Gå til innhold

Poll: Kjøper dere vognen selv eller besteforeldre som gjør dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bestemor kjøper vogn til oss....men det er fordi vi begge er studenter og ikke har supergod råd! Vet ikke hvordan andre ordner det,men i vårt tilfelle får vi hjelp til mye babyutstyr. Det er nok mest fordi livssituasjonen vår er som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk 10 000 kr. av mormor til snuppa til kjøp av barnevogn + div. utstyr.

Men hun har en del penger i banken da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte selv. Må ha søskenvogn nå da vi får nr.2, den ble vi sponsa med 1500 kr av foreldrene mine.

 

Kun en av mine venninner som har fått vogn av foreldrene, og hun var bare 17 år og bodde hjemme da babyen ble født. Vi andre har måtte betale selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt voksne, begge i jobb og tjener rimelig godt, så her er det en selvføge at vi kjøper alt av utstyr selv. Har ikke fått noen hint heller om at besteforeldre ønsker å sponse oss med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vordende mormor kjøper, svært glad for det. Må bare finne ut hvilken (vanskelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn 1 fikk vi av svigers, både de og mine foreldre ville kjøpe noe større til sitt kommende barnebarn før han ble født, så mine foreldre kjøpte en pen seng med madrass og diverse tilbehør. Vogn 2 har vi kjøpt selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vogn selv. Fikk en slump penger av farmor, og valgte å bruke en del av de pengene på vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og pappa ville kjøpe vognen til oss. Men tror de fikk litt hakeslepp da vi fortalte dem at den vi ser på koster 8 000,-. Hehe, lønner seg å gjøre litt research først kanskje?

 

Svigeforeldrene skal kjøpe alle stolene.

 

Heldig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele familien min sponset oss med vogn og utstyr til dette, og svigerfamilien sto for seng og div utstyr... nok fordi det er første barnebarn på begge sider... forventet det ikke, men var veldig deilig likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper vogn selv. :) Jeg er litt sånn at jeg vil stå på egne ben og klare meg selv, litt sta kanskje men.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mine foreldre betalte vogna, og svigers har bestilt ei flott vugge, ei sånn "gammeldags" solid ei, som nok kommer til å være førsteseng for mange etterkommere;)

 

Har også fått en hel del babyklær, og strikke/hekkle-pinnene til svigermor gløder om kapp med sola. HeHe.. Jenta vår kommer garantert ikke til å ha manko på varme klær!

 

Setter stor pris på at både mine og hans foreldre sponser litt, enda jeg allerhelst skulle betalt alt selv.. Men de ekstra kronene komemr godt med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjoepte selv. Helt greit, og har heller ikke faatt noe signal om at besteforeldrene oensker aa sponse. Min mann's foreldre hadde kjoept litt smaautstyr til "baby showeren" som var for et par dager siden--og de har ogsaa masse barnebarn og jeg tipper at vi ikke faar noen store ting av dem av den grunn. Helt greit det--smaagavene var kjempekoselige! Naar det gjelder mine foreldre, saa har jeg paa foelelsen at de vil vente til babyen er foedt og da kommer til aa spoerre hva vi oensker oss. Er bare redd for at alt kommer til aa vaere i hus til da og at det ikke er noe mer igjen aa "sponse.." he he. Vi kjoeper nemmelig inn det meste her i USA og tar med til Norge...og seng/vogge/stellebord o.l. faar vi laane. Jeg vet at de kommer til aa ville gi noe stort (kjenner dem godt nok til det) og skulle nesten oenske de ville tilby det naa slik at vi kunne planlegge litt hva vi skulle la vaere aa kjoepe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vogn av kommende besteforeldre , det er jo kjekt siden vi trenger masse annet utstyr. Jeg har lyst på alt nytt til dette første barnet så det er nok å bruke penger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av det første min mor sa da hun fikk vite at hun skulle bli bestemor(første barnebarn), var at hun ville kjøpe vogna!! =)

 

det ville gjerne svigers også, men nå blir det slik at de kjøper senga med alt som hører til i steden =)

 

Det var absolutt ikke forventet at vi skulle få så mye, men veldig hyggelig da =) har nok litt med at det er første barnebarn på begge sider.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utrolig søte foreldre som insisterer på vognkjøp. De har allerede kjøpt vogner til mine søstre. Det er nok ekstra stas med barnebarn, og de føler at de absolut vil bidra med noe.

Svigermor kjøper seng til oss og svigerfar skal kjøpe barnesete til bilen.

Føler oss litt bortskjemte...Men veldig heldige,da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke d går an å si at noe er vanligst.. Min mor betalte vår første vogn, men den var brukt og til 1750, og hun kjøpte dundynesett., Men jeg er meget sikker på at hun ikke hadde kjøpt ei ny vogn til 5000+... Fikk tripp trapp og baby bjørn vippestol m min far og stellekommode og 1500 t sportstrille av svigers. Pluss haugevis av mindre greier hele veien. Vi er kjempefornøyd m dette, men det er uansett mer enn jeg forventet i forveien! Det er jo tross alt vår unge og vi som har ansvaret, men selvfølgelig er det godt med alt man kan få av hjelp og utstyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte betale selv ja. kom store ord fra pappaen min om at han ville sponse litt.. men nå er tuppa 6 mnd snart og vi har ikke sett npe til de pengene enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...