mor og barn, men slitne.

Marianne skriver sikkert litt selv når hun er tilbake fra sykehuset og får landet litt.

 

Gratulerer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny status:

I går kveld gikk vannet, og i natt har vi vært til overvåking på Ahus. Rier, men ikke regelmessige eller kraftige nok ennå så vi valgte å reise hjem igjen i dag. Slapper jo bedre av hjemme, og med bare 10 mins. kjøring til sykehuset er det helt ok :)

Det kan jo gå lang tid ennå, blir satt i gang hvis ingenting skjer i løpet av 3 dager, og deretter kan det gå ytterligere tre dager før fødselen er over... bare å spise litt tålmidighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Kathe og Marianne75! Kos dere masse med babyene deres. Lykke til, Carnation, ikke lenge igjen før du holder den lille i armene nå! Vi får krysse fingrene for en lett og rask fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Kathe og Marianne. Carnation, vi venter spent.....

Håper vi ser dere med de små på treff snart!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Kathe og Marianne:)

Kos dere masse med de små nurkene deres i tiden som kommer.

 

Lykke til Carnation!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt fra Carnation? Antar d har skjedd noe da vi ikke har hørt fra henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,er en stund siden jeg har vært her inne.Tusen takk for alle gratulasjonene.Som dere har hørt fødte jeg en jente,3430gr og 49cm,1 april.Alt har gått kjempebra,rask og heftig fødsel(2timer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei

 

Ja, nå har endelig vårt lille mirakel kommet til verden. 8.april kom Elias i full fart, 18.50 på kvelden. Han veide 3.440 gram og var 50 cm.

 

Alt er kjempefint med oss og bare lovord å si om både føden og barsel på Ahus. I går reiste vi hjem og har hatt en rolig kveld, natt og dag. En nydelig lilten prins, som sover, pupper, smiler, pludrer og får ny bleie før det er på`n igjen.

 

Vi gleder oss til å hilse på alle igjen, selvfølgelig også de nyankomne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for gratulasjoner. :-)

 

Hadde en tøff 12 timers fødsel over natta med 30-180 sekunder mellom riene som haglet på... Deretter gikk det 2 og en halv dag til uten søvn fordi jordmødre insisterte på at han fikk det han trengte av mat av meg i tillegg til at han tærer på fettlageret. Vi mistenkte at han faktisk aldri var mett siden han sov maks 10 minutter av gangen, men hva gjør vel fortvilede førstegangsere annet enn å høre på ekspertene? :-/ Da vi kom inn til veing og Føllingsprøv viste det seg at han var gått ned ca 20% i vekt, og DA fikk vi beskjed om å gi tillegg. *sukk* Hadde vi bare gjort det før så ville kanskje ikke de tre første døgnene vært et mareritt. Det er umulig å kose seg med en baby når man ikke har sovet men tvert imot vært gjennom en fødsel.

 

Takket være litt mme og støtte fra våre foreldre, er vi nå over kneika og har begynt å nyte foreldrerollen til en ganske normal baby som sover en del selv om han vil ha mat ofte. Han virker imidlertid litt "traumatisert" av den første matmangelen, for når han våkner og kjenner han er sulten, begynner han å hylskrike med en gang! Da er det ikke så lett å få lagt han til brystet... Men det kommer seg.

 

Skriver ikke dette (bare :-) for å sutre, men for å minne dere på at dere ikke må høre på "ekspertene". Det er ikke farlig å gi litt mme i starten! Jeg fikk melk som jeg skulle allikevel jeg, og den bygger seg nå opp til å snart ta over 100% av matinga. Husk dessuten å bruke noen av de første timene til babyen til å sove! Mens han/hun enda er trøtt og lite matinteressert. Vi holdt oss våkne nesten hele dagen for å kose oss etter jeg fødte kl 8.30 på morningen, og jeg har enda ikke helt hentet meg inn etter fødselen.

 

Ellers er det helt fantastisk å nyte synet av en som faktisk har vært inni magen min i 9 måneder! Det er en ubeskrivelig spesiell opplevelse som jeg endelig har litt overskudd til å nyte! :-)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Carnation! :-)

 

Tror ikke jeg svarte deg på sms? Har som du kan lese av mitt innlegg vært helt i ørska og kjelleren.. men vi er på vei inn i bedre tider vi og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!!! :) :) :)

 

Masse Masse Masse grattis!!!!! :) :) :)

 

det er så koselig med alle som føder!!! :) :) vel kanskej ikke for de som føder akkurat da men... hehe. :) :)

 

Ser du har tatt over bim-treffene Carina!! :) :) :);)

 

jeg lover jeg kommmer nedover på et treff litt siden!!! :) :)

 

nok en gang grattis til marianne, ket (jeg kan jo ikke skrive) og lena!!!!! :) :) :)

 

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke denne tråden før idag jeg... Jeg visste at Kathe hadde født, men har vært veldig spent på Marianne og Lena.

 

Gratulerer så masse jenter:o)

 

Gleder meg til å se de små, når dere er klare til å vise dem frem.

 

Klem fra Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig født også...

Med termin 27.03.07 kom "lille" Dennis til verden den 12.04.07

 

Lengde: 55cm

Tyngde: 4360 g

H.O: 38cm

 

fødsel var helt fantastisk. All honnør til Ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, gratulerer så mye med Dennis, MarsMamma!

Håper vi ser dere på treff fremover, koselig å hilse på disse små nurkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...