Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ogsaa naa sykemeldt fra jobb... dette pga ryggen. Det verste er jo at jeg vil faktisk jobbe. er driiiittlei av aa gaa hjemme... Men jeg jobber paa bensinstasjon.. Og da tenker mange.. "Herregud, hva er saa vanskelig med kassearbeid??"

Det mange ikke vet er at kassearbeidet er en BROEKDEL av det jeg gjoer.. for det foerste faar jeg bare kveldsvakter.. det vil si bare vakter der jeg maa jobbe over 8 timer.. alene..

Paa jobben har jeg ansvaret for aa fylle paa varer (baere TUNGE esker som kommer, baere bruskasser for aa fylle opp brus, baere tunge bossekker ut til kontainer..)

JEG som kveldsvakt har ansvar for aa vaske hele stasjonen... Ja.. selve butikken, kundetoalett, pauserom, kontor til sjefen!!!! (weird nok..), personaltoalett, skifterom og gangen bak...

Ellers maa jeg hver dag vaske og demontere de forskjellige apperatene vi lager mat med..

Utenom dette, har jeg et skjema jeg skal foelge hver dag.. der ALT gaar ut paa rengjoering.... Du kan jo tenke deg alt mulig det er aa rengjoere i en butikk.. hvor det selges mat osv...

Hyller, benker, skuffer, staalrens paa vegger og skap, frysedisk, kaffeautomat, alle glassdoerene til brus, snopestativene osv osv osv..

I tillegg kommer jo selvfoelgelig kundebehandlingen og kassearbeid.. :)

Det som irriterer meg er at jeg faktisk kunne gjort en del av dette, viss jeg bare kunne hatt mulighet til pauser i blant.. Men en del av dette arbeidet, makter jeg bare ikke.. da er jeg helt oedelagt naar jeg kommer hjem,..

Men sjefen mener hun ikke kan tilrettelegge noe for meg .. for arb. oppgavene maa bli gjort... Det er jo greit nok.. Men hva med aa gi meg vakter der det er to paa jobb til stede ?? Slik som mange av dagvaktene er.... Da har jeg noen som kan feks. ta de tyngste tingene som jeg selv ikke klarer ..

Og da hadde jeg jo hatt muligheten til aa tatt noen pauser imellom. Jeg har jo ikke pause til aa gaa paa do engang.. Mange ganger jeg har holdt meg leeenge.. og naar jeg endelig springer en kjapp tur bak ,saa kommer jeg kansje tilbake til sure kunder, eller maaaasse piping fra kassen og mas fra folk, som staar aa venter paa at jeg skal trykke paa en knapp paa kassen ,for at bensinen skal komme... Huff...

Hadde jeg faatt dagvakter, hadde jeg i tillegg sluppet aa vaske hele stasjonen slik jeg maa gjoere hver dag jeg jobber... For det er kveldsvakten sin jobb...

Saa jeg har et dillemma.. Vil gjerne jobbe jeg.. Men sjefen vil ikke tilrettelegge.. og slik det er naa saa klarer jeg det bare ikke ...

Forklarte legen hvordan alt sto til... og han nektet aa skrive noe sykemld.. jeg maatte jo ha en sykdom.. Jeg som trodde jeg fikk sykemld naar sjefen ikke ville tilrettelegge.. Men jeg skal ha time hos trygdekontoret og snakke med dem.. saa faar vi se hva dem sier....

Mener seff at sykemld er for dem som er syke... Og at det er dumt av de som utnytter den.. Men hva gjoer man naar man faktisk vil jobbe, men ikke er i stand til aa gjoere alt .. pga ryggen.. og pga . tunge arboppgaver... ? =( =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...