Gå til innhold

Er det noen novembermammar som er under 20år her?


Liv.J.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er selv en jente på 18år å vil gjerne ha noen som er gravid samtidig som meg å snakke sammen med om graviditen o.l. Alltid gøy å snakke sammen med noen som er i samme sitasjon som meg selv og i samme aldersgruppe:D håper på mange svar;) også av de over 20år:)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei Liv.J. :) Jeg er ei Jente på 19 år, som også har vært på utkikk etter noen i samme aldersgruppe som Jeg liksom kan "følge " igjennom graviditeten:) hvor langt er du på vei da?? jeg er i min 9 uke, og har mens termin ca den 9 november:) min første og jeg gleder meg noe ENORMT!!

hva med deg da??

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Jeg begynner i 8.uke nå i dag, gleder meg helt sykt mye, hehe, men den kvalmen kunne godt holdt seg vekke, hehe, jeg har termin mens termin 21.november, men da jeg var på UL i uke 5 sa hun at jeg var i uke 6, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, så det er mulig at jeg er i uke 9 jeg også, men det gjenstår jo å se. Hvordan har du hat det så langt? noen problemer til nå? Hvor er du fra?:P nå spør jeg fælt her, menmen.. tihi;)

 

klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 er en fin alder det også:) hehe... :) overhode ikke gammelt nei;) Har du noen forhåpninger til kjønn så langt eller? Og navn, vet du hva den lille skal hete?:P

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen min forsvant i dag den, men har vært helt fæl mens det sto på som værst:) jeg har hatt det kjempe fint egentlig (med unntak av at spy bøtta er blitt flittig brukt), går bare og gleder meg over det lille livet i magen min..(selv om jeg har litt vanskelig for og forstå at det faktisk er noe der)hehe... du hatt noen problemer,eller er alt bare fryd og gammen?? jeg er fra et lite sted rett utenfor Fredrikstad,som heter saltnes og koser meg her:) du da?? bare å spørre det vettu:) hyggelig å bli kjent med nye mennesker:) hvordan var det forresten og være på ul?? hørte du hjerteslag?? innvendig eller utvendig??(spør litt jeg å se) :D

 

Klem=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt litt problemer ja, Jeg lå på sofaen en kveld å så på tv å slappet av, men så fikk jeg plutselg en syyyyyk smerte i magen, føltes som en kniv som ble satt i magen på meg å vrid rundt, å tårene presset på å jeg klarte nesten ikke puste å bare lå å krøllet meg sammen å hulket og grein. ( hvis du tar vanlige menssmerter og ganger dem med 100 så vet du ca hvordan det føltes ut) Samboeren min som fikk helt panikk ringte til legevakten å de bad oss om å komme bort så fort som mulig! Jeg husker at jeg satt i bilen å grein fordi det gjorde vondt, men også fordi jeg va livredd for spontanabort. Da jeg kom frem tl legen kjente han litt på magen min å så var det videre til gynekologiskpoliklinikk, fordi legen trodde kanskje at det var SA eller at fosteret lå uten for livmoren (hvis dette skjer så må man ta det vekk) Da jeg kom til gyn.poliklinikk ble jeg undersøkt veldig nøye, og tok også invendig UL av livmoren. Å der midt i livmoren lå det en bitte,bitte liten klump som gynikologen sa var fosteret:) Hun tok også UL av eggstokkene for å være sikker å sendte meg til blodprøvetakning (hormontest) der de skulle se at hormonnivået var normalt. jeg måtte tilbake etter 2dager for å ta ny blodprøve for å se at nivået økte dobbelt på 2dager (dette er normalt hvis du er gravid med fosteret inni livmoren) Sa var det til å dra hjem å vente på a gynikologen skulle ringe med svarene på prøven, Da hu ringte var jeg så nærvøs at jeg skalv mens jeg snakket med henne, hun snakket om blodprøvene mine på sånn lege måte, slik at jeg ikke fortod noe som helst, hehe så til slutt sa hu: "ja så da ser alt helt normalt å fint ut" Jeg har aldri vært så letta i hele mitt liv, hehe.

Jeg så ikke hjerteslag da, men prøvde en sånn UL som du kan kjøpe på nettet deer du hører hjertelyden, det va spennende, fikk en liten tåre i øyet dnår jeg hørte det raske hjete som slo (slår dobbelt så fort som morshjerte).

 

jaja.. dette ble nesten en hel livshitorie dette, menmen.. hehe ;) håper for all del du ikke får de smertene der asså for de va mildt sat forfærdelige!

 

hvordan gikk det hos legen på torsdag da?

 

Klem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det hørtes jo helt forferdelig ut!! stakkars deg... fant de ut hva som forårsaket smertene da?? skummelt når sånt skjer, men bra det gikk bra:) kan tenke meg dete er rørende når man hører hjerteslag for første gang ja:) hihi, kommer nok til å reagere med tårer:) legetimen min gikk bra, han skrev meg inn i systemet og ga sykemelding og lignende,men sa jeg skulle komme tilbake (fredag den 13!!!!) og ta blodprøvene... hehe, fikk litt noia da, så når det gikk opp for han hvilken dato det var sa han: SELVFØLGELIG er det uaktuelt,hehe, tar mandag den 16 vi:) så nå gleder jeg meg....lurer litt på og bestille meg privat tidlig UL, på volvat, selv om det koster litt...er jo så nyskjerrig:)

 

Har du fortalt om svangerskapet til familie og venner enda da?? de fleste rundt meg har funnet det ut ettersom jeg var så mye syk, og selv om noen (spesielt moren min),ble veldig forskrekket (synes vel jeg er litt ung), så gleder de seg=) noe som er veldig hyggelig:) nå skal jeg ut og grille tenkte jeg:) er så deilig med det fiiIIiine været=)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei, kommer fra jobb nå jeg, har vært på jobb i 6timer nå, litt mye stress i dag, menmen.. Vi skal til kontroll samme dag vi to da, jeg fikk også fredag den 13, d første jeg tenkte va WÆÆÆ.. d kommer til å være no galt.. men det går nok sikkert fint det;) Jeg har sakt det til mamma som ble litt overrasket og litt skufet over at jeg ikke kan fulføre utdannelsen da, men det va bare første gang jeg sa det, nå er hu veldig glad å gleder seg til å bli bestemor (igjen) Rett etter jeg hadde sakt det sa hun: "som om jeg ikke føler meg gammel nok nå etter å ha blitt bestemor for første gang så skal jeg bli enda eldre" hehe, søsteren min fikk nettopp en hærlig liten gutt (15.feb) ;) Men jeg nøler fortsatt med å s det til pappa, vet ikke helt hvorfor, men det er vell slik med de fleste at det er alltid værst å si at den "lille" jenta hans skal bli mamma... hehe:P svigerforeldrene mine vet om det og søsteren min å de nærmeste vennene, resten venter vi med til etter 3mnd. :) Men jeg gleder meg veldig mye veldig mye:P

 

klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du forresten tenkt på no navn endå eller? å skal du vite kjønnet på UL når den tid kommer? ;) Bor du sammen med pappan til barnet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du er liksom litt ekstra verpesyk du da,når søsteren din har fått?? ja, det er av en eller grunn pappa jeg kviet meg meste for at skulle få vite det å, det blir liksom det samme som og si at: jeg har hatt sex:) blir litt feil:) men før jeg rakk og være urolig for det,hadde mamma sagt det,og han går rundt og gliser om dagen,så regner med at det gikk bra:) hehe... ja,det blir mange unge bestemødre nå for tiden har jeg intrykk av,menmen:) bor sammen med pappaen til barnet ja, og han er helt i ekstase=) men tror han gleder seg til jeg får litt mage, eller UL, så han liksom får litt bevis på at det er noe der:) bor du sammen med pappaen eller?? er han like gammel som deg? min er 23 før babyen kommer iallefall:)... skal se kjønnet på UL ja,hvis vi får mulighet.er alt for utålmodige=)tenkt på Leander eller Jesper hvis det blir gutt, og (kanksje)Amanda, hvis det blir jente (men kommer nok til og forandre mening mange ganger før babyen er her så=) hehe=) du/dere da?? noen dere går og tenker på??

 

Klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg bor sammen med pappaen, han er 21 nå, men 22 når babyen kommer, vi bor i en leilighet i Sandnes ved Stavanger, men er på leting etter en ny leilighet nå. Han gleder seg veldig til å bli pappa å har sagt det lenge før jeg be gravid, så det ble litt gledestårer på oss begge da testen viste "gravid":P trodde nesten ikke på det selv.. hehe.

Vi har tenkt litt på navn å har kommet frem til Emma eller Solveig hvis det blir jente eller Andreas eller Alexsander hvis det blir en gutt, men vi vet ingenting enda, så dette er det vi har kommer frem til foreløpig:)

Off, sitter oppe enda å kloken er 3 på natta, har sundd døynet oppned etter jeg ble gravid, sover kunn på dagen å jeg som skal på jobb i morgen også, huff. Rart jeg er egntlig KJEMPE trøtt men får ikke til å sove:( slitsomt det der.. jaja skal heldigvis bare jobbe 5timer så det går nok fint;)

 

Klem:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja det er slitsomt... jeg er trøtt hele døgnet jeg , og sykemeldt, så jeg sover en god del om dagen...føler meg jo så lat....:S menmen, satse på at jeg får litt mer energi når jeg går inn i andre trimester..=) dere høres veldig ut som oss i grunnen...=) samboeren min og var veeeeldig verpesjuk, (selvfølgelig var jeg det å), hehe,etter at vi mistet rett før jul..var bare i uke 6 eller noe, men etter det har vi liksom følt at noe manglet..så nå blir det baby=)trudde ikke helt på det vi heller,sår det blå krysset lyste mot oss, hehe,men begynner og gå opp for oss nå=) bor dere ved stavanger? der er det pent=) mora mi bodde der i noen år, og ho har alltid villet dra tilbake..=)vært der på hockey kamp da :P hehe, du får ha en fin dag på jobb da, og satse på at du ikke sovner der=)

 

Klem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa-a.. Jeg er 17, blir 18 i juni.. Virker som om jeg er den yngste, men er visst yngre jenter også =)

 

Har foreløbig termin 10 november, men venter fortsatt på 1 ultralyd, så får vi ta terminen derfra.. Gleder meg enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye Gravid1989 =) satse på at du får et kjempe fint svangerskap=) vi har foreløpig nesten lik termin vi da...min foreløpige (før UL) er 9 november, så blir spennende og se=) jeg er foresten 19, og gleder meg noe helt sinnsykt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trætt hele tiden, sover ekstremt mye, å nå nr vi skal flytte så orker jeg ikke pakke en gang:( også er det den kvalmen da.. huff, er så lei av å være kvalm. Vi fant oss ny leilighet i går:) med plass til en liten baby eller to;) hehe :P var kjempe fint der:) så gleder meg til å komme iorden der:) hehe... har dere begynt å kjøpe bebyutstyr eller?

jaja, vi snakkes da.. må lage no middag før jeg sulter ihjel her.. hehe;)

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei Gravid1989

Vi er like gamle vi da, eller jeg er noen mnd eldre enn deg, hvor er du fra da? :) Gratulerer masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei glemt ut dataen et par dager jeg..hehe...jeg er ca 10 uker i dag tror jeg....jeg er fra haugesund.du da liv j?

i begynnelsen var jeg trøtt hele tiden og konstant vont i hode..

den siste uka har jeg vert veldi kvalmen..håper det jir seg,ikke så go matlyst heller ...har ikke vert på ul enda,men det virker som mange er det veldi tidli,du og?

føler nesten jeg bør jeg og,for å bekrefte live bare liksom..

men må du betale på en privat klinikk da eller?men er det vits mon tro?hva mener du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 i juli=) skal ha, etter min regning, 19/20. nov..Gleeder meg! selv om det er hardt å gå på jobb med konstant kvalme, mage har jeg allerede også, men var ganske tynn fra før.. er i min 8. uke=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Haugesund du o? hehe, kult, eg o;) tihi, skrive på haugesundsk t deg eg då, jaffall noen å fårstår d;) hehe, eg bor i Sandnes nå da, går på skole i stavanger:)

Grunnen t at eg har vært på UL e fordi eg fekk noen syyyke smerter i magen så eg måtte t legevakten å sjukehuset å heile pakken:/ å då måtte eg t gynokologisk poliklinkk så fekk eg gratis UL av livmorå fordi di trodde at forstelåg utenfor livmorå, men itte ein hau av bloprøvar å geriår fekk eg vita at eg itje hadde noe å bekymra meg øve. så d va ein lettelse, såg itje så mye på UL bare ein bittebitte liten klomp egentlig, men då va eg jo bare i uke 5.

Kor i Haugesund e du fra da?

jaja... me snakkast ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten vero:o)

du må betala på prvatklinikk ja, tror d e ront ein 1000 kr, men d lønne seg jo egentlig å venta t den ULen du får gratis... vis du tenkte økonomisk å dessuten e du itje garantert t å se no så d kan jo bli lit deprimerande sjøl om d itje e noe galt for d om, åsså e d jo litt drit å "kasta" vekk pengene på d vis du itje ser noe liksom, men d får du avgjør sjøl vettu;) lykke t :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som har begynt å få mage allerede,hehe;) me to;) Vi har termin på likt vi da, eller jeg har kun ut fra det jeg har funnet ut her, skal til legen fredag den 13!! (wæææ) hehe.. går nok bra det ;) tihi ;)

lykke til videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo ja.. eg e vel ikje egentli fra haugesund.e fra torvastad men har bodd 6,7 år rontom i byn....kor du fra da? ka va alderen din,glømte det ut:) kor i sandnes bor dokke nå da? familien te samboaren min bor der:)

men ka va årsaken te ate du fekk så vont da?viste di det,bara kraftige mens smerter eller?

ja e kansje best å venta te eg ska på ultralyd...men har jo hørt om så mången så går ront me nåke døtt inniseg uten å vita om det,høres pyton ut..men det e vel ikkje normalt..me høre allti om det så går gale vettu..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...