Gå til innhold

Poll: Kjøper dere vognen selv eller besteforeldre som gjør dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte bagvogna sjølv. Foreldrene min sponsa sportsvogna.

Den kosta 3000, men dei hadde nok ikkje betalt meir enn det, fordi dei meiner at det må gå an å få tak i billig/brukt osv. Vi har fått tak i to stoler gratis (en tripp-trapp og ein klassisk trestol) og resten av barneutstyret billig på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er godt etablert med god økonomi så det er heilt naturleg for oss å kjøpe dei store tinga sjølv. Har heldigvis besteforeldre som vil stille opp og avlaste når bebien kjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldre skal kjøpe vogn til oss når jeg blir gravid. Jeg er enebarn og det blir første barnebarnet.. hehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjøpte vogna til oss, kjøpte også til min søster sin baby. Samboers foreldre er av den "gammeldagse" typen, sa ganske klart i fra at det betyr ulykke å ha utstyr i hus før barnet. Det er ikke jeg enig i, så vi ordnet det meste av utstyr på forhånd. Derfor ga de gutten en litt stor sum i dåpspresang i stedet. Når vi nå venter nr 2 har mamma betalt "oppgradering" av vogna. (måtte ha nytt understell) Synes det er veldig hyggelig at vi får litt hjelp med utgiftene, da kan vi kjøpe akkurat det vi har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpt alt selv. Kunne godt tenkt meg å få sponset littt,spesielt nå når vi får to tette!Må ha ny seng,tvillingvogn,sportsvogn ,bilsete mm. Litt småsurt,pga mine søsken har fått penger til vogn mm opp igjennom årene, men ikke jeg. Svigers kjøper ikke en sokk utenom bursdag/jul,og dette de har kun ett barnebarn,+ nr 2 på vei. selvfølgelig ikke DE som skal forsørge oss, men skjønner ikke at de ikke vil sponse litt engang...? Vi har bare 1 og 1/2 inntekt, kunne kommet godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt bilstol selv, men både svigers og mine foreldre har gitt veldig uttrykk for at de VELDIG gjerne vil betale for vogn, seng, isofix base. I Tilegg til at begge bestemødrene strikker for harde livet=) Har termin i september, og alle venter bare på at vi skal få vite kjønnet sånn at de kan få kjøpt litt klær og sånt =) er så nydelige da, og helt på tuppa siden det er det første barnebarnet på begge sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde regnet med å betale selv. Men i går overrasket mamma og pappa meg med at de ville kjøpe barnevogna til oss.

 

Topp med en utgift mindre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sponset med 5000,- fra mine foreldre og 5000,- fra min samboers foreldre.

 

Ble veldig glade for dette, kom godt med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 5000 kroner av bestefaren min til og kjøpe vogn for, det ga han til alle oldebarna mens han levde.

Mamma bestilte hjemmelaget vugge og strikket babyklær.

Far til samboer ga seng og madrass.

Da vi fikk nr 2 så fikk vi 2000 kroner til ny vogn av oldeforeldrene til samboer, men ellers måtte vi anskaffe det vi trengte selv. Men seng beholdt vi og vuggen har vi enda siden det er håndverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigers har sagt at de skal betale vogn, vi FIKK ei nydelig babyseng med madrass, himmel osv hos svigersøs:)), og bilsete har vi fått av mine foreldra:0)

og selvfølgelig: masse masse klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt det meste selv..

Fått sprinkelseng av min pappa, mye klær og småutstyr fra resten av familien... Svigermor står for dåpskjolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...