Gå til innhold

Skal dere ta hans navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hiver du på en bindestrek blit situasjonen en annen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det egentlig noe bedre om man tar bindestrek mellom navna? Når kommende barn gifter seg ender de da kanskje opp med Emilie Norheim-Hansen Valør-Caspersen... Vet om flere som har hatt to etternavn, folk har en tendens til å velge det navnet som er mest spesielt uavhengig av om det er mellomnavn eller etternavn. Et vennepar av oss har faktisk valgt å gi barne sine kun sine mellomnavn som etternavn - da var mest sjeldne... Foreldre og barn har dermed alle ulike etternavn (de er ikke gift). Glad jeg ikke skal være slektsgransker i fremtiden....!

Skrevet

jeg skal beholde navnet mitt, selvfølgelig.

vi lever i 2007 - ikke på 50-tallet.

Skrevet

Vel, min forlovede sa det slik - "Skal du være så gammeldags at du vil gifte deg, så skal jeg være så gammeldags å si at du må ta mitt navn"... Og det synes jeg i grunnen er fair. Men det med å ta hans navn eller ikke har jo også litt med hva som er praktisk eller ikke.

Skrevet

Jeg brukte mitt som mellomnavn og hans som etternavn saa jeg bruker begge..spart mye papirarbeid paa det hvertfall (mtp ID kort, bank osv..)

Skrevet

Jeg skal ta hans etternavn, syns det er fint når hele fam heter det samme. Vurderer å ha mitt etternavn som mellomnavn, da jeg har et uvanlig fornavn og han har et uvanlig etternavn (må stave begge), men det blir kanskje litt mye? Har ikke søkt om navneskifte enda, (vi gifter oss i juli), så jeg har enda litt tid å tenke på det.

Skrevet

Gubben skal ha sitt og jeg beholder mitt.

Skrevet

Jeg tar hans etternavn. Det er fint, sjeldent og passer fint til mitt fornavn.

Jeg klarer imidlertid ikke å gi helt slipp på mitt helt ordinære, vanlige og kjedelige etternavn heller. Da føler jeg at jeg mister litt av meg selv.

Jeg har derfor bestemt meg for å ta mitt etternavn som mellomnavn.

På den måten vil vi ha samme etternavn, og barna våre vil få bare ett etternavn, og jeg har fått et mellomnavn :)

Skrevet

Jeg tar hans navn og dropper mitt eget.

Barna våre har også bare hans navn.

Jeg ville at barna skulle ha hans navn, liker ikke så mange navn. Han har også et sjeldent etternavn, mens mitt er helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...